Możesz się przejechać na Polbusie

| Utworzono: 2014-08-05 08:13 | Zmodyfikowano: 2014-08-05 08:13
Możesz się przejechać na Polbusie - fot. Drzymek (Wikimedia Commons)
fot. Drzymek (Wikimedia Commons)

Wrocławska spółka Polbus prowadzi przewozy autobusowe przede wszystkim na terenie Dolnego Śląska. Bilety kupuje się u kierowcy. Dawid Ługowski przez lata był rewizorem w dziale kontroli Polbusu i twierdzi trafił na oszustwa, których dopuszczają się kierowcy autobusów. Ci mieli drukować klientom bilety np. na połowę trasy z Wrocławia do Jelcza Laskowic, mimo, że podróżni wsiadali na dworcu we Wrocławiu.

- W przypadku kontroli groziłby im mandat. Poza tym, gdyby doszło do kolizji, nie byliby objęci ubezpieczeniem - mówi Ługowski.

A zysk z oszustwa trafiał jakoby do kieszeni kierowcy - zaledwie kilka złotych, ale ważna jest skala. Każdy autobus przewozi dziennie kilkaset osób, a proceder miał trwać od lat. Konsekwencje? Brak, mimo, że rewizor zawiadomił o oszustwach prezesa firmy Krzysztofa Balawejdera. O donosach dowiedzieli się za to kierowcy. - Usłyszałem, że będę bulgotać w odrze - opisuje Ługowski.

Rewizor nie dał się jednak zastraszyć, i wspólnie ze swoją mamą, Elżbietą Ługowską, kasjerką w Polubusie, złożyli w prokuraturze doniesienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Ługowscy informują także śledczych, że sprawę od miesięcy zna prezes spółki.

- Podejrzewam, że w zemście za to kazał zakleić moje stanowisko szybą z pleksi - opowiada Elżbieta Ługowska. Potwierdza te informacje Agata Kostyk-Lewandowska, z Okręgowego Inspektoratu Pracy we Wrocławiu. - Najpowazniejszą nieprawidłowoością było zorganizaowanie miejsca pracy w miejscu, gdzie nie było dostępu do światła dziennego - informuje Kostyk-Lewandowska.

Czy szefostwo firmy tępi pracowników, którzy informują o nieprawidłowościach a stara się ukryć oszustwa? Staramy się umówić na rozmowę z prezesem zarządu Krzysztofem Balawejderem. Wydaje się, że nie będzie z tym większych problemów, bo w rozmowie telefonicznej zaprasza na spotkanie. Niestety na miejscu pan Balawejder odmawia udzielenia jakichkolwiek informacji, także przy wyłączonym mikrofonie i wychodzi z biura.

Sprawą za to - i to w kilku postępowaniach - zajmuje się prokuratura. Jednak śledztwo dotyczące nieprawidłowości w spółce już raz umorzono. Dlaczego tłumaczy Jakub Przystupa z Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu: - Decydujące znaczenie miało zeznanie przedstawiciela spółki, który podał, że po kontroli nie stwierdzono uchybień.

- Z każdej kontroli pisałem notatki służbowe. Były też zdjęcia, wydruki. Mimo to prezes zeznał, że nie było oszustw, że nie czuje się pokrzywdzony i nie żąda ścigania kierowców - mówi Ługowski.

Dlatego Sąd Rejonowy uchylił postanowienie prokuratury i nakazał powtórne zbadanie nieprawidłowości. W tym czasie Dawid Ługowski został pobity i odchodzi z firmy Polbus. Sprawą za to interesuje się skarbówka, bo wbijanie na kasy fiskalne krótszych tras oznacza także stratę dla skarbu państwa. Michał Karczmarek, rzecznik Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu potwierdza, że prowadzone jest postępowanie przygotowawcze w tej sprawie, jednak nie zdradza szczegółów.

Pracują tej prokuratorzy, którzy badają sprawę pobicia Dawida Ługowskiego, a także rozpoczęli zupełnie nowe śledztwo. - Dotyczące opisanych wyżej nieprawidłowości w działalności spółki. Ale dla dobra postępowania nie możemy udzielać bliższych informacji - mówi Przystupa.

Tymczasem po wznowieniu śledztwa Elżbieta Ługowska została dyscyplinarnie zwolniona z firmy. Jej syn do dzisiaj nie może znaleźć nowej pracy.

Posłuchajcie całego materiału:


 

 


Komentarze (41)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~JEST WYROK W SPRAWIE2014-12-04 18:40:19 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
W dniu dzisiejszym we Wrocławskim Sądzie zapadło Orzeczenie Skazujące za przestępstwo z art 61 kks popełnione przez kierowcę Spółki Polbus PKS Sp. z o.o. Dariusza J. Oskarżony wbrew temu co przez 4 lata utrzymywały Władze Spółki - przyznał się do winy i dobrowolnie poddał karze.
~Komentarz został usunięty2014-11-14 19:30:23 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~mmmmm2014-08-29 21:46:45 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
nie daj Boże żeby " tak samo odpowiedzialnie jak do tej pory" bo aż strach pomyśleć
~mmmmmm2014-08-29 21:17:57 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
czyli to znaczy , że już pan załatwił po znajomości jak poprzednio żeby umorzyli sprawę? widzę że bez oklejenia całego Wrocławia dowodem kradzieży się chyba jednak nie obędzie, pan ma znajomości a ja mam dowody na oszukiwanie Skarbu Państwa i Podróżnych!
~XXXXXX2014-08-29 21:55:47 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
no jak to było z tym komorniczym długiem mieszkaniowym, na kogo się miała powołać rodzina "M" w Urzędzie Miasta ?
~nano2014-08-29 20:29:26 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
ale nikt pana tu nie chce obrażać. Zamieszczając ten artykuł powinien się pan liczyć z tym że opinie mogą być różne i nie zawsze po pana myśli ale widze że z panem się nie rozmawia a już na pewno nie wolno się sprzeciwiać bo od razu prokurator. No cóż ja już sobie wyrobiłem opinie na ten temat. Uważam że Polbus jest solidną firmą i mimo jakiś przejściowych zawirowań które się jakoś wyjaśnią dalej będą nas wozić i tak samo odpowiedzialnie jak do tej pory.
~mmmmm2014-08-28 22:02:21 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
nie dyskutuje się z absurdami ja przynajmniej nie mam takiego zwyczaju a już napewno nie będę zniżać się do poziomu pracowników polbusu którzy usiłują zakryć przestępstwo i odwracać kota ogonem informuję że od tej pory wszystkie adresy IP przekazane zostaną do Prokuratury celem ustalenia danych hejterów dosyć obrzucania mnie błotem UKS potwierdził kierowca oszukiwał Skarb Państwa i Podróżnych tego sobie nikt nie wymyślił!
~nano2014-08-27 00:04:51 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
jak naszym kosztem ? Z tego co pamiętam to chodziło o to żeby bilety były tańsze o 50gr a jak kierownik kazał tak robić to kanary nic nikomu za to nie robili. Zresztą to jakieś dziwne rzecz się działa w 2011 a koleś przypomniał sobie o tym 3 lata później; to mam pytanie jak on pracował pewno sam o tym wiedział i dostał taki prykaz. Kierowcy z Laskowic są akurat spoko a koleś może chce któremuś dokopać i się mści bo już nie pracuje albo za to że zwolnili mu matke??? Ciekawe
~mmmmm2014-08-29 09:13:46 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
nie można oskarżać kogoś bez dowodów ja posiadam dowody na przerzucanie przystanków tylko przez jednego kierowcę bo tylko jego złapałem za rękę wiem natomiast od jednej z pasażerek , że co po niektórzy kasują także bilety z przystanku Sobótka Górka do Wrocławia zamiast przystanku Sobótka Zach linia 522. jeżeli posiada pan/ pani dowody na kolejne osoby na podstawie art 239 i 240 kk obowiązany jest pan/ pani do dostarczenia tych dowodów Prokuraturze i UKS podam im numer IP komputera to szczegółowo pana/ pania wypytają jakie posiada pan/ pani dowody , że wysówa oskarżenia pod kątem reszty kierowców- ja złapałem za rękę jednego z resztą nie tylko ja także kilka innych osób w tym Urzędnik Państwowy i z tego co mówią ludzie na przystanku to właśnie jedynie do tego kierowcy co żuł tak i strzelał sprzedajac bilety gumę okazując brak szacunku i jakiejkolwiek kultury osobistej mieli zastrzeżenia do reszty nie- ale skoro posiada pan/ pani dowody na pozostałych teraz nie można już ich ukryć bo to było by przestępstwo- przepadło pochwaliła się pani/ pan , że wie o innych więc teraz nie ma wyjścia trza iść zameldować jak nic
~nano2014-08-28 20:48:58 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
żucie gumy nie jest karalne,a pan to zdaje się nie umie szanować ludzi ale widocznie to ryzyko zawodowe. A może jak by pan też lepiej się przykładał do swojej roboty to znalazł by pan na Laskowicach te swoje dowody a nie uwieszać się na tym człowieku. A tak się składa że wiem co ludzie mówią na przystankach i w autobusach bo często jeżdżę i słyszę co mówią. I co o panu też i dla czego piętnuje pan tylko tego kierowcę
~odp na pytanie2014-08-28 17:46:44 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
nie można oskarżać kogoś bez dowodów ja posiadam dowody na przerzucanie przystanków tylko przez jednego kierowcę bo tylko jego złapałem za rękę wiem natomiast , że co po niektórzy kasują także bilety z przystanku Sobótka Górka do Wrocławia zamiast przystanku Sobótka Zach linia 522. jeżeli posiada pan/ pani dowody na kolejne osoby na podstawie art 239 i 240 kk obowiązany jest pan/ pani do dostarczenia tych dowodów Prokuraturze i UKS podam im numer IP komputera to szczegółowo pana/ pania wypytają jakie posiada pan/ pani dowody , że wysówa oskarżenia pod kątem reszty kierowców- ja złapałem za rękę jednego z resztą nie tylko ja także kilka innych osób w tym Urzędnik Państwowy i z tego co mówią ludzie na przystanku to właśnie jedynie do tego kierowcy co żuł tak gumę mieli zastrzeżenia do reszty nie- ale skoro posiada pan/ pani dowody na pozostałych teraz nie można już ich ukryć bo to było by przestępstwo- przepadło pochwaliła się pani/ pan , że wie o innych więc teraz nie ma wyjścia trza iść zameldować jak nic
~nano2014-08-27 23:54:43 z adresu IP: (79.184.xxx.xxx)
o widze że mamy "na wizji " pana uczciwego kontrolera biletów, który BARDZO MARTWI SIĘ :):):) hm.... o pasażerów. niech ci będzie tylko czemu oskarżasz o to jednego kierowce jak z tego co pamiętamy to w tym czasie wszyscy tak kasowali a napewno ci co jeżdzili tu na stałe albo dość często. I co ty na to ???
~mmmm2014-08-27 10:53:18 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
przede wszystkim nie chodziło jedynie o grosze tylko ubezpieczenie za przejazd od przystanku na którym pasażer wsiadał, a skoro nie umiesz czytać ze zrozumieniem sprawa zgłoszona była od razu w 2011 roku tylko prezes polbusu ukrywał oszusta i powiedział, że polbus nie czuje się pokrzywdzony- po to aby kierowca mógł kraść dalej- sprawa wróciła teraz bo rutynowa kontrola UKS którą mógł wykonać w ciągu 5 lat wykazała machloje kierowcy i próba ukrycia oszustwa wzięła w łeb więc nie ośmieszaj się, dla pewności i tak już wszyscy zobaczyli jeden z 180 wydruków fiskalnych na którym oparł się UKS NA KTÓRYM WIDAĆ gdzie wg. kierowcy miał się mieścić dworzec - z tego co pamiętam to nigdzie nie powiedziano o rzeczonych "50 gr" a słowo " prykaz" używano tylko w jednym pokoju tam gdzie alkohol trzyma się w szafce przy stoliku pod oknem. kierowcy z Laskowic i Minkowic i owszem są bardzo w porządku, a ten który w żywe oczy oszukiwał podróżnych akurat jest z Wojnowic poza tym z tego co wiem coraz więcej ludzi wskazuje na różne inne sytuacje z udziałem Dariusza J. wersję że tak kazał im kierownik wymyśliił kierowca ale nie pokazał na to żadnego dokumentu, polecenia -jeżeli tak by było to powinien był zgłosić wtedy na Policję ale jemu się to podobało
~anna@2014-08-24 21:17:38 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
a ja widziałam na przystanku przyklejone takie ksero na którym rzeczywiście widać było, że bilety sprzedawane były od razu z grunwaldu tak jakby tam był dworzec a ja wsiadam na dworcu i ze mną kilka innych koleżanek ze szpitala dlaczego nie było napisanych tych naszych biletów z dworca? coś w tym jest skoro skarbówka się tym zaciekawiła poza tym znajoma gadała z jednym z kierowców z Jelcza i to potwierdził, że tak kazał im robić kierownik żeby zrobić konkurencje dla Beskida- tylko czego naszym kosztem ?
~suchy2014-08-23 01:31:59 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Poznaje tego kanara On zdaje się jeździł z kierowcami na wycieczki i dostawiał się do nich, może teraz dostał kosza i próbuje się jakość zemścić
~nowe fakty2014-08-13 18:26:39 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
uwaga Prezes Polbusu próbuje wymóc na dziennikarzach PRW aby zmienili treść materiału - ciekawe dlaczego?, czyżby Ministerstwo Skarbu Państwa dowiedziało się o złożonych fałszywych zeznaniach w Prokuraturze i celowym wprowadzeniu w błąd Organów Ścigania celem ukrywania kierowcy ? Już wkrótce prawdopodobnie światło dzienne ujrzy następna jeszcze większa afera związana z działalnością Spółki tym razem nie dotycząca jej pracowników tylko zupełnie innego aspektu- zdaje się, że co poniektórzy czują pismo nosem i dlatego strach ich obleciał próbują też zrobić wszystko żeby odwrócić kota ogonem, obrzucić błotem uczciwych ludzi- myślą, że w ten sposób uda im się wybielić. Po ujawnieniu kolejnej afery nie związanej z żadnym pracownikiem ani byłym pracownikiem wtedy to dopiero wybuchnie prawdziwy skandal tylko czekać - odpowiednie służby już pracują nad zbadaniem tej ciekawostki w tej sprawie zawiadomienie złożyły zupełnie inne osoby, ciekawe czy też będzie się próbowało obrzucić je błotem.
~prezes 2014-08-11 19:29:42 z adresu IP: (195.68.xxx.xxx)
Jak państwo Polskie nie będzie zwalczać korupcji i mafii przestępczych to nigdy nie zaniknie negatywna opinia za granicą, że Polacy to oszući i złodzieje. Zamiast popierać sprawierdliwość i ludzi , którzy tak zacięcie o nią walczą to zwalniają ich z pracy a stoją za krętactwem i oszustami Wstyd i hańba!!!. Tylko kupić strzelbę i samemu załatwić sprawę . Wyrazy szacunku i podziwu za odwagę dla pana Dawida i jego mamy. Trzymam kciuki za Was.
~turbo242014-08-06 08:10:43 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Panie Wrocławianin może już dosyć tej kreciej roboty, ja wiem kto się kryje pod tym linkiem po stylu wypowiedzi łatwo każdy pracownik Polbusu rozpozna mało Panu jeszcze w Prokuraturze złożył pan uprzedzony o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań fałszywe oswiadczenie, ze rzekomo żadne kontrole niczego nie wykazały, a przecież syn Pani Eli składał w u Pani Iwonki wszystkie raporty i podbijał kopię , mało tego do UKS napisał Pan, ze w Polbusie nie prowadzono absolutnie żadnych kontroli pod tym kątem co już jest samozaprzeczaniem tego co Pan zeznaje pod przysiegą, w ubiegły czwartek podczas posiedzenia Udziałowców Polbusu kiedy wystąpił Pan o nagrodę 30 000 zł gdy poruszono temat biletów i szkody klientów firmy przed wszystkimi Udziałowcami w żywe oczy bezczelnie zapierał się Pan, ze absolutnie niczego takiego , że "nie czujemy sie pokrzywdzeni "w Prokuraturze Pan nie powiedział, a w wywiadzie Rzecznik Prokuratury powiedział bardzo wyrażnie w związku z czyim oświadczeniem Prokuratura musiała zamknąć dochodzenie to co też kłamał, a może to nie on od początku kłamał tylko Pan, Pani Ela mówiła od początku całą prawdę, jej syna pobito, a Pan zastraszał ja, ze jeżeli nie wycofa z Prokuratury zawiadomienia o przestępstwie to ja Pan zwolni, ile jeszcze chce Pan mydlic wszystkim oczy wypisując te swoje dretwe komentarze i próbując zasiać zamęt- przedstawienie skończone nawet jeżeli użyje Pan swoich znajaomosci, zeby zamknięto sledztwo, to przeciez sa wydruki odjazd autobusu z dworca był o godz 15:50 a kierowca jeszcze o godz 15:43 sprzedawał ludziom bilety z przystanku Wrocław Kliniki- , czy Sępolno- stojąc na peronie. Kogo Pan chce jeszcze wyprowadzic w pole swoim zamętem, jeżeli trzeba to wszystkie przystanki oklei sie wydrukami ze sprzedaży dokad jeszcze kierowca będzie oszukiwał podróżnych, jak Panu nie wstyd zapierał sie Pan twardo , ze to nie prawda, a Prokuratura szybko potwierdziła słowa Pani Eli, kogo pan chce oszukać, co Pan takie bzdury wypisuje, ze tyle kontroli nic nie wykazało, otóż właśnie Kontrola UKS już potwierdziła rok 2011 a teraz bada wszystkie pozostałe od poczatku zatrudnienia w Polbusaie Dariusza J. kontrole wykazały proszę przestać kłamać poza tym to co Pan robił i robi podlega pod art 239 i 240 kk przedstawienie skończone prawda wyszłą na jaw i teraz jezeli Polbus ma odrobinę godnosci powinien przeprosic oszukanych Podróżnych, bo bez nich nie było by Polbusu, a nie dość , ze płacili za bilet to jeszcze drukował im bilety od klinik zamiast dworca to jest dosłownie HAŃBA DLA pOLBUSU , taki kierowca, proszę napisać dlaczego on do biura Prezesa nie przychodzi w normalnych godzinach pracy tylko po 15 Jestem zbulwersowany żygać mi sie chcę jak widzę jak próbuje Pan dalej odwracać kota ogonem i znowu ukrywać złodzieja dokąd to bedzie trwało, nas Udziałowców też Pan w czwartek chciał okłamać, ale ludzi ludzi okłamywać nie pozwolę Pani Ługowska mówiła od początku prawdę i to teraz bardzo szybko wyszło kto kłamał !miej Pan trochę godnosci i nie obrzucaj błotem uczciwych ludzi Wstyd dla Polbusu i dla nas Udziałowców, ze do takiego czegoś doszło, ze zamiast bronic klientów i majatku Firmy bronił Pan kierowcy oszusta na dodatek kłamiac w Prokuraturze pod przysięgą !
~Jan2014-08-06 00:00:06 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jakas sciema! Szkoda ze prezio dal dupy i co innego powiedzial co innego zrobila. Natomiast kwestia kanara jest bez dwoch zdan szemrana. Mi to wyglada na typowe polskie pikielko... Jeden donosi na drugiego.. Najpierw sie zwalnia jednego.. A pozniej drugiego.. Tylko czekac na glowe kierowcy.. Kapus juz polecial!
~andżela2014-08-05 20:03:07 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
jeżeli chodzi o kierowcę Dariusza J. z Laskowic to wiem który to jest- nawet dzisiaj z nim rano jechałam
~andżela2014-08-05 21:15:16 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
nie wiem nigdy nie patrzyłam na bilet, ale teraz będę niech no tylko spróbuje !
~Wrocławianin2014-08-05 20:07:33 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
I co dobrze skasował:)
~kaja272014-08-05 20:00:06 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
zgadzam się z przedmówcą Prokurator powiedział wyrażnie, poza tym nie ulega wątpliwości, że gdyby właściciel nie miał nic do ukrycia to chciałby aby prokuratura badała sprawę a nie już na wstępie zeznawał, że nie czuje się pokrzywdzony nie wiedząc jak jest naprawdę przecież chodziło o kierowcę nie o jego samego, no chyba, że obawiał się, że jeszcze coś wyjdzie na jaw co narazi go odpowiedzialność ?
~kwiatek2014-08-05 19:45:16 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
ludzie na Boga co wy wypisujecie czy słuchaliście wypowiedzi Urzędników , gdyby sprawa była błaha nie wszczęto by tylu kontroli, ja znam sprawę bardzo dobrze bo pracowałam kiedyś w Firmie Polbus i miałam okazję przeglądać wydruki sprzedaży biletów pana kierowcy jednak nie odważyłam się przeciwstawić prezesowi niestety ja także byłam ofiarą mobbingu prezesa firmy tylko dlatego, że na moje miejsce pracy czekała jego koleżanka, popieram w pełni brawo Pani Elżbieto
~Wrocławianin2014-08-05 20:00:12 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Droga Pani Jeżeli wszczęto tyle kontroli które nic nie wykazały to może po prostu są pomówienia. Natomiast jeżeli była Pani ofiarą mobbingu to powinna to Pani zgłosić. Jeżeli przeglądała Pani wydruki konkretnego kierowcy to pewnie na zlecenie Prezesa, więc czemu bała się Pani przeciwstawić ? Drobne jeszcze pytanie: kto to jest Pani Elżbieta?:)
~Wrocławianin2014-08-05 19:31:20 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Oj bez irytacji Panie rtghjk. Po kolei: widzę, że dobrze zna Pan temat jeżeli pisze Pan” kierowca Dariusz J. obsługujący linię 565…” „na podstawie tych kopii stwierdzono ,że kierowca Dariusz J. jeszcze na 6 minut przed odjazdem z dworca sprzedawał pasażerom bilety…” więc pytam gdzie Pana uczciwość skoro to właśnie Pan doskonale wie i wiedział, że ten właśnie kierowca „patrząc w oczy podróżnym” okrada pasażerów .A o moją uczciwość proszę się nie martwić. Nigdy nie byłem kontrolerem natomiast jeżeli przekazane do Urzędu Kontroli Skarbowej dowody były by wiarygodne to sądzę, że ten kierowca miał by problemy ( jeżeli nie w Polbusie to w innej instytucji), a jeżeli nadal pracuje a wnioskuję, że tak to dowody nie były wiarygodne. Czytam Pana wypowiedź dalej: „nie zastraszałby matki rewizora zwolnieniem, jeżeli ten nie wycofa Zawiadomienia…” kurcze z skąd Pan zna tak dobrze temat? Pana wypowiedzi są na tyle subiektywne, że dochodzę do wniosku, że ma Pan z tym coś wspólnego. Ponadto z tytułu artykułu można wywnioskować, że to chodzi o większą ilość kierowców a ( zakładam że zna Pan temat) pisze Pan o konkretnym jednym kierowcy. Bardzo proszę o obiektywizm. Popieram kolegę cichego, że o uczuciach się nie rozmawia ale to jest prawdopodobnie uczucie kontrolera do kierowcy, a to już jest chore!!!
~Wrocławianin2014-08-05 20:19:11 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Solidarność złodziei niech żyje ale za kratami.
~andżela2014-08-05 20:11:56 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
jeżeli takie plotki rozsiewa kierowca który sam był złodziejem i wyleciał, to ja nie mam więcej pytań o jego wiarygodność, niech żyje solidarność złodziei i dobrze, że wyleciał skoro też kradł
~cichy2014-08-05 18:02:14 z adresu IP: (89.171.xxx.xxx)
mam przyjemność pracować z byłym kierowcą polbusu :) właśnie wyleciał z tej firmy dyscyplinarnie za przekręty z biletami i z tego co mówi tępi się w tej firmie złodziej za kierownicy. Rewizor ma obowiązek łapać i pisać raporty na nieuczciwych kierowców ten Pan informował prezesa ale czy kogoś złapał? z tego wynika ze NIE więc jak pracował ? widać tam jakiś konflikt rodziny z zarządem,tak to jest jak w firmach pracują rodzice i dzieci wtedy traci się trzeźwe spojrzenie na pewne sprawy. Kolega się śmieje ze radio dało sie wkręcić w jakieś spory zwolnionych z firmą jego przypadek pokazuje ze nie jest tak jak próbuje radio przestawić sytuację może to układy towarzyskie lub rodzinne biorą górę. Kolega zna zwolnionego i opowiedział mi historyjkę o uczuciach zranionych ale nie będę o tym tutaj pisał,miłość czasami boli.
~ryhor2014-08-05 19:04:17 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
No to jak wyleciał za złodziejstwo (nie żadne przekręty tylko złodziejstwo) no to sam sobie udzieliłeś po "ciuchu" odpowiedzi, bo jeśli nie winien to czemu sprawa nie w sądzie ? W innym razie miałeś "przyjemność" pracować ze złodziejem, gratuluję przyjemności.
~anna z j-l2014-08-05 17:15:04 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
to dobrze,że takie sprawy się nagłaśnia, pracownicy i rządzący Wrocławskim PKSem już od dawna nie cieszą się dobrą sławą, najpierw ta ich księgowa, a teraz wzięli się na dodatek za okradanie ludzi wstyd, pieniądze zarabia się uczciwą pracą a nie kosztem klientów !
~rtghjk2014-08-05 17:07:22 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Myli się pan panie " Wrocławian" kierowca Dariusz J. obsługujący linię 565 z Wrocławia do Jelcza- Laskowic był na tyle bezczelny, że patrząc w oczy podróżnym z zimną krwią ich zagadywał, nie udało mu się jedynie z Panią pracującą w Urzędzie Gminy Czernica Wr,, która wygarnęła mu tą nieprawidłowość przy całym autobusie pasażerów, jeżeli chodzi o rzeczone przez pana rekwirowanie biletów przez Służby Rewizorskie to jest pan w tej kwestii niedouczony, ponieważ Rewizor nie rekwiruje wydruków biletów od podróżnych, poza tym nie musi tego robić kasa fiskalna drukuje bilety na 2 rolkach ( oryginał i kopię) te właśnie kopie przekazano do Urzędu Kontroli Skarbowej i właśnie na podstawie tych kopii stwierdzono,że kierowca Dariusz J. jeszcze na 6 minut przed odjazdem z dworca sprzedawał pasażerom bilety z odcinków oddalonych o kilka kilometrów o dworca. Jeżeli tak bardzo pana nuży oszukiwanie podróżnych którzy uczciwie płacą za bilet a otrzymują fałszywe wydruki to pytanie jak jest z pana uczciwością. Podkreślić należy też to, że Prezes Spółki uprzedzony o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań w Prokuraturze oświadzczył, że żadnych nieprawidłowości nie było, bo kontrole tego nie wykazały, a do Prokuratury wpłynęły raporty rewizorskie z pieczątką wpływu z Sekretariatu Spółki oraz sprzeczne z zeznaniami z Prokuratury oświadczenie Prezesa przesłane do UKS- w związku z czym wszczęto dochodzenie w sprawie złożonych fałszywych zeznań przez Prezesa Spółki Polbus. Poza tym gdyby oszustw nie było, z całą pewnością Prezes nie zastraszałby matki rewizora zwolnieniem, jeżeli ten nie wycofa Zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa. Każdemu uczciwemu Zarządcy zależało by na majątku Spółki nie na ukryciu jej ograbiania za wszelką cenę, podkreślam każdemu uczciwemu nie takiemu który wtóruje machlojom kierowców kosztem podróżnych i udziałowców Spółki
~ryhor2014-08-05 18:56:30 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Ty kolego się tak nie mądruj, jak temu "wrocławianinu" coś śmierdzi to śmierdzi i trza "rekwirować" i na "biuro podawcze", tylko stanowczość, tylko stanowczość - na "biuro podawcze".
~Wrocławianin2014-08-05 12:38:12 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Pierwsza sprawa to jak się dostaje bilet to się czyta co jest na nim wydrukowane. Jeżeli są jakieś nieprawidłowości to powinno być zgłoszone do odpowiednich instytucji , pytanie czy było zgłaszane, a jeżeli tak to na pewno można to sprawdzić. A jeśli chodzi o Pana Rewizora to na przestrzeni miesięcy jest to któryś z kolei artykuł i szczerze mówiąc zaczyna mnie to nudzić. Gdzieś kiedyś czytałem, że wcześniej pracował w biurze. Z całym szacunkiem do rewizorów ale to nie był awans. Nie wiem nigdy nie byłem kontrolerem ale wydaje mi się, że z każdej kontroli tym bardziej wykazującej nieprawidłowości powinien być raport złożony do biura podawczego firmy, pytanie ile takich raportów było. Gazeta pisze „Ci mieli drukować klientom bilety….” To drukowali czy tylko mieli, jeżeli drukowali i kontroler je widział to pewnie rekwirował. Ile ich jest ? Gazeta pisze „W przypadku kontroli groziłby im mandat” . Skoro kontroler widział zły bilet to mandatu nie było? I do tego jeszcze kasjerka mamusia kontrolera Coś mi tu śmierdzi.
~ryhor2014-08-05 18:50:56 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Do "biura podawczego" mówisz, no skoro tak, no to tak.
~bigos2014-08-05 12:24:44 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Jeśli kontrola była prowadzona po fakcie, to oczywiste jest stwierdzenie braku uchybień, bo kasa musiała grać z wydrukami. Przy tego typu przestępstwie trzeba kierowcę ustrzelić ad hoc podczas kursu. Być może w firmie działa cichy układ między zarządem a kierowcami. Pierwsi przymykają oczy na drudzy godzą się na brak podwyżek, czyli coś za coś. Młody wszedł w temat od środka i uznał, że może na tym zabłysnąć. Dlatego skończył jak skończył, choć fakt, iż Jego matka była kasjerką w tej samej firmie również zakłóca obraz sprawy.
~Brawo dla Dawida i Mamy 2014-08-05 12:12:36 z adresu IP: (89.77.xxx.xxx)
Jestem pełen podziwu dla tego młodego człowieka i Jego mamy! Zgrozę budzi fakt, że po wykryciu tak rażących uchybień nikt nie ponosi odpowiedzialności. W takich sytuacjach Państwo za pomocą odp. organów jak Sądy i Prokuratura powinny wydać wniosek o tymczasowy areszt dla podejrzanych, którzy już teraz zacierają ślady. Jak możemy budować Polskę wolną od korupcji kiedy ludzi, którzy odkryli ją pozbawia się pracy, za to tylko, że chcieli być uczciwi. Od dziś bojkotuję POLBUS-a !
~gala2014-08-05 10:14:54 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
To skandal, nie dość, że się płaci niemałe pieniądze za bilet, to jeszcze można mieć wlepioną karę, bo kierowca chciał wziąć w łapę to ja mam zapłacić karę mimo,że kupiłam bilet a jemu za to nic ?
~ola2014-08-05 09:20:52 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Przykra sprawa, ale o sprawiedliwosc nalezy walczyc! Powodzenia!
~MWSLiT2014-08-05 09:03:41 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Teraz kontrole biletowe przeprowadzają niedouczeni i niedoposażeni rewizorzy z firmy BESKID. Ostatnio jeden taki chciał coś ode mnie, ale się dowiedział, że ma nieważne legitymacje (bo aż dwie mu wisiały na szyi) i w związku z tym ma się natentychmiast i bez szemrania oddalić, co też niezwłocznie uczynił.
~anns2014-08-17 21:47:55 z adresu IP: (46.113.xxx.xxx)
firma BESKID nie ma rewizorów, to firma zewnętrzna.