Rowerowy Wrocław rośnie w siłę! (DYSKUSJA)

Tomasz Sikora | Utworzono: 2014-10-14 16:48 | Zmodyfikowano: 2014-10-14 16:52
Rowerowy Wrocław rośnie w siłę! (DYSKUSJA) - Fot. Rowerowy Wrocław
Fot. Rowerowy Wrocław

Hanna Tomasiewicz i Aleksander Obłąk - ambasadorzy rowerowego Wrocławia mówili w Radiu Wrocław m.in. o projekcie, który w cuglach wygrał w Budżecie Obywatelskim. - Chcemy, by znalazły się pieniądze na wyznaczenie 10 km tras rowerowych, m.in. na ul. Kołłątaja, na pl. Dominikańskim, Trzebnickiej i Kamiennej. Jeżeli zmieni się infrastruktura, więcej osób przesiądzie się na rowery i zmniejszą się korki - przekonywał Obłąk. 

Jak to działa? Zobaczcie nietypowe zdjęcia z Litwy. Tyle przestrzeni zabiera osoba jadąca autem:

źródło: vk.com

 

Reklama

Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~kierowca i rowerzysta2014-10-18 08:13:56 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
@ dr Kaftan:no Genialne rowerki z pałąkami.. jaki korek one spowodowały ? a jaki powoduje rowerzysta jadący 20 , gdzie auta nie mogą go wyprzedzić i jadą za nim 20 zamiast 50-60 ? Rower jet Alternatywą dla auta a nie Innym Autem dlatego buduje sie Drogi Rowerowe by oba pojazdy mogły jechać bezpiecznie swoją szybkością i sobie nie wadziły.. Fanatycy Rowerowi tego nie rozumieją i próbują rower narzucić wszystkim jak Talibowie Islam-------------Znany troll internetowy przybrał sobie odpowiedniego nicka. Pisze na forach w tonie jakby dostawał piany na ustach zawsze tam gdzie poprawią bezpieczeństwo rowerzystów.Przyjrzyjmy się jego irracjonalnym dowodzącym choroby psychicznej argumentom.Happening dobitnie pokazuje,że w interesie kierowców jest jazda rowerem,bo korki mogą być krótsze.Wścieka się, że te konstrukcje spowolniły auta,a jednak zaraz przyznaje,że rower bez tej konstrukcji też hamuje ruch. Jego teoria o motywach budowy dróg po części jest prawdziwa,jednak jest przeciwny rozwojowi ruchu rowerów poprzez budowę tychże ścieżek, które tak ułatwiają życie kierowcom. Pisze o fanatyzmie,który jakoby miał wymuszać zamianę auta na rower, jednak nie widzi fanatyzmu w obecnym zdominowaniu przestrzeni autem. Nie dostrzega terroru tego na jezdni i tego w swoich słowach, który przegonił rowerzystów na chodniki i zmusza władze do budowy ścieżek, bo na jezdni rowerzysta ryzykuje życiem,a na chodniku łamie prawo.Dr kaftan to zdaje się psychiatra (tu nie wolno mi podać nazwiska) więc zastanawia jak lekarz może praktykować,skoro sam ma takie problemy psychiczne płynące od uzależnienia od samochodu graniczącego wręcz z nałogiem.Ja widzę związek między fobiami kierowców a liczbą wypadków na drogach.Nie należy trollowi zostawiać pola aby nie zarażał innych
~dr Kaftan2014-10-15 09:18:31 z adresu IP: (31.175.xxx.xxx)
no Genialne rowerki z pałąkami.. jaki korek one spowodowały ? a jaki powoduje rowerzysta jadący 20 , gdzie auta nie moga go wyprzedzić i jadą za nim 20 zamiast 50-60 ? Rower jet Alternatywą dla auta a nie Innym Autem dlatego buduje sie Drogi Rowerowe by oba pojazdy mogly jechać bezpiecznie swoją szybkością i sobie nie wadziły.. Fanatycy Rowerowi tego nie rozumieją i próbują rower narzucić wszystkim jak Talibowie Islam
~IPPP2014-10-14 22:14:22 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Jest tylko po jednej stronie.
~Jam2014-10-14 21:54:23 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Na Trzebnickiej jest już ścieżka rowerowa,tylko sporo rowerzystów jeździ obok niej....
~Te same prędkości podróżn2014-10-18 08:44:54 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Prędkość roweru to ok 22 km. Jeśli rowerzysta zmęczony lub trasa daleka to jedzie z prędkością 16-18 km/h. Gdy droga równa asfaltowa i gdy się depnie to te 35lm/h można krotko jechać. Silny rowerzysta na dobrym rowerze utrzymuje stale prędkość 35km/h a na krótkich dystansach 45-65 km/h. Przyjmijmy że jak nie ma dziur to bez problemu można typową kilkukilometrową trasę przejechać z prędkości 22 km/h a jak ktoś się spieszy to 32-35km/h. Średnia (podróżna) prędkość aut we W-wiu wynosi 23-24 km/h an a wielu ulicach spada do 8km/h . Nie podwyższa tej prędkości gak że na jednym odcinku można dojechac do świateł z prędkością np 50km/h.Skrzyżowania są gęsto,więc uzysk kilku sekund z przyspieszenia jazdy konsumowany jest przez kilkadziesiąt sekund oczekiwania w kolejce na zmianę świateł. Występuję zatem efekt ze auto wyprzedza rower a za chwilę rower wyprzedza auto i tak na 10 skrzyzowaniach.Zatem to co pisze dr Kaftan to bzdura a kierowcy mogą i powinni jechać za rowerzystą zamiast przeciskać się na trzeciego.Ponieważ trudno oczekiwać od kierowców aby na to sami wpadli postanowiono dorobić dodatkowy pas tylko dla rowerów.To tania i szybka metoda na połączenie ścieżek w system i należy się spodziewać wysypu pasów rowerowych.Mim, że to poprawi sytuację kierowców można się spodziewać,że ci którym ołów z benzyny upośledza myślenie,będą dalej opluwać rowerzystów. Jednak nie będą mogli już ocierać się złośliwie lub zajeżdżać drogi
~Poinformowany2014-10-18 08:18:05 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
@Jam---Na Trzebnickiej jest już ścieżka rowerowa,tylko sporo rowerzystów jeździ obok niej--------- Już niebawem zaasfaltują dziury po obu stronach jezdni to będą dwa pasy rowerowe dla obu kierunków