Czy zmiana władzy oznacza zmianę planów przebudowy A4?

Martyna Czerwińska, BM | Utworzono: 2024-03-08 15:42 | Zmodyfikowano: 2024-03-08 15:43
Czy zmiana władzy oznacza zmianę planów przebudowy A4? - Fot: archiwum Radia Wrocław
Fot: archiwum Radia Wrocław

Według nich - poszerzenie obecnej trasy nie rozwiąże problemu korków - szczególnie w okolicach Kątów Wrocławskich czy węzła bielańskiego, gdzie niemal każdego dnia ustawia się sznur aut - nawet z powodu zwykłej awarii ciężarówki. -Analizy pokazują też, że rozbudowa spowoduje paraliż alei Karkonoskiej - ostrzega Przemysław Gałecki z UM:

-Węzeł Bielany będzie musiał przenosić większe natężenie aż o 135% a przecież zdajemy sobie doskonale sprawę z tego, że już dzisiaj węzeł bielański i stara A4 są po prostu niewydolne.

Lidia Markowska z GDDKiA przekonuje, że paraliż południowego Wrocławia spowoduje w 2026 roku przyłączenie do niej Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, a nie rozbudowa A4. Jest jednak pomysł jak odciążyć węzeł bielański -  ma zostać jednak gruntowanie przebudowany, co powinno pozwolić chociaż w jakimś stopniu "odetchnąć" alei Karkonoskiej. 

-Planujemy zrobić między węzłem Wrocław Południe a mniej więcej wysokością Karwian jezdnie równoległe do autostrady zbierająco - rozprowadzające. Co to oznacza? Że ten ruch tranzytowy z A4 byłby oddzielony od ruchu lokalnego.

GDDKiA wskazuje też na powody ekonomiczne. Budowa A4 nowym szlakiem byłaby co prawda tylko trochę droższa, ale oprócz niej trzeba by było także wyremontować starą autostradę łącznie z wiaduktami, co kosztowałoby krocie.

Posłuchaj więcej:


Komentarze (7)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~D i J2024-03-15 15:39:54 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
Ta autostrada powinna być rozbudowana i oddana do użytkowania 10 lat temu.
~A4StarySlad2024-03-14 11:34:02 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Bardzo prosimy pamiętać, że Gminy Żórawina, Sobótka, Mietków, Kostomłoty i częściowo Kobierzyce stanowczo sprzeciwiają się budowie nowego śladu dla A4. Przypominamy także, że analiza wielokryterialna wykazała, że nowy ślad nie ma żadnego sensu ani ekonomicznego, ani inżynieryjnego, ani społecznego, a przede wszystkim środowiskowego. Stowarzyszenie A4StarySlad Znajdź nas na FB
~Krypa2024-03-08 19:48:35 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Powstające bazy logistyczne w pobliżu autostrad i tras szybkiego ruchu, to olbrzymie ilości jeżdżących TIRów z towarami. Powinny powstawać przy liniech kolejowych z bocznicami
~Krypa2024-03-08 19:46:05 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Inicjatywa Alpejska Szwajcaria jest krajem tranzytowym dla większości towarów przewożonych przez Europę. Niestety ciężkie ciężarówki zagrażają środowisku naturalnemu i dlatego powstaje coraz więcej inicjatyw, dążących do ograniczenia transportu drogowego oraz sprzeciwiających się budowie nowych dróg tranzytowych. Do najbardziej znanych należy tzw. „inicjatywa alpejska”, która ma chronić obszar Alp przed nadmiernym ruchem ciężarówek. Założeniami tego projektu jest przeniesienie transportu drogowego na tory. W wielu przypadkach całe ciężarówki są ładowane na stacjach granicznych na specjalne platformy kolejowe i rozładowywane na kolejnej granicy.
~Krypa2024-03-08 19:44:29 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
BIAŁA KSIĘGA TRANSPORTU W marcu 2011 r. Komisja Europejska zaaprobowała do wdrożenia strategię (Transport 2050) konkurencyjnego systemu transportu, który zwiększy mobilność, usunie główne bariery w kluczowych obszarach i spowoduje wzrost zatrudnienia. W tym samym czasie padły propozycje, aby - do roku 2050 - znacznie ograniczyć zależność Europy od importu ropy i zredukować emisję dwutlenku węgla w transporcie o 60%. Stąd w białej księdze transportu pojawił się podtytuł: "W kierunku konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu Biała Księga Transportu formułuje 10 strategicznych celów. Poniżej przedstawione zostały cztery z nich, będące głównym celem projektu TRANSFORuM: • Cel nr 1: Zmniejszenie o połowę liczby samochodów o napędzie konwencjonalnym w transporcie miejskim do 2030 r.; eliminacja ich z miast do 2050 r.; osiągnięcie zasadniczo wolnej od emisji CO2 logistyki w dużych ośrodkach miejskich do 2030r. (cel 1 projektu); • Cel nr 3: Do 2030 r. 30 % drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. kolej lub transport wodny, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50 % tego typu transportu. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało odpowiedniej infrastruktury (cel 2 projektu). • Cel nr 4: Ukończenie szybkiej europejskiej sieci kolejowej do 2050 r. Trzykrotny wzrost istniejącej sieci szybkich kolei do 2030 r. oraz zachowanie gęstej sieci kolejowej we wszystkich państwach członkowskich. Do 2050 r. większa część ruchu pasażerskiego na średnie odległości powinna odbywać się koleją (cel 3 projektu). • Cel nr 8: Do 2020 r. ustanowienie ram europejskiego systemu informacji, zarządzania i płatności w zakresie transportu multimodalnego (cel 4 projektu).
~Krypa2024-03-08 19:42:12 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis. Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone , Tylko nowym śladem, ale aż do węzła Krzyżowa. Już od dawna na A4 TIRów przybywa i będzie więcej jeżdżących na Ukrainę
~Logik2024-03-08 23:27:37 z adresu IP: (2a00:f41:2cf2:93da:f44f:x:x:x)
Nie horror tylko konsekwencje zaniechań przebudowy DK94 do Lubina - gdyby to było zrobione część ruchu poszłaby tamtędy i nie byłoby dramatu, a tak będzie