Dramatyczna sytuacja mieszkańców nowego osiedla pod Wrocławiem

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2016-01-20 13:16 | Zmodyfikowano: 2016-01-20 13:16
Dramatyczna sytuacja mieszkańców nowego osiedla pod Wrocławiem - Zdjęcie udostępnione przez mieszkańców
Zdjęcie udostępnione przez mieszkańców

Szansą dla mieszkańców jest udowodnienie deweloperowi, który kupił budynki od upadającej spółki, że zdawał sobie sprawę z obciążenia hipotecznego. Wtedy budynek wróci do majątku bankruta, a syndyk będzie mógł nim zarządzać i sprzedać resztę mieszkań, by spłacić bank. Wcześniej jednak budynek może zostać zlicytowany przez komornika, a mieszkania ponownie sprzedane.

To oznacza, że muszą zapłacić podwójnie. Jeśli tego nie zrobią, mogą wkrótce stracić mieszkania i zostać eksmitowani:

Mieszkania formalnie od trzech lat, są nadal w trakcie budowy. Teoretycznie nikt nie powinien w nich mieszkać, więc lokatorzy nie otrzymali do tej pory nawet aktów własności.

Firma, która zbankrutowała zdążyła sprzedać nieruchomość, nie ma więc żadnego majątku, a spłatą zadłużenia mogą być obciążeni obecni lokatorzy, którzy bankowi zapłacą podwójnie, potwierdza syndyk Jerzy Jan Pałys:

Kiedy sporny deweloper przestał być właścicielem budynku, przestał również go utrzymywać. Mieszkańcy od dłuższego czasu sami płacą więc między innymi kilka tysięcy miesięcznie za olej opałowy dla wszystkich mieszkań w bloku, choć wiele z nich jest pustych.

Kolejna rozprawa przed wrocławskim sądem została zaplanowana na koniec stycznia.

Posłuchaj całej relacji:

 

Reklama

Komentarze (37)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Nolta2016-01-21 17:31:34 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Sądząc po komentarzach ci ludzie stracili kontakt z rzeczywistością. Nie mają pojęcia ile zarabia normalny Polak (1200 - 1800 zł). Dlatego tak wiele osób nie może wziąć żadnego kredytu. To budzi zazdrość i zawiść.
~Prezes Maciek ;)2016-01-20 20:48:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Trzymamy kciuki. Przechodziliśmy przez podobne bagno i jesteśmy dowodem na to, że wszystko jest możliwe :) Będzie git.
~Jacław2016-01-20 19:37:34 z adresu IP: (62.159.xxx.xxx)
Nie rozumiem tych ludzi, przecież jeśli deweloper kupił od innego nieruchomość z długiem to jest on wpisany w księgę wieczystą i nie ma siły, żeby tam tej wzmianki nie było. To jakim imbecylem trzeb być, żeby kupić mieszkanie z ogromnym długiem i narzekać na to, że kupiło się z tym długiem. To tak jakbym kupił żółte BMW i chodził zrozpaczony, że jest żółte i że mnie oszukali, bo w papierach było, że będzie żółte i dali żółte.
~Himself2016-01-20 21:51:35 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Należało by dodać ze nie sprzedał ale oddał za darmo praktycznie. Jeden wielki walek i przekręt na grubą kasę poszedł.
~Aleksandra2016-01-20 21:33:16 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Deweloper sprzedał nieruchomość drugiemu deweloperowi 6 miesiecy po podpisaniu przez nas aktów notarialnych i zakupie przez nas mieszkań w tym czasie w księgach wieczystych było czysto...
~kat2016-01-20 20:50:41 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
widzę, że kolega nie ogarnia rzeczywistości ...
~Wrocław2016-01-20 19:34:27 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Coś takiego tylko w Polce
~Greg2016-01-20 16:53:43 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Współczuję. Też mieliśmy przeprawy z deweloperem. Do dzisiaj wisi nam 15k na nie oddanie w terminie budynku. Jak byśmy skierowali sprawę do sondy to by nie podpisał aktu notarialnego. Jego słowa. Generalnie radze uważać na eko dom.
~Tu Petru2016-01-20 16:14:05 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Chętnie wam pomogę
~ryskob2016-01-20 16:09:07 z adresu IP: (195.212.xxx.xxx)
Przy czym faktycznie najczęściej ofiarą oszustów padają "chytrzy/łasi na okazje", którym wydaje się że zaoszczędzili/zyskali. Nie rozumiem, jak można było wpłacać pieniądze na konto developera (przed uzyskaniem aktu notarialnego), a nie na konto powiernicze banku, do czego chyba nawet zobowiązuje od jakiegoś czasu ustawa developerska. No chyba, że sami chcieli zaoszczędzić w ten sposób dodatkowy procent... to teraz mają ;)
~no k*** rzeczywiście2016-01-20 19:11:19 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
"Łasi na okazje" bo kupili uczciwie mieszkania??? Bo chcieli normalnie mieszkać zamiast wyrzucać pieniądze na wynajem? Czy ty się słyszysz?????!!!!!!
~Jarosław2016-01-20 17:16:19 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Problem jest w tym,że pieniądze trafiły na konto banku gdzie deweloper miał rachunek Neo Bank który wydał nam promesy!!!! i co teraz odpowiesz??
~przesrane2016-01-20 16:04:31 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
ale poszli na ryzyko, bo ja bym nie kupił dziury w ziemi. Jak jest wybudowane i oddane do użytku to mogę brać na to kredyt i kupować. Za dużo w polsce oszustów, żeby pójść na taki układ jak oni poszli. Ale walczcie i urwijcie jaja komu trzeba :)
~Rigcz2016-01-20 19:14:34 z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Te mieszkania przeciez są wykończone, to, że specjalnie Ludkowski zrobił przekręt w papierach razem z Radaczyńskim i Kawczyńskim było nie do przewidzenia.
~Himself2016-01-20 17:39:11 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Tak. Tylko to nie była dziura w ziemi a niemal wykończone w całości 4 budynki
~ryskob2016-01-20 16:02:16 z adresu IP: (195.212.xxx.xxx)
Panie redaktorze, żenada!!! Nie wiem jak można było nie podać podstawowych faktów o zaangażowanych w to firmach. Czyli jaka firma pierwotnie to budowała i sprzedawała lokale naiwnym - łącznie z nazwiskami właściciela firmy i zarządu oraz jaka firma to kupiła. Przecież takie dane nie są chronione żadnymi przepisami, a z faktów czytelnicy SAMI wyciągną sobie wnioski. No chyba, że pan redaktor za redaktorem Lisem uważa, że czytelnicy są jeszcze durniejsi niż to się wydaje.
~Nic dziwnego2016-01-20 15:28:33 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Przeraża mnie krótkowzroczność tych ludzi, jakby nie wiedzieli co się w Polsce dzieje. Nic dziwnego. Może zbyt długo na zmywaku tyrali... Takim ludziom pewnie Petru pomoże. Powodzenia
~?!?!?!?!2016-01-20 19:05:09 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jaka którkowzrocznośc??? WSZYSTKO w papierach było ok, sprawdzali to prawnicy, nie była to dziura w ziemi. Widać, że mierzysz innych swoją miarą, bo ludzie tutaj nie robią na zmywakach tylko normalnie uczciwie pracuja w kraju.
~Nie żal mi tych ludzi2016-01-20 15:24:44 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Takich oszustw jest tysiące w Polsce, bo ci bogaci panowie kupujący sobie mieszkania nie potrafią przewidzieć takiej sytuacji - mam radę - obejrzyjcie raz program Elżbiety Jaworowicz "Sprawa dla reportera" Ona o oszustach developerach mówi od 25 lat. Ktoś wcześniej napisał, że nie żal mi tych biznesmenów - mi też ich nie żal.
~Dokładnie2016-01-20 15:38:02 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Mają pieniądze to nie zbiednieją
~qwert2016-01-20 14:27:46 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
jeden to: deweloper AML sp. z o.o. drugi: spółka INTAKUS S.A. (obecnie CFI Holding S.A). trzeci: spółce RS Development sp. z o.o. z Łodzi czwarty to bank: Neobank.
~Kasia2016-01-20 14:02:55 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Właśnie? Dlaczego nie podajecie nazwy dewelopera? Kryjecie oszusta? A te mieszkania były budowane zgodnie z ustawą deweloperską? Ona podobno chroni kupujących
~100-letnia słuchaczka2016-02-01 13:06:42 z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
W pełni zgadzam się z Panem Piotrem Kaszuwarą. Nasze prawo jest kulawe, gdyby dziennikarz podał nazwy firm, nazwiska to ci cwaniacy podali by go do sądu o zniesławienie, działanie na szkodę ich firm i domagali się odpowiedniego zadośćuczynienia. Znają bardzo dobrze prawo prasowe i kc, kk. Stacja radiowa poszła by z torbami a redaktor zasilił by szeregi bezrobotnych spłukany do suchej nitki.
~Kasia 2016-01-20 14:28:35 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Dziękuję za odp. Panie Piotrze, trzymam za słowo , co do powrotu do tematu i ostrzegania przed nieuczciwym deweloperem
~Piotr Kaszuwara2016-01-20 14:12:22 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Witam serdecznie. Nie podałem nazw firm zaangażowanych w tę sprawę, ponieważ toczy się wiele spraw w sądzie i do ich wyjaśnienia, czego wymaga rzetelność dziennikarska, postanowiłem nie publikować ich danych. Ponadto, za problem najważniejszy uznałem na tym etapie sprawy, sytuację poszkodowanych mieszkańców. Wnikliwi czytelnicy na pewno dotrą do informacji, które w tym tekście świadomie pominąłem. Do sprawy na pewno jednak będziemy wracać w Radiu Wrocław i jeśli dobro mieszkańców będzie zależało od polemiki na temat zaangażowanych w budowę firm, na pewno nie zawaham się by te dane ujawnić publicznie. Z wyrazami szacunku, Piotr Kaszuwara.
~Iw20162016-01-20 13:55:07 z adresu IP: (66.249.xxx.xxx)
Jak się nazywa deweloper??
~na pochybel2016-01-20 19:09:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Bogdan Ludkowski, Ireneusz Radaczyński, Adam Kawczyński. Bardzo znani.
~Robotnik2016-01-20 13:53:15 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Nie żal mi tych ludzi. Normalni Polacy, którzy zarabiają 1200 złotych, a tyle zarabia moja załoga nie mają szans na kredyt. Kredyty dostają za to szefowie firm, którzy pewnie mieszkają na tym osiedlu. I tak to w Polsce bywa, że kapitalista developer oszukał kapitalistów dyrektorów - bardzo dobrze
~Nierób2016-01-20 19:51:13 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Jak zarabiasz 1200 zł to tylko świadczy o tobie że nie chce ci się robić leniu śmierdzący. Mało istotne jest w tym momencie czy ktoś zarabia 2000 zł czy 10000 zł, czy kupił za gotówkę, kredyt czy dostał, każdy jest tak samo pokrzywdzony i tak samo oszukany.
~odsłuchaj WW2016-01-20 19:00:10 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Człowieku, ci ludzie sa normalni, zarabiaja poniżej średniej krajowej, niektórzy brali kredyty razem z rodziną. Czego ty nie rozumiesz??? Że młodzi ludzie chcieli zapewnic przyszłośc swoim dzieciom? Że to, co płacili za wynajem to woleli płacic na kredyt???!!!!
~himself2016-01-20 17:49:37 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
1200 to nawet pomocnik na budowie nie zarabia, a dwa razy tyle, to ja nie wiem co to za robotnik zarabia 1200. Faktycznie powinnno być podanych więcej nazwisk oszustów i wałkarzy którzy oszukali ludzi, i pewnie jeszcze nie raz to zrobią pod inną nazwą.
~Aleksandra2016-01-20 15:31:15 z adresu IP: (46.77.xxx.xxx)
I w jaki sposób w Polsce ma być dobrze skoro, cieszymy się z czyjejś krzywdy?Zazdrość, zawiść i obłuda nasze narodowe cechy !!
~Ma pan rację2016-01-20 15:26:27 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Kapitaliści oszukali kapitalistów - taka dziś Polska
~hela2016-01-20 15:22:37 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
No wiesz, ja zarabiam 3500 jestem normalna, tyle, że pół zycia się uczyłam żeby zdobyć zawód ;) To twoje wybory zawodu były nienormalne
~Jarosław2016-01-20 14:31:10 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Normalni Polacy zarobili te pieniądze za granicą nierobie normalny polaku :(
~Mam 2 500,002016-01-20 14:23:06 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Czy ty człowieku jesteś ograniczony umysłowo? Masz żal do całego świata, bo ktoś zarabia więcej od ciebie? Ale jaja. Żal mi cię, kolejny nieudacznik życiowy i to płci męskiej. Powinni cię ubezwłasnowolnić ;-)
~Tak tak2016-01-20 13:24:31 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
To są ale jaja,ale jaja.