Miały usprawnić ruch, a jest gorzej niż kiedykolwiek

Jakub Dworzecki, PP | Utworzono: 2022-11-18 14:45 | Zmodyfikowano: 2022-11-18 14:45
Miały usprawnić ruch, a jest gorzej niż kiedykolwiek  - fot. Jakub Dworzecki
fot. Jakub Dworzecki

Sygnalizacja u zbiegu ulic Mokronoskiej, Awicenny i Wiejskiej, nie rozwiązała problemu korków w tym miejscu. Takiego zdania jest m.in. słuchacz Radia Wrocław, pan Robert: 

Okoliczni mieszkańcy dodają, że problem jest od lat, a miasto nie ma pomysłu jak mu zaradzić:

Rok temu, w trakcie szukania wykonawcy, urzędnicy mówili, że to nie będzie ostateczne rozwiązanie. Mieszkańcy prosili o rondo, ale według miasta to - w tym miejscu - się nie sprawdzi, ponieważ kawałek dalej są światła na skrzyżowaniu ul. Solskiego z Wiejską, więc samochody "i tak by stały". Jak wyjaśnia Tomasz Sikora z Urzędu Miasta - potrzeba czasu, żeby sygnalizację poprawnie zaprogramować. Zwykle, takie prace trwają około tygodnia.

TREŚĆ OŚWIADCZENIA TOMASZA SIKORY Z UM:

Rondo w tym miejscu nie sprawdzi się, ponieważ zaraz obok są światła na Solskiego/Wiejska. Samochody i tak stanęłyby - tak jak obecnie stoją - na tych światłach. Tylko byłoby ich więcej od strony wjazdu do Wrocławia. Podobna sytuacja dzieje się na rondzie na Ołtaszynie (Zwycięska/Ołtaszyńska). W tym przypadku [dop. red.] potrzeba było dołożyć kolejne światła, na Ołtaszyńskiej, ponieważ rondo spowodowało duże korki, ograniczając możliwość wjazdu [...].

Jak wykazały obserwacje potoków ruchu na Oporowie, w przypadku ronda istniałoby znaczne upośledzenie ruchu pojazdów wyjeżdżających z Wrocławia na rzecz wjeżdżających [...]. Rondo kompletnie zakorkowałoby Oporów. Natomiast sygnalizacja świetlna, w tym konkretnym przypadku, pozwala na kontrolowanie potoków pojazdów dojeżdżających do każdego wlotu. Takich możliwości nie daje rondo.

Dziś mamy do czynienia ze znacznymi korkami. Tak może być w kolejnych dniach, ponieważ zawsze w przypadku zmiany organizacji ruchu, takie problemy się pojawiają. Potem powinno być już lepiej. Miasto Wrocław miało plany przebudowy tego skrzyżowania, są nadal aktualne, przy czym z uwagi na wyraźny sprzeciw Rady Osiedla wobec proponowanej przebudowy, miasto nie forsowało tego rozwiązania. Jedynym wyjściem w tym wypadku są zamontowane pilotażowo światła.

W tej chwili na miejscu pracują pracownicy wykonawcy, programując oświetlenie i ustawiając je w synchronizacji ze światłami przy ul. Wiejskiej i Solskiego. Zwykle około tygodnia trwają takie prace korygujące ustawienie świateł.

Pilotaż sygnalizacji świetlnej skrzyżowania został wprowadzony na rok, jeśli światła się sprawdzą - pozostaną na stałe. Wspólnie z Radą Osiedla pracujemy nad dalszą przebudową tego skrzyżowania. Liczymy, że światła rozwiążą problem, czyli umożliwią włączanie się do ruchu z bocznych ulic i sterowanie potokami ruchu na skrzyżowaniu głównym ulic Wiejskiej, Mokronoskiej i Awicenny. Jeśli nie - będziemy wspólnie szukać innych rozwiązań, ale skrzyżowanie zostanie przebudowane tak czy inaczej.

fot. Słuchaczka


Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Jan2022-11-19 14:58:03 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
A moze ktos napisze wteszcie uczciwie o Wschodniej Obwodnicy Wroclawia i skrzyzowaniu w Mirkowie. Dlaczego tydzien po terminie ukonczenia prac, kierowcy wciaz musza stac codziennie w korkach na przewezeniu, skoro jezdnie w obie strony sa gotowe? Dlaczego prace zostaly tak skooordynowane, ze jeden z wazniejszych wylotow z miasta jest wciaz sparalizowany? I wreszcie kiedy ten przejazd zostanie udostepniony?! ( nie chodzi o sama WOW, tylko o przejazd pod nowym wiaduktem).
~kierowca2022-11-19 13:53:00 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
A może tak urzędasy z Ratusza Mają źle zaprogramowane mozgi ? Wrocław spada, w przepaść...ha,ha,ha
~Edi2022-11-19 10:36:17 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Wrocław ma sporo zarejestrowanych aut. Z danych wynika, że na koniec 2016 r. było ich 640 na 1000 mieszkańców, niemal dwa razy więcej niż w Berlinie. Jednakże poważnym problemem jest też zalew aut spoza miasta. Zgodnie z wynikami Kompleksowych Badań Ruchu do miasta w ciągu doby wjeżdża 238 tys. pojazdów, czyli o 25% więcej niż w 2010 roku. Wtedy to do miasta codziennie wjeżdżało 190 tys. pojazdów. Kompleksowe Badanie Ruchu to najpoważniejsze badanie transportowe w mieście, oparte zarówno o ankiety oraz aplikację mobilną, jak i o karty SIM czy dane automatycznie zbierane przez system. Z badań wynika, że większość mieszkańców gmin ościennych – 66% – podróżuje samochodami. Liderem jest tu gmina Wisznia Mała, która dzięki otwarciu S5 zyskała doskonały samochodowy wjazd do miasta. Udział ich podróży autami wynosi aż 92%. Skutkiem zbyt dużej liczby aut są przede wszystkim korki. Jesteśmy 41 najbardziej zakorkowanym miastem na świecie według raportu firmy TomTom.
~WEF Klaus Schwab2022-11-19 10:04:37 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Banda urzędasów robi wszystko, aby uprzykrzyć życie posiadaczom samochodów.
~Wrocławianin2022-11-19 09:12:32 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Miasto jest codziennie całkowicie sparaliżowane przez pojazdy z przyległych gmin. Dla mieszkańców Wrocławia sytuacja jest obecnie tragiczna ponieważ nawet na bardzo krótkich odcinkach w mieście nie można się już poruszać. Czas by władze tego miasta przypomniały sobie, że to mieszkańcy Wrocławia a nie Smolca, Trzebnicy, Czernicy czy Kobierzyc głosują w wyborach na prezydenta.
~Z zachodu 2022-11-19 06:52:10 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Loża szyderców kłamie. W tym są dobrzy. Na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego Mokronoska są światła, które regulują ilość pojazdów wyjeżdżających do miasta. Ewentualnie może ich tłumaczyć "znaczne upośledzenie"
~Ostatnia prosta2022-11-19 00:41:37 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
też miała uratować ludzkość
~Tomek 2022-11-18 21:25:15 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Tomasz Sikora kiedy dzienikarz radia Wrocław teraz urzędnik opowiadający bajki w radiu. Robert Grzechnik złożył poprawkę w toku 2021 o budowę w tym miejscu ronda ale radni sutryka ja odrzucili
~Exwrocławianin2022-11-18 19:06:50 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Nic nie potrafią dobrze zrobić. Rzeczywiście problemem może być upośledzenie.
~mix2022-11-18 15:53:02 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Biuro inżynierii ruchu plus plus ratusz i jest "efekt" polityki mobilności. Stoimy i klniemy
~rafka2022-11-18 15:02:44 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
1) Słuchacz Robert: "Na piechotę będę szedł, zostawię samochód" - postawa zgodna z polityką mobilności; podpowiadam, że lepiej wsiąść w pociąg; ze Smolca na Główny jedzie się kwadrans 2) Gdzie tworzą się te korki - czy na "wrocławskich" wlotach (Wiejska, Awicenny, Cesarzowicka), czy na "kąteckim" (Mokronoska) - bo to jest istotne. Jeśli odblokowane zostały wrocławskie wloty skrzyżowania kosztem możliwości wjazdu do miasta - to jest to działanie sensowne z perspektywy interesu mieszkańców Wrocławia