84 kierunki na lato. Nowy rozkład lotów w Porcie Lotniczym Wrocław

Beata Makowska, BM, materiały prasowe | Utworzono: 2022-03-12 07:52 | Zmodyfikowano: 2022-03-12 07:52
84 kierunki na lato. Nowy rozkład lotów w Porcie Lotniczym Wrocław - Fot: Beata Makowska
Fot: Beata Makowska

To już ostatnie dni sezonu zimowego. A jakie będzie tegoroczne lato na wrocławskim lotnisku? Siatka połączeń na lato 2022 jest zbliżona do czasów sprzed pandemii. Obserwujemy znoszenie pandemicznych ograniczeń dla podróżnych, co pozwala przewoźnikom przywracać połączenia, zwiększać liczbę rejsów i uruchamiać nowe kierunki. Na tegoroczny sezon letni mamy już rozwiniętą ofertę przewoźników sieciowych i naprawdę bogaty zestaw niskokosztowych kierunków południowych oraz czarterów. Widać, że branża lotnicza odbudowuje się w szybkim tempie, jeśli tylko może działać w sprzyjających warunkach – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.



Jak dodaje Jarosław Wróblewski dyrektor portu lotniczego poniekąd dzięki pracownikom udało się przetrwać okres pandemii „z tarczą”


W sezonie letnim pasażerowie wrocławskiego lotniska mają do dyspozycji około 95 rejsów tygodniowo do hubów przesiadkowych, w tym do największych w Europie, umożliwiających przesiadkę do samolotów na trasach międzykontynentalnych.
Lufthansa oferuje codziennie trzy rejsy do Frankfurtu oraz dwa do Monachium, a linie Eurowings od dwóch do sześciu połączeń tygodniowo do Düsseldorfu. Samolot linii KLM codziennie poleci na trasie Wrocław – Amsterdam. Listę kierunków międzynarodowych uzupełniają Kopenhaga (SAS, rejsy trzy razy w tygodniu) oraz Zurych (SWISS, dwa razy w tygodniu). Na bardzo popularnej krajowej trasie do Warszawy, obsługiwanej przez PLL LOT, pasażerowie będą mieli do dyspozycji 6 rejsów dziennie.


Nowości


W nowym rozkładzie lotów są cztery nowości w ofercie przewoźników niskokosztowych: Sztokholm-Arlanda, Wenecja-Treviso, Turyn oraz Oslo-Gardermoen. Pierwsze trzy kierunki wprowadzają linie Ryanair, a ostatnią – Norwegian. Turyn oraz Sztokholm-Arlanda to pełnowymiarowe debiuty – pojawiają się w rozkładzie lotów wrocławskiego portu po raz pierwszy w historii. - Wprawdzie w siatce połączeń z Wrocławia od dawna były już rejsy na lotnisko Sztokholm Skavsta, jednak Arlanda to główny port stolicy Szwecji, jedno z kilkunastu największych lotnisk w Europie i ważny port przesiadkowy dla podróży transkontynentalnych – dodaje Dariusz Kuś.


Duży wybór mają podróżni czekający na kierunki południowe. W nowym rozkładzie zwraca uwagę aż 9 połączeń do Włoch, 5 do Hiszpanii (w tym Alicante, Barcelona Girona czy Lanzarote w archipelagu Wysp Kanaryjskich) oraz trzy do Grecji (w tym Ateny, Kreta Chania i Korfu). Wśród innych typowo wakacyjnych kierunków znajdują się m.in. Malta, dwa miasta w Chorwacji – Zadar i Split, a także Podgorica (Czarnogóra), Burgas (Bułgaria), Pafos i Larnaka (oba na Cyprze) czy gruzińskie Kutaisi.
W nowej siatce znajduje się m.in. także 13 połączeń do Wielkiej Brytanii oraz dwa do Irlandii, jak również Paryż-Beauvais, Bruksela-Charleroi, Oslo Torp (latają tam z Wrocławia zarówno linie Ryanair, jak i Wizz Air), Reykjavik, Dortmund czy Eindhoven (Holandia). Siatka międzynarodowych połączeń tanich linii z Wrocławia obejmuje łącznie 20 krajów. W sezonie letnim pasażerowie wrocławskiego lotniska będą też mieli do dyspozycji kierunki krajowe obsługiwane przez przewoźnika niskokosztowego (Ryanair) – Olsztyn-Mazury oraz Gdańsk.


25 połączeń z biurami podróży


8 kierunków greckich, 4 hiszpańskie, 3 włoskie, 3 tureckie, po 2 w Egipcie, Tunezji i Bułgarii oraz Tirana w Albanii – tak wygląda oferta połączeń czarterowych z Wrocławia na lato 2022. W ostatnich miesiącach 2021 roku z oferty biur podróży skorzystało już tylko o 30-35% podróżnych mniej niż w tym samym okresie 2019 roku, czyli przed pandemią. Przypomnijmy, że w całym poprzednim roku wrocławskie lotnisko obsłużyło łącznie ponad 1,4 mln pasażerów, mimo że ruch lotniczy przez cztery miesiące był praktycznie zawieszony.


10 lat terminalu


W tym roku mija pełna dekada od otwarcia nowoczesnego terminalu na wrocławskim lotnisku. Prace przy jego budowie rozpoczęły się w roku 2009. Rok później śledziliśmy, jak rośnie konstrukcja obiektu i rozpoczynają się pierwsze prace wykończeniowe w jego wnętrzach. Terminal został oddany do użytku wiosną 2012 roku, przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej, które Polska organizowała wspólnie z Ukrainą.

Reklama

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.