Kolej aglomeracyjna z prawdziwego zdarzenia?

Sylwia Jurgiel | Utworzono: 2015-10-09 10:47 | Zmodyfikowano: 2015-10-09 10:49
Kolej aglomeracyjna z prawdziwego zdarzenia? - fot. blogi.wroclaw.pl
fot. blogi.wroclaw.pl

Tekst pojawił się na stronie internetowej blogi.wroclaw.pl.

Co ciekawe pomysły dotyczące kolei aglomeracyjnej to temat często pojawiający się w tej kampanii przed wyborami parlamentarnymi. Rafał Dutkiewicz i Jerzy Michalak snują ambitne plany - "Kolej Aglomeracyjna oprócz połączeń z najbliższymi miejscowościami otaczającymi Wrocław (Wołów, Żmigród, Trzebnica, Oleśnica, Jelcz, Oława, Strzelin, Kobierzyce) powinna zapewniać połączenie stolicy Dolnego Śląska z największymi ośrodkami w sąsiedztwie Wrocławia czyli z Wałbrzychem i Legnicą.

W przypadku zainteresowania dwóch województw przyległych do Dolnego Śląska kolej mogłaby także, w przyszłości, kursować do Brzegu, Namysłowa lub Kluczborka w woj. opolskim czy Rawicza lub Leszna w woj. wielkopolskim". Urzędnicy podkreślają jednak, że wszystko jest uzależnione od skarbu państwa i PKP. I dodają, że w tej chwili najważniejsza jest pilna modernizacja - szlaków Wrocławskiego Węzła Kolejowego. 

PRZECZYTAJ: Kolej aglomeracyjna tylko z nazwy? Nawet godzinne opóźnienia

"Będzie to możliwe jedynie w warunkach politycznej zgody, która zaowocuje silnym wsparciem centralnym dla tych inwestycji" - napisali prezydent Wrocławia i członek zarządu województwa. W deklaracji pojawiły się też konkretne plany - Jerzy Michalak informuje, że "począwszy od roku 2016, samorząd województwa będzie stopniowo wdrażał system Kolei Aglomeracyjnej poprzez zwiększanie częstotliwości przewozów, w pierwszej kolejności na już zmodernizowanych trasach z Legnicy, Żmigrodu, Oławy lub Brzegu.

PRZECZYTAJ: Wrocław: Kolej miejska zamiast metra? [LIST]

W dalszym etapie, uzupełnieniem Kolei Aglomeracyjnej powinny być dodatkowe połączenia wewnątrz granic Wrocławia. Z kolei prezydent Rafał Dutkiewicz zapewnia, że Wrocław będzie tak dostosowywać trasy i rozkłady jazdy komunikacji miejskiej, aby zwiększyć atrakcyjność połączeń kolejowych. "Przy wszystkich przystankach linii włączanych w system Kolei Aglomeracyjnej Miasto wybuduje infrastrukturę parkingów rowerowych, a przy wybranych stacjach zwiększy możliwości parkowania samochodów.

KWIECIEŃ 2009: Marszałek tworzy kolej aglomeracyjną
GRUDZIEŃ 2011: Uwarunkowania dla koncepcji uruchomienia Wałbrzyskiej Kolei Aglomeracyjnej 

Urzędnicy kończą w taki sposób - "zadaniem, jakie aktualnie stoi przed nami, jest przedstawienie kompleksowej wizji omawianego systemu oraz opracowanie wspólnego i szczegółowego harmonogramu planowanych działań".

A tak reklamuje swoją kolej Łódź (spot z ubiegłego roku):


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~jan2015-10-09 16:17:08 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
w tym miescie predzej powstanie metro :)
~rupuch2015-10-09 14:45:24 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Przecież ta historia ciągnie się już od 2008 r. !!!! Nie wierzę im że cokolwiek zrobią.
~Znowu wizja?2015-10-09 11:54:21 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
" zadaniem, jakie aktualnie stoi przed nami, jest przedstawienie kompleksowej wizji omawianego systemu oraz opracowanie wspólnego i szczegółowego harmonogramu planowanych działań". Znowu wizja? i tylko wizja? ale lans jest - żenujące