Nową pula funduszy na likwidację niebezpiecznego materiału

Mateusz Florczyk, PP | Utworzono: 2024-01-04 07:35 | Zmodyfikowano: 2024-01-04 07:35
Nową pula funduszy na likwidację niebezpiecznego materiału - zdjęcie ilustracyjne (fot. Pixabay)
zdjęcie ilustracyjne (fot. Pixabay)

Zainteresowani mogą ubiegać się o pokrycie 100% kosztów związanych z pracami, takimi jak demontaż azbestowych materiałów, ich transport oraz bezpieczne unieszkodliwienie na specjalistycznym składowisku. - Koszty związane z zakupem i ułożeniem nowych, pozbawionych azbestu materiałów, pozostaną wyłącznie w gestii właścicieli nieruchomości - mówi Marcin Obłoza z Urzędu Miasta:

- Azbestu musimy pozbyć się do 2032 roku, a jest to obowiązek wszystkich właścicieli nieruchomości. Często są to elementy dachów oraz elementy fasad budynków. W takim przypadku właściciele mają obowiązek pozbyć się tych elementów azbestowych.

- Pula jest nieograniczona, a liczba przyjętych wniosków determinuje wysokość dofinansowania - dodaje Marcin Obłoza.

- Tutaj nie działa zasada, kto pierwszy, ten lepszy, tylko liczba zgłoszeń. Wszystkie zgłoszenia do 31 stycznia zostaną przyjęte do programu, a następnie realizowane.

Deklaracje można przesyłać do Wydziału Środowiska Urzędu Miejskiego Wrocławia, przy ul. Hubskiej 8-16. Możliwe jest to zarówno osobiście, drogą pocztową, jak i za pośrednictwem platformy internetowej e-PUAP. Po zebraniu wszystkich wniosków, miasto ogłosi przetarg, w wyniku którego wyłoniona zostanie firma odpowiedzialna za usuwanie azbestu do końca 2024 roku.

Dzięki tej inicjatywie od 2012 roku we Wrocławiu udało się pozbyć azbestu z 619 obiektów, a 1,3 tysiąca ton materiałów zawierających azbest zostało bezpiecznie zutylizowanych.


Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.