Po ponad 4 latach uszkodzone Pendolino wróci na tory

BT, PAP | Utworzono: 2021-07-16 07:51 | Zmodyfikowano: 2021-07-16 08:07
Po ponad 4 latach uszkodzone Pendolino wróci na tory - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

"Ta jednostka najprawdopodobniej już w piątek wyjedzie na tory. Będzie już wyposażona w internet i w najbliższy weekend będzie kursować normalnie" - powiedziała PAP Anna Zakrzewska z Biura Prasowego PKP Intercity.

Do wypadku z udziałem Pendolino doszło pod miejscowością Ozimek w kwietniu 2017 roku. Kierowca ciągnika siodłowego zignorował zakaz ruchu ciężarówek i wjechał na niestrzeżony przejazd kolejowy. Obciążony dodatkowym ładunkiem zestaw zablokował się na przejeździe.

Kiedy kierowca wysiadł z kabiny, żeby wezwać pomoc, w ciągnik uderzył pociąg Pendolino. W wyniku zderzenia rannych zostało 18 osób, z czego siedem z poważnymi ranami przewieziono do szpitali. Uszkodzeniu uległ pociąg, szyny, blisko pięćset podkładów i sieć trakcyjna.

Uszkodzony człon pociągu został przewieziony do Włoch w kwietniu 2019 roku do fabryki Alstom w Savigliano. Wtedy też PKP Intercity informowało, że szacunkowy czas naprawy pociągu to 19-20 miesięcy. Naprawy miały więc zakończyć się na przełomie roku 2020 i 2021, jednak fachowcy we Włoszech stwierdzili, że naprawa potrwa dłużej, ponieważ uszkodzenia okazały się bardzo poważne.

Człon sterujący pojazdu ED250-002 wrócił do PKP Intercity pod koniec kwietnia tego roku. W naprawianym pociągu, podobnie jak w 19 pozostałych składach Pendolino jeżdżących w barwach PKP Intercity, został zapewniony dostęp do bezprzewodowego internetu.

Element Serwisów Informacyjnych PAP
Reklama

Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Miał kwarantanny2021-07-18 01:27:20 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
A teraz wyszepa na testy
~kresa2021-07-17 13:21:31 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
...Gdyby PKP kupiła szybkie pociągi "Pendolino", mielibyśmy do czynienia z jedną z największych afer finansowych. Tak Janusz Wojciechowski, prezes Najwyższej Izby Kontroli mówił o tym, jak nasze koleje próbowały się unowocześnić. NIK ogłosił dziś raport w sprawie przetargu na szybką kolej. - Ten przetarg to była improwizacja, wielka improwizacja - podkreślił Wojciechowski. Przygoda PKP z "Pendolino" rozpoczęła się w 1992 r., dwa lata temu przetarg wygrał Fiat. Wprowadzenie włoskiego pociągu kosztować miało 4 mld złotych, finansowanych m.in. ze Skarbu Państwa. Według kontrolerów NIK także sama procedura przetargu była skandaliczna. Firma, która go prowadziła, zarabiała tym więcej, im gorsze warunki wynegocjowała dla PKP. Dlatego kontrola zakończyła się wnioskiem o unieważnienie przetargu....
~marcinek2021-07-16 16:56:32 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Pendolino w naszym regionie powinno jeździć na liniach Wrocław - Legnica - Berlin, Wałbrzych - Wrocław - Opole - Warszawa i Wałbrzych - Wrocław - Opole - Katowice - Kraków.
~Kajtek 2021-07-17 08:46:03 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Te cjule zakupili tylko na teren polski te składy zarząd zarabia rocznie tyle co kosztuje jeden skład pendolino także 40 lat te pociągi może pojadą do Berlina a gdzie homologacji i sterowanie dostosowane do napięcia w Niemczech zarząd takimi glupstwami przy zakupie nie przyjmował oni chcieli juz odrazu jechac do Rzymu tylko Czechy austryjacy nie dostosowali się do naszych wymagań trzeba było kupić składy od Niemców i Austrii i na przemian były połączenia dla tych krajów bo Niemcy Czesi i Austrjacy juz jeżdżą do siebie a my jestesmy w krzakach a zarząd istnieje dalej po takiej nigospodarnosci od czasów Tuska
~milo2021-07-16 17:14:05 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
a jak z Opola do Warszawy ? Przez Wrocław skoro nie przez Ozimek.