Czy na skrzyżowaniu Alei Karkonoskiej i Zwycięskiej powstanie estakada?

Joanna Jaros, BT | Utworzono: 2021-12-16 07:35 | Zmodyfikowano: 2021-12-16 07:37
Czy na skrzyżowaniu Alei Karkonoskiej i Zwycięskiej powstanie estakada? - fot. Robert Grzechnik
fot. Robert Grzechnik

- Trzeba poprawić sytuację komunikacyjną Ołtaszyna, bo jeździ się tam tragicznie - wyjaśnia radny:

Marcin Obłoza z Biura Prasowego Urzędu Miasta wyjaśnia, że na tym skrzyżowaniu zrobiono już co się dało:

Dzięki temu nie korkują kolejne skrzyżowania. Puszczenie ruchu wolno spowoduje, że kierowcy i tak utkną w korku, tylko trochę dalej. Co ciekawe projekt budowy estakady nad Karkonoską i Zwycięską nie jest nowy. Takie plany urzędnicy mieli już w 2012 roku. Wtedy oficjalną odpowiedzią dlaczego ona nie powstaje był wpisania budowy do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego.


Komentarze (9)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Tomasz 2023-03-18 09:03:17 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Taka czy podobna estakada jest bezdyskusyjnie potrzebna. W szczególności po skończeniu całej WOW, przecież celem wielu samochodów jadących WOW będzie właśnie Karkonoska i wlot do miasta. "Na tym skrzyżowaniu nic się nie da więcej zrobić" bzdura wypowiedziana albo przez głupka bez wyobraźni albo przez cwaniaka z premedytacją szukając odpowiedniego wytłumaczenia nieporadności urzędu miasta. Faktem jest że na tym skrzyżowaniu nie zrobiono nic od co najmniej lat 90-tych koniec kropka. A odnośnie pociągów, kto może korzystać z pociągów ten może, nie zapominajmy że pociąg nie wszędzie dojedzie i to jest jego największy minus a dodatkowo ogromna część pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z miasta to np mali przedsiębiorcy, firmy usługowe, pojazdy dostawcze. Juz widzę jak ja świadcząc usługi elektryczne przesiadam się ze swojego dostawczego vana z drabiną i kilkoma walizkami narzędzi do pociągu autobusu lub na rower. Miasto obrało sobie śmieszną strategię głosząc że rozwiązaniem korków jest przesiadka na rowery, do autobusów pociągów i tramwajów. Zatem remontując dom materiały dowiozą wam z Bielan z Castoramy pociągiem? Tramwajem? Czy autobusem? Żenada i tyle... Krysia która pod swoim blokiem ma tramwaj i pracuje jako np księgowa owszem nic nie stoi na przeszkodzie żeby korzystała z komunikacji ale bądźmy realistami i spójrzmy na to co jeździ po drogach i skąd ludzie dojeżdżają do tego zacofanego drogowo miasta.
~magda2022-10-15 17:33:25 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Miasto nic nie , zrobi więcej...?! A co ono zrobiło ? Gowno...! Nie zrobią, bo szkoda kasy... A i na premie dla urzedasow i podwyżki, muszą być pieniądze...! A co tam, jakieś korki... Mało istotna rzecz,dla Ratusza...! Już Wałbrzych jest, bardziej przejezdny niż Wrocław ha,ha,ha...
~Artur Adamski2022-07-06 18:34:38 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Jeśli już estakada to czy nie lepiej - z ul. Zwycięską a nie Karkonoską? I węższa (koszty mniejsze) i od razu byłby "przeskok" nad linią kolejową, potworne zatory przecież generującą.
~\\\\\2021-12-18 15:21:04 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
ta estakady to najgłupszy pomysł jaki mógł powstać .
~Marcin2021-12-16 10:50:55 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
W tej pięknej wizualizacji jest jeszcze wiadukt nad zwycięską, a jak wiadomo rewitalizacja linii postępuje bez nasypu przez co kolej będzie zatrzymywała ruch na wszystkich skrzyżowaniach Zwycięska/Borowska/Buforowa :/ Samochody jadące od miasta skręcające w Zwycięską, w godzinach szczytu często jadąc nie widzą kiedy ruch się zatrzyma przez co chcąc zjechać z jezdni, zatrzymują się na torach. Jak to będzie wyglądało po zakończeniu rewitalizacji linii oraz uruchomieniu pociągów co 30 min? Nie oszukujmy się, pociąg jest świetną alternatywą na dotarci do miasta, ale nie wszyscy jadą tylko do centrum miasta. Widzę zbliżający się paraliż.... Wschodni kawałek obwodnicy od Karkonoskiej potrzebny jest na gwałt, tylko jeżeli będzie przejeżdżał pod Karkonoską, to starczy miejsca na budowę wiaduktu? czy także stanie na szlabanie jak i zwycięska ?
~Tomek2021-12-16 09:28:37 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Marcin Obłoza z Biura Prasowego Urzędu Miasta wyjaśnia, że na tym skrzyżowaniu zrobiono już co się dało - tak dało się wydać 380 mln na WorldGames, 1 mld na ESK, + stado innych pomniejszych projektów za kilka mln np. Arlekin. Miasto zrobiło wszystko co się da aby utrudnić życie kierowcom nie dziwi zatem fakt, że coraz więcej mieszkańców wyprowadza się z tego miasta pracując zdalnie czeka nas zatem podobny los jak Detroit i sławnego pasa rdzy. Panie Michał Jaros gdzie te Pana zielone wiadukty, które Pan obiecywał a skutecznie rozwiązałyby korki na Klecinskiej, Karkonoskiej i kilku innych miejsc. Czy pana partia współrządząca Wrocławiem zapomniała o takim punkcie pana programu?. Brawo dla pana Roberta Grzechnika za dobre pomysły to on powinien być prezydentem tego miasta a nie Jacek S. dla nie poznaki nazywanym na TT i FB prezydent miasta Wrocław.
~fachowiec2021-12-16 08:57:21 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Południowy odcinek WOW powinien rozładować korki w tej części miasta. Trzeba raczej naciskać na marszałka kiedy odcinek Karkonoska - Grota-Roweckiego?
~Wojtek2021-12-21 12:53:32 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
To też, ale taka estakada potrzebna będzie jak się skończy WOW - wschodnią obwodnicę wrocławia, bo natłok się zwiększy od Karkonoskiej. Stąd Radny dobrze myśli z tą estakadą. To jest aktualnie najbardziej obciążony węzeł we Wrocławiu. Mówienie, że nic się nie da zrobić jest błędem. Potok aut wjeżdżających do Wrocławia od Karkonoskiej rozbija się na kolejnych światłach po 50% Wyścigowa i Karkonoska. Stąd nie jest prawdą, że korek przeniesie się na kolejne światła. Taka estakada i dokończenie WOW to jest jedyny logiczny wariant.
~pasażer MPK2021-12-16 07:49:33 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Wrocławska Kolej Aglomeracyjna może poprawić sytuację komunikacyjną we Wrocławiu.