TYLKO U NAS: A4 nie zmieni swojego przebiegu. Wiemy, jaki wariant został wybrany

Andrzej Andrzejewski, jk | Utworzono: 2021-08-27 13:15 | Zmodyfikowano: 2021-08-27 13:17
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl

Starosta legnicki Adam Babuśka: Autostrada będzie szła tym starym korytarzem. Do tego przebiegu jest już robione studium techniczno-środowiskowe:

 

Szefowa dolnośląskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. Lidia Markowska - w rozmowie z Radiem Wrocław przyznała, że pozostały dwie opcje. Różnią się one jedynie przebiegiem czterdziestokilometrowego odcinka w okolicach Wrocławia - między Kostomłotami a Karwianami:

Modernizacja A4 od Krzyżowej do Kostomłotów oznacza likwidację części zjazdów. To mocno komplikuje przyszłość wielu gmin. W Legnickim Polu kilku nowi przedsiębiorcy na razie wstrzymują swoje inwestycje, bo łatwy dostęp do autostrady ma dla nich kluczowe znaczenie.

POSŁUCHAJCIE WIĘCEJ:

cz. I

cz. II

 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Wero
2021-09-07 16:27:45
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 1
Tiry na tory . Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej - z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu.
~Najpierw S5
2021-08-28 21:31:47
z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Ocena: 0
Powinni najpierw zrobić trasę typu S Wro-Walbrzych-JeleniaG-Luban, potem dopiero brać się za remont A4
~Guru
2021-08-28 18:45:03
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 1
To jak już zaczną tą budowę, co potrwa najmniej ze 3 lata, to którędy tiry będą jeździć? No bo skoro teraz, szczególnie w weekend, jest masakra, to jak zostawią po 1 nitce, to lepiej wioskami się przebujać do wro, szybciej będzie. To jakaś decyzja w centrali zapadła, bo oczywistym jest, że wygodniej dla wszystkich byłoby zostawić obecną a4 w spokoju i zbudować nową autostradę, po nowym śladzie. No ale...
~Kaitek54
2021-08-28 14:58:58
z adresu IP: (213.225.xxx.xxx)
Ocena: 0
Po wysłuchaniu tych wypowiedzi budując równoległą autostrade z zjazdami co 30 kilometrow do wroclawia i zrobic ring wokół Wrocławia tak zeby miec spokuj na 50 lat
~Kaitek54
2021-08-28 14:20:08
z adresu IP: (213.225.xxx.xxx)
Ocena: 0
Przyjdą wybory to popłyna jak kra do baltyku zjazdy i wjazdy to robicie w legnicy juz od konca wojny a wasze plany i tak warszawa zatwierdza a gminy jak co to zablokuja autostrade to bedziecie szukac pracy na polu u niemca lub holendra za te brednie w planowaniu
~Gtr
2021-08-28 12:52:27
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 4
Czyli urzędnicy mają gdzieś mieszkańców. Liczy się tylko interes koncernów jak LG. Drogą a4 w starym śladzie powinna zostać drogą ekspresową A obok nowy ślad
~nero
2021-08-28 12:29:19
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 6
A co będzie z TIRami? Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej - z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu.
~tomko1103
2021-08-28 11:33:46
z adresu IP: (89.74.xxx.xxx)
Ocena: -1
Jeżeli Dolnoślązacy tak cierpią pod okupacją warszawską (problemy z A4 są mi też znane..)..to może pora na referendum niepodległościowe?
~Prezes
2021-08-28 10:49:13
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 2
"kilku nowi przedsiębiorcy" - najczęściej cytowane medium w Polsce - z powodu nieporadności językowej jego pracowników (nie, nie dziennikarzy, ten gatunek już bezpowrotnie wymarł).
~Nick
2021-08-28 10:30:06
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
Zastanawiam się czasem gdzie to wszystko doprowadzi? O co w tym chodzi. Jako mieszkaniec Wrocławia płacę największe oc w Polsce. W tym samym czasie grupa przyjezdnych "słojów" mieszkających tu od wielu lat (ponad 10) jeździ na blachach ze swoich "pipidub". Następny problem- koszty utrzymania, paliwo, ceny-rosną jak zboże. Weźmy taki koszt paliwa...Podibno jakies pieniądze z tego idą na infrastrukturę drogową... hmm proponuję co niektórym wybrać się na wycieczkę po polskich drogach. Nie szukajmy daleko-wystarczy tutaj dookoła Wrocławia ...Gdzieś idą re pieniądze? Dzieli się szlachta,a pod stołem okruchy na inwestycje. Przewiduje, że tu nigdy lepiej nie będzie. 20-30 lat temu myślałem, że będziemy potęgą. Za dwadzieścia trzydzieści lat, będzie dalej to co teraz... Takie rozmyślania przy kawie (narchnąłem sie wczorajszą podróżą z miejsca A do miejsca B kilkadziesiąt km. od Wrocławia. Mimo iż byłem tam wiele lat temu -to infrstruktura drogowa mogła by posłużyć do kręconia, jakiegoś serialu z 2giej wojny światowej )
~Huboo
2021-08-28 09:52:46
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 3
Przy przebudowie to korki chyba zaczną się w Katowicach
~Zed
2021-08-27 21:33:41
z adresu IP: (212.15.xxx.xxx)
Ocena: 7
A-4 to zabytek techniki! Zostawcie i zbudujcie nową. Ten niszczony przez władzę w Warszawie rejon Polski zasługuje na to. To kiedyś był jeden z najbogatszych regionów świata. Pod okupacją warszawską nadal niszczeje! Wrocław kiedyś najbogatsze miasto Niemiec, byłby teraz potężniejszy od Monachium ale okupacja warszawska zdziera z regionu haracz, nie dając nic z zamian.
~Nie wierzę
2021-08-27 15:59:25
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 5
Budują nową drogę, ale najpierw rozwalą starą? A przecież mogą tą nową zrobić 5-10 km obok. Takie cuda tylko u nas. Zamiast dwóch będziemy mieli jedną.
~Egor
2021-08-27 15:08:43
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 2
Coś mieszasz dominobb. W styczniu br. jeszcze mówili, że za trzy lata wybiorą lokalizację
~dominobb
2021-08-27 14:40:02
z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Ocena: 0
Haha. Przecież to już informacja znana od roku! Wystarczyło śledzić oficjalną stronę a4sk(kropka)pl, na której opublikowano wybrane warianty.
~Gosc
2021-08-27 14:22:43
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 3
Absurd - wszystkie zjazdy powinny być zachowane i wbrew decydentom powinny powstać nowe np. na dk 39 Brzeg - Wiązów
~kleks
2021-08-27 13:57:17
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 11
Bez pozbycia się tranzytu TIRami od granicy do granicy nie ma to sensu. TIRy na tory, a potem przebudowa A4.
Reklama