Pierwszy pociąg hybrydowy Kolei Dolnośląskich wyjechał na trasę do Trzebnicy

PAP, GN | Utworzono: 2021-10-05 12:55 | Zmodyfikowano: 2021-10-05 12:57
Pierwszy pociąg hybrydowy Kolei Dolnośląskich wyjechał na trasę do Trzebnicy - fot. RW
fot. RW

Na konferencji prasowej zorganizowanej na Dworu Wrocław Główny marszałek woj. dolnośląskiego Cezary Przybylski powiedział, że celem jest ekologiczny transport kolejowy w całym regionie.

„Dlatego nie tylko kupujemy pociągi hybrydowe, ale też przejmujemy od PKP linie kolejowe, które są rewitalizowane. Wszystko po to, by pociągi Kolei Dolnośląskich docierały do najdalszych zakątków Dolnego Śląska. Chcemy, by mieszkańcy w sposób szybki i bezpieczny mogli się przemieszczać do miejsca zamieszkania, nauki” - powiedział Przybylski.

Poseł Prawa i Sprawiedliwości Mirosława Stachowiak-Różecka podkreśliła, że to wspólny wysiłek i współpraca na wielu poziomach m.in. samorządu, rządu, polskiego kapitału, polskich przedsiębiorców oraz inżynierów i polskiej myśli technicznej doprowadzają do sukcesu transportowego. „Dzięki temu dziś na tym wrocławskim peronie możemy powiedzieć, że inwestujemy w to, co dla naszego regionu jest najważniejsze - a więc walka ze smogiem, czyste powietrze, ekologia oraz transport zbiorowy, na który wszyscy stawiamy" - powiedziała.

Mirosława Stachowiak-Różecka była też jedną z pierwszych podróżnych i podzieliła się emocjami z tej trasy:

Stachowiak-Różecka uważa, że do takich ekologicznych pociągów pasażerowie będą się chętnie przesiadać ze swoich aut, co zmniejszy zanieczyszczenie środowiska naturalnego.

Pociągi hybrydowe Impuls 2 zostały zakupione w ramach przetargu od nowosądeckiego Newagu. Sześć składów kosztowało w sumie 170 mln zł. Nowe pojazdy posiadają dwusystemowy napęd elektryczno-spalinowy, umożliwiający obsługę każdego rodzaju tras, w tym zupełnie niezelektryfikowanych. Poruszając się w trybie elektrycznym, osiągają prędkość do 160 km/h, a w trybie spalinowym - 120 km/h.

Impulsy 2 składają się z trzech członów. Każdy może zabrać na pokład ponad 300 pasażerów. Niskopodłogowe składy dostosowane są do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Pociągi wyposażone są też w klimatyzację, Wi-Fi, specjalne miejsca do przewozu rowerów, gniazdka elektryczne oraz porty USB. Spełniają też najnowsze normy emisji spalin. Są niskoemisyjne zarówno w trakcji elektrycznej, jak i spalinowej.

Nowe pojazdy hybrydowe dołączą do obecnie użytkowanych 27 elektrycznych Impulsów. Podpisana ze spółką Newag umowa pozwala regionalnemu przewoźnikowi na zamówienia dodatkowych dwóch pojazdów na warunkach zamówienia podstawowego.

Element Serwisów Informacyjnych PAP

Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~plandemia2021-10-06 01:47:28 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
a gdzie te fantomy mają kagańce zniewolenia ?
~wrocławianin2021-10-05 21:50:03 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
A $utryk storpedował Wrocławską Kolej Aglomeracyjną i jeden bilet na koleje i MPK.
~Super pociąg!2021-10-05 21:48:50 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Trasa do Sobótki już gotowa. Na początku grudnia otwarcie. Najważniejsza będzie jednak cena biletów.
~lwóweckie koleje konne 2021-10-05 18:03:27 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszego powiatu otwieramy nowe połączenie relacji skup złomu -> biedronka.
~Wnikliwy obserwator2021-10-05 17:15:33 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Pani poseł PiS Mirosława Stachowiak-Różecka znów mówi mądre rzeczy - podróż "hybrydą" jej się podobała, na długich trasach czuje się jak w dzieciństwie. Na szczęście teraz do pociągu nie trzeba wsiadać przez okno jak w PRL, zresztą w Pendolino (bo zapewne nim jeździ do Wawy i z powrotem pani poseł) nie dałoby się owego okna otworzyć. Dodatkowe pytanie: jakież to książki czyta pani Mirosława podczas podróży koleją?
~kolejowy Wrocław2021-10-05 13:48:56 z adresu IP: (62.67.xxx.xxx)
Dziękujemy UMWD za wspieranie innowacyjnej spółki, jaką są KD. A spółce za dbanie o podróżnych na najważniejszych trasach w województwie. Dla Lwówka przygotowano również ofertę hybrydową. Dojazd do wioski napędem ręcznym (drezyną), a następnie konnym (wóz drabiniasty).