Rondo Reagana: W sobotę wrócą tramwaje na dwa perony

BT, mat. prasowe | Utworzono: 2020-09-23 15:57 | Zmodyfikowano: 2020-09-23 16:14
A|A|A

fot. mat. prasowe

Tramwaje linii 0P znów będą skręcać w prawo z ul. Piastowskiej na peron nr 3, a tramwaje linii 2, 4, 10 i 16 z ronda w ul. Skłodowskiej-Curie. Na swoje miejsca wrócą m.in. autobusy linii 145 i 146.

Część pasażerów odczuje bardzo pozytywną zmianę również z innego powodu. Perony 3 i 4 zostały podniesione, co istotnie ułatwi wsiadanie do pojazdów, szczególnie rodzicom z dziećmi w wózkach oraz osobom z ograniczeniami ruchowymi.

- Olbrzymią rolę w tworzeniu przestrzeni miejskiej bez barier odgrywał nieodżałowany Bartłomiej Skrzyński, Rzecznik ds. Osób Niepełnosprawnych. Nie tylko konsultowałem z nim rozwiązania, które miały ułatwiać poruszanie się osobom z różnymi niepełnosprawnościami, ale przede wszystkim sam wychodził z licznymi inicjatywami – prezes MPK Krzysztof Balawejder wspomina zmarłego we wtorek 15 września Bartka, który prywatnie był jego przyjacielem. – Był człowiekiem o niezwykłej energii i nie da się zapełnić pustki, którą po sobie zostawił.
Na rondzie Reagana nie ma możliwości podniesienia wszystkich peronów. Przy tych z numerami 1 i 2 są podwójne tory, osobne do jazdy na wprost i do skręcania. W przypadku, gdyby tramwaj stał na torze oddalonym od krawędzi peronu, byłaby zbyt duża luka, która mogłaby zagrażać bezpieczeństwu pasażerów – np. mogłaby w niej utknąć stopa mniej uważnego podróżnego.

Przy wszystkich peronach została wymieniona nawierzchnia. Beton zastąpił kostkę, która nie zdała egzaminu. Pozapadała się pod wpływem ciężaru wjeżdżających tu – w szczycie nawet co kilkadziesiąt sekund – autobusów. Obecnie solidny beton zapewnia idealnie równą płaszczyznę.

- Nie da się poprawiać jakości komunikacji miejskiej bez inwestycji w infrastrukturę, a takie działania muszą się wiązać z utrudnieniami, zmianami tras itp. Dziękuję pasażerom za cierpliwość i liczę na to, że docenią zmiany na rondzie Reagana – mówi Krzysztof Balawejder.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Darek
2020-09-24 09:10:06
z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
Ocena: 3
Pytanie czy podniesiono na tyle, aby można wysiąść i wsiąść do tramwaju typu Skoda, bo na pierwszy rzut oka nie da się tego zrobić, ale może się mylę. Rondo zostało oddane do użytku chyba w 2008 roku i to wstyd, że taki bubel w ogóle powstał.
~melot
2020-09-23 18:24:30
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 0
Przy wszystkich peronach została wymieniona nawierzchnia. Beton zastąpił kostkę, która nie zdała egzaminu. Pozapadała się pod wpływem ciężaru wjeżdżających tu – w szczycie nawet co kilkadziesiąt sekund – autobusów. Podobnie jest na Nowym Dworze - jazda autobusem po tych wertepach, to katorga.
~sky
2020-09-23 17:39:59
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Kto projektował to rondo? Jakaś ameba? Te rondo nie powstało za PRLu, kiedy władza uważała, że niepełnosprawni nie istnieją w Polsce Ludowej. Dlaczego od razu nie zaprojektowano tam wysokich krawężników ułatwiających niepełnosprawnym wejście do tramwajów? Latamy w kosmos, a oni nie potrafią rozwiązać problemu podwójnych torów i wysokiego krawężnika?
~sky
2020-09-23 17:38:43
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Kto projektował to rondo? Jakaś ameba? Te rondo nie powstało za PRLu, kiedy władza uważała, że niepełnosprawni nie istnieją w Polsce Ludowej. Dlaczego od razu nie zaprojektowano tam wysokich krawężników ułatwiających niepełnosprawnym do tramwajów? Latamy w kosmos, a oni nie potrafią rozwiązać problemu podwójnych torów i wysokiego krawężnika?
Reklama