Przesieka: Nie chcą dużych sklepów i obiektów turystycznych. Jest petycja do władz

Piotr Słowiński, jk | Utworzono: 2022-01-19 14:54 | Zmodyfikowano: 2022-01-19 14:57
Przesieka: Nie chcą dużych sklepów i obiektów turystycznych. Jest petycja do władz - fot. Piotr Słowiński
fot. Piotr Słowiński

Gmina planuje zgodzić się na budynki do 14 metrów wysokości, drogi szerokie na 10 metrów i na przykład sklepy do 2 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni. Nie chcemy takich zmian mówi mieszkanka, Aleksandra Glińska:

We wsi odbyły się konsultacje, ale bez udziału wójta gminy Podgórzyn Mirosław Kalaty. Protestujący mieszkańcy chcą się z mim spotkać, ale wójt ma inne plany:

Mieszkańcy Przesieki przygotowują w tej sytuacji wnioski do gminy o zmianę projektów studium przestrzennego i zablokowanie możliwości budowy dużych obiektów turystycznych i sklepów.

POSŁUCHAJ WIĘCEJ: 


Komentarze (36)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ciulwamw ryja2023-12-30 21:36:36 z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
Sema burzuje jebane cwele z samochpdem to mondrale
~Piotr2022-01-31 20:44:05 z adresu IP: (188.117.xxx.xxx)
Żądza pieniądza! Tematem nie jest biedronka, o której ktoś niżej napisał, tylko zmiana planu zagospodarowania przestrzennego. Dotychczas były regulacje, które ograniczały budowanie się pseudo hotelików i hoteli, żeby prsesieka, jak przystało na wieś, była piękna i spokojna. Jednakże zniany zaproponowane przez gminę przewidują zrobienie tu wszystkiego co przeczy tej idei! Za takimi zmianami idą także pieniądze, więc też pojawiają się domysły o łapówkach i inny korzyściach materialnych trafiających do kieszenie władz gminy. Możliwe nawet, że trafne... W tym projekcie nie chodzi o rozwijanie Przesieki, tylko o zarabianie na niej, kosztem zniszczenia tej miejscowości. Zgadzam się z ideą, że ktoś spoza regionu (pewnie prkurator) powinien prześwietlić działania gminy. Sam wójt jest osobą bardzo kontrowersyjną, a te kontrowersje nie biorą się z nikąd. Wójt włożył w ostatnich latach dużo "pracy" w to żeby takie kobtrowersje na jego temat powstały. Próba zamknięcia szkoły, bo stała na terenach które drogo można sprzedać (sosnówka nad zalewem), wybudowanie nowej szkoły na terenach podmokłych z brakiem doprowadzonego chodnika (chodnik wybudowany po deóch latach...- podgórzyn), zgoda na wybudowanie lake hill resort & spa nad sztucznym zbiornikiem wody pitnej, który oficjalnie jest mieszkaniówką a w rzeczywistości pseudo hoetlem (sosnówka), oraz zgoda na lądowisko helikopterów obok resortu itp.
~Michał2022-01-24 22:16:01 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Bardzo dobry plan. Jako mieszkaniec jestem za! A nie zgadzają sie i mają najwięcej do powiedzenia staruchy przesieckie przesiadujące w barze miś. Od dawna moim marzeniem jest aby w Przesiece powstał jaki kolwiek sklep typu dino. A 14m wysokości, to dużo xD ? Ludzie to standard w dzisiejszych czasach.
~Aga2022-01-26 16:21:04 z adresu IP: (81.244.xxx.xxx)
Jezeli szanuje Pan swoja przestrzen tak, jak swoich sasiadow to nie dziwi mnie, ze jest Pan zwolennikiem planu....
~Marek2022-01-25 17:17:37 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
A ja jako mieszkaniec jestem przeciw zamienianiu dyskusji w prostackie wyzywanie się.
~Szalona2022-01-23 19:51:10 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Zróbmy tam drugie Tokio!!!!
~ktos2022-01-23 19:49:10 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
przenieście ten pomysł do miasteczka Kowary zarobicie i nie zniszczycie unikalnej Przesieki a tam będziecie korzystać z natury jak się powinno
~kamcze2022-01-24 08:26:54 z adresu IP: (79.184.xxx.xxx)
Kowary to jakby inna gmina, nie ten skorzysta...
~gggg2022-01-23 00:19:21 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Czytając te wszystkie komentarze, oraz widząc jak ta gmina na lewo działa. Mam do Radia Wrocław takie pytanie. Czy możecie z daleka to podać dalej? Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego By władze z daleka pojechały do gminy Podgórzyn i prześwietliły papiery, jak ta gmina działa. Bop widzę że tam dzieje się bardzo źle, oj bardzo źle. Sam wójt jest uwikłany na grubo.
~Henio2022-01-27 13:18:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A ile spraw jest zamiatanych po dywan. Np. niedawny wypadek przy wycince drzewa, gdzie pijany pracownik operował piłą. Ktoś za to beknąl? A wycinka to swoją drogą wałek. Tną aż miło pod dzialeczki, które wojt potem sprzedaje.
~do wójt 2022-01-22 22:26:34 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
kiedy powstanie jakaś biedronka w Miłkowie?
~BeKa2022-01-21 22:35:16 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Może Pan Wójt znajdzie sposób jak wykorzystać ten urok Przesieki, brak wielkomiejskich budynków. Przecież zarobić pieniądze można również na tym co jest unikalne w tej miejscowości. Tak wielu ludzi szuka miejsca na urlop w którym nie będzie galerii handlowych i autostrad.
~Tojatoja 2022-02-06 18:17:01 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Prawda...na całym świecie są takie urokliwe zakątki...
~Dorka2022-01-21 22:31:27 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Trzymam kciuki za to, żeby działania mieszkańców sprzeciwiających się rujnowaniu tak pięknej i wyjątkowo uroczej miejscowości dały efekty! Kochani, nie dajcie się! A wypowiedzi wójta… cóż… litościwie pominę milczeniem.
~Tubylec2022-01-21 15:07:53 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Co kurrwa biedry niechcecie,tak bogacze bo samocjodem to wygodnie l.jak byscie z zakupami na autobus czekali to nagle sklep o zajebiście
~Wałbrzych się kłania2022-01-20 22:08:32 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Pan wójt, stolicy Karkonoszy woli robić interesy z ludźmi co przychodzą do niego z kasą niż załatwiać problemy gminy i mieszkańców. Zanim przeczytacie ten artykuł warto te posłuchać co ten człowiek opowiada. Normalnie tragedia, kto tam w urzędzie pracuje?
~Matka 2022-01-20 17:27:06 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Niestety, przesiecianie nic nie wskuracie bo gminą rządzą fałszywi ludzie. Pamiętam jak urzędnicy chcieli pozamykać szkoły. Nie tak dawno było głośno o Sosnówce,. Jednego nie zapomnę jak sam wójt podstawiał się kuratorem że sam kurator kazał zamknąć tą szkołę, co się potem okazało było to zwykłym kłamstwem i publicznie łamanie prawa. Dlaczego wójt kłamca nie dostał za to żadne konsekwencje, przecież jest to jawnie łamanie publicznego prawa. To ja się zapytam gdzie jest prokurator? Podaje im rękę? W tej gminie dzieje się jedna wielka tragedia i to widać z daleka. Widziałem te potwory które mają powstać w Przesiece i Zachełmiu, ktoś z wyższego szczebla powinien się tym zająć. Wójt zabetonuje całą gminę dla pieniędzy.
~Warszawa broni Przesieki2022-01-20 14:09:51 z adresu IP: (213.134.xxx.xxx)
Co za absurd! Jestem z Warszawy. Pamiętam Przesiekę sprzed 40 lat, potem z lat 90- tych! Broń Boże tam takich zmian! Brońcie się Państwo! Teraz! To jest ten czas! Za chwilę będzie za późno! Współczuję serdecznie wójta...
~Takie fakty2022-01-20 10:11:22 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Do tej gminy to powinien wejść prokurator, nie znajomy z Jeleniej Góry, tylko obcy z daleka z polski. Tam się odbywają totalne przekręty i patologia. Państwowe ziemie w tej gminie są znajomym sprzedawane za przysłowiowe grosze. Nie chcę rozpisywać co tam złego robią ale podpowiem co widziałem. Jakiś czas temu coś dla gminy z kumplem robiłem i widziałem jak są rozkradane publiczne pieniądze aż mnie to bardzo przeraziło. Mówiłem wójtowi że tak się nie robi i by coś z tym zrobił, oczywiście zrobił. Za mówienie prawdy publicznie pozwał mnie do sądu, oczywiście byłem na to przygotowany. Jak się potem okazało wszystkie brudy pozamiatano pod dywan. Sąd telefonicznie ze mną rozmawiał tak samo jak policja, nawet nie chcieli bym przyjechał do komisariatu. Z zapytaniem jak to? wszyscy odpowiedzieli że to wszystko "wezwanie do sądu i rozprawa" zostaje zamknięte i jak coś mam na wójta to niech sam go podam do sądu. Po tym wszystkim dałem sobie spokój bo dzięki temu dowiedziałem się jaka w tej gminie działa na wielką skalę korupcja i jak dużo osób jest w tym powiązanych. Wątpliwe jest to czy mieszkańcy z wójtem wygrają, jest to chory człowiek i w tej gminie dla urzędników nie liczą się mieszkańcy i są oni na ostatnim miejscu. Żyjemy w chorym niesprawiedliwym kraju gdzie za dużo się pozwala pod względem łamania państwowych przepisów.
~Marek2022-01-20 00:39:27 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Do wypowiedzi wójta o "dyskusji publicznej" warto dodać jedną drobnostkę - na dyskusji wójta, ani nikogo z władz gminy... nie było. Warto też dodać, że wbrew wypowiedziom wójta, mieszkańcy jak najbardziej akceptują nowe obiekty turystyczne, tyle, że niekoniecznie dwa razy wyższe od okolicznej zabudowy, o skali wielkich hoteli rodem z turystycznych miast. Pomysł przepruwania malowniczej Przesieki szerokimi jezdniami dla wygody gości tych molochów to już tylko konsekwencja chorej wizji.
~Logik2022-01-20 00:26:02 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Niezły kozak z tego wójta. Żeby z podniesioną przyłbicą stwierdzić, że nie będzie spotykał się z mieszkańcami, bo to powoduje "niedwuznaczne sytuacje". Zwolennik sytuacji dwuznacznych? Dobrze, że chociaż szczery do bólu.
~locals2022-01-19 21:14:20 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
super decyzja, byle wiecej takich odwazych mieszkancow, super !!!
~Justyna 2022-01-19 20:37:12 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
nie ma zgody mieszkańców na patodeweloperkę i niszczenie naturalnego środowiska w imię zysku. Wójt który nie liczy się z mieszkańcami stracił mandat. Ratujmy ostatnie takie miejsca dla siebie i przyszłych pokoleń.
~Olek2022-01-19 20:09:39 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Dwa razy więcej domów i hoteli to za mało? Studium pozwala na jeszcze więcej? Wyrazy współczucia z powodu takiej władzy.
~Bayern2022-01-19 18:47:00 z adresu IP: (188.212.xxx.xxx)
Idę o zakład, że wszystko jest już ustawione i jak to zwykle bywa deweloperka oraz dobrze ustawieni z władzami miejscowi dopną swego. Przesieka może nieodwracalnie utracić swój unikalny charakter. Niestety
~Maciek - Fan Przesieki2022-01-19 18:10:25 z adresu IP: (81.244.xxx.xxx)
Widać, że lokalne władze idą za mamoną. Ich wizja tego przepięknego miejsca zmieni Przesiekę w mini Karpacz. Już istniejące betonowe konstrukcje konstrukcje np parking en face udającego japoński ogrodu ogrodzonego metalową siatką pokazują kierunek rozwoju tego miejsca oraz intencje władz samorządowych. Jest jeszcze czas na dokonanie wyboru i albo Przesieka będzie się rozwijać kierunku zadbanej, czystej i wpasowanej w naturalne otoczenie górskiej wsi, albo stanie się kolejnym zatłoczonym miejscem gdzie samochody będą rozjeżdżać turystów na szlaku pod samym wodospadem, powstawać będą kolejne hałaśliwe "atrakcje" a la wesołe miasteczko, lunapark. Zanim władze zrobią z Przesieki Davos niech lepiej zajmą się dymiącymi kopciuchami i rozwalającymi się drogami.
~Referendum zrobić2022-01-19 17:55:17 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wójta na taczki, a z następcą uchwalić nowy plan zagospodarowania, bo będzie jak w dawniej unikalnej (jak Jizerka) Białej Dolinie w Szklarskiej albo w Świeradowie, gdzie brakuje już tylko całorocznego białego misia, obowiązkowo made in China. Patodeweloperce trzeba mówić twarde 'nie', a skorumpowanych urzędników usuwać, bo nie będzie jak żyć.
~Bogusław2022-02-01 11:22:03 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Czy sugeruje pan, że jakiś urzędnik był skorumpowany? Czy zgłosił pan to na policję czy tylko rzuca bezpodstawne oskarżenia? Jeśli był pan świadkiem przestępstwa i nie zgłosił tego to sam pan popełnia przestępstwo, jeśli natomiast zdarzenia nie było to popełnia pan przestępstwo pomówienia.
~Yuku2022-01-19 19:56:16 z adresu IP: (213.134.xxx.xxx)
Niestety z inicjatywy mieszkańców Sosnówki referendum przeciw Wójtowi się już odbyło ubiegłej jesieni. Zabrakło odpowiedniej ilości głosów. Ale na 6 tysięcy osób uprawnionych do głosowania w gminie ponad 1000 osób zagłosowało za odwołaniem Wójta i przeciwko jego działaniom niszczenia tego uroczego górskiego regionu.. reszta została w domach..
~Yuku2022-01-19 17:55:11 z adresu IP: (213.134.xxx.xxx)
Dziś najbardziej poszukiwane są miejsca gdzie można odpocząć od wielkich miast. Przesieka to miejsce lubiane przez Turystów wybierających ciszę, długie spacery, dobre powietrze i zimną wodę w potoku. Pomysły zrobienia z Przesieki drugiego Karpacza świadczą o krótkowzroczności Wójta. Nie myśli On o przyszłości za 10, 15, 20 lat, a o szybkich zyskach od developerów. Gdyby myślał o zyskach dla gminy to zamiast niejasnych funkcji działek w studium zdecydowałby by jasno zaznaczyć, gdzie może być turystyka i inne usługi, tak by podatki było odpowiednio liczone, a nie powstawały ulgi dla pseudomieszkaniówki, która będzie typowymi apartamentowcami pod wynajem. Jak to już zrobił w drugiej pięknej miejscowości Sosnówka.
~NiedoszłyMieszk.Ścięgien2022-01-19 17:48:32 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Wójt który nie słucha mieszkańców, przestaje pełnić funkcję, do której został powołany. Lepiej...
~KaMi2022-01-19 17:33:43 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Przesieka jest miejscem wyjątkom i dobrze, że ma mieszkańców, ktorzy chcą tej wyjatkowści bronić. Bezpośrednie i szybkie korzysci finasowe gminy nie są warte tyle by rezygnować dlugofalowych plusów wynikających z zachowania obecnego status quo Przesieki. Wójt ktory nie słucha mieszkańców i nie ma w zwyczaju omawiać z nimi kroków planistycznych, jest duzym zagrożeniem dla tożsamości tego miejsca.
~Kamcze2022-01-19 16:47:37 z adresu IP: (79.184.xxx.xxx)
Ludzie od zawsze przyjeżdżali do Przesieki ze względu na jej tzw.walory naturalne. Zbyt duża ingerencja w te zasoby zniszczy jej charakter i z pewnością obniży atrakcyjność. Powinna Przesieka pozostać enklawą, alternatywą dla sąsiedniego Karpacza chociażby.
~Realista2022-01-19 16:14:02 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Typowa sytuacja, ludzie kupują nieruchomości w atrakcyjnej lokalizacji, po tym usiłują zawłaszczyć całą okolicę, bo chcą mieć spokój, ale niestety właściciele sąsiednich działek mają inne plany, a gmina chce się rozwijać. Nawet nie chce się słuchać kolejnej takiej historii.
~Przesiecki2022-01-19 20:19:53 z adresu IP: (84.19.xxx.xxx)
Nie. Nie ma Pan racji. Ludzie, którzy decydują się kupić działkę, czy dom w Przesiece, czytają PZP i widzą, na co prawo pozwala, a na co nie. Jeśli im nie pasują przepisy, rezygnują z inwestycji. Gorzej, kiedy wpada na rekonesans patodeweloperka, i nagle dziwnym trafem, zdesperowany wójt chce - bez konsultacji z mieszkańcami - tak ZMIENIĆ Plan Zagospodarowania, żeby umożliwić budowę apartamentowców. Naiwny Pan jest?
~Aga2022-01-19 17:49:19 z adresu IP: (81.244.xxx.xxx)
Raczej kolejna historia o tym jak rządzi pieniądz. Człowiek, który chce być autentycznie blisko natury, zaparkuje auto i dojdzie pieszo- w szczególności do Wodospadu. Byłam tam tego lata po dłuższej nieobecności i niestety szybko nie wrócę. Idąc piechotą miałam wrażenie totalnego chaosu. Dziecko trzymałam kurczowo za rękę, żeby nie wpadło pod auto. Przy odrobinie woli i dobrego planu można połączyć interesy- ale nie kosztem natury, która czyni Przesiekę wyjątkową.