Lipa Piotrowska czy autobusowa? Mieszkańcy północnego Wrocławia zmobilizowani w walce o dodatkową linię

, JD | Utworzono: 2024-01-18 06:16 | Zmodyfikowano: 2024-01-18 06:18
Lipa Piotrowska czy autobusowa? Mieszkańcy północnego Wrocławia zmobilizowani w walce o dodatkową linię - fot. ilustracyjna / Radio Wrocław
fot. ilustracyjna / Radio Wrocław

Rozwiązania upatrują w przejazdach, które mogłyby przemieszczać się między pętlą przy ul. Kminkowej, a następnie przez ulice Kominiarską i Żmigrodzką kierowałyby się w stronę centrum. Ich zdaniem to jedyny sposób, by odciążyć zwykle przepełnione autobusy 111 i 143.

- Przede wszystkim kursy realizowane są zbyt rzadko, jak już się wsiądzie, to jedziemy jak w puszcze – mówią Radiu Wrocław pasażerowie tych autobusów:

"Dramat jest na liniach podmiejskich, gdzie jest co godzinę czasami. Wydaje się, że w momencie, kiedy częstotliwość będzie większa, będzie szansa na to, żeby była pewność funkcjonowania komunikacji autobusowej. Dojazd bardzo długi jest i z godzinę co najmniej, do dwóch w jedną stronę."

Wrocławianie z okolic Lipy Piotrowskiej i Widawy wskazują na dynamikę rozwoju swojego sąsiedztwa i rosnącą liczbę lokatorów w okolicy. Alarmują, że rozwiązanie, o jakim mówią od lat, warto wprowadzić, zanim problem osiągnie krytyczną skalę. Do włodarzy chcą skierować petycję o utworzenie dodatkowej linii. Dotąd podpisało się pod nią około 800 osób. Dodanie nowej linii do rozkładu nie jest jednak takie proste.

- Dodatkowy pojazd na trasie wywiera wpływ na te, które też tam kursują. Stale staramy się sieć połączeń poszerzać i nie ignorujemy sygnałów od pasażerów – deklaruje w Radiu Wrocław Paulina Tyniec-Piszcz z miejskiego wydziału transportu:

"My konsekwentnie rozwijamy połączenia aglomeracyjne pomiędzy Wrocławiem a naszymi sąsiadami. Głównie dlatego, że codziennie po prostu mieszkańcy aglomeracji dojeżdżają do Wrocławia do pracy, czy do szkoły."

Uruchomienie kolejnych kursów może wiązać się ze zmianą organizacji ruchu lub rozwojem infrastruktury. Tego w mieście nikt nie wyklucza.

- Rok temu przewieźliśmy prawie 200 mln osób, o 10% więcej niż w 2022. Nie byłoby sukcesu rozbudowy dróg, a te powstały po intensywnych i dokładnych analizach, dotyczących także kursów poza miasto – mówi Tomasz Sikora z magistratu:

"Niemal 30 milionów kilometrów wykonały wrocławskie autobusy, do tego 4 miliony kilometrów autobusy aglomeracyjne, czyli te, które przywożą pasażerów spoza Wrocławia do centrum miasta."

Mieszkańcy podpisani pod petycją bronią także kształtu rozkładu linii 108. Ich zdaniem pomysł skrócenia jej trasy do Praczy Widawskich dodatkowo pogłębi problemy komunikacyjne w ich okolicach. Zmiany jej kursu, zdaniem pasażerów, powinny zakładać pociągnięcie jej dalej, by częściowo spełnić postulowane przez nich pomysły.


Komentarze (7)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bres2024-02-22 11:26:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
W rok mpk przewiozlo 200.000.000 osob. 200 mln podzielone przez 365 dni (w zaokragleniu 400) = 500 tys. dziennie. Podzielone przez 500 pojazdow mpk (tram.+busy) = 1000 kursow dziennie. Dzielone przez 100 miejsc w pojezdzie = 10 pasazerow na 1 kurs !!!. A KOSZTY MPK TO MILIARDY -> ZAKUP 500 TRAMWAJOW × 10 MLN ZL/SZT = 5 MLD ZL. ZA TE PIENIADZE KAZDA RODZINA WE WROCLAWIU DOSTALABY "ZA DARMO" MALE AUTO, A ZA KASE NA PENSJE, BUSY, TORY WSZYSTKIE ULICE BYLYBY GLADKIE JAK PUPKA NIEMOWLECIA I BYLYBY 2 RAZY SZERSZE (ZABETONOWANE TOROWISKA) = > SREDNIA ILOSC AUT (GESTOSC) ZMALALABY 2-KROTNIE !!! I SREDNIA SZYBKOSC WZROSLABY TEZ 2-KROTNIE !!! WIEC CZAS PRZEJAZDU Z KRZYKOW DO PSIEGO POLA ZMALALBY DO 20 MINUT. SPOD DRZWI DO DRZWI !!! WROCLAWIACY !!! NA KOGO WY GLOSUJECIE ???!!! DURNI PRZED SZKODA I PO SZKODZIE !!!
~lola2024-01-18 17:11:29 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
A to deweloperzy zaczynają budować wieżowce w centrum, że niby się tam wszyscy zmieścimy?! Proszę patrzeć troszkę szerzej. Już teraz nie da się poruszać po centrum. Kto by chciał tam żyć - nie ja :)
~:)))2024-01-18 12:08:41 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Więcej szkół i miejsc pracy w okolicznych wsiach to więcej miejsc na drogach i parkingach w mieście. Mniej korków, mniej kolejek itd. Niech wygodnie żyją u siebie. Wszystkim będzie lepiej.
~Osiedle Widawa2024-01-18 11:21:38 z adresu IP: (193.35.xxx.xxx)
Proszę czytać ze zrozumieniem petycję, wystarczy nie obcinać kursów 108 na Kominiarskiej, m.in. w pobliżu nowego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego dla 1200 dzieci i dodać parę kursów, żeby była przyzwoita częstotliwość. Teraz Miasto ma uruchomić dużą placówkę edukacyjną dla 3 osiedli, a jednocześnie planuje pogorszenie częstotliwości 108 dla wielu mieszkańców Widawy - kursy przez Kominiarską tylko co godzina w szczycie, bo co drugi kurs przez Żmigrodzką tylko do pętli Pracze, a tylko co drugi do pętli Kminkowa.
~Obcy2024-01-18 10:17:28 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Bańka pęka. Dynamiczny rozwój miasta nie uwzględnił podstawowej rzeczy, czyli inwestycji w dobrze zorganizowany transport publiczny. Buduje się wielkie osiedla na krańcach miasta a nie planuje się zwiększenia oferty komunikacyjnej. Brak jakiegokolwiek planu na zwiększenie ilości taboru autobusowego jest czymś niezrozumiałym. Owszem, docierają do MPK nowe autobusy. Jednak po to, aby zastąpiły te rozpadające się. Od wielu lat MPK jeździ bez jakiejkolwiek rezerwy taborowej. Za chwilę ta sytuacja będzie jeszcze gorsza o czym się nie mówi. Wrocław potrzebuje realnego planu rozwoju komunikacji publicznej z podziałem zadań dla poszczególnych operatorów. Nie mając żadnych rezerw nie da się uruchomić ani jednego autobusu dodatkowo, bez uszczerbku dla innych linii. Dlatego plany otwarcia nowych osiedli muszą korelować z pomysłem na otwarcie lub modyfikację linii komunikacyjnych. A pod to wcześniej trzeba ogłosić przetargi na wyłonienie przewoźnika lub na zakup taboru dla MPK (przetarg plus produkcja ok. 2 lata). Nie mówiąc już o remontach na obecnej zajezdni autobusowej, jej rozbudowie, bądź budowie drugiej zajezdni. To są wszystko ogromne środki finansowe. Ale takie środki trzeba przeznaczać min. z wpływów ze sprzedaży gruntów dla deweloperów pod te nowe osiedla. Brak koordynacji widoczny jest na każdym kroku.
~xx22024-01-18 07:38:55 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
trzeba było się nie osiedlac na końcu świata
~Osiedle Widawa2024-01-18 11:13:55 z adresu IP: (193.35.xxx.xxx)
Na Cynamonowej powstaje zespół szkolno-przeszkolny na 1200 dzieci i jednocześnie planuje się obcięcie kursów linii 108 do co godzina w szczycie przez ul. Kominiarską. I nie jest to koniec świata, a o połowę bliżej do Rynku niż ze Stabłowic np.