Kamienna Góra jednak będzie miała wschodnią obwodnicę

GN | Utworzono: 2024-05-14 08:26 | Zmodyfikowano: 2024-05-14 09:21
Kamienna Góra jednak będzie miała wschodnią obwodnicę - zdjęcie ilustracyjne: fot. RW
zdjęcie ilustracyjne: fot. RW

Dokładają się do projektu finansowo samorządy z powiatu kamiennogórskiego, a jak mówi rzecznik magistratu w Kamiennej Górze Rafał Święcki, droga w wybranym wariancie XIII omija obszary zabudowane i istotne przyrodniczo. Będzie jednak bardzo droga, bo choć to tylko 2890 metrów, to musi przeciąć drogę ekspresową a do tego trzeba wybudowac wiadukt:

- Ten wariant rzeczywiście godzi interesy wszystkich stron, niestety może się okazać, że to będzie wariant najkosztowniejszy. Łącznie z tym wiaduktem, to może być i 100 milionów złotych.

Wschodnia obwodnica Kamiennej Góry, choć krótka, będzie miała kluczowe znaczenie dla wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta:

- Mieszkańcy i Kamiennej Góry, i miejscowości, Ptaszków nie powinni się martwić. Łącznik wyprowadzi ruch ze środka ich miejscowości, ze środka Kamiennej Góry - mówi Michał Nowakowski z urzędu marszałkowskiego we Wrocławiu.

Posłuchaj materiału:


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Anonim90002024-08-10 17:29:54 z adresu IP: (77.252.xxx.xxx)
Choć faktycznie może być podobny do tego VII wariantu - rondo będzie ciut na południe od węzła a następnie wepną wszystkie 3 strony w te rondo.
~Jedi2024-05-14 19:01:59 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Najlepszy wariant to VII (czerwony), najkrótszy i prawdopodobnie najtańszy. Na powyższej mapie nie widać żadnej zabudowy w tym wariancie, dodatkowo nie ma potrzeby budowania estakady nad S3 i co najważniejsze prowadzi prosto na węzeł z ekspresówką.
~Anonim90002024-08-10 17:03:48 z adresu IP: (77.252.xxx.xxx)
Czerwony ( VII ) chyba jednak nie będzie, bo wymagałby budowy dodatkowego ronda praktycznie na tym węźle, a tam raczej nic już nie będzie robione. Różowy ( IX ) również chyba odpada ze względu, że wymaga budowy 2 mostów, a potem to nie są tanie koszta utrzymania. Mówi się o niemal 3 km obwodnicy, więc zostaje wariant brązowy ( XIII ) i ( XIV ). Niebieski przecina wioskę na połowę, więc byłby bez sensu. Chociaż faktycznie wariant XIII będzie dłuższy do węzła o około 2 km od czerwonego...