Krzysztof Balawejder: Ołtaszyn? W drugiej kolejności odśnieżania

Dariusz Wieczorkowski, GN | Utworzono: 2021-11-04 21:32 | Zmodyfikowano: 2021-11-04 21:40
Krzysztof Balawejder: Ołtaszyn? W drugiej kolejności odśnieżania - fot. RW
fot. RW

Prezes MPK Wrocław mówił w Radiu Wrocław między innymi o inwestycjach tramwajowych w mieście, zapowiadanych wiele lat temu liniach na Ołtaszyn i Jagodno, wspólnym bilecie MPK i kolei, wykolejeniach i raportowaniu ich oraz o bezpieczeństwie w komunikacji.

Krzysztof Balawejder zapewnia, że komunikacja miejska we Wrocławiu wcale nie przegrywa z koleją i transportem samochodowym i można się nią poruszać równie szybko po mieście:

Czy jest szansa, że koleje dogadają się z urzędem miejskim ws. wspólnego biletu na pociąg i MPK? Krzysztof Balawejder mówił, że to nie zależy od niego, ale jeżeli porozumienia nie będzie, to dla pasażerów powstanie inna oferta:

- Autobusy są lepszym rozwiązaniem niż tramwaj - uważa Krzysztof Balawejder, ale szanuje mieszkańców, którzy mają inne zdanie:

Co z tramwajem na Jagodno i Ołtaszyn? Czy te inwestycje w ogóle powstaną? Na Jagodno na razie tylko autobus i to w ciągu 3 lat:

Pytaliśmy także co z linią na Ołtaszyn. Prezes Balawejder powiedział wprost mieszkańcom tego osiedla: Ołtaszyn w drugiej kolejności odśnieżania:

- Z przyczyn formalnych autobusy miejskie nie mogą też jeździć po AOW - rozwiewa wątpliwości prezes MPK:

Akcja Miasto zarzuca MPK, że spółka nie informuje o wszystkich wykolejeniach i utrudnieniach w komunikacji. Krzysztof Balawejder zapewnia, że wszystkie informacje są publikowane:

Krzysztof Balawejder odpowiadał też na pytania słuchacza, który zastanawiał się, dlaczego na Kazimierza Wielkiego, czy alei Hallera nie wybudowano trasy autobusowo-tramwajowej:

Prezes MPK mówił także, dlaczego nie udało się wyremontować całej Hallera za jednym zamachem:

Jak wygląda sytuacja z taborem podwykonawcy MPK, czyli firmy Michalczewski?

Czy podróże komunikacją miejską są bezpieczne? - Zdecydowanie tak- zapewnia Balawejder:

Dlaczego MPK prowadzi wiele inwestycji remontowych na raz w wielu miejscach Wrocławia co powoduje ogromne korki? - Czy chcemy się męczyć 86 lat, czy 2 lata? - pyta prezes MPK:

Posłuchaj całego programu:


Komentarze (48)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~ołtaszynianka2021-11-23 09:58:04 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
SKANDAL! Ten pan natychmiast do dymisji.
~Alta2021-11-08 17:18:57 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A co ze skrzyżowaniem J.Narodowej - Rychtalska ? Autobus przegubowy ledwo pokonuje to wąskie kuriozum drogowe, do tego lewoskręt ze ścieżką rowerową . Przybywa samochodów ale nie ma zmiany cyklu świateł oraz dodatkowego cyklu dla lewoskrętnych w Rychtalską i Daszyńskiego. Wielu szaleńców dokonuje lewoskrętu z Rychtalskiej w J.Narodowej pomimo zakazu i czasem jest stłuczka lub potrącenie pieszego na pasach.
~Łukasz2021-11-08 12:11:07 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Pogonić "ekspertów" z akcji miasto oraz wszystkich pożal się boże aktywistów specjalistów od sojowego latte i nie budować ich ukochanych dróg rowerowych tylko wydać te pieniądze na remonty torowisk i nowe autobusy to problem mpk oraz korków się sam rozwiąże
~puknijsiewglowe2021-11-10 10:21:42 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Genialny pomysł, zrezygnujmy z infrastruktury rowerowej. Na pewno ci wszyscy rowerzyści wtedy znikną a nie poprzesiadają się do samochodów kiedy nie będą mieli jak poruszać się na rowerze.
~Www2021-11-10 02:44:52 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jak najbardziej popieram. Tak jak ogródek trzeba wyplewić z chwastów tak tutaj analogicznie trzeba posprzątać i pogonić patoaktoaktywistów, akcjomiastoze i inne dziaderstwo, które doprowadzą do wypaczenia idei zrównoważonego transportu. Tak jak transport w 100% indywidualnymi samochodami nie jest zrównoważonym tak inwestowanie setek milionów PLN rocznie w infrastrukturę rowerowa gdzie korzysta z niej na co dzien (o ile jest ciepło i na krótkich trasach) 4% bez jednoczesnego równomiernego wspierania kolei, MPK i carsharingow (miasto ubilo vozille, goscooter i blinkee) jest wypaczeniem idei zrównoważonego transportu.
~Wrocek2021-11-08 07:54:04 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
Czyli jednak segregacja. Tym razem związana z miejscem zamieszkania. A tak na spotkaniach ładnie gadają o równości i szacunku do każdego. A tu prawda się wymknęła. Tęskno za segregacją.
~Budwajzer2021-11-05 22:08:48 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Gorące pozdrowienia od Wykopu. (> ͜ʖ>)
~Bella2021-11-05 17:28:33 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
Trzeba pamiętać, że autobus przy zakrętach zajmuje więcej miejsca niż tramwaj i dlatego zwykłych torowisk nie można wykorzystać jako buspasy. Mają też inne promienie skrętu.
~pesstan2021-11-06 13:09:22 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Myślicie że projektanci tego nie wiedzą .Wtym mieście celowo zwęża się ulice
~Kml002021-11-05 15:43:20 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Patrząc na jakość MPK w tym mieście, to chyba naukowcy wrocławscy na serio myślą o stworzeniu teleportacji...
~Shr2021-11-05 13:15:03 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Co ten seler...
~asdf2021-11-05 11:50:18 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
dobrze odżywiony i szczęśliwy, nie to co wy poliniaki
~Mariusz2021-11-05 11:28:13 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Fajny ten presez, taki niezbyt mądry. "Autobusy są lepszym rozwiązaniem niż tramwaj" - najlepiej to widać w godzinach szczytu, kiedy oczekiwanie na jakikolwiek autobus to rosyjska ruletka. Dlatego przestałem z nich korzystać. Jazda tramwajem dookoła może nie jest szybsza, ale łatwiejsza do przewidzenia. Autobusy to największy syf we Wrocławiu.
~stan2021-11-07 05:55:05 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Może i autobusy są odporniejsze na wykolejenia ale są dużo bardziej awaryjne od tramwai.Powodują dużo więcej wypadków.Ich trwałość jest dużo krótsza niż tramwajów.Opory toczenia są kilkukrotnie większe a cóż tym się wiąże koszty energii są dużo większe a koszty transportu to głównie koszty energii,W małych miastach autobusy są ekonomiczniejsze ale w dużych w szczycie tylko tramwaje lub metro są w stanie rozładować ruch.Komfort prowadzenie tramwaju jest dużo większy stąd mogą go prowadzić kobiety czy nowo zatrudnieni a to się przekłada na bezpieczeństwo. Wykolejenia to wynik zaniedbań i oszczędności przy remontach torów a także błędów zakupowych Skód z nieskrętnymi wózkami. Po szynach pociągi jeżdżą z prędkościami setek km/h. Gdyby przerobić autobusy na prąd i wsadzić je na szyny to mogłyby dorównać tramwajom.Nowe tramwaje wyposaża się w superkondensatory dzięki czemu nie trzeba budować trakcji na całej trasie
~Mariusz2021-11-05 13:32:05 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
do www, który nie ma imienia nawet. Takie brednie to może mówić tylko albo sam pulpet, albo któryś z jego klakierów, którzy z komunikacji korzystają od wielkiego dzwonu lub wcale, a żywią się medialnymi frazesami o wykolejeniach. Tramwaje wykolejają się powiedzmy 100x rocznie (ostatnio już nawet mniej), a szansa ze trafi się na jakieś utrudnienie z tym związane jest raczej nikła. Autobusy są tak odporne, co widać codziennie na ul. Zwycięskiej, gdzie kurs 113 potrafi mieć +30 po jednym kółku, a po kilku i ponad godzinę w plecy. Podobnie jest na Nowym Dworze, Ołtaszynie itp. Szansa na planowy dojazd tramwajem do pracy jest wielokrotnie wyższą niż jakimkolwiek autobusem. Choćby był elektryczny czy wodorowy. Takie bajki to można ciemniakom w samochodach wciskać, a nie tym, co codziennie korzystają z tramwajów.
~www2021-11-05 12:27:09 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Fajny ten Mariusz, taki niezbyt mądry i pewnie z akcji miasto jeszcze jest. Otóż autobusy misiu drogi są odporne na wytramwajonka i nie potrzebują dodatkowej infrastruktury (choć buspasy są wskazane).
~vrnk2021-11-05 11:13:46 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Nie ma nic gorszego niż podróże autobusami we Wrocławiu. Może pan Prywatny Krzysztof woli je od tramwajów, bo na co dzień porusza się limuzyną i patrzy jedynie na koszty, nie zdając sobie sprawy, że większość kierowców wozi ludzi jak worki z ziemniakami.
~Mariusz2021-11-05 13:36:53 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
W rzeczy samej. Autobus nie potrzebuje dodatkowej infrastruktury, jak tu jeden matoł raczył napisać. Dlatego jest gunwo warty w stosunku doi tramwaju, bo nigdy nie będzie konkurencyjny wobec auta. A pisanie o budowie buspasów jest takimi mrzonkami jak ich wyznaczanie na jezdni, gdzie zaraz cała horda drze japę że "zabierajo pasy róhu, zabierajo miejsca pankirgowe". Tramwaj ma skrajnię poziomą 2,4 m, a autobus na wydzielonym fizycznie pasie minimum 3 metry (biorąc pod uwagę, że nie jedzie prosto). Sieć trakcyjna nie potrzebuje ekstra słupów poza latarniami, więc nie zajmują miejsca. I to jest wystarczająca odpowiedź na to jak realne jest wyznaczenie jakichkolwiek pasów dla autobusów.
~Andg2021-11-05 09:55:13 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
30 lat jeździłem autobusem. Kupiłem samochód i jestem wszędzie 2 razy szybciej więc weź nie pie*dol.
~xx22021-11-05 09:09:26 z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Ten gosc za to co powiedzial w tym wywiadzie powinien zostac zdymisjonowany! To jest skandal! Co za typ!
~Marek z Ołtaszyna2021-11-05 09:01:37 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ach ta polska mentalność, ja mieszkam na Biskupinie więc mam wyj***ne na jakiś tam Ołtaszyn. Troszkę ludzi tutaj mieszka i płaci podatki. Fajnie, że kolej do Sobótki będzie, naprawdę supcio.
~Wnikliwy obserwator2021-11-05 09:24:37 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ja się dziwię, że po tym co Bajaderka powiedział wczoraj w wywiadzie w Radiu, nie zajechało pod jego chawirę kilku ołtaszyńskich patriotów lokalnych i nie zrobiło podobnej akcji jak górnicy pod ministerstwem w Warszawie :D
~Jaffa2021-11-05 08:56:00 z adresu IP: (192.99.xxx.xxx)
~Wrocławianin 2021-11-05 08:46:02 z adresu IP: (213.34.xxx.xxx)
Wrocławiem rządzi od lat ekipa specjalistów. Ich specjalnością jest PR miasta na zewnątrz przy całkowitym zignorowaniu mieszkańców i częstym działaniem na ich szkodę. No ale tak sobie Wrocławianie wybraja to tacy nieudacznicy zarządzają ich własnością.
~wrocławianin2021-11-05 06:32:44 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Komunikacja MPK powinna we Wrocławiu być darmowa. Zamiast marnować pieniądze na politykierstwo, na lansowanie się w mediach, Internecie, na kopaczy i inne bzdety $utryk powinien doprowadzić do utworzenia we Wrocławiu darmowej komunikacji.
~Motorniczy2021-11-05 16:30:05 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
A kto zapłaci dla mnie pensje czy myślicie że wysiadając z tramwaju powiecie "Bóg zapłać"
~karzeł żoliborski2021-11-05 08:54:51 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Darmowa, to znaczy kto zapłaci za paliwo, prąd, pensje dla kierowców? Co jeszcze powinno być darmowe? Jedzenie, picie, wakacje nad Bałtykiem? I kto za to zapłaci? Typowe bolszewickie myślenie.
~Mieszkaniec Wr.2021-11-05 04:48:24 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Kiedy się w końcu sutryk dogada z KD i będzie honorowanie biletów MPK w pociągach. Sutryk do roboty i koniec ściemniania.
~Mieszkaniec Wr.2021-11-05 16:23:22 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Tu nie chodzi o PKP o ta firma nie ma nic do rzeczy wolę pociągi bo z leśnicy czy psiego pola nie ma konkurencji. Za drogo to niech popatrzy ile za taką usługę płaci Warszawa, Poznań, Kraków a Wrocław chciałby za darmo. To niech dalej jest najbardziej zakorkowanym mieście na świecie z wykolejonymi tramwajami i niesprawnymi autobusami. Tylko my mieszkańcy cierpimy.
~Kotek Wrocek2021-11-05 12:12:43 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Tutaj akurat dowaliło do pieca PKP, bo z 10mln w 2020 zażądało 27mln w tym roku za honorowanie biletów mpk. Jak rozliczasz się we Wrocławiu z podatków i podróżujesz na trasie wewnątrz Wrocławia (np. Glowny-Muchobor) to kupujesz bilet miesięczny na PKP a w aplikacji urbancard za 1zl miesięczny imienny na wszystkie linie. Taki protip.
~Fredek2021-11-05 00:16:10 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Szkoda , że nie dowiemy się , ile teraz dopłacamy do jednego biletu MPK . Za Dutkiewicza było to 5 zł , ale teraz usługi dla miasta wykonuje izraelski MOBILIS , który np . dla MPK lisinguje autobusy . Może prezes odpowie na pytanie , czy większe straty MPK , to większe zyski MOBILISu ? Gdzie jest ten cymes , że miastu to się opłaca ...Koszty nasze , zyski wasze ! Tak to komentują tubylcy . Ale na szczęście wszystko monitoruje prezes Balawajder .
~Mnv2021-11-05 00:14:49 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Kto kiedykolwiek wyjechał z Wrocławia wie, ze we Wrocławiu NIE MA transportu publicznego i komunikacji miejskiej. Sa za to ze swiatowej czołowki korki. Tyle w temacie.
~karzeł żoliborski2021-11-04 23:31:34 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Towarzysz, propagandysta Wieczorkowski już od samego przedstawienia gości poniżył i zaatakował prezesa MPK i jego rzecznika w sposób niezbyt elegancki, żeby nie użyć stwierdzenia ,,chamski’’-> ,,pytanie do przyjaciela’’ -> dno dziennikarstwa. Dlaczego tow. Wieczorkowski jest wyjątkowo miły i nie napastliwy wówczas gdy gośćmi są partyjni funkcjonariusze? Wszyscy pamiętamy jeden z ostatnich wywiadów z prezydentem Sutrykiem kiedy tow. Wieczorkowski pół czasu antenowego poświecił na pytania o prywatny profil prezydenta na facebooku. Czy to są prawdziwe problemy i zagadnienia interesujące mieszkańców Wrocławia? A teraz tradycyjnie mnie zablokujcie.
~vrnk2021-11-05 11:17:03 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
No dla mnie wydawanie publicznych pieniędzy na PR osoby prywatnej jest prawdziwym problemem i zagadnieniem interesującym sporo mieszańców Wrocławia. To, że ciebie coś nie interesuje nie oznacza że nie jest ważne. Nie bądź pępkiem świata bo łatwo staniesz się anus mundi.
~Wnikliwy obserwator2021-11-05 08:57:54 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
@Tomek, magia socjal mediów jest naprawdę wielka. Poznałem niedawno pewną kobietę. Naprawdę bardzo inteligentna, oczytana, elokwentna itd. Ale zapatrzona w Sutryka jak on sam w siebie. Powtarzała te jego formułki jak ksiądz cytaty z Biblii. Problem polega na tym, że nigdy nie zetknęła się z nim osobiście - traktuje obraz z fb jak prawdę objawioną. Przy swojej inteligencji zapomina, że fb to wyimaginowana obraz, ewentualnie tylko jakiś wybrany kawałek rzeczywistości, a nie obraz realny. Problemem było to jednak wytłumaczyć to tej pani. Jak czasem mówię o niektórych ludziach: "Granice ich wyobrażeń są granicami ich świata". Poza tymi granicami, wg takich ludzi, nic nie istnieje. A przecież istnieje...
~Tomek2021-11-05 08:06:04 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Akurat profil prezydent na FB i TT jest wazne bo ten sam J.Sutryk mówił w kampanii że będzie bliżej ludzi będzie informował o swoich działaniach w socjal media. W rzeczywistości blokuje wszystkich którzy mają inne zdanie niż on nawet watchdogpolska to opisał.
~Wnikliwy obserwator2021-11-05 06:27:28 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
"Dlaczego tow. Wieczorkowski jest wyjątkowo miły i nie napastliwy wówczas gdy gośćmi są partyjni funkcjonariusze?" - ponieważ wie, ilu dziennikarzy wyleciało już z publicznych mediów, gdy byli niemili dla panów i pań z PiS-u. Dba po prostu o własny etat w radiu czyli szanuje swoje miejsce pracy i pracodawcę :D
~Jeremiasz2021-11-04 23:26:55 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
"Krzysztof Balawejder zapewnia, że komunikacja miejska we Wrocławiu wcale nie przegrywa z koleją i transportem samochodowym i można się nią poruszać równie szybko po mieście", powiedział Krzysztof Balawejder, który zapomniał poinformować o tym fakcie komunikację miejską we Wrocławiu :) Najlepsze jest to, że dałbym sobie rękę uciąć, iż ten Pan jest święcie przekonany o tym, że to prawda, a każda wpadka, to dzieło ludzi nieprzychylnych ratuszowi. Do zobaczenia w korkach Kochani ;)
~niezłe jaja 2021-11-04 23:17:46 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
"Krzysztof Balawejder zapewnia, że komunikacja miejska we Wrocławiu wcale nie przegrywa z koleją i transportem samochodowym i można się nią poruszać równie szybko po mieście" niezły ubaw, a sam Pan prezes jeździ autem służbowym, a do tramwaju wsiada tylko pod publiczkę i pościka na fejsbusia :)
~Tomek 2021-11-04 22:36:57 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Jest super jest super więc o co ci chodzi .... Pan prezes jak i cała świta żyje chyba w innym mieście brak infrastruktury park and ride w centrum miast zamiast 30-40 km za miastem. Brak wykorzystania AOW przez MPK do przewozu ludzi. MPK to miś na miarę naszych możliwości z Wrocławia.
~Tomek2021-11-05 08:02:12 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Do poruszania się AOW wystarczy 60km
~Ble2021-11-04 23:25:29 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Skoro autobusy MPK nie osiągają 90 km/h to jazdy po AOW się nie przekroczy.
~Minionek 2021-11-04 22:34:21 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Facet powinien się wstydzić, codziennie ludzie szydzą z MPK, zreszta słusznie, a ten się bawi w influencera i udaje fachowca. Wstyd mi za takich nierobów …
~Wnikliwy obserwator2021-11-04 22:19:07 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Jako pasażer MPK mam wrażenie, że pan Balawejder wie o funkcjonowaniu w praktyce firmy, której prezesuje, mniej niż ja - choćby dlatego, że regularnie jeździ do pracy służbową Skodą Superb stojącą niedaleko jego domu o poranku, a następnie zachwala tramwaje i autobusy w radiu. Otóż Panie Prezesie, szybciej niż MPK jeździ się po mieście hulajnogą elektryczną lub rowerem. Zachęcam do częstszego przejazdu MPK - może się spotkamy i porozmawiamy w drodze o tym Pańskim wspaniałym wyimaginowanym świecie, który z rzeczywistością nie ma nic wspólnego. Ale za 40 tysięcy miesięcznie też bym tak kłamał. Tylko potem nie chodziłbym na Mszę jak Pan. Wstydziłbym się...
~pasażer 2021-11-04 23:18:42 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
święte słowa. Ważne ze na Fb są lajki. Ale jaki Pan taki kram
~Szczepan2021-11-04 21:44:16 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Segregacja dla typa
~Pogranicznik2021-11-04 22:08:15 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Znaczy co ?
~Kłodzko obywatel2021-11-04 22:07:54 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)