Tramwaje we Wrocławiu wykolejają się raz na tydzień. Sprawdź, gdzie najczęściej

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2016-06-07 07:30 | Zmodyfikowano: 2016-06-07 07:30
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

Jest kilka newralgicznych punktów, gdzie pojazdy wypadają z torów częściej. Plac Legionów, okolice ulicy świętego Mikołaja czy w sąsiedztwie Dyrekcyjnej. Część z tych torowisk jest już w remoncie lub ich odnowienie jest zaplanowane. Jednym z powodów szybkiego niszczenia się torów jest to, że nie są przystosowane do konstrukcji nowych tramwajów Skoda, które zamiast skręcać łagodnie, uderzają w szyny. Zdaniem Agnieszki Korzeniowskiej z MPK, są jednak także inne powody:

Najczęściej tramwaje wyskakują z torów na zakrętach przyznaje Ewa Mazur ze ZDiUM:

Ograniczenie prędkości dla tramwajów w okolicy Placu Legionów, ze względu na bardzo zły stan torowiska wynosi 5 kilometrów na godzinę. To podobny limit, jak na ulicy Szewskiej, gdzie powodem są piesi.

Miasto, mimo wymieniania tego skrzyżowania wśród najbardziej zniszczonych, na razie nie ma w planach finansowych remontu. Odnawiane są natomiast szyny w okolicy ulicy świętego Mikołaja, a już w lipcu w związku z budową nowego Dworca PKS ma ruszyć przebudowa ulicy Dyrekcyjnej.

W zeszłym roku Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wydał 11 milionów złotych na remonty torowisk. W tym roku wydatki zaplanowano już na 3 miliony, ale ciągle nie wiadomo, ile będzie kosztować remont Mostów Uniwersyteckich, jeśli rozpocznie się on w tym roku.

Mosty Uniwersyteckie zostały wybudowane w 1934 roku. Już od dawna wymagają remontu. Zakres ma obejmować remont konstrukcji nośnej mostu, wymianę tzw. płyty pomostowej wraz z odtworzeniem ulicy i chodnika. Nowe będą też balustrady i oświetlenie, a wszystko uzgodnione z miejskim konserwatorem zabytków.

Mosty Uniwersyteckie są jednym z kilku obiektów, które będą wyremontowane do 2020 roku. Miasto planuje też odnowienie mostów: Muchoborskiego, Pomorskich, Chrobrego, Strachocińskiego,  Tumskiego oraz kilku kładek dla pieszych.

 

REKLAMA
Zdjęcia

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2018-02-01 14:06:25
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-02-01 14:04:22
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -1
Komentarz został usunięty
~Ten tramwaj na zdjęciu
2017-12-21 01:26:28
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 4
Juliusz, tak zniszczył drogę? Bo chyba pl. Dominikański był nie tak dawno remontowany. A tu torowisko, jak po przemarszu Armii Czerwonej idącej na Berlin.
~kuropatwa
2017-10-04 21:02:29
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 0
Nie jestem w stanie pojąć "fenomenu" tramwaju, zwłaszcza w ciasnym centrum. Wielkie, tłukące się, potwornie ciężkie, do tego setki ton stali i kilometry szyn. Wiecznie wypadają z szyn albo stoją w korkach. A tego, że można puścić tramwaje 2 metry od kościoła na Piasku nigdy nie ogarnę - przecież każdy przejazd dewastuje tę budowlę... Tymczasem trolejbus jest dużo rozsądniejszym wyborem. Ale nie w mieście megalomanii....
~dziwne
2016-06-08 01:04:36
z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Ocena: -6
Tramwaj się wykoleja? To jest kolejowy tramwaj? Czy może kolej jeździ po torowisku tramwajowym i się wykoleja?
~Pit
2016-06-07 11:27:34
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -1
No niestety w infrastrukturę trzeba inwestować i nie ma innego wyjścia, nie ma zmiłuj i ZDiUM powinien to rozumieć. P.S. Fajna ciekawostka z tymi 5000 połączeniami tramwajowymi dziennie, nie wiedziałem, że to takie duże liczby.
~Stadion Wrocław dołuje Wr
2016-06-07 10:51:33
z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Ocena: 7
Dutkiewicz wydaje publiczne pieniądze na stadion, na kopaczy, na fotki a brakuje ich na poprawę komunikacji we Wrocławiu.
Reklama