Korki zDolnego Śląska: Uczysz się w domu? Czegoś nie rozumiesz? Pomożemy! [ZADANIE DOMOWE]

Radio Wrocław, GN | Utworzono: 2020-03-23 10:17 | Zmodyfikowano: 2020-03-23 10:19
A|A|A

fot. Gregor Niegowski

MATEMATYKA

Autor lekcji Zbigniew Lis- nauczyciel matematyki w IX LO we Wrocławiu ZADANIA z 1 kwietnia 2020 r.

1.
Lecą pszczoły na kwietna łąkę w szyku po 2, 3, 4, 5, 6, i 7. Zawsze jedna z nich jest samotna. Jaka minimalna liczbę pszczół liczy sobie ten rój?

2.
Czy trójkąt może mieć wysokości 1,2,3?

3.
Czy trójkąt może mieć wysokości 2,4,5?

4. 
Jak policzyć pole trójkąta mając trzy jego wysokości? Np. 2,3,4?

Istnienie trójkąta - to kolejny temat, który omawiał Zbigniew Lis:

Jeżeli to opanowaliśmy, to możemy rozwiązać zadanie domowe o trójkątach. 

A pierwszy kwietniowy program zaczęliśmy od zadanie od naszej Słuchaczki:

W czasach przed koronawirusem grupa uczniów idzie na wycieczkę. Gdy ustawili się w pary, trójki i czwórki za każdym razem jeden został bez pary. Dopiero gdy ustawili się po pięciu nikt nie pozostał sam.

Ilu było uczniów w grupie?

Trudne? Zapytaliśmy naszych Słuchaczy, ale nie tylko, bo także z zadaniami zmierzyli się konferansjer i komik Piotr Gumulec, himalaista Rafał Fronia, a także dyrektor Karkonoskiego Parku Narodowego Andrzej Raj.

Posłuchajcie:

Większość Słuchaczy podała dobrą odpowiedź. To 25. Dlaczego? Tłumaczył Zbigniew Lis:

Zadania Zbigniewa Lisa, matematyka z IX LO i. J. Słowackiego we Wrocławiu:

1. Jeśli jeden pracownik wykona prace w 10 godzin, drugi w 15 godzin, a trzeci w 30 godzin , to w jakim czasie wykonają te prace razem?

Odpowiedź: 5 godzin 

2. Pierwszy pracownik, który wykonuje sam te prace w ciągu 10 godzin, zaczął je wykonywać o godzinie 8.00, drugi , który sam wykonuje te prace w ciągu 15 godzin, dołączył o godzinie 9.00. O której praca zostanie zakończona?

Odpowiedź:  o godzinie 14.24  

3. Jakie jest prawdopodobieństwo, ze rzucając pięcioma kostkami otrzymamy karetę, czyli taki układ, w którym dokładnie cztery razy występuje ta sama liczba oczek?

Odpowiedź: 150/7776, czyli ok. 1,93%

Potrzebujecie podpowiedzi? Posłuchajcie: 

Lekcja Fizyki przygotowana przez Kamila Braksatora, nauczyciela fizyki z IX LO im. J. Słowackiego we Wrocławiu.

Zadanie omawiane 25.03.2020: (1. Mechanika punktu materialnego i bryły sztywnej)

Na platformie ciężarówki spoczywa skrzynia o masie 100 kg. Ciężarówka porusza się poziomo, ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem 2 m/s2

Pytania:

Oceń prawdziwość poniższych zdań:

1)      Wartość siły nacisku, jaką skrzynia wywiera na podłoże przyczepy, jest równa ciężarowi skrzyni. PRAWDA

2)      Skrzynie umieszczamy w windzie. Winda stoi w miejscu. Wartość siły nacisku, jaką skrzynia wywiera na podłoże, jest równa ciężarowi skrzyni. PRAWDA

3)      Skrzynie umieszczamy w windzie. Winda  porusza się ze stałą prędkością w górę lub w dół. Wartość siły nacisku, jaką skrzynia wywiera na podłoże, jest równa ciężarowi skrzyni. PRAWDA

4)      Skrzynie umieszczamy w windzie. Winda  porusza się w górę lub w dół z przyspieszeniem zwróconym w górę. Wartość siły nacisku, jaką skrzynia wywiera na podłoże, jest równa ciężarowi skrzyni. FAŁSZ.  Komentarz: siła nacisku ma większą wartość od ciężaru.

5)      Skrzynie umieszczamy w windzie. Winda  porusza się w górę lub w dół z przyspieszeniem zwróconym w dół. Wartość siły nacisku, jaką skrzynia wywiera na podłoże, jest równa ciężarowi skrzyni. FAŁSZ.  Komentarz: siła nacisku ma mniejszą wartość od ciężaru.

Zadanie domowe:

Skrzynie umieszczamy w windzie. Winda  spada swobodnie z przyspieszeniem grawitacyjnym. Wartość siły nacisku, jaką skrzynia wywiera na podłoże, jest równa ciężarowi skrzyni.

Odpowiedź poprawna:

FAŁSZ.

Komentarz: Brak siły nacisku. Stan zbliżony do stanu nieważkości.


Korki zDolnego Śląska - nasi dziennikarze zmierzą się z waszymi pytaniami. Jak nie dadzą rady, wtedy zapytamy najlepszych dolnośląskich nauczycieli w środowym programie Reakcja24. Wtedy też przedstawimy następne zadania dla Was!

Pytaj całą dobę studio@radiowroclaw.pl, telefonicznie 71 339 90 60 lub przez formularz. Szukaj odpowiedzi w środę między godziną 9.00 a 16.00, zwłaszcza w programie Reakcja24 po 12. 00.

* - pole wymagane
Pola imię i nazwisko/nick oraz adres e-mail do wiadomości redakcji
Na moderację oczekuje: 0 wiadomości
Wasze wiadomości:
Tytuł wiadomości: Przestrzenie Banacha
Jak w prosty sposób wytłumaczyć czym są przestrzenie Banacha?
Wysłano 2020-03-23 12:07:34
z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: rozwiążecie ;-)
W czasach przed koronawirusem grupa uczniów idzie na wycieczkę. Gdy ustawili się w pary, trójki i czwórki za każdym razem jeden został bez pary. Dopiero gdy ustawili się po pięciu nikt nie pozostał sam.
Wysłano 2020-03-31 07:02:29
z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Równania wyższych stopni
Czy to prawda, że matematyka nie zna do dzisiaj narzędzi ktore pozwalają rozwiązać równania wyższych stopni ? W szkole średniej wprawdzie rozwiązujemy równania wielomianowe ale są one tak przygotowane, że da się je rozłożyć do postaci iloczynowej, natomiast jak rozwiązać równanie 3 4 5 itd stopnia które wiemy że ma pierwiastki rzeczywiste natomiast nie da się ich sprowadzic do postaci iloczynowej ?
Wysłano 2020-03-31 12:34:40
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)

 

REKLAMA
Załączniki

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Informujemy, ze wydarzenia zaplanowane w Sali Koncertowej Radia Wrocław do końca kwietnia 2020 r. nie odbędą się. O zmianach terminów będziemy Państwa informować na bieżąco.
Reklama