Przejazd kolejowy pod okiem policji

| Utworzono: 2013-11-27 09:50 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Przejazd kolejowy pod okiem policji - fot. mat. policji
fot. mat. policji

Funkcjonariusze zatrzymują kierowców, którzy przejeżdżają przez tory, gdy rogatki zaczynają się już zamykać. Taka sytuacja ma miejsce niemal codziennie, gdy rano w stronę centrum miasta tworzą się korki.

Krzysztof Zaporowski z komendy wojewódzkiej mówi Radiu Wrocław, że chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo:



Za wjazd na przejazd kolejowy bez możliwości zjechania z niego grozi 300 złotych mandatu i 4 punkty karne.



Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Krz2013-11-29 17:16:12 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
@Inny_Krzys, Ale lepiej jest wygenerować prąd w jednym miejscu (poza miastem) z użyciem instalacji filtrujących spaliny i przesyłać go na cały kraj, niż napędzać każdy z milionów pojazdów osobnymi silnikami, które emitują szkodliwe spaliny bezpośrednio w strefie przebywania ludzi. Każdy z tych silników ma ograniczoną sprawność, więc sumarycznie straty są bardzo duże. Poza tym produktem ubocznym produkcji energii elektrycznej w elektrowniach jest też ciepło, co bezpośrednio można wykorzystać do ogrzewania mieszkań (i zarazem odpadają kolejne miliony pieców domowych, które w największym stopniu przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza w miastach). Oprócz tego prąd daje też energia odnawialna, np. z elektrowni wodnych. Akurat we Wrocławiu mamy takie 2 i były one wybudowane przez Niemców właśnie do zasilania wrocławskich tramwajów, więc tramwaje z powodzeniem mogą być zasilane ekologicznie. Jeszcze lepiej - silniki rozpędzonego tramwaju też działają jak prądnice (co jest wykorzystywane przy hamowaniu - jeden silnik hamuje wtedy drugi) i mogą oddawać prąd do sieci jeśli podstacje zasilające byłyby do tego przystosowane. Autobusy mimo różnych skomplikowanych i drogich rozwiązań napędu nie są jeszcze tak ekologiczne i tanie w eksploatacji jak pojazdy elektryczne.
~Inny_Krzys2013-11-29 00:14:05 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
@Lena, muszę Cie bardzo zmartwić, ale w Polsce zdecydowana większość energii powstaje ze spalanie kopalin, czytaj węgla. Więc ta cudowna komunikacja zbiorowa na prąd, de'facto jest na węgiel...
~dominika2013-11-27 18:20:51 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
tam zawsze tak sie dzieje, a dla kierowcy,,wielkie brawo za odwage.hahaha
~Przejezdna2013-11-27 17:39:02 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Byłoby spoko gdyby ktoś zrobił z tym przejazdem porządek (w domyśle wybudował tą cholerną obwodnicę Lenicy!) bo ja rozumiem, że palant wjeżdżający na zamykający się przejazd stwarza zagrożenie, ale z drugiej strony też wolałabym zaryzykować niż stać. Jeśli przejeżdża 1 pociąg to jeszcze da się przeżyć (pod warunkiem, że stoi się w miarę blisko szlabanu, a nie w okolicach stacji Orlen), ale w sobotę osobiście czekałam na przejazd 20 min!!! 20 min!!! To już w największym korku na Legnickiej albo w czasie Wielkiej Powodzi na Dominikańskim ruch odbywał się płynniej (...no, dopóki go całkowicie nie zamknęli)
~Lena2013-11-27 14:28:12 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Nie jest, bo tramwaj nie spala benzyny, jest na prąd , ekologiczny
~hako2013-11-27 14:08:14 z adresu IP: (194.146.xxx.xxx)
komunikacja zbiorowa nie jest blachosmrodem?
~Lena2013-11-27 13:26:06 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
racja Krzyś
~Krzysiek2013-11-27 12:49:27 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
@klik a może przesiąść się z blachosmrodów do komunikacji zbiorowej
~Lena2013-11-27 12:35:20 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Fajne pośladki, chyba jednak ćwiczą hi, hi
~Lena2013-11-27 11:55:59 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
klik chyba oszalałeś ! wam kierowcom już się w głowach poprzewracało, myślicie że tylko wy jesteście najważniejsi
~klik2013-11-27 11:08:33 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Może zmniejszyć częstotliwość kursowania pociągów w godz. szczytu rannego.