KGHM pozbywa się "Polskiej Miedzi"

Andrzej Andrzejewski | Utworzono: 2014-01-04 08:00 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
KGHM pozbywa się "Polskiej Miedzi" - fot. KGHM
fot. KGHM

Ile kosztuje nazwa największego dolnośląskiego holdingu? To trudno jednoznacznie oszacować.

Tym bardziej, że dla obcokrajowca wypowiedzenie pełnej nazwy światowego potentata w produkcji srebra i miedzi przypomina znaną scenę z filmu o przygodach Franka Dolasa. Dlatego holding KGHM "Polska Miedź" za granicą chce być rozpoznawany jedynie jako KGHM - bez "Polskiej Miedzi". Rozpoczynająca się światowa kampania promocyjna ogranicza markę jedynie do czterech liter.

Przewodniczący Sekcji Krajowej NSZZ Górnictwa Rud Miedzi, Józef Czyczerski uważa, że w ten sposób zarząd spółki pozbywa się wypracowanego przez lata dziedzictwa. Tym bardziej, że firma znana jest poza granicami pod angielskim tłumaczeniem "Polskiej Miedzi": - "Polish Copper" to jest marka, która była odczytywana wszędzie. Obojętnie czy ktoś był hiszpańskojęzyczny, francuskojęzyczny, czy angielskojęzyczny - doskonale rozumiał co to jest. To jest właśnie marka. Dziwi mnie, że prezes Herbert Wirth jej nie broni.

Dariusz Wyborski, rzecznik firmy podkreśla z kolei, że zagraniczne oddziały spółki do tej pory oficjalnie działały pod nazwą KGHM "International": - Jeśli już mamy dwie firmy "International" i "Polska Miedź", to łatwiej promować markę KGHM niż osobno każdą z nich. Bo w sumie chodzi o tę samą firmę. Natomiast "Polska Miedź" to fraza trudna do wymówienia zarówno dla tych, którzy mówią językiem angielskim, hiszpańskim czy niemieckim i trudno ją tłumaczyć na każdy z tych języków.

Wyborski zastrzega również, że nazwa spółki zostanie skrócona wyłącznie do celów zagranicznej promocji.


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~pol2014-01-07 08:25:03 z adresu IP: (83.3.xxx.xxx)
Dla którego sq...la przeszkadza nazwa POLSKA? bo rozumiem, że miedź jeszcze by przeszła.
~emu2014-01-04 17:08:07 z adresu IP: (91.235.xxx.xxx)
A czy właściciele marek takich, jak "Peugeot", "Renault" czy "Daewoo" kiedykolwiek brali pod uwagę, że mogą to byc słowa trudne do wymówienia gdzie indziej? Ten argument zatem odpada. Widać państwo z KGHM wstydzą się naszego kraju - państwa, ktore jest wspólwłaścicielem spółki. Jakieś kompleksy? :-) Marki British Airways, Air France, Deutsche Post Delivery (DPD) jakoś na świecie funkcjonują.
~fren2014-01-04 15:02:02 z adresu IP: (83.16.xxx.xxx)
Zeby tylko nie polisz kuper... copper ludzie