Wrocławianie, to dopiero początek korków. W sobotę ruszają cztery inwestycje MPK

GN, mat. MPK | Utworzono: 2021-09-24 14:53 | Zmodyfikowano: 2021-09-24 14:57
Wrocławianie, to dopiero początek korków. W sobotę ruszają cztery inwestycje MPK  - fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

Prace u zbiegu ulic Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej MPK zacznie od wymiany skrzyżowania torów.

– To jedno z ważniejszych miejsc na naszej komunikacyjnej mapie, w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku, przez które przebiegają bardzo popularne wśród mieszkańców i turystów linie tramwajowe łączące np. zachód ze wschodem Wrocławia. Dlatego jest to inwestycja tak ważna dla całego miasta – zwraca uwagę prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.

W tym czasie tramwaje linii 6 i 7 w stronę pętli Kowale i Poświętne od Renomy pojadą przez Podwale, koło Narodowego Forum Muzyki i ul. Kazimierza Wielkiego do Szewskiej. Linia 15 do Poświętnego będzie kursowała przez pl. Legionów, ul. Sądową, Krupniczą, Kazimierza Wielkiego i Szewską, a linia 4 – w obie strony ulicą Piłsudskiego, Małachowskiego, Pułaskiego do pl. Społecznego. Pierwszy etap prac potrwa około miesiąca.

W listopadzie – po przerwie związanej z dniem Wszystkich Świętych i koniecznością zachowania pełnej przejezdności dla tramwajów dowożących wrocławian na cmentarze – torowcy zajmą się kolejnym etapem: wymianą rozjazdu i fragmentu torów na ul. Widok. Pozwala on skręcać tramwajom jadącym od opery w stronę przystanku „Świdnicka” lub jechać prosto w ul. Szewską.

MPK, w ramach całej inwestycji, oprócz szyn i rozjazdów wymieni także zabudowę i konstrukcję nawierzchni w miejscach, w których przez tory tramwajowe przejeżdżają auta.





W ciągu al. Hallera MPK rozpocznie aż trzy istotne inwestycje.

Pierwsza z nich to kontynuacja zielonego torowiska na odcinku od skrzyżowania z ul. Mielecką do ul. Powstańców Śląskich, o którego urządzenie w tym miejscu prosili mieszkańcy. Mowa o ponad 1500 metrach toru pojedynczego (około 750 metrów dwutorowej trasy).

– Wymienimy tam podkłady, szyny, wyremontujemy przejścia dla pieszych. Zielone torowisko będzie cichsze w eksploatacji niż dotychczasowe, wykonane w tradycyjny sposób – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. Ponadto trawa na torach służy środowisku – gromadzi ona bowiem wodę i sprzyja walce z tzw. miejskimi wyspami ciepła.

W czasie prowadzonych prac tramwaje będą kursować objazdami – linie 20 i 70 od ul. Powstańców Śląskich do pętli Krzyki, a linia 74 od ul. Grabiszyńskiej do Oporowa. Wzdłuż alei Hallera uruchomiona zostanie autobusowa linia zastępcza 720.

Przewoźnik wykorzysta ten czas, aby zająć się jeszcze dwoma inwestycjami w tym miejscu: wymianą rozjazdów od strony ul. Powstańców Śląskich i od strony ul. Grabiszyńskiej. Będą one wyposażone w nowe, zdalnie sterowane zwrotnice z systemem ogrzewania i odwodnienia. Dzięki temu przewoźnik ograniczy ryzyko awarii i zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tej części miasta.


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~beri2021-09-24 19:53:39 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Przy kiepskim podłożu torów , roboty będą co kilka lat - procedury budowlanej nie ominie żaden wykonawca - nie ma cudów
~motorowy2021-09-24 18:44:12 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Dutkiewicz i $utryk zaniedbali tory tramwajowe we Wrocławiu. Doraźne remonty nie poprawiały ich stanu na dłuższą metę. Ostatnia zima ujawniła kosmiczną skalę zaniedbań Urzędu. Teraz gorączkowo remontują co się da, aby się nie skompromitować podczas nadchodzącej zimy. $utrykoza!
~Motv2021-09-24 20:06:32 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Wro ~ zaniedbał tory przez kopaczy i utrudnia życie . Poszedł na stadion i się skompromitował . Zima jak zwykle będzie marudził