Dodatkowe 19 mln zł na remont linii kolejowej Oleśnica - Krotoszyn

el | Utworzono: 2019-09-08 20:04 | Zmodyfikowano: 2019-09-08 20:12
A|A|A

Fot: CC0 Public Domain (zdjęcie ilustracyjne)

- Prace remontowe wykona spółka Infrakol - poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Na czterokilometrowym odcinku linii kolejowej wzmocnione zostanie podtorze i nasyp.  - Umowa obejmuje też prace na czterech przejazdach kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zostaną wyposażone w nowe urządzenia zabezpieczające - sygnalizatory świetlne i rogatki - przekazał Siemieniec. W ramach inwestycji rozbudowana zostanie też nastawnia na stacji Grabowno Wielkie.  - W obiekcie przewidziano komputerowe lokalne centrum sterowania, obsługujące od Grabowna Wielkiego do Cieszkowa ruch pociągów i przejazdy na odcinku przeszło 34 kilometrów - dodał rzecznik. W związku z pracami wzmacniającymi podtorze, od 1 października czasowo zamknięta będzie linia kolejowa na odcinku Krośnice - Zduny. Wprowadzona zostanie wówczas zastępcza komunikacja autobusowa. Siemieniec przypomniał, że na linii kolejowej Oleśnica - Krotoszyn były już wcześniej prowadzone prace remontowe. W efekcie tej modernizacji na odcinku Grabowna Wielkiego do Cieszkowa wprowadzono połączenia pasażerskie z Wrocławia przez Milicz do Krotoszyna. Wówczas wartość prac remontowych wyniosła 155 mln zł. Trasa z Grabowna Wielkiego przez Milicz, to jedna z istotnych towarowych tras z Dolnego Śląska w kierunku północnym. Przeznaczona jest m.in. dla przewozów ładunków wielkogabarytowych.

Element Serwisów Informacyjnych PAP
REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Emil Sawicki
2019-09-18 19:18:53
z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
Ocena: 7
A kiedy remont linii do Lwówka?? Marszałek, weź się za robotę zamiast zwalać winę na innych a pieniądze wywalać na linie po borach, lasach, Pustkow(i)ach i Zagórzach, których nawet mieszkańcy nie chcą!
~Krzysztof Czarnecki
2019-09-18 19:17:13
z adresu IP: (195.242.xxx.xxx)
Ocena: 10
Niezłe kwiatki. Ale czego lepszego można wymagać od obecnego marszałka i jego ekipy? Całe ich rządy to jeden długi ciąg przekrętów w temacie kolei. Najpierw zaoranie linii do Lwówka Śląskiego (słusznie cieszącej się opinią jednej z najpiękniejszych tras kolejowych w Polsce), potem topienie pieniędzy w nikomu niepotrzebne linie do Sobótki i Jedliny (których nawet sami mieszkańcy nie chcą i wręcz idą za ekipą remontową i rozbierają to co ona zrobiła), a teraz wywalanie publicznych pieniędzy w kolejną linię i już nawet z naruszeniem prawa! A są linie, gdzie o powrót pociągów od dawna walczą mieszkańcy (np. do Lwówka, Kowar czy Karpacza). To od nich należałoby zacząć remonty. Ale nie! Marszałek woli na siłę topić setki milionów publicznych pieniędzy przeznaczonych na kolej w linie których nikt nie chce, przeciw mieszkańcom i nawet łamiąc prawo! Takiego sabotażysty kolejowego dawno nie mieliśmy na Dolnym Śląsku!! Gdzie prokurator? Należy coś z tym zrobić zanim do reszty zostanie zniszczona kolej lokalna w województwie!
~Maciej Musiał
2019-09-18 19:15:05
z adresu IP: (181.215.xxx.xxx)
Ocena: 9
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~bystrzak3000
2019-09-18 18:37:06
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: -10
Z Poznania nikt nie będzie jeździł do Krotoszyna, bo mieszkańców Poznania nie stać na bilety. A mieszkańcy Krotoszyna i okolic wolą jeździć do Wrocławia. Dlatego należy wyremontować linię Wrocławia, a nie Poznania, gdzie cuchnie zgniłym kartoflem.
~Mieszkaniec
2019-09-18 14:39:11
z adresu IP: (196.247.xxx.xxx)
Ocena: 12
Z Wrocławia nikt nie będzie jeździł do Krotoszyna, bo mieszkańców Wrocławia nie stać na bilety. A mieszkańcy Krotoszyna i okolic wolą jeździć do Poznania. Dlatego należy wyremontować linię Poznania, a nie Wrocławia, gdzie cuchnie zabużańskim gnojem..
~sołtys Sobótki
2019-09-18 14:37:28
z adresu IP: (107.152.xxx.xxx)
Ocena: 11
W Sobótce pociągów nie ma i jest świetnie. Na wsi cisza i spokój, kury się niosą, krowy dają mleko, dzieci się rodzą. Wszystkie tory zostały rozkradzione przez miejscowych żuli, bo roboty tu nie ma a pić za coś trzeba. Róbcie sobie tą waszą śmieszną kolej gdzie indziej.
~warszawiak
2019-09-18 14:35:59
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 10
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej. Pociągi z Wrocławia do Lwówka będą świecić pustką!
~sołtys Lwufka
2019-09-18 08:07:08
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -11
Dziś wieczorem, jak co dzień, jedziemy ze śwagrem i weteryniarzem rozbieroć tory do Jelenij Góry i Złotryji. Puciongi nam to ni potrzebne. Jest drynda z kuniem i to ludziskom wystarczy.
~Krotoszynianin
2019-09-17 18:52:16
z adresu IP: (31.13.xxx.xxx)
Ocena: 11
Linia do Krotoszyna nikomu nie jest potrzebna, bo krotoszynianie jeżdżą do Poznania a nie do Wsiocławia śmierdzącego knyszą i zabużańskim gnojem!!!!!!!!
~miezkaniec
2019-09-17 18:50:25
z adresu IP: (43.245.xxx.xxx)
Ocena: 9
Remontować linię do Lwówka a nie takie badziewia po wiochach i puszczach! Jak długo jeszcze mieszkańcy mają dopraszać się o remont tej potrzebnej i jakże pięknej linii??
~bystrzak2000
2019-09-17 18:49:15
z adresu IP: (95.174.xxx.xxx)
Ocena: 10
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~Adam Mikołaj Maćkowiak
2019-09-17 17:29:01
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: -11
Wsiówek nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie aglomeracyjne wokół Wrocławia, gdzie jest mnóstwo pasażerów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~wasabiWKS
2019-09-17 14:33:54
z adresu IP: (185.195.xxx.xxx)
Ocena: 9
Czekamy wszyscy na reaktywację przepięknej krajobrazowo linii Jelenia Góra - Lwówek! Linię z Krotoszyna do Wrocławia można sobie darować, bo tam po drodze są same wsie, a linia mało atrakcyjna. A mieszkańców Wrocławia nie stać na bilety kolejowe, bo sama biedota tam mieszka. Od przewożenia zabużańskich wieśniaków są wozy konne, a nie nowoczesne pociągi.
~Kolejarz
2019-09-17 14:28:47
z adresu IP: (87.101.xxx.xxx)
Ocena: 10
Właśnie linia 283 z Jeleniej Góry do Lwówka jest potrzebna mieszkańcom, a nie o Krotoszyna. O pociągi do Wrocławia nikt nie walczy, tylko walczą mieszkańcy o pociągi z Lwówka do Jeleniej Góry. Zamiast remontować linię do Krotoszyna, niech lepiej wyremontują linię 283 z Jeleniej Góry do Zebrzydowej dokąd z drugiej strony będzie remontowana linia od strony Żagania przez wojsko. Będzie świetny ciąg z południa Polski na północ omijający patologiczny Wrocław, gdzie lokalni mikole masowo rzucają się pod pociągi, blokując ich przejazd.
~Adam Mikołaj Maćkowiak
2019-09-17 14:26:55
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~bystrzak2000
2019-09-17 10:14:38
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -11
I bardzo dobrze. Pieniądze na remonty linii trzeba przeznaczać tam, gdzie jest na to zapotrzebowanie (przewozy pasażerskie i towarowe), a nie linie po jakichś zapuszczonych mieścinach typu Lwówek czy Wleń. Tam wystarczy to, co teraz - drynda sołtysa na targ do Wlenia i do MOPS-u w Jeleniej Górze. Tory do Jeleniej Góry rozebrać i zbudować ścieżkę rowerową, o którą dopominają się turyści.
~wrocławianin
2019-09-11 14:58:37
z adresu IP: (89.249.xxx.xxx)
Ocena: 9
Ta linia powinna być rozebrana, bo prowadzi przez niezaludnione tereny. Szyny i podkłady powinny zostać przeznaczone na remont bardziej potrzebnych linii do Lwówka, Karpacza i Kowar.
~mieszkaniec
2019-09-10 14:43:46
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 10
Remontować linię do Lwówka a nie takie badziewia po wiochach i puszczach! Jak długo jeszcze mieszkańcy mają dopraszać się o remont tej potrzebnej i jakże pięknej linii??
~Emil Sawicki
2019-09-10 06:09:13
z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
Ocena: 11
A kiedy remont linii do Lwówka?? Marszałek, weź się za robotę zamiast zwalać winę na innych a pieniądze wywalać na linie po borach, lasach, Pustkow(i)ach i Zagórzach, których nawet mieszkańcy nie chcą!
~Stanisław
2019-09-10 02:35:51
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 9
A wszystkie najatrakcyjniejsze bilety zlikwidowano i to akurat w wakacje. Najpierw Bilet Sudecki, potem Euronysa podwyższyli cenę tak żeby nikomu nie opłacało się go kupować. Więc dla kogo te pociągi??? Prezes który od 10 lat nie jechał pociągiem pewnie nie wie, ile kosztuje taki bilet w Czechach i Niemczech. Nie ma sensu remontować torów skoro i tak polikwidowali bilety. Wstyd!!!
~Tomasz
2019-09-10 00:36:37
z adresu IP: (185.16.xxx.xxx)
Ocena: 7
Tyle że do Krotoszyna nikt nie jeździ. Jeżdżę często pociągami na tej trasie i widzę jak wożą powietrze. Więc po co remont tej linii? Wywalanie w błoto pieniędzy i nic więcej.
~Rafał
2019-09-09 15:16:52
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: -9
To nie tajemnicą że pieniądze pochodzą z likwidacji programu kolej+ i kilku utopijnych planów. Bardzo dobrze.
Reklama