Stronie Śląskie i Lądek-Zdrój jednak bez rewitalizacji kolei?

Jarosław Wrona, WK | Utworzono: 2021-09-29 09:21 | Zmodyfikowano: 2021-09-29 09:22
A|A|A

fot. Jarosław Wrona

I choć rewitalizacja widnieje w planach, to już bez określonego terminu. Tej decyzji nie rozumieją samorządowcy obu gmin. W tej sprawie zwołali konferencję prasową w czasie której podpisali list intencyjny dotyczący dalszych działań, które będą podejmowane wspólnie, mówi burmistrz Stronia Śląskiego, Dariusz Chromiec:

Roman Kaczmarczyk, burmistrz Lądka-Zdroju podkreślił również temat wykluczenia komunikacyjnego z jakim muszą mierzyć się gminy. Jak zapowiedział o rewitalizację będą walczyć:

Według burmistrza Kaczmarczyka problem można rozwiązać:

Samorządowcy mają wrażenie, że ten region Dolnego Śląska został zapomniany, bo oprócz linii kolejowej i kulejącej komunikacji autobusowej, brakuje też środków na remonty dróg:

Jednym z pierwszych działań obu gmin będzie próba organizacji spotkania z przedstawicielami rządu i urzędu marszałkowskiego.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Andrzej Kłos
2021-10-21 13:00:33
z adresu IP: (121.157.xxx.xxx)
Ocena: 27
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~:):)
2021-10-21 12:57:37
z adresu IP: (14.32.xxx.xxx)
Ocena: 27
Ciekawe, że na komentarze wchodzi tu praktycznie jedna osoba, z IP widać, że jest z Wrocławia, ma pewnie tablet, komórkę i laptopa i sama sobie ocenia komentarze. Co za bieda i upokorzenie ... Ciekawe, czy to da się leczyć?
~:):)
2021-10-21 12:57:25
z adresu IP: (14.32.xxx.xxx)
Ocena: 26
Ciekawe, że na komentarze wchodzi tu praktycznie jedna osoba, z IP widać, że jest z Wrocławia, ma pewnie tablet, komórkę i laptopa i sama sobie ocenia komentarze. Co za bieda i upokorzenie ... Ciekawe, czy to da się leczyć?
~:):)
2021-10-21 09:05:55
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -33
Ciekawe, że na komentarze wchodzi tu praktycznie jedna osoba, z IP widać, że ma pewnie tablet, komórkę i laptopa i sama sobie ocenia komentarze. Co za bieda i upokorzenie ... Ciekawe, czy to da się leczyć?
~soutys Smrobudki
2021-10-18 19:08:37
z adresu IP: (103.198.xxx.xxx)
Ocena: 26
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~Fuj!
2021-10-18 19:08:23
z adresu IP: (103.198.xxx.xxx)
Ocena: 29
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten zafajdany dworzec? Oczywiście w Klocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury. Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
~Wsiocław zad upie Polski
2021-10-18 19:08:05
z adresu IP: (103.198.xxx.xxx)
Ocena: 28
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pie rdoły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Lwówecka Kolej Konna
2021-10-18 11:29:34
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -36
Poszukujemy dostawcy ryb na zimę. Siano, słomę i buraki już mamy.
~Andrzej Kłos
2021-10-16 00:39:47
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 28
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~kłodzczanin
2021-10-16 00:38:52
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 26
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~...
2021-10-15 19:52:03
z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Ocena: -36
masakrą jest to, że do sanatoriów w Lądku nie można dojechać pociągiem. Każdej zmiany turnusu - nawet kilkuset kuracjuszy potrafi szukać alternatywy połączenia. Wiem - co piszę - ponieważ obserwuję ten fakt z poziomu prowadzenia pensjonatu - ciągle prośby - bym przewiózł kogoś na pociąg do Kłodzka. 20 lat temu do Lądka jeździły pełne całe składy pociągów kuracjuszy z Warszawy. I na to jest popyt - ale nie ma jak dojechać.
~soutys Smrobudki
2021-10-11 13:07:29
z adresu IP: (123.255.xxx.xxx)
Ocena: 30
Ja ci dam pociąg! My w Sobótce żyjemy ekologicznie i z troską o klimat, nie zatruwamy środowiska naturalnego hałaśliwymi pociągami, dbamy o faunę i florę, nawet ptactwo domowe ma się u nas lepiej. Nasypy kolejowe przerobiliśmy na pastwiska, że aż zabużanie nam zazdroszczą.
~Anna z Wrocławia
2021-10-11 13:07:18
z adresu IP: (123.255.xxx.xxx)
Ocena: 27
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~Wsiocław zad upie Polski
2021-10-11 13:07:04
z adresu IP: (123.255.xxx.xxx)
Ocena: 27
Można różnie upatrywać funkcję czy transportu zbiorowego w przyszłości. W obecnym kształcie transportu komercyjnego na prowincji z pewnością nie wróżę mu długiej przyszłości. Ale tym bardziej, im takie prowincjonalne wsie czy miasteczka w okolicach Sobótki, Ustrzyk Górnych czy Pcimia Wielkiego będą niedostępne, tym bardziej będą się wyludniać. Dla młodego człowieka widzącego to przez pryzmat zapyziałości takich miejsc marzeniem będzie ukończenie szkoły i wyjazd stamtąd najszybciej jak tylko to możliwe. Pozostaną tam tylko lumpenemeryci, z autami rzecz jasna. Młodzi dawno zwiną się do wielkich miast i zachodniej europy i zam zapuszczą korzenie. A tymi emerytami na starość to chyba te auta będą się opiekować.
~wrocławianin
2021-10-11 13:06:51
z adresu IP: (123.255.xxx.xxx)
Ocena: 32
Urzędowi kolejarze!. Zamiast odstawiać kolejne szopki to odbudujcie linię kolejową do stolicy Karkonoszy, Karpacza gdzie przez cały rok przyjeżdża ok. 3 miliony turystów. Obecnie kolej do Karpacza zarasta samosiejkami a linia ma przeogromny potencjał turystyczny. Przewozy regionalne plus pociągi retro z panoramicznymi wagonami. Kursy takimi pociągami z panoramicznymi wagonami to z Szklarskiej Poręby i Karpacza przez Mysłakowice, Kowary, Kamienna Góra, Wałbrzych, Nowa Ruda, Kłodzko do Kudowy Zdroju. Takie pociągi byłyby ogromnym hitem i były by w wysokim sezonie turystycznym w pełni obłożone. Póki co żyjemy w kraju gdzie urzędnicy no stop nam wałkują że nic się nie opłaca.
~lek.med.spec.psych.
2021-10-11 06:59:07
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -41
O, troll lwówecki tu też był i rozmawiał ze swoimi chorobami
~Jacek Kaźmierczak
2021-10-06 18:23:40
z adresu IP: (122.222.xxx.xxx)
Ocena: 25
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski,Karpacz, Kowary, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~Marek Robert Hejduk
2021-10-06 18:23:20
z adresu IP: (122.222.xxx.xxx)
Ocena: 25
Ja ci dam pociąg! My w Sobótce żyjemy ekologicznie i z troską o klimat, nie zatruwamy środowiska naturalnego hałaśliwymi pociągami, dbamy o faunę i florę, nawet ptactwo domowe ma się u nas lepiej. Nasypy kolejowe przerobiliśmy na pastwiska, że aż zabużanie nam zazdroszczą.
~wprost
2021-10-06 18:23:00
z adresu IP: (122.222.xxx.xxx)
Ocena: 24
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~wieprz ze Świniar
2021-10-06 18:22:05
z adresu IP: (122.222.xxx.xxx)
Ocena: 25
Dzisiaj już nie wytrzymałem i tylnym kopytem strzeliłem w baniak trolla ws iocławskiego. Ludzie jakie dudnienie się nioslo. On tam nic nie ma pusto zero mózgu Pusto jak w murzyńskim bębenku
~Lwówecka Kolej Konna
2021-10-06 17:00:44
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -32
O, troll lwówecki znów gada sam ze sobą, choroba widać trzyma mocno.
~Wsiocław zad upie Polski
2021-10-04 18:01:07
z adresu IP: (121.183.xxx.xxx)
Ocena: 41
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Marek z Wsiocławia
2021-10-04 17:58:03
z adresu IP: (113.22.xxx.xxx)
Ocena: 43
Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Stronia przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Stronia, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Lwówka. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Stronia natomiast wystarczą autobusy.
~soutys Smrobudki
2021-10-04 17:56:28
z adresu IP: (96.28.xxx.xxx)
Ocena: 43
A w Sobótce praca wre, właśnie tory robią się. Jeden tor? Nie! Cztery tory!!! Do sołtysa wprost obory. U sołtysa bimber dają, wszystkie wsiury się zjeżdżają. Jest promocja za złotówkę, Super! Zostanie na wódkę.
~kłodzczanin
2021-10-04 17:55:44
z adresu IP: (96.28.xxx.xxx)
Ocena: 41
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-stronie ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu. Ten pociąg zanim dojedzie ze stronia na główny minie z 200 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Marek Kramarz
2021-10-04 17:54:50
z adresu IP: (96.28.xxx.xxx)
Ocena: 35
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Stronia czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~Kamil Cywicki
2021-10-04 17:54:02
z adresu IP: (96.28.xxx.xxx)
Ocena: 30
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Stronia to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Śnieżnik, dwa przytanki, BP i Orlen.
~mieszkaniec
2021-10-04 17:52:50
z adresu IP: (121.140.xxx.xxx)
Ocena: 33
Przy tej ilości przystanków do Stronia będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~P. Rachwalski
2021-10-04 17:52:32
z adresu IP: (121.140.xxx.xxx)
Ocena: 32
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Stronia nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Stroniu jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się do Stronia zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Marek Robert Hejduk
2021-10-04 17:51:26
z adresu IP: (121.140.xxx.xxx)
Ocena: 33
Torów na trasie do Stronia, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Śnieżnik. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~Jacek Kaźmierczak
2021-10-04 17:50:01
z adresu IP: (121.140.xxx.xxx)
Ocena: 33
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~Ordol
2021-10-01 21:58:35
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 30
Może to i lepiej, bo do Kudowy zinwertaryzowali wszystkie drzewa 6m od torów kolejowych i dla "bezpieczeństwa" będą wycinać!!! Wszystkie starodrzewy i nie tylko. A tak naprawdę, tylko w sezonie letnim jakaś garstka tą trasą jeździ... cieszcie się, że wycinka Was nie obejmie. Turyści i tak przyjeżdżają samochodami i autobusami ...
~Jagoda
2021-10-01 17:24:43
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -39
Co ma piernik do wiatraka co ma wspólnego wieża i koleją należy ubolewać nad tym że nie przyjedzie młody człowiek z rowerem żeby sobie pojeździć po singieltrakach że wielu ludzi nie może dojechać koleją do pracy tylko spalinami zatruwamy mieszkańców przydrożnych domów to jest istota sprawy a nie wieża też bardzo potrzebna
~Anna
2021-09-30 23:24:48
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: -36
To jest okropne. Zainwestowano miliony w jakąś wieżę na Śnieżniku a region jest nadal wyłączony turystycznie dla niezmotoryzowanych :( To pogłębia upadek tych małych miasteczek posadowionych w pięknych okolicznościach przyrody ????
~Lowa
2021-09-29 13:22:06
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -24
Tyle pieniędzy umoczone w ten szkaradny obiekt na Śnieżniku. To jest wasza wieża hańby, drodzy samorządowcy, po wsze czasy
~eldo
2021-09-29 11:55:11
z adresu IP: (2.58.xxx.xxx)
Ocena: -44
Było do przewidzenia. A każdy z nich obiecał to w swojej kampanii jednocześnie nie mając w rękach żadnej promesy.
Reklama