Po naszej interwencji biuro podróży pomaga turystom

Sylwia Jurgiel | Utworzono: 2014-06-12 16:11 | Zmodyfikowano: 2014-06-12 17:46
Po naszej interwencji biuro podróży pomaga turystom - fot. turyści
fot. turyści

Poinformowali Radio Wrocław o swoich kłopotach z biurem podróży Wezyr. Wykupili wakacje w 4-gwiazdkowym hotelu, którego standard - ich zdaniem - zdecydowanie odbiega od tego czego oczekiwali.

Turyści przylecieli do Turcji wczoraj wieczorem (11 czerwca) i od rana koczują w holu hotelu, w którym mają spędzić dwa tygodnie. Jedna z kobiet opowiada nam, że zastali na miejscu obraz nędzy i rozpaczy - grzyb na ścianach, brudne, niedomyte naczynia na stołówce i zimna woda w kranach.

PRZECZYTAJ: Podstawowe akty prawne

- Warunki są skandaliczne - mówią oburzeni turyści i podkreślają, że w hotelu czują się jak w więzieniu a nie na wakacjach. W ofercie było napisane, że obiekt jest nowy i powstał w 2012 roku. Wczasowicze twierdzą, że budynek ma co najmniej kilkadziesiąt lat i nigdy nie widział remontu.

Projekt założeń projektu ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym z kwietnia 2013 r.

Rezydentka biura podróży, która jest na miejscu, rano przyjęła zgłoszenie reklamacji, ale później nie było z nią kontaktu. Po południu jednak biuro podróży Wezyr zadeklarowało, że zajmuje się sprawą turystów. Przedstawicielka biura mówi Radiu Wrocław, że trwają poszukiwania innych hoteli, które mogłyby przejąć wczasowiczów. Zapewniła, że problem dziś zostanie rozwiązany.

AKTUALIZACJA
Biuro podróży w ciągu godziny od naszej interwencji znalazło hotel i autokar, którym turyści zostali przewiezieni do nowego miejsca. Jak nas poinformowała jedna z kobiet, tym razem warunki są zadowalające.

Sonda

W jaki sposób organizujesz urlop?

Ta sonda już się zakończyła.
Tylko na własną rękę
24
Zdaję się na specjalistów i wybieram wśród ofert biur podróży
1
Radzę się znajomych i szukam sprawdzonych ofert
4
W ogóle nie wyjeżdżam, nie stać mnie na taki luksus
10
Wszystkich głosów: 39

DOLNOŚLĄSKA IZBA TURYSTYKI RADZI
Nie ma jednego lekarstwa ani złotego środka który zapewni nam 100 % bezpieczeństwo, spokój i bezstresowy przebieg urlopu czy wycieczki, jednak możemy to prawdopodobieństwo zwiększyć trzymając się pewnych zasad i „dmuchając na zimne”

"Jeśli nie jesteś pewien, zapytaj. Wolno Ci trzy razy zadać to samo pytanie. Musisz utwierdzić się w przekonaniu, że Twój hotel jest dokładnie taki, jak chciałeś (...)"

Sprawdź czy organizator figuruje w rejestrze Centralnej Ewidencji organizatorów i pośredników turystycznych www.turystyka.gov.pl, czy posiada aktualne ubezpieczenie.

Zweryfikuj jego wiarygodność kontaktując się z Izbą Turystyki z jego regionu, dowiedz się czy jest jej członkiem, pamiętając o tym, że Izby weryfikują wstępnie kandydatów.

Odwiedź fora internetowe, poszperaj w sieci – tam też możesz znaleźć informacje od turystów, którzy wcześniej korzystali z usług tego biura

Nie daj się zwieść pozorom – nie zawsze impreza organizowana przez osobę którą znasz ( trenera, nauczyciela, koleżankę z pracy, księdza, pilota z którym już jechałeś) musi być udana. To, że ktoś jest świetnym wuefistą nie oznacza wcale, ze jest równie dobrym organizatorem.

Niech nie skuszą Cię podejrzanie promocyjne ceny. Nie da się pojechać do Londynu czy Paryża, płacąc tyle co za wycieczkę do Pragi. Jeśli wszyscy organizatorzy mają podobne ceny a jeden o połowę niższe – to właśnie jemu trzeba przyjrzeć się podejrzliwie i jego unikać, bo na pewno gdzieś czai się haczyk, dodatkowe koszty, nieujęte świadczenia itp.

Pamiętaj o ubezpieczeniach i tych obowiązkowych i tych dodatkowych. Zawsze potwierdź, czy jesteś objęty ochroną ubezpieczeniową i w jakim zakresie. Pamiętaj o zwyżkach przy chorobach przewlekłych, możliwości ubezpieczenia się od kosztów rezygnacji z imprezy, czy innych opcjach proponowanych przez ubezpieczycieli

Jeśli nie jesteś pewien, zapytaj. Wolno Ci trzy razy zadać to samo pytanie. Musisz utwierdzić się w przekonaniu, że Twój hotel jest dokładnie taki, jak chciałeś a program wycieczki objazdowej i zawarte w ofercie świadczenia dokładnie takie jakie będą zrealizowane. Upewnij się co do dodatkowych kosztów. To wszystko lepiej zrobić teraz przed podpisaniem umowy, w ten sposób unikniesz niepotrzebnych nerwów i rozczarowań. (źródło: dit.wroc.pl)

 


Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~ryhor2014-06-13 14:18:54 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Trzeba być kopniętym żeby kupować takie usługi, ja tam sam załatwiam wszystko bez pośredników - jak mi się nie podoba to zwijam manatki i idę tam gdzie fajnie.
~ktos2014-06-13 21:06:50 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
nie kazdy ma czas na zalatwianie na własną rękę, więc stawia na biuro podróży. w tym wypadku zawiodło, jednakże osoby składające reklamację znajdują się teraz w lepszym hotelu.
~Marcin2014-06-13 13:48:06 z adresu IP: (37.155.xxx.xxx)
Jakie ladne,usmiechniete miny tam w srodku:)
~Zygi2014-06-13 09:39:14 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Pojechały blade brzuchole podwędzić się na słońcu
~oto polska 2014-06-12 22:07:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
róbta co chceta