Kilkanaście nowych pociągów w nowym rozkładzie jazdy Kolei Dolnośląskich

WK, PAP | Utworzono: 2021-03-07 20:08 | Zmodyfikowano: 2021-03-14 12:01
Kilkanaście nowych pociągów w nowym rozkładzie jazdy Kolei Dolnośląskich - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Jak poinformowała spółka, w nowym rozkładzie jazdy, utrzymana zostanie dotychczasowa siatka połączeń. Pojawi się też kilkanaście nowych pociągów, m.in. do Kątów Wrocławskich, Malczyc i czeskich miejscowości, a wybrane pociągi kończące do tej pory swoje trasy w Dusznikach Zdroju zostaną wydłużone do Kudowy Zdroju.

Rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak wyjaśnił w przesłanym komunikacie, że korekta rozkładu jest związana przede wszystkim z uruchomieniem połączeń sezonowych. „Wynika ona też ze zmian, które wymuszają na nas zaplanowane na najbliższy kwartał prace remontowe na wybranych odcinkach. Jednocześnie cały czas monitorujemy rozwój sytuacji epidemicznej, a co za tym idzie – będziemy też przyglądać się jak w praktyce wygląda frekwencja i realizowanie połączeń w regionie względem możliwych zmian ograniczeń, które nadal obowiązują w Polsce” – powiedział.

Do rozkładu jazdy wrócą cieszące się popularnością sezonowe połączenia do Czech. Od 24 kwietnia pasażerowie będą mogli wyruszyć w podróż do Skalnego Miasta w Adrspachu oraz do Trutnova.

„Uruchomienie połączeń sezonowych do Czech to dla nas naturalny krok po przywróceniu kursowania połączeń międzynarodowych w styczniu. Pasażerowie chętnie z nich korzystają” – dodał Rodak.

W związku z zaplanowanymi pracami remontowymi i modernizacyjnymi na wybranych odcinkach m.in. na trasie z Trzebnicy, Oleśnicy, Kłodzka i Strzegomia czasowo pojawi się komunikacja zastępcza. Za pociągi wyjadą tam na drogi autobusy. Szczegółowy wykaz tras dostępny jest na stronie przewoźnika.

Element Serwisów Informacyjnych PAP
Reklama

Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Dolnoślązak2021-03-08 17:07:40 z adresu IP: (129.19.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!
~Henry2021-03-09 12:55:32 z adresu IP: (118.69.xxx.xxx)
Andrew - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen. czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżaki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~Andrew2021-03-09 05:59:15 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Linia Wrocław-Sobótka-Świdnica jest to bardzo malownicza trasa z pięknymi krajobrazami. Przed likwidacją trasa była często uczęszczana,jednak niezrozumiałe decyzje zrujnowały wszystko, łączenie z zabytkowymi stacjami min.Sobòtka Zachodnia i trasie. Cieszę się, że wraca kluczowe połączenie, jednocześnie czuję niesmak.. Koszt ponownej renowacji to milionowe koszta, której można było uniknąć. Wspomniałeś o Jedlinie,Zagòrzu i mylisz się, gdyż w weekendy jeszcze przy odpowiedniej pogodzie jest tam mnóstwo turystów. Dużo osób z Ddz,Dsw, Wałbrzycha ucieka do Wrocławia przyjeżdżając później do wspomnianych wyżej miejsc. A przepraszam,pardom... to już Wsiocław
~Kamil Cywicki2021-03-08 17:06:05 z adresu IP: (1.252.xxx.xxx)
Koleje Dolnośląskie to największe góԝno na dolnośląskich torach. Brud, smród, wszystko zarzygane knyszą przez wieśniaków z Wsiocławia. Na dodatek likwidują linie kolejowe (np. niedawno zaorali linię do Lwówka). Ta spółka powinna zostać ZLIKWIDOWANA!
~historyk Leuthen2021-03-08 17:02:49 z adresu IP: (218.232.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau). A że znane powiedzenie głosi "Miliony much nie mogą się mylić", do tej kupy g... zaczęli ściągać wieśniaki, którzy dobrze czuli się w smr.odzie i założyli osadę. Ta pierwsza, historyczna nazwa Wrocławia do dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie, bowiem wielu mówi na to miasto "Klocław" zamiast "Wrocław". Nawet nazwa "Klocław" jest bardziej właściwa, bo nawiązuje do historii.
~empek2021-03-08 17:00:45 z adresu IP: (220.79.xxx.xxx)
Na szczęście PKP Intercity po naszych monitach do spółki i komentarzach na wszystkich portalach już wycofało wszystkie pociągi ze Zgorzelca, które obecnie tak jak dawniej kończą bieg w Węglińcu. Ta "metropolia" Zgorzelec nadal nie będzie miała żadnego połączenia dalekobieżnego pomimo elektryfikacji linii, bo Zgorzelec to zwykła dziura a nie żadna metropolia. Fryzjerka-idiotka porównuje się ciągle z Jelenią Górą, a gdzie tam porównywać tę dziurę ze stolicą Karkonoszy, która ma pendolino i pociągi Intercity co 2 godziny. A od nowego rozkładu będzie miała jeszcze więcej, o czym już wiemy na 100 procent. Śmiać mi się chciało, jak fryzjerka przez cały ostatni weekend jęczała na swoim blogu udającym forum, że PKP Intercity obcięło kursy pociągów do Zgorzelca. Cały zapas popcornu trzeba było wykupić w markecie. Biedny Zgorzelec, znowu skrzywdzony. A jeszcze niedawno fryzjerka chełpiła się bez przerwy, że jest na drugim miejscu w województwie pod względem wymiany pasażerskiej, bo raz przez pomyłkę policzono pasażerów razem z Goerlitz. A gdzie jest teraz? Nawet nie w pierwszej dziesiątce, haha. Pociągów do Zgorzelca będzie jeszcze mniej, bo to dopiero początek naszej akcji, której celem jest maksymalne odcięcie Zgorzelca od pociągów. To wszystko za chamstwo tej szmaty z Gorlitz. Ona myśli że jako KODLK będziemy walczyć o lepszą ofertę dla Zgorzelca a tymczasem my mówimy że walczymy o lepszą ofertę a robimy coś wręcz przeciwnego. A potem mamy niezły ubaw z tej głupiej zdziry.
~Tomek Janiszewski2021-03-08 16:58:40 z adresu IP: (106.250.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Rzul2021-03-08 13:21:34 z adresu IP: (176.114.xxx.xxx)
No, do Czech... Żeby nie czasem