Jest szansa na budowę drogi ekspresowej S8 z Wrocławia na południe

| Utworzono: 2016-12-29 15:00 | Zmodyfikowano: 2016-12-29 15:00
Jest szansa na budowę drogi ekspresowej S8 z Wrocławia na południe - fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

Dzisiaj wrocławski oddział GDDKiA podpisuje umowę na wykonanie prac przygotowawczych, projektowych i realizacyjnych do przebudowy tej drogi. Wykonawca przeprowadzi też badania prognoz natężenia ruchu. - Jeśli te prognozy będą zakładały, ze geometria drogi powinna być w klasie "eski", być może będzie realizowana droga S8 - mówi Ewa Bojarczak, dyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA

Minimum to dwie jezdnie i jeden dodatkowy pas do wyprzedzania oraz budowa obwodnic.

O budowę drogi od lat walczą mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż krajowej ósemki, którzy wielokrotnie organizowali pikiety i blokowali ruch na trasie. 

Jak wielokrotnie tłumaczyli, to krzyk rozpaczy, bo o poprawę bezpieczeństwa na niesławnej drodze śmierci walczą od dawna. - Na tej drodze zginęli moi bliscy - w 1996 roku ojciec, a dziesięć lat później - syn. Córka, mając cztery lata została potrącona, cudem z tego wyszła - mówił nam podczas jednego z protestów mieszkaniec Szczytnej. Tylko w ostatnich czterech latach na ósemce zginęło kilkadziesiąt osób.

Są miejsca, gdzie pędzące tiry powstrzymuje jedynie zatrudniona przez gminę… "pani stopka".

Sama ósemka, w ciągu 70 lat polskiego panowania na tych terenach przeszła pewne modernizacje. Są to obwodnice 5 miejscowości. Wybudowane w okresie PRL-u obejścia pozwalają ominąć Kobierzyce, Jordanów, Niemczę, Ząbkowice Śląskie i Kłodzko. W kilku miejscach są też dodatkowe pasy, na których możliwe jest wyprzedzanie wlokących się na podjazdach ciężarówek. "Ósemka" jest poszerzona między Przerzeczynem i Szklarami, na odcinkach Bardo-Boguszyn, Boguszyn-Kłodzko oraz Duszniki-Lewin.


Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Popieram !!!2016-12-31 11:42:19 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Wałbrzych żąda dwupasmowej S35 od Małuszowa do Golińska z obwodnicami wiosek i Świdnicy oraz połączenie jej łącznikiem z S3 !!!
~dziękujemy2016-12-31 02:26:14 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
za info PANIE REDAKTORZE , SUPER info
~borus2016-12-30 08:55:32 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
S8 jest obecnie najniebezpieczniejszą trasą w Polsce
~borus2016-12-30 08:51:59 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Musimy poczekać 3 lata na powstanie projektu za kilka...... mln PLN, chyba fima projektowa zagraniczna
~jawor2016-12-29 16:45:18 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Górnoślązacy mają A1, S1 do gór więc Dolnoślązacy mogą mieć swoją S8 do gór. Czas nadrobić zaległości. Musimy mieć trase dla wypadów jednodniowych. Teraz to jest horror z dojazdem do Międzygórza czy rejonu Bystrzycy. Na rzece Bystrzycy miała być dokończona budowa elektrownia szczytowo - pompowa z dwoma zbiornikami we Młotach.Tylko powstał górny zbiornik i 3 sztolnie.
~gość _12017-11-27 13:36:14 z adresu IP: (85.190.xxx.xxx)
To prawda do Międzygórza i rejon Bystrzycy konieczny jest normalny dojazd, a jeżeli chodzi o ESP w Młotach to według założeń projektowych miała to być elektrownia o mocy 750 MW z olbrzymim zbiornikiem wodnym,który stanowić może doskonały sposób zapobiegania klęskom powodziowym,które kilka razy w roku nękają region Kłodzki.
~ekolog2016-12-30 09:23:48 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A ja się zapytuję: Czy w ramach konstytucyjnych zapisów dot. zrównoważonego rozwoju, nie jest zasadnym zrównoważyć transport? Od Kobierzyc aż do Przerzeczyna Zdr. wzdłuż ósemki biegnie nieczynna linia kolejowa.Z Wrocławia do Kłodzka jest około 12 par połączeń kolejowych w ciągu doby. Wiele,wiele, wiele milionów złotych( najpewniej z kredytów w obcych bankach) wydamy na budowę dróg kosztem środowiska naturalnego, od którego i tak, jako tzw. "rozwinięta cywilizacja" daleko odeszliśmy. To może jednak postawmy na pewną równowagę... "Teraz to jest horror z dojazdem do Międzygórza czy rejonu Bystrzycy..." To do Międzygórza też będziemy chcieli drogi ekspresowej??? Nie dajmy się zwariować tej automanii.
~opolanin2016-12-29 16:38:24 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Trasa obok Dusznik Zdroju nie ma szans realizacji 2-pasmowej - ekolodzy nie pozwolą naruszyć gór, a jest tam teraz ciasno." Osemka plus" od Kłodzka do Boboszowa pozwoli na realizację drugiego Zakopanego przy wspaniałe tereny dla turystyki pieszej, tereny rozwojowe na długie lata.Księżna Orańska dbała o te tereny - nie bądźmy gorsi.
~jumper2016-12-29 14:35:32 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Natężenie ruchu na trasie Kłodzko-Wrocław jest ogromne i kwalifikuje do wybudowania tam S-ki a liczba wypadków i ofiar wręcz przeraża. Skupiłbym się na odcinku do Kłodzka ponieważ dalszy przebieg będzie uzależniony od tego jak dogadamy się z Czechami. Czesi autostradę z Pragi będą podłączać pod naszą S3 w Lubawce a na Boboszowie od lat trzymają ograniczenie do 8 ton i tam cały ruch trafia w próżnię. Dopóki Czesi nie pobudują swojej S35 z kierunku Mohelnic na Boboszów - nie ma co planować bo może oni ją będą ciągnąć na Hradec Kralove a wtedy kierunek boboszowski będzie nieaktualny. Niestety budowana obwodnica Kłodzka skupia się na kierunku na Boboszów podczas gdy potok aut ze wschodu - z kierunku DK46 został olany co spowoduje, że obwodnica Kłodzka nie spełni swojego zadania jakim jest wyprowadzenie ruchu z miasta. Ale to już inna historia - będą kłodczanie płakać po otwarciu tej obwodnicy, oj będą...
~Jaro2016-12-30 07:21:18 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
~jumper - Nie pisz głupot. Szukanie wiarygodnych informacji nie boli Na początku 2015 roku podpisana została umowa na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Kłodzka. W ramach zadania zostanie zrealizowana obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 44 (ok. 6,6 km), łącznik drogi krajowej nr 46 (ok. 2,4 km) oraz remont istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 33 (ok. 2,4 km). Inwestycja połaczy DK 8 i DK 33 z drogą krajową 46. Zakończenei budowy zaplanowane jest na koniec 2017 roku. Koszt inwestycji - 197,1 mln zł.
~Piotr2016-12-29 14:09:32 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
To nie tylko szansa, ale gotowa recepta na sukces. Ten region gór ma świetny potencjał , ale warunek jest jeden.. możliwość szybkiego dojechania z Wrocławia, na wypady jednodniowe.
~bolo2016-12-29 13:32:28 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Musi powstać ale nie do Kudowy ale koło Bystrzycy Kłodzkiej do Boboszowa do Czech . To jest szansa dla rozwoju tego regionu