Ile dla chorych dzieci, ile dla prezesów? Pytamy o wynagrodzenia zarządu Fundacji na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową

Elżbieta Osowicz, BT | Utworzono: 2019-11-21 07:36 | Zmodyfikowano: 2019-11-21 07:36
Ile dla chorych dzieci, ile dla prezesów? Pytamy o wynagrodzenia zarządu Fundacji na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową - fot. Wikimedia Commons
fot. Wikimedia Commons

POSŁUCHAJCIE CAŁEJ AUDYCJI:

"Liczy się każda złotówka" - tym hasłem wrocławska Fundacja na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową od lat otwiera ludzkie serca. I na szczęście nie brakuje darczyńców. Mało kto jednak sprawdza, jak wydawane są zebrane pieniądze. Tymczasem ze sprawozdania finansowego za ubiegły rok wynika, że z blisko 17 milionów złotych, które wpłynęły na konto fundacji, prawie 2 miliony złotych poszły na wsparcie personelu Przylądka Nadziei, prawie 900 tysięcy złotych pochłonęła klinika mentalna, a koszty administracyjne to kolejne dwa miliony.

Poproszony o wyjaśnienia Przewodniczący Rady Grzegorz Dzik początkowo nie chciał z nami rozmawiać o wynagrodzeniach.

- Chcę rozmawiać o całości projektów i tym, czym się Fundacja zajmuje. Nie chcę wchodzić w szczegóły, które Pani tu chce sprawdzać, bo nie widzę powodu, dla których mielibyśmy o takich szczegółach rozmawiać.

Największe wątpliwości budzą zarobki dwuosobowego zarządu - średnie miesięczne wynagrodzenie jednej osoby to 28 tysięcy złotych. Profesor Alicja Chybicka, szefowa kliniki Przylądek Nadziei, która charytatywnie zasiada w Radzie Fundacji, nie widzi w tym nic złego.

- Wiem, że to są wpłaty celowane na finansowanie zarządu. Ani jedna złotówka wpłacona przez człowieka nie poszła na niczyje płace. Jeśli jest sponsor, który chce finansować w takiej wysokości, to jest jego wola.

Poprosiliśmy o dokumenty potwierdzające celowe wpłaty na wynagrodzenia zarząd, jednak Fundacja ich nie ma. Po tym, jak zaczęliśmy pytać o wynagrodzenia, założyciel Fundacji i jednocześnie Przewodniczący Rady Grzegorz Dzik zadeklarował obniżenie zarobków zarządu i stworzenie funduszu celowanego. Dziś na ten temat ma dyskutować Rada Fundacji.

Fundacja jest Organizacją Pożytku Publicznego i jej sprawozdania finansowe są jawne. Jednak mało kto je czyta. Wrocławianie wspierający fundację nie kryją zaskoczenia.

- Mi się wydaje, że ludzie jeżeli wpłacają na fundację to myślą o chorych dzieciach, a nie o prezesach
- Ja nie rozumiem co tłumaczy takie zarobki. Takie kwoty mogłyby naprawdę wiele zdziałać dla pojedynczych dzieci. Są to nieludzkie kwoty.
- Grubo, grubo przesadzone

Posłuchaj pierwszej rozmowy z Grzegorzem Dzikiem i prezesem fundacji Przemysławem Pohrybieniukiem:

Posłuchaj drugiej rozmowy z Grzegorzem Dzikiem:

Sprawozdania za 2018 rok - porównanie:

Fundacja Na ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową

Liczba odbiorców działań organizacji (os. fizyczne): 4 301

Łączna kwota przychodów organizacji: 16 907 230,41 zł

Koszty administracyjne: 2 008 105,67 zł

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie (brutto) wypłacane członkom zarządu: 28 004,02 zł

Fundacja Zdążyć z Pomocą

Liczba odbiorców działań organizacji (os. fizyczne): 34 786

Łączna kwota przychodów organizacji: 224 901 467,04 zł

Koszty administracyjne: 3 222 019,97 zł

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie (brutto) wypłacane członkom zarządu: 6 550,83 zł

Fundacja "Potrafię pomóc" na rzecz dzieci niepełnosprawnych z wadami rozwojowymi

Liczba odbiorców działań organizacji (os. fizyczne): 1 200

Łączna kwota przychodów organizacji: 3 636 479,63 zł

Koszty administracyjne: 529 337,69 zł

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie (brutto) wypłacane członkom zarządu: 2 100 zł

Fundacja Kawałek Nieba

Liczba odbiorców działań organizacji (os. fizyczne): 22 700

Łączna kwota przychodów organizacji: 48 928 785, 82 zł

Koszty administracyjne: 0 zł

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie (brutto) wypłacane członkom zarządu: 0 zł

Zobacz sprawozdanie Fundacji na Ratunek Dzieciom z Choroba Nowotworową za 2018 rok



Rada Fundacji wydała już oświadczenie. Po kilkugodzinnych obradach, przed północą treść stanowiska została zamieszczona na stronie internetowej Fundacji.

W oświadczeniu nie ma jednak ani słowa o deklarowanym przez Przewodniczącego Rady Grzegorza Dzika obniżeniu pensji zarządu. Być może będzie to tematem kolejnego posiedzenia, ale w nocy nie udało się nam tego potwierdzić. Rada skupiła się na przestawieniu dokonań Fundacji, między innymi wsparciu budowy kliniki Przylądek Nadziei i jakości opieki nad dziećmi - o czym wielokrotnie mówiliśmy w naszych audycjach. Rada tłumaczy też, że "...wynagrodzenia zarządu nie są finansowane z jakichkolwiek wpłat darczyńców na dzieci, ani z przekazywanego Fundacji 1% podatku PIT. Fundacja nie pobiera również prowizji od wpłat na subkonta imienne. " Tyle, że w naszej publikacji nie pytaliśmy o wpłaty z 1% ani konta imienne.

W oświadczeniu czytamy, "... dla rozwiania jakichkolwiek wątpliwości informujemy, że koszty wynagrodzenia zarządu pokrywane są wyłącznie z przychodów finansowych lokat bankowych". Podczas dwukrotnego spotkania z Przewodniczącym Rady nie wskazywał on tego źródła, choć o to pytaliśmy. Wręcz przeciwnie jako przykład podawał dochód z Koncertu Nadziei i wpłaty od przedstawicieli biznesu.

Profesor Alicja Chybicka, która jest członkiem Rady Fundacji, przekonywała w audycji o istnieniu wpłat celowych na finansowanie zarządu. Prosiliśmy o przedstawienie takich dokumentów, ale ich nie dostaliśmy.

Ponadto Rada w oświadczeniu powołuje się na regularne kontrole organów państwowych i spełnianie nałożonych obowiązków. Tyle, że nie twierdziliśmy w naszej publikacji, że prawo zostało naruszone. Wskazywaliśmy jedynie na moralne uzasadnienie wydawania tak wysokich kwot na wynagrodzenia dla zarządu. Przewodniczący Rady zgodził się z nami, że zarobki kadry zarządzającej nie powinny obciążać konta fundacji, która przekonuje darczyńców, że liczy się każda złotówka na ratowanie ciężko chorych dzieci. Przewodniczący Grzegorz Dzik w naszej audycji zadeklarował znalezienie sponsorów, którzy pokryją wydatki związane z wynagrodzeniem kadry menedżerskiej lub pokrycie tych kosztów z własnej kieszeni. Czekamy na spełnienie tej obietnicy.


Komentarze (126)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Xxxxxz2023-12-20 16:23:56 z adresu IP: (185.237.xxx.xxx)
Widly i do gnoju najlatwiej dorobic sie na horyh dzieciach zycze im tej horoby
~Seb2023-10-21 17:16:55 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jak słyszę tłumaczenia tego prezesiny to żygać mi się chce . Chybicka w tym szemranym towarzystwie jest dla mnie największym rozczarowaniem . Bardzo cenie ta Panią . Prezes pazerny na kasę , agresywny kmiot . Jak można z takiej działalności czerpać taka kasę . Co za śmieci
~Krychu2023-09-13 14:31:54 z adresu IP: (185.237.xxx.xxx)
Ja zawsze myslalem ze robiom to z dobrego serca a nie za kase
~Kryhu2023-09-13 14:26:49 z adresu IP: (185.237.xxx.xxx)
Najłatwiej dorobic sie ma dzieciah horyh zwykli zlodzieje a z kod majom lokaty
~Polka2023-03-11 09:27:45 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
Panie Polak, a jakie mają znaczenie zarobki Pana Owsiaka. Niech zarabia chłop tyle ile chce. Gdyż robi tak wielkie rzeczy. Dzięki którym żyją nasze dzieci i nasi najbliżsi. I to jest piękne. Dziękujemy za to ze mamy tak wielkich czynem ludzi. A jak ma Pan takie ciągotki do wyliczania to może sam Pan zrobi coś dla wszystkich obywateli na taką skalę. Zobaczy Pan ile to wymaga pracy od świtu do nocy przez większość dni w roku.
~Polak2023-01-06 08:31:18 z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
A ile zarabia Owsiak to nikt się nie interesuje jakie miliony wydaje. Bo nie robi tego za darmo a artyści występują za darmo a on ma helikopter na wyloty po zakupy
~Kryhu2023-01-04 19:19:50 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Jebane zlodzieje na nowotworah i na dzieciah dorabiac sie zwykly biznes smiecie
~Brinks2022-08-28 21:31:09 z adresu IP: (176.105.xxx.xxx)
Grzegorz Dz. To ten patałach z pseudofirmy impel ? Jeśli tak to wszystko jasne. Pseudofirma bazująca na pefronie i zatrudnianiu kalek jako pracowników dowodzona zgraja przygłupów wierno podańczych prezesowi. Wszystko jadne
~Krystian2022-08-14 21:30:15 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
To jest tragedia jak mozna sie na dzieciah horyh dorabiac to telewizia jedna sie dorobila na kasetah a druga na disko polo czego sie spodziewac
~Mich2021-05-18 13:36:11 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Niestety, ja jestem załamany. Ludzie to... sami dopiszcie sobie resztę. Jak tak w ogóle można robić? ... Gdzie tu godność?
~SROKATES2021-02-13 22:09:06 z adresu IP: (83.20.xxx.xxx)
Z tego wynika, że jak chcesz się wzbogacić, to załóż fundację ...
~Ojciec2019-12-11 08:07:32 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Informacje o wynagrodzeniach wszystkich fundacji powinny być upubliczniane w specjalnym zestawieniu , dotyczy także TVN, Fundacji POLSAT , Fundacji Anny Dymnej ,Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Słoneczko i wielu innym.
~MAKS2021-02-08 13:25:25 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
WÓWCZAS CHYBA NIKT BY NIE WPŁACAŁ KASY. LUDZIE BY SIE WKURZYLI.
~Sten2019-12-03 21:14:15 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Fundacja Pomagam pobiera na swoją działalność aż 10% wpłat i czyni to podstępnie bo powiadamia o tym po zadeklarowaniu i dokonywaniu wplaty.Fundacje są zakładane przez cwaniaków którzy znaleźli wygodny sposób na bogate życie. W dodatku nikt nie informuje jaki jest finał wyjątkowo kosztownego leczenia.
~org2019-11-27 12:31:25 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Dlatego nie place na te fundacje, a na szachistów.
~ENTE2019-11-27 00:13:54 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
o niczym innym się nie mówi tylko o wynagrodzeniach ! Mówi się o tym nawet na miejskich targowiskach! A dlaczego się nie mówi o tym , ile dobra zrobiła i robi ta Fundacja ??? łatwo zaglądać do cudzych kieszeni. Czy Prezes ma pracować za minimalne wynagrodzenie ? Czy osoby tam zatrudnione mają pracować tam za darmo ? Oni też muszą za coś żyć. A to jest bardzo ciężka praca. Dlaczego nie widzicie wynagrodzeń Prezesów polskich spółek ? którzy zarabiają 200- 4oo tys miesięcznie ? a oni przecież nie robią tyle dobrego co Fundacje, ani tylko SĄ. Uważam , że BARDZO złego zrobiła Redakcja tym reportażem ! Najlepiej nic nie robić i wszystkich krytykować!
~zgadzam się2020-11-20 13:19:40 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
skoro ludzie chcą takich pensji- cóż otwierajcie fundacje, zobaczycie jakie to "łatwe" w praktyce, praca po 12h i w weekendy, dlaczego osoba pracująca w Fundacji ma zarabiać mniej niż w sektorze prywatnym- nie rozumiem tej logiki zupełnie, to kto będzie w ogóle chciał taką ciężką pracę wykonywać? może się zajmiecie dochodami biskupów...
~Ojciec2019-12-11 08:09:57 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Nikt nie mówi ,że mają pracować za darmo , średnia krajowa to wystarczające a nie takie tysiące, do tego służbowe samochody i delegacje na paliwo.
~...2019-11-27 00:23:06 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
za coś żyć
~kim2019-11-25 21:27:15 z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
Kilkakrotnie przekazywałam 1 procent, jeżeli mam nadal to robić, proszę o porządną kontrolę tej fundacji.Smutno czyta się pełne rozżalenia komentarze rodziców, może warto z nimi porozmawiać.
~xzy2019-11-24 10:06:14 z adresu IP: (195.22.xxx.xxx)
zlikwidować wszystkie fundacyjnki przy szpitalach; przypominam że jeszcze niedawno larum o brak personelu - nic dziwnego skoro wynagrodzenia zarządu w takich kwotach; to jest po prostu wstyd - nie tylko dla członków rady i wszystkich odpowiedzialnych za ten stan rzeczy ale wstyd dla całego pseudosystemu ....
~Nikt2019-11-23 08:06:53 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Drodzy dziennikarze. Osiągneliście sukces zawodowy opisując tą sytuację. Jeżeli teraz chociaż jedna osoba po przeczytaniu artykułu odwróci się i przeznaczy swoje pieniądze na inny cel to będzie to wasza wina. Być może to z waszej winy dla jednego dziecka zabraknie pieniędzy. Takie sprawy załatwia się ze swoistą finezją a nie wykorzystywaniem do własnych celów życia chorych dzieci. A właściwie to czego można oczekiwać od dziennikarza?
~EWA2019-12-21 11:45:58 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Te 56tys miesięcznie na poboru dwo h osób to paranoja. Zgadzasz się tym zey mieli tak
~dock2019-11-27 00:16:57 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Zgadzam się całkowicie!
~ccd2019-11-23 01:31:46 z adresu IP: (91.192.xxx.xxx)
Idąc dalej tym tropem - jak lekarz może żądać takiej kasy (często rzeczywiście chorej kasy) za swoją robotę (często fatalnej jakości)? Każdy chce żyć. Owsiaka jakoś się nie czepiają, a z tego co czytałem w kilku publikacjach jest się czego czepiać. Tyle teoria. A teraz praktyka: gdyby nie ci ludzie, to fundacji by nie było i nic by nie było. Proste. Chory to jest system, który skazuje na śmierć ludzi bo nie spełniają kryteriów i otwiera furtkę dla fundacji (to celowe działanie systemu - o tym później). Ci ludzie szukają pomocy i znajdują ją (lub czasem nie). Jeżeli system zmienimy to i fundacje stracą rację bytu. Ktoś chętny do prowadzenia fundacji za friko i nie zarżnięcia jej?? Nie widzę. Ktoś chętny do zmiany systemu?? Nie widzę. Więc przestańcie bić pianę. Z drugiej strony fundacje służą do łatania dziur - gdyby nie te fundacje, to byłoby tak źle, że system zostałby obalony. Reasumując: PROBLEMEM JEST WYŁĄCZNIE SYSTEM.
~kadsa 2019-11-23 22:45:58 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Tylko kto przelewał kasę na fundację?
~Empatia2019-11-22 23:07:32 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Skandal jedyne rozwiązanie to odwołać zarząd fundacji i wybryc ludzi co mają uniar. I są zetelnia potrafią nieść pomoc i szanować swoich podopiecznych
~Kasa2019-11-22 22:44:02 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Warto przejrzeć wszystkie fundacje , szczególnie te na które miasto Wrocław daje pieniądze ( nasze pieniądze). I poukładać ten układ w całość.
~od bodajże 10 lat2019-11-22 21:44:45 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
przeznaczamy z żoną 1% na rzecz Fundacji od tego roku zastanowimy się...
~droga Rolo2019-11-23 14:08:25 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Zapoznaj się z faktami i rolą pani profesor i nie trać zaufania.
~Rola2019-11-22 23:34:52 z adresu IP: (91.238.xxx.xxx)
Ja też wpłacałem od 15 lat - Pani Profesor powinna się mocno wstydzić. Straciłem zaufanie ....
~Kris772019-11-22 16:42:05 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Z tego co kojarzę Grzegorz Dzik współtworzył/dołączył tę/do fundację/i z potrzeby serca aby w ten sposób zorganizować pomoc dla chorych dzieciaków. Aby profesjonalnie zarządzać jakimkolwiek przedsięwzięciem należy zatrudnić fachowców a nie Panią Krysię z kiosku Ruchu (z całym szacunkiem). Takich ludzi należy docenić poprzez odpowiednio wysokie wynagrodzenie. Inaczej zajmą się pracą w prywatnym przdsiębiorswie. To, że znaleźli sie ludzie o odpowiednich kwalifikacjach i podjęli się tego zadania to zapewne zasługa Pana Grzegorza. A i swojej forsy też pewnie nie żałował na cel fundacji. Stworzył coś co pomaga i zapewne namówił do wspierania swoich znajomych. Przypuszczam, że gdyby nie odpowiedni ludzie w zarządzie to pomysł ległby w gruzach. Takie są moje przypuszczenia. Swoją drogą nie przypuszczam aby Grzegorz Dzik pozwolił na nieuzasadnionej wysokości zarobki w tak dla nigo ważnej fundacji. Chyba, ze się mylę.
~impel2019-11-26 11:50:52 z adresu IP: (188.117.xxx.xxx)
G Dzik to impel, firma z branży ochroniarskiej. w ochronie od początku do dzisiaj robią ludzie z SB i MO. to jest ich wyłączna dziedzina, na palcach jednej ręki można policzyć nie związane ze środowiskiem esbeckim firmy w tej branży, którym już dawno odebrano zlecenia. takie fundacje to są też dobre maszynki do robienia, przewalania kasy. wystarczy popatrzeć, kto tam jest w tej radzie. Normalnie działa się w takich fundacjach pro bono lub za skromne pieniądze, które rekompensują to, by nie dokładać z własnej kieszeni. 56 tys. miesięcznie to jest biznes lepszy niż w banku. Pani profesor też ma sporo za uszami jak się człowiek dokładnie przyjrzy. Dziś naprawdę 1 proc. lepiej przesłać konkretnemu dziecku niż na takie fundacje, które głównie robią PR i obracają kasą. I nie ma co płakać, że przez takie materiały dziennikarskie dzieci będą umierać. To jest właśnie demagogia, bo jak widać liczy się najpierw 56 tys. dla zarządu.
~słuchacz2019-11-22 15:40:32 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Nie ma podpisów pod oświadczeniem, pismo nie ważne.
~ZZZZ2019-11-22 13:07:59 z adresu IP: (195.72.xxx.xxx)
Wszystko fajnie ale analizując statut Fundacja "Kawałek Nieba " fundator może wszystko. Powołuje radę fundacji i zarząd i jest prezesem pierwszego zarządu. może też w każdej chwili zmieniać zarząd i radę, zlikwidować fundację. Z sprawozdania finansowego wynika ze corocznie odkładają na lokaty około połowy swoich dochodów, do końca 2018 r. uzbierało się tego 50 mln. Po co fundacja gromadzi takie środki ???Dlaczego nie przekazuje ich dla potrzebujących??? Z 3 tyś kapitału założycielskiego zrobiło się 50 mln.
~obiektywnie2019-11-22 12:13:36 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Słabe to dziennikarstwo... wszystkie kwoty można sobie pododawać, aby wyszła super sumka i zrobić z tego wielką aferę. Prezesi zarabiają tam 16 tys. złotych czyli na rękę po około 10 tys. złotych, nagrody jakie tam dostają w ciągu roku nie przyznają przecież sami sobie. Człowiek pracuje to i dostaje pensje oraz awanse. Zwłaszcza jeśli coś robi dobrze. Nie znaczy to jednak, że jak biorą pieniądze to nie mają serca ani moralności. To nie jest ten dział wolontariatu. Jak każdy inny człowiek żyją, płacą rachunki i musza z czegoś żyć. Widocznie fundację było stać na to, żeby ich tak nagradzać. Dużo? Może i nie jest to mała kwota, ale na pewno nie odejmowali tych pieniędzy żadnemu dziecku w potrzebie bo raczej na koncie bankowym fundacji nie wieje pustką. Jeśli ich stać na super doświadczone osoby z branży i chcą ich nagradzać to nie ma nic w tym złego! Tylko pozostaje im pogratulować, że są w stanie tak rozłożyć pieniądze... Zapłacą im tyle, ale oni do fundacji przyprowadzą wielokrotność tej pensji. Powstała wielka burza o nic. Wszystko jest zgodne z prawem. Lepiej się zastanowić ilu dzieciom już pomogła ta fundacja i ile jeszcze maluchów uzyska tej pomocy oraz jak wiele dobra robi. Moralność moralnością, którą epatuje p.Osowicz jest jej własnym problemem, z którym jak widać chciała się ze wszystkimi podzielić...
~Maciek O.2019-11-22 15:19:59 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Problem w tym że istnieją takie osoby (czyt. Ty) które traktują ten typ działalności jako "branżę" (widać bardzo intratną). 200 tyś zł premii to "nie mała kwota"... "super doświadczone osoby" - magik który inkasuje 43 tyś zł za jeden wieczór... "Świetni managerowie" zarabiający trzykrotność pensji Senior Project Managera IT zatrudnianych przy wdrożeniach kompleksowych systemów w największych korporacjach. W tym przypadku nie mówimy o systemach IT ale ratowaniu życia dzieci śmiertelnie chorych. Niestety OBIEKTYWNIE na rzecz patrząc, niestety istnieje więcej osób myślących podobnie do prezesa.
~MAMA2019-11-22 10:06:24 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Kilka kat temu moje dziecko cchoriwalo na chorobe nowotworową która ja pokonała.Corka miała konto w fundacji .Staralismysie uzyskać wpływy na konto rozmieszać ulotki itp.Choroba postępowania i corka była poddana terapii experynentalnej .Miesięczny koszt to okolo 20 tyś. Poprosiliśmy fundacje o wyplatesrodkow zgromadzonych na subkoncie .Fundacja odmówiła bo najpierw mieliśmy przedłożyć zapłacimy rachunek.Pisma i prośby o wydanie tych zakładanych puenied,y abydolozyc na zakup lekow nie pomogly.Musielusmy die się zapożyczeń kupić lek i prosic o wyplate srodkow.Okazalo sie po okazaniu rachunku że kwota na koncie była mniejsza poznasz rachunek i nie będziemy mieli wypłacone.Zblizal sie termin zakupu kolejnych dawek A pieniadzebyly zamrożone. Cieszę sie ze potylu latachktos zajmie sie fundacja....
~Zniesmaczony2019-11-22 08:58:49 z adresu IP: (89.25.xxx.xxx)
Jestem rozczarowany i zniesmaczony.
~Coś okropnego2019-11-22 08:57:44 z adresu IP: (89.25.xxx.xxx)
Jestem zniesmaczony.
~Sprostowanie 2019-11-22 01:10:13 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Grzegorz Dzik nie jest założycielem fundacji. 28 lat temu, gdy zakładały ja 3 osoby - B. Cybulski, E. Gorczynska i pierwsza szefowa kliniki, w ogóle go w pobliżu kliniki i fundacji nie było. Podobnie przez ponad 15 lat jej działania. Teraz nagle jak Morawiecki - był wszedzie i wszystko zrobił ...:(
~Andrzej2019-11-22 05:53:25 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Co ma Morawiecki wspólnego z tą zlodziejska fundacja
~warto być przyzwoitym2019-11-22 01:31:30 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Dla przyzwoitości dodaj, że stracił dziecko leczone w tej klinice i włączył się w walkę o poprawę losu tych biednych istot. Porównanie do Morawieckiego to Twoja zła wola.
~TEN- iks iks iks2019-11-22 00:36:26 z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
to PAPUG ichniejszy , człowiek zwany koniem
~Yyy2019-11-22 01:12:53 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
"to PAPUG ichniejszy , człowiek zwany koniem". Ten zwrot to dowód, że Pani Prezes włączyła się aktywnie w wojnę postu z karnawałem. Pani redaktor, po co Pani to było?
~Xxx2019-11-21 23:32:35 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Puenta jest jedna -NIE oceniaj dopóki nie poznasz całej prawdy !!! Wypłaty pokrywane z lokat bankowych!!!, a nie z pieniędzy darczyńców czy z 1% Pani profesor głośno zapewniała, że każda złotówka trafia do dzieci, ale niestety w Internecie króluje HEJT:( Wstyd!!!
~kim2019-11-26 22:22:43 z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
A na lokatach, to niby czyje pieniądze pracują?...te które wpłacamy dla dzieci. Rodzice,żeby otrzymać refundację sami muszą zadbać o wpłaty na subkonto dziecka, jak na ich koncie jest zero, to nikt im faktur nie rozliczy. Dlatego, tak ważne jest, żeby wpłacać na konkretne dziecko, nie na cel ogólny. Wtedy możemy być pewni,że pieniądze zasilą pacjenta, a nie prezesa. Tak swoją drogą to fantastyczne premie! Zgarnąć w miesiąc ponad 200 000! Za co???? !!!!
~Xxx2019-11-22 08:47:13 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
To nie Xxx twierdzi że zysk wypracowano z lokat, tylko to jest oficjalne stanowisko fundacji opisane we wczorajszym oświadczeniu, więc bardzo proszę nie przeinaczać moich słów
~Wypłaty stanowią 20%2019-11-22 08:16:58 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
XXX twierdzi, że taki zysk wypracowano na lokatach. OK. Pytam się więc jakich? Z chęcią ulokuję w banku na 20% :) Chyba, że środkami fundacji zasilane są Bociany i inne pseudobanki. A potem kasa jest windykowana od emerytów wraz z ich mieszkaniami.
~Xxx2019-11-22 00:42:58 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
A gdzie mowa o 20%? hmm chyba nie sluchalismy tej samej audycji, bo była mowa o ok 12-13% przeznaczone na stricte wypłaty i tu raczej chyba chodzi nie o oprocentowanie lokaty, tylko kwoty jaka została ulokowana. Jeżeli jest kilka % w skali roku to zysk zależy od wysokości pieniędzy na koncie. Pozdrawiam
~Gdzie dają 20% za lokatę?2019-11-21 23:35:11 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
~Jacek S. ma kota2019-11-21 23:28:54 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Gdzie dają 20% z lokaty bankowej? "wynagrodzenia zarządu pokrywane są wyłącznie z przychodów finansowych lokat bankowych." A dlaczego te lokaty nie służą dzieciom?
~Hanka2019-11-23 21:14:35 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
bardzo słuszna uwaga! Nawet odsetki z lokat powinny służyć dzieciom. a poza tym jakiej wielkości sumy lokat dają tak duże odsetki, że finansują takie wynagrodzenie zarządu? To przecież są marnowane pieniądze. Nie wierzę w takie bajeczki o wynagrodzeniu z oprocentowania lokaty
~Naratunek. org2019-11-21 23:18:20 z adresu IP: (95.241.xxx.xxx)
W związku z materiałem wyemitowanym w dniu 21.11.2019 na antenie Radia Wrocław, przekazujemy stanowisko Rady Fundacji, odnoszące się do przedstawionych informacji: naratunek. org/aktualnosci/oswiadczenie-rady-fundacji/
~Xxx 2019-11-21 22:39:25 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Najgorsze w tym wszystkim jest to ,że ucierpią na tym śmiertelnie chore dzieci, dla mnie praca tych ludzi jest bezcenna, to co Ci właśnie ludzie ,o których jest mowa pomogli mi tak poprostu jak ludzie, z którymi mogłam porozmawiać, wyplakac się kiedy mój świat runął w dniu diagnozy. Te wszystkie organizowane eventy w Przyladku ,ta cudowna Wigilia i Wielkanoc ,podczas której choć na chwilę mogliśmy zapomnieć o piekle na ziemii, w którym przyszło Nam walczyć o życie dziecka nieocenione . Praca jaka wykonują członkowie fundacji oraz pracownicy kliniki mentalnie nie należy do łatwych, ludzie my mowimy o onkologii nie czarujmy sie tam umierają dzieci !!! I szczerze nikt kto tego nie przeżył na własnej skórze nie ma prawa mówić o tym czy Ci ludzie zasługują na swoje zarobki czy nie , dla mnie to jest Nic w porównaniu z tym jak bardzo są oddani i poświęcają się swojej pracy. Przecież tym musi ktoś zarządzać, a to są ludzie kompetentni, którzy spokojnie że swoimi doświadczeniami i umiejętnościami mogliby zarabiać o wiele więcej Przecież te miliony, które fundacja zbiera nie są od zwykłych zjadaczy chleba ,bo nas poprostu nie byloby na to stać!!! A trzeba wiedzieć jak dotrzeć do biznesmenów, przedsiębiorców, zarządców ogromnych spółek, którzy właśnie dotują owa fundacje . A przysłowiowy" Kowalski " nie ma ani znajomości ani kompetencji:) Nie życzę nikomu stanąć po drugiej stronie, kiedy to jedyną osobą jaka wyciągnie pomocną dłoń w Przyladku będzie właśnie pracownik fundacji .
~gotya2019-11-22 01:52:36 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Gosc - gość w tym poście poniżej to wielce szanowna autorka zadymy PANI REDAKTOR ELŻBIETA OSOWICZ. Wątek o kuglarzach stanowczo ograniczył jej zdolności do mimikry.
~gościu poniżej2019-11-22 00:33:16 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Pan Dzik, którego chętnie widziałbyś przy łóżku chorego (gratuluję fantazji), własnie spotkał dobrego znajomego ( z list stu Forbes) na nartach, dajmy na to w Cortina D'ampezzo i przy cygarze i szklaneczce stuletniej whiskey zasugerował mu, że zapomina o dobrych uczynkach i pora pomyśleć o biednych dzieciach chorych na nowotwory. I w ten sposób Fundacja miała środki na kolejny rok aktywności ( i na kuglarzy, Gościu kochany). I tak to Gościu funkcjonuje w tym nie twoim świecie.
~Xxx2019-11-22 00:30:37 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ale my nie mówimy o Panu Dziku, bo to nie jego zarobki zostały ujawnione tylko zarządu spółki, a Dzik jest w radzie fundacji, a nie w zarządzie więc jakie to ma znaczenie ile razy był widywany przy dzieciach. Ważne jest natomiast to, że wspomniany Pan Dzik nie musi wcale tam być, bo doskonale wie przez co przechodzimy, ponieważ sam stracił córkę w wyniku choroby nowotworowej, zresztą założył fundację prawie 30 lat temu właśnie z tego powodu, ale po co sprawdzić lepiej oskarżać i hejtowac...
~Gosc2019-11-21 23:48:45 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
Jak często drogi xxx widziałeś Pana dzika przy łóżku chorego dziecka ? A może Pan dzik codziennie roznosi leki ? A może zmieniał pieluszki ? No jak to było drogi xxx. Organizacje eventow z kuglarzami którzy kasuja 40 tyś za dwie godziny wyglupow to trochę za mało żeby co miesiąc kasować 2o tysięcy.
~maciek2019-11-21 22:19:34 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Łatwo jest oczerniac jak się ma mikrofon.Jestem ojcem dziecka ,które jest podopiecznym fundacji.Gdyby nie fundacja to nie tylko moje dziecko mogło by nie przeżyc choroby ale również wiele innych dzieci. Gdyby nie fundacja dalej dzieci były by leczone w slamsie na Bujwida. Menadzerowie wszędzie zarabiaja duże pieniądze.Najlepiej niech szanowna pani redaktor sprawdzi ile zarabia jej szef.Pensie pobiera też z datków publicznych czyli abonamentu rtv.
~Do Jacka i jego kota2019-11-22 01:21:33 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Ile, Twoim zdaniem, dać powinien prof. Miodek i "prof. Chojnacka" (kimkolwiek ona jest)? Rozumiem, że jak się dowiem, będę wiedział o czym jest ten artykuł.
~Xxx2019-11-21 22:44:06 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
A kto to prof Chojnacka :) ??? Pani profesor Chybicka zrobiła tyle dla polskiej onkologii, że aż szkoda marnować swój czas na polemizowanie z osobą, która nie wie nawet kogo obraża - WSTYD ! A obywatele ??? Co to ma do tego skoro NFZ nie stać na takie gesty jakie kieruje w stronę swoich podopiecznych fundacja . Szpitale są zadłużone i myśli Pan, że wyłożą pół miliona na jednego pacjenta ... oni pokrywają z Naszych podatków absolutne minimum jeżeli chodzi o onkologie, ale po raz kolejny ciezko dyskutuje się merytorycznie z kimś kto nawet nie wie jak.wiele zrobiła dla dzieci prof Chybicka
~Jacek S. ma kota2019-11-21 22:27:18 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Uważam, że Twoje dziecko, by nie żyło gdyby nie obywatele. Ile na uratowanie Twojego dziecka dał prof. Miodek, czy prof. Chojnacka? I o tym jest artykuł.
~ślepi2019-11-21 21:51:03 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
ze też nikt nie wspomniał o bohaterze drugiego planu wiceprezesie Mirosławie Szoździe? ten jest jeszcze prezesem w zależnej Fundacji Przylądek Nadziei i wie jak wyciagać kasę! a do tego kłamie manipuluje, wprost nie znosi dzieci, socjopata i psychopata. A w fundacji zajmuje się tylko tym jak nie stracić posady (a właściwie dwóch) bo normalną robotą się nigdy nie splamił
~Mini Mini Mart2019-11-21 22:23:59 z adresu IP: (80.255.xxx.xxx)
Wiewiórki już wiedzą kto napisał ten post.
~Ja 2019-11-21 21:19:48 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Pan prezes powiedział że też pomagają w zbiórkach jak na razie leczymy się rok w przypadku i od tego czasu nie było żadnej wpłaty na konto syna ze strony fundacji wszystkie pieniądze na koncie na subkoncie syna zebralismy sami my rodzice fundacja dała tylko puszki do których my zbieraliśmy pieniądze na ktore teraz musimy się prosić gdy c jest potrzeba coś kupic fundacja niby zwraca za przejazdy 41 gr za kilometr to jakaś żenada skąd oni w ogóle wzięli taki cennik.
~Xxx2019-11-21 22:25:49 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
To już chyba sytuacja zaczyna być coraz bardziej klarowna hahaha Dziś w audycji o 15 mówili o tym, że ta właśnie premia była wypłacona byłej Pani prezes co zresztą sama potwierdziła, ale komentarzu już nie zamieściła:) Sprawozdanie jest za 2018 ,nowy Pan prezes jest od stycznia tego roku, a z tego co mi wiadomo to Pani prezes nie odeszła z własnej woli :) Nie mogę czytać tych komentarzy w sieci, że za stare ekipy fundacji było lepiej, ludzie przecież to są kwoty wypłacane właśnie poprzednikom :)
~Yyy2019-11-21 22:15:21 z adresu IP: (80.255.xxx.xxx)
"to była Pani prezes otrzymała taka premie????" Ciekawe spostrzeżenie, zważywszy, że wiewiórki w parku szepczą, że to własnie była pani prezes steruje panią Osowicz. Pani redaktor zabrakło chyba refleksu i w zapale buduje sobie złą sławę.
~Xxx2019-11-21 22:10:15 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ja rozliczam faktury za leki i rehabilitację z subkonta i też nikt mi nie odmówił, a uważałabym ze słowami ZAWSZE i NIGDY, bo nie znane Nam są wszystkie przypadki, a także wszyscy podopieczni. Mamy wolny kraj i nikt nikogo w Przylądku nie zmusza do korzystania z Fundacji, o której mowa. Każdy miał wgląd w regulamin i wie doskonale na co mogą być wydawane pieniądze z subkonta. Jest wiele innych fundacji, z których nie jedna otwarcie mówi o tym, że bierze kilka % z każdej zebranej kwoty, a tutaj wszystko co było wysyłane na subkonta i cała zawartość puszek w 100% trafiła do Naszego dziecka. Jest także opcja różnych znanych stron internetowych, na których też można zbierać pieniądze i samemu nimi dysponować, tylko tu po raz kolejny problem, gdyż część zbiórki trafia do właścicieli portalu.
~///2019-11-21 21:53:04 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
jak byla ta poprzednia prezeska to nigdy dzieciom nic nie odmówiła i sama pytala co potrzeba
~Xxx2019-11-21 21:36:37 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Pomoc w zbiorkach nie polega na wplacaniu pieniędzy na subkonta dzieci ???? Mówiąc o pomocy zarząd miał na myśli przypadki kiedy leczenie wynosi kilkaset tysięcy, a niejednokrotnie ponad milion złotych, bo lek czy terapia jest nie refundowana i jako osoba, której dziecko choruje na nowotwór znam przypadki kiedy rodzice nie byli w stanie uzbierać całej kwoty i fundacja pomagała doplacajac brakujące kwoty, które opiewaly na kilka tysięcy złotych. Nie rozumiem dlaczego w kwestii premii ponad 200tys złotych ludzie mają pretensje do Pana Prezesa, skoro on jest w fundacji od stycznia 2019 a powyższe kwoty dotyczą roku 2018 i to była Pani prezes otrzymała taka premie????
~////2019-11-21 20:26:49 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Wielkie podziękowania dla pani redaktor Elżbiety Osowicz. Dziennikarz po to jest, by zadawać trudne pytania i szukać na nie odpowiedzi. Są jeszcze w Radio Wrocław dziennikarze, a nie radcy a la Przemek Gałecki, który objął stanowisko dyrektora propagandy przy urzędzie miejskim Wrocławia. Wcześniej prowadząc debatę polityczną :))))))
~@Andrzej2019-11-21 20:44:37 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Marcin Rosiński Powiadasz. To wiele tłumaczy, np. dlaczego miasto przestaje być tubą magistratu :)
~Andrzej2019-11-21 20:37:04 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Bo teraz radiem Wrocław zarządza Marcin Rosiński
~Kurna Miodek też tam jest2019-11-21 19:54:50 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
tiny . pl / tnjg2 Nie dawno Miodek pokazywał z prezesem MPK jak wygląda znak przystanku. Czy tym miastem naprawdę rządzi mafia?
~Andrzej2019-11-21 20:16:35 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Dokładnie tak tym miastem rządzi mafia
~tacy jesteśmy2019-11-21 19:52:56 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
Panie Boże, niesprawiedliwość mnie spotkała, nieszczęście, krowa mi zdechła. -Chciałbyś, żebym ci podarował nową krowę? -Nie, chciałbym, żeby sąsiadowi zdechła krowa.
~Andrzej2019-11-21 17:24:57 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
A najgorsze jest to że człowiek pomaga bo trzeba pomagać a te sk.... zarabiają jak prezesi
~Andrzej2019-11-21 17:13:20 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Brawo Pani redaktor w końcu ludzie dowiedzieli się jak funkcjonuje tego typu fundacja
~////2019-11-21 16:08:13 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Wszystko fajnie gdyby nie inna Fundacja Fundacja Kawałek Nieba "Liczba odbiorców działań organizacji (os. fizyczne): 22 700 Łączna kwota przychodów organizacji: 48 928 785, 82 zł Koszty administracyjne: 0 zł Przeciętne miesięczne wynagrodzenie (brutto) wypłacane członkom zarządu: 0 zł" Wynagrodzenie zeeeeeeeeeeeeeero złotych. Inne fundacje przy o wiele większych dochodach miały wynagrodzenia na poziomie średniej krajowej czy minimum krajowego. Wiadomo człowiek musi za coś żyć, ale tu mamy żerowanie na nieszczęściu.
~XXX2019-11-22 08:32:14 z adresu IP: (195.72.xxx.xxx)
Wszystko fajnie ale analizując statut Fundacja "Kawałek Nieba " fundator może wszystko. Powołuje radę fundacji i zarząd i jest prezesem pierwszego zarządu. może też w każdej chwili zmieniać zarząd i radę, zlikwidować fundację. Z sprawozdania finansowego wynika ze corocznie odkładają na lokaty około połowy swoich dochodów, do końca 2018 r. uzbierało się tego 50 mln. Po co fundacja gromadzi takie środki ???Dlaczego nie przekazuje ich dla potrzebujących??? Z 3 tyś kapitału założycielskiego zrobiło się 50 mln, też tak bym chciał.
~Do p. Dzika2019-11-21 15:57:45 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Błądzić jest rzeczą ludzką. Przyznać się do błędu? To już wymaga odwagi. Gratuluję trafnych wniosków.
~Janusz2019-11-21 13:56:24 z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Sposób prowadzenia rozmowy przez P. Dzika jest totalnie żenujący.Atakowanie dziennikarza tylko za to że ujawnia niewygodne fakty wszystko mówi o tym człowieku.Jak dobrze zrozumiałem to przez P.Osowicz ludzie odwrócą się od Fundacji i przestaną wpłacać tam pieniądze,a nie przez kardynalne błędy w zarządzaniu tą organizacją.Wypłacanie takich sum jest jak najbardziej Ok,ale mówienie o tym to już samo zło.Sposób myślenia rodem z poprzedniej epoki.Żałosne.
~Seba2019-11-21 13:30:33 z adresu IP: (185.49.xxx.xxx)
Czytając komentarze wydaję mi się, że trochę co niektórzy nie dostrzegli co jest problemem. Ja tak zrozumiałem, że nie jest problemem to, że zarząd dostaje pensję za swoją pracę. Jest to "normalna" rzecz, która jest obecna w każdej dużej fundacji (patrz WOŚP, TVN, Polsat, Caritas itd). Skoro ludzie pracują w zarządzie, to należy im się za to zapłata. Panowie sami nie ustalili sobie pensji. Skoro ktoś wycenił ich pracę na takie kwoty (podejrzewam, że zrobiła to Rada, w której zasiada p. Chybicka), to widać, że tyle ta praca według nich kosztuje. Dla mnie problemem jest to, że osoba wpłacająca jest wprowadzana w błąd, że "Ani jedna złotówka wpłacona przez człowieka nie poszła na niczyje płace". Uczciwie powinno być powiedziane, że fundacja od każdej wpłaconej kwoty pobiera 12% na swoją działalność, czyli z każdej złotówki, na dzieci przeznaczamy 88 groszy
~do Andrzeja2019-11-21 21:52:28 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Niech Andrzej przeczyta wszystko i niech zauważy, że Chybicka nie dostawała żadnych pieniędzy. Ona jest od leczenia dzieci, nie zarządzania fundacją.
~Andrzej2019-11-21 17:00:36 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Już dawno pisałem że Chybicka i to całe towarzystwo które rzekomo pomaga to hieny , jeszcze zapomniałem o hienie numer 1 to Owsiak
~asd2019-11-21 13:02:06 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
PANIE DZIK , WŁAŚNIE PANA POKRĘTNE TŁUMACZENIA POWODUJĄ ODWRÓT OD KAŻDEJ FUNDACJI !!!! Z PANA WYPOWIEDZI WYNIKA ŻE KOSZTY FUNDACJI TO 20% ZEBRANYCH PIENIĘDZY - TO POTĘŻNA I ZBYT WIELKA WARTOŚĆ .
~Sprawiedliwy 2019-11-21 12:47:52 z adresu IP: (213.233.xxx.xxx)
Jeszcze łatwiej znaleźć rozgoryczonych rodziców którzy mają chore dziecko (na poparcie w moim indywidualnym odczuciu oplaconego artykułu) Prawda zawsze się obroni. Pozostańmy po jasnej stronie mocy!!!!
~Sprawiedliwy 2019-11-21 12:31:39 z adresu IP: (213.233.xxx.xxx)
Kochani!!! Pamiętajcie że PRAWDA żeby była prawdą, musi być PEŁNA!!! Oczywiście łatwo jest podać tylko pewne fakty, koszty i w ten sposób zmanipulowac opinie publiczną, jednak uważam że jest o To głęboko nieuczciwe i niemoralne dziennikarstwo. WSTYD.!!!
~Sprawiedliwy 2019-11-21 12:24:51 z adresu IP: (213.233.xxx.xxx)
Nie mogę się zgodzić z większościa oceniających (negatywnie) jako że nie zostały podane do publicznej wiadomosci bardzo ważne aspekty wynagrodzenia zarządu jak i pracowników fundacji. Zamiast słuchać zmanipulowanych opinii Pani dziennikarz może lepiej posłuchać np. Pani Alicji Chybickiej która wraz z innymi ludźmi z wielkim sercem maja dorobek zaufania publicznego i są wiarygodni. Myślę że fundacja odniesie się wkrótce do tych informacji i udowodni że "ani jedna złotówka oddana na dzieci nie trafiła na konto prywatne zarządu bądź pracowników fundacji. Bardzo łatwo oceniać i dołączyć do tej nieprzyzwoitej krucjaty, lecz pamiętajmy że na takich " wiarygodnych" i uważam zmanipulowanych wiadomościach stracą dzieci które są bardzo chore. Komuś widocznie bardzo zależało żeby zadać cios fundacji i podać wycięte z kontekstu wypowiedzi. Cóż za "wspaniała robota" Życzę lekkiego snu ludziom odpowiedzialnym za szerzenie STEKU BZDUR!!!
~Poo2021-04-20 12:34:57 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Co ty pieprzysz.takie zarobki miesięcznie a dzieci na ratunek e
~ech2019-11-21 13:05:20 z adresu IP: (192.46.xxx.xxx)
Co za bełkot, najłatwiej grać na dziecięcej tragedii... dokumenty mowią jasno na co poszły pieniądze nei rozumiem, gadania o prawdzie skoro widać wszystko czarno na białym, w dodatku uchylanie sie od wytlumaczenia sie juz o czyms swiadczy a na pewno nie o checi pokazania prawdy. Kolejny sprawiedliwy, jak ten sedzia co Najsztuba uniewinnil.
~gosc2019-11-21 12:32:28 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Oby było jak piszesz, niestety jakoś to tak nie wygląda. Poczekajmy, niech fundacja udowodni, że nie płaciła tych pieniędzy dwóm osobom
~iza2019-11-21 12:07:39 z adresu IP: (217.153.xxx.xxx)
fundacja to często sposób na kasę dla jej szefów. Znam podobną sytuację. O innych głośno było w mediach.
~Kotek Chichotek2019-11-21 11:54:09 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Totalne żetowanie na chorych dzieciach. Wystarczy porównać z innymi fundacjami. W tej fundacji panuje potworne bezhołowie. Wstyd i hańba. Od teraz zarząd powinien pracować za minimalną emeryturę.
~Marcin2019-11-21 11:34:55 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Powinni zarabiać średnią krajową. Nie więcej. Bo inaczej fundacje stają się po prostu sposobem na dobry zarobek. Wpłacasz na dzieci, a utrzymujesz dziada za 30 tys. zł miesięcznie. :/
~Wagin2019-11-21 11:19:34 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Zarabiają jawnie tyle i tego nie ukrywają, tylko, czy tak wysokimi zarobkami dzieci nie okradają. Moim zdaniem 15 000 zł na osobę też byłoby ok.
~pytajnik2019-11-21 11:03:33 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Dla jednych dużo, dla innych standardowo. Warto ocenić nie tylko wynagrodzenia, ale też osiągnięcia. Gdyby w fundacji nie było sprawnych - czytaj wartościowych - menedżerów, nie byłoby Przylądka, nie byłoby wielu akcji i byłaby pewnie połowa wpływów. I może warto zacząć od pytania czy są tego warci? A potem przejść się do Przylądka, którym się chlubi cały Wrocław. Prezes nie działa charytatywnie. Trochę mylimy chyba pojęcia. Jeśli prof. Chybicka zapewnia, że pieniądze z datków idą na dzieci w całości, to ja jej wierzę. Bo o to tu chodzi, żeby ludzie mieli pewność, że ich pieniądze trafiają na to, na co je przeznaczają.
~KMJ2019-11-21 10:29:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
"Dzik jest dziki, dzik jest zły..." - cytując klasyka.
~Karol2019-11-21 10:27:38 z adresu IP: (193.222.xxx.xxx)
No to ja chciałem powiedzieć, że kto pójdzie pracować za darmo do fundacji? Może jest tu jakiś wykwalifikowany menadżer, który z chęcią podejmie się pełnoetatowej pracy i zarządzaniem taką organizacją? Kto mi powie ile powinni zarabiać w takim razie prezesi i zarząd? Jeżeli obecna kwota to za dużo? No to ile 10 tys, 5 tys? Jeżeli sprawdza się w prowadzeniu i utrzymaniu takiej organizacji to nie jedne korpo we wrocławiu go zgarnie za dwa albo trzy razy tyle. Tak atakujecie tą fundacje a kto sprawdził ostatnio ile zarabia prezes UNESCO? :D ile pieniędzy idzie na jego wynagrodzenie? Kwota jest odpowiednia, jeżeli stanowisko zajmuje wykwalifikowana osoba, która wie co robi i napędzi i zdobywa więcej pieniędzy na ratowanie dzieci. Jeżeli, ktoś się z tym nie zgadza zachęcam do spróbowania aplikowania na stanowisko za darmo! Nie jedna organizacja chciała by mieć menadżera, który zna się na rzeczy i nie bierze kasy.
~////2019-11-21 16:06:10 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Wszystko fajnie gdyby nie inna Fundacja Fundacja Kawałek Nieba "Liczba odbiorców działań organizacji (os. fizyczne): 22 700 Łączna kwota przychodów organizacji: 48 928 785, 82 zł Koszty administracyjne: 0 zł Przeciętne miesięczne wynagrodzenie (brutto) wypłacane członkom zarządu: 0 zł" Wynagrodzenie zeeeeeeeeeeeeeero złotych. Inne fundacje przy o wiele większych dochodach miały wynagrodzenia na poziomie średniej krajowej czy minimum krajowego.
~~rozsadek2019-11-21 11:00:35 z adresu IP: (79.188.xxx.xxx)
"Kto mi powie ile powinni zarabiać w takim razie prezesi i zarząd?" No przecież to ludzie z taką misją w sercu... Nikt nie ma problemu z tym, że cały sektor pomocowy państwowy zarabia grosze. A rozdzielają i dysponują dziesiątkami miliardów złotych. I tylko wciąż misja i misja. A jak fundacja złapie kilka milionów, to od razu święci do nieba wzięci i 30 tys złotych miesięcznie się należy. Porównanie do Unesco jest śmieszne. Inna skala. Inna branża.
~Jola2019-11-21 10:36:28 z adresu IP: (80.156.xxx.xxx)
Nie biadol... kto pójdzie? Obok w tabelce masz inną fundację. Porównaj sobie ilość podopiecznych, a co za tym idzie i ilość pracowników administracji potrzebnych do "ogarnięcia" wszystkiego oraz koszty administracyjne i wynagrodzenia zarządu.
~Karol2019-11-21 10:34:41 z adresu IP: (193.222.xxx.xxx)
Tak Impel to jedyna spółka w mieście brawo!
~KMJ2019-11-21 10:31:42 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Kto go "zgarnie", Impel? ????????????
~Dobra pensja2019-11-21 10:21:37 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Średnio 28.000 w zarządzie, ale najwyższe wynagrodzenie miesięczne to 208.000! Ot, fundacyjka.
~gość2019-11-21 10:17:20 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Może szanowna Pani redaktor zechciałaby jasno poinformować gawiedź, kto te pieniądze dostawał, żeby nie było postów oczerniających Chybicką. No, chyba że taki był cel szanownej Pani redaktor. Jeśli tak w istocie było, to spóźniła się Pani z tymi oszczerstwami, już dawno po wyborach.
~Wojtek 2019-11-21 09:57:13 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Najlepiej wspierać Ochotnicze Straże Pożarne Tam wszyscy działają bez wypłat i widać ich pracę.
~Anka2019-11-21 09:15:18 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
18000 do ręki. Dużo niedużo. Prezesi innych fundacji mają po 50tysi... A teraz pytanie: ile jest osób, które wezmą na siebie prowadzenie tej fundacji? Bo nagonka trwa i ci ludzie po prostu zrezygnują. Mają jawne księgi, wszystko dobrze porozliczane, nie przekazują kasy jak wosp dla spółek córek melonów czy innych owoców. Prowadzenie takiej fundacji to całe życie, kosztem własnej rodziny i zdrowia. Dlaczego dziennikarze nie piszą co zrobili dobrego? A za miesiąc napiszą: fundcja się zamknęła i nie ma kto pomagać...
~Prezes2019-11-21 10:32:24 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Popatrzcie na tabelkę, 28 tys to średnie wynagrodzenie wszystkich czlonkow zarządu. Mistrzem jest osoba (Prezes?), ktora dostaje te 208 (dwieście osiem, to nie literówka) tysięcy miesięcznie.
~A propo pierdół2019-11-21 10:16:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
28brutto to 18 netto
~bartq2019-11-21 09:25:21 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Anka nie 18 tylko 28 tysięcy!!! Uważasz, że to mało za pracę dla fundacji gdzie "liczy się każda złotówka"? Dziennikarze też mówią/piszą dobrze bo Fundacja robi bardzo dużo dobrego ale czy mają jednocześnie przechodzić obojętnie przy takiej rozrzutności? Jeśli ktoś kłamie, że te wpłaty były celowane, a nie ma na to dokumentów to jest kłamstwo. Jeśli Dzik od razu mówi o obniżeniu to jednocześnie przyznaje się do tego, że coś jest nie tak! Kiedy mają dziennikarze o tym mówić? Kiedy pieniądze będą wyprowadzane milionami a zarobki w setkach tysięcy? Bardzo dobrze, że ktoś to skontrolował to może Fundacja się oczyści i będzie dalej robić duuuużo dobrego czego jej życzę!!
~Komentarz został usunięty2019-11-21 09:04:21 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~do gość2019-11-21 10:15:19 z adresu IP: (83.3.xxx.xxx)
Profesor Chybicka nie jest w zarządzie fundacji więc to chyba nie jej dotyczy treść tego artykułu. Tak trudno to sprawdzić zanim się kogoś obrzuci błotem ?
~gość2019-11-21 10:07:32 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Chybicka nie wzięła ani grosza szanowny Panie Gościu. Rada fundacji, której Chybicka jest członkiem, pracuje i zawsze pracowała charytatywnie, dla idei. Zapamiętaj cha..e.
~Orwell2019-11-21 09:01:50 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Normalnie jak w Folwarku zwierzęcym i najgorsze, że ten Dzik nie rozumie w ogóle co się dzieje wg niego to przez dziennikarkę ludzie odwrócą się od fundacji nie od tego co tam się dzieje. Przecież powinna siedzieć cicho bo się wyda i ludzie się odwrócą... JPRD
~wrocławianin2019-11-21 08:57:51 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Kto odpowiada za nadzór finansowy nad tą fundacją? Pewnie $utryk.
~Komentarz został usunięty2019-11-21 08:41:11 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Lilka2019-11-21 08:38:37 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Jak czytam takie rzeczy to ciśnienie mi się podnosi ,jak można uważam to za okradanie dzieci i darczyńców.Co się porobiło z ludźmi.Alicja Chybicka nie widzi w tym nic złego to ja powiem,że zmarnowałam głos.Sądziłam,że tacy ludzie są tam z chęci pomocy ,oczywiście trzeba zarobić,wszyscy mamy rodzinę opłaty ,ale nie dorabiać się na dzieciach chorych.
~Cirilla2019-11-21 10:11:03 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Jak ja czytam takie komentarze, to mi się podnosi ciśnienie. Widzę jak działa ta Fundacja i ile dobrego robi. Każde dziecko, które potrzebuje pomocy otrzymuje ją, nawet jeśli jest to milion, to Fundacja go wykłada, aby zapewnić dziecku leczenie. A dobrzy i skuteczni pracownicy i prezesi kosztują. Niech zarabiają sporo, jeśli mają przynieść wielokrotność tego...
~Szukacz662019-11-21 08:06:31 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Pani Elżbieto! Co to jest "kliniaka mentalna"?
~errare humanum est2019-11-22 00:53:13 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Z angielskiego: mental clinic = klinika psychiatryczna. Klinika mentalna- trochę niefortunna nazwa dla profesjonalnego zespołu wsparcia psychologicznego. No, ale jak już jest, to niech tak zostanie. Co do Miśka-pełna zgoda. Co do Agnieszki - też.
~mila_2019-11-21 17:42:13 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Dokładnie Panie Przemku, czasy Miska i innych osób minęły. Było to przy Bujwida, w nowej klinice zaczęło się zmieniać nie jestem przekonana że na korzyść...
~Ja 2019-11-21 13:30:18 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
No wkoncu ktoś pokazał cała prawdę o tej fundacji brawo dzieci mają pieniądze na koncie imiennym rodzice chcą coś z tych pieniędzy kupić dziecku to cały czas otrzymuje odmowę a tu proszę na swoje wynagrodzenie kasę mają tylko szkoda że nie na dzieci człowiek o wszystko się musi prosić
~Babcia Bartka2019-11-21 10:49:12 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Klinika mentalna to psychologowie, którzy pomagają dzieciom przejść przez wielomiesięczny pobyt w szpitalu. Towarzyszą dzieciom i nam dorosłym przejść przez dramat jakim jest choroba dziecka... i jego czasem, rzadko ale i śmierć. Tak stało się z Bartkiem, jestem wdzięczna tym dziewczynom pani Agnieszce która nas prowadziła i paniom Oli i specjalistce od przełykania bo trzeba było mego wnuczka tego uczyć też Agnieszcd. Ze umiały sie i opiekować Bartkiem i pomóc by odszedł spokojnie i nas w czasie wielu spotkań nauczyc jak z tym dramatem życ i jak życ dalej. Dla prezesa takie pieniądze są nie w porządku ale tym kobietom zapłaciłabym każde pieniądze. I za zadne pieniądze nie chciałabym tak pracować. Szkoda ze Radio Wrocław o tym nie pisze. Bo teraz wylewacie dziecko z kąpielą. Wstyd mi za takie dziennikarstwo.
~Przemek2019-11-21 09:49:46 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Klinika mentalną to psychologowie tylko na początku coś robili jak był Misiek interesował się dziećmi w przylądku były opieka nad rodzinami a teraz jest syf fundacja pomogła zakupić rezonans dla dzieci a korzysta cala Borowska niekiedy dzieci czekają po 8 godzin głodne na badania pamiętam jak fundacja podpiela się pod zbiórkę pieniędzy na lek który kosztował milion złotych chłopak nie zdarzył go dostać odszedł i ten lek miła być dla innego dziecka a fundacja powiedziała że trzeba zapłacić połowę dlaczego w fundacji nie ma połowy lekarzy tych co byli zarządzie bo wiedzieli co się dzieje co się stało z budynkiem fundacji na Bujwida