Po paraliżu komunikacyjnym zapowiadają wymianę 31 zwrotnic

jk, materiały prasowe | Utworzono: 2021-02-16 17:20 | Zmodyfikowano: 2021-02-16 17:56
Po paraliżu komunikacyjnym zapowiadają wymianę 31 zwrotnic - fot. MPK Wrocław
fot. MPK Wrocław
Po paraliżu komunikacyjnym zapowiadają wymianę 31 zwrotnic - 0

Zamarzające i blokujące się zwrotnice to w dużej mierze efekt wieloletniego niedofinansowania wrocławskich torowisk - przekonują władze spółki. "MPK Wrocław przejęło ich utrzymanie pod koniec 2019 roku i od razu zabrało się do pracy. W 2020 roku przewoźnik, oprócz przeprowadzanie dużych remontów torowisk, wymienił 32 zwrotnice. – Mimo tych działań, jest jeszcze sporo zwrotnic, który wymagają wymiany. Ostatnie dni pokazały, że musimy te prace przyspieszyć – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Dlatego też, w tym roku programem „Zwrotnica Plus” objętych zostanie dodatkowo 31 zwrotnic" - czytamy w rozesłanym dziś komunikacie. 

W pierwszej kolejności wymienione zostaną zwrotnice, które są w najgorszym stanie technicznym, m.in. na ul. Ruskiej z ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Kazimierza Wielkiego z ul. Świętego Mikołaja, ul. Piłsudskiego z ul. Kołłątaja (od strony ulicy Małachowskiego). Zostaną wymienione również dwie zwrotnice na pętli Krzyki.

– W tym roku, włączając w to nasze wcześniej zaplanowane działania w ramach TORYwolucji, pracami objęte będą 82 zwrotnice (51 w ramach TORYwolucji + 31 w ramach „Zwrotnicy Plus”) - dodaje Krzysztof Balawejder.

Prace w ramach programu „Zwrotnica Plus”:
• plac Powstańców Wielkopolskich – wymiana 4 zwrotnic i 4 napędów zwrotnic,
• plac Bema – wymiana 4 zwrotnic i 2 napędów zwrotnic,
• skrzyżowanie ulicy Grodzkiej z mostem Uniwersyteckim – wymiana 1 zwrotnicy i 1 napędu zwrotnicy,
• plac Wróblewskiego – wymiana 2 zwrotnic i 1 napędu zwrotnicy,
• skrzyżowanie ulicy Sienkiewicza z ulicą Piastowską – wymiana 8 zwrotnic i 4 napędów zwrotnic,
• pętla Kowale – wymiana 3 zwrotnic i 3 napędów zwrotnic,
• pętla Sępolno – wymiana 1 zwrotnicy i 1 napędu zwrotnicy,
• skrzyżowanie ulicy Sienkiewicza z ulicą Wyszyńskiego – wymiana 2 zwrotnic,
• skrzyżowanie ulicy Kazimierza Wielkiego z ulicą Szewską – wymiana 2 zwrotnic,
• skrzyżowanie ulicy Armii Krajowej z ulicą Bardzką – wymiana 1 zwrotnicy,
• ulica Legnicka (przy Dolmedzie) – wymiana 1 zwrotnicy,
• plac Teatralny – wymiana napędu 1 zwrotnicy,
• ulica Stawowa – wymiana napędu 1 zwrotnicy.

Wymiany zwrotnic w ramach tegorocznej TORYwolucji:
• wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Legnicka - ul. Złotoryjska (DOLMED) i remont toru w ul. Śrubowej (odcinek od rozjazdu do ul. Strzegomskiej) – wymiana 2 zwrotnic,
• wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale-Krupnicza-Sądowa, rozjazd na ul. Podwale od pl. Orląt Lwowskich – wymiana 2 zwrotnic,
• wymiana rozjazdu w węźle ul. Piotra Skargi - ul. Teatralna, rozjazd od pl. Dominikańskiego – wymiana 2 zwrotnic,
• wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. P. Skargi – 2 zwrotnic,
• wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II – wymiana 12 zwrotnic,
• remont torowiska w ul. Św. Mikołaja oraz ul. Ruskiej – wymiana 1 zwrotnicy,
• wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego - ul. Krupnicza rozjazd od ul. Ruskiej – wymiana 1 zwrotnicy,
• wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego - ul. Krupnicza, rozjazd od pl. Dominikańskiego – wymiana 2 zwrotnic,
• pl. Dominikański wymiana rozjazdu od ul. Kazimierza Wielkiego – Widok – wymiana 2 zwrotnic,
• wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. Oławskiej (pl. Społecznego) – wymiana 2 zwrotnic,
• wymiana rozjazdu i skrzyżowania w węźle Kazimierza Wielkiego - Widok - Szewska ( od ul. Widok od ul. Świdnickiej) – wymiana 1 zwrotnicy,
• wymiana rozjazdów w węźle rozjazdowym przy zajezdni Borek – wymiana 8 zwrotnic,
• wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera - ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od ul. Hallera – wymiana 2 zwrotnic,
• wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera - ul. Grabiszyńska, rozjazd w ul. Hallera – wymiana 2 zwrotnic,
• wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich - Hallera, rozjazdy w ul. Powstańców Śl. – wymiana 4 zwrotnic,
• wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Słowiańska - ul. Jedności Narodowej – wymiana 6 zwrotnic.

 

Reklama

Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~wrocławianin2021-02-17 08:47:21 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
$utryk umie przekuć porażkę w sukces. Dlatego namaścił go Dutkiewicz, specjalista od kosmicznych wizji Wrocławia. Działalność oby tych panów bezlitośnie weryfikuje codzienne życie mieszkańców Wrocławia.
~serto2021-02-17 08:19:34 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Wrocław posiada starą substancję ulic z podziemną inżynierią wymagającej wymiany ( ponad 100 lat) . Jezeli słychać " raban szyn" przejeżdżającego tramwaju to świadczy o kiepskim podtorzu. Tramwaj to duża ilość ton ,która powoduje mikrodrgania i widać jak ulica przy torowisku osiada. Po wrocławiu jeździ się jak po Lwowie
~sertol2021-02-17 08:12:06 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK . Potrzebny zatem remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące - tak jak było na Hubskiej .
~Jan Pietrzyk2021-02-17 07:55:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Bez wymiany jednego prezydenta i jednego prezesa wymiana zwrotnic nic nie da. Nie ufam ludziom, którzy nie panują nawet nad własnym apetytem...
~////2021-02-16 22:22:57 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Tam nie ma nowych zwrotnic? • wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale-Krupnicza-Sądowa, rozjazd na ul. Podwale od pl. Orląt Lwowskich – wymiana 2 zwrotnic. To co oni tam dłubali tak długo?
~wrocławianin2021-02-16 21:36:28 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Wrocławskie MPK zapowiada program wymiany zwrotnic. $utryk stale coś zapowiada w mediach lub Internecie. Tory i zwrotnice to spadek jaki Dutkiewicz dał w $utrykowi wraz z dobrodziejstwem inwentarza. Gdyby Dutkiewicz dbał o wrocławskie tory to zamiast dwu stadionów, paraigrzysk, stolicy kultury, forum muzyki, arlekina, fotek MM, Grafitu, rzeźby na wyspie, fontann zostawił by na koniec swojej kadencji we Wrocławiu tory w dobrym stanie. Zamiast tego zmarnował pieniądze na bzdety i poronione inwestycje. Mało tego zadłużył Wrocław na niebotyczne kwoty sięgające wielu miliardów. $utryk i Balawajder przespali pierwsze dwa lata kadencji $utryka. Albo się nie znają na torach i zwrotnicach, albo zlekceważyli obowiązki statutowe swoich stanowisk. Nie zarządzają dobrze Wrocławiem i MPK.
~Tomek2021-02-16 20:12:35 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Jak się wydawało pieniądze na ESK world games zdjęcia Merlin Monroe których nie można oglądać to na zwrotnice nie starczylo
~////2021-02-16 18:59:50 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Będzie jak było. Czcze gadanie, wrocławianie zapomną do następnej zimy.