Wywłaszczenia, wycinanie lasów, problemy ekologiczne - Siechnice będą dziś dyskutować o Kolei Dużych Prędkości

Martyna Czerwińska, MC | Utworzono: 2022-04-22 13:39 | Zmodyfikowano: 2022-04-22 13:40
Wywłaszczenia, wycinanie lasów, problemy ekologiczne - Siechnice będą dziś dyskutować o Kolei Dużych Prędkości  - fot. Martyna Czerwińska
fot. Martyna Czerwińska

Siechnice nie chcą się zgodzić na żaden z proponowanych wariantów przebiegu Kolei Dużych Prędkości przez gminę. Jak mówi burmistrz - każdy niesie za sobą katastrofalne konsekwencje - wyburzenia domów, dewastację zielonych terenów, dzielenie miejscowości na pół. Dziś o 17:00 w Szkole Podstawowej nr 2 mieszkańcy będą mogli wyrazić swój sprzeciw i zgłosić uwagi. To już drugie konsultacje społeczne w tej sprawie. -Im nas będzie więcej, tym nasz głos będzie bardziej słyszalny, mówi burmistrz Milan Usak:

Kolej Dużych Prędkości ma powstać do 2028 roku. Dzięki linii, która połączy Warszawę, Wrocław, Wałbrzych i południe regionu, podróż z Wrocławia do stolicy ma zająć niecałe dwie godziny, a do Wałbrzycha 40 minut. Konieczne jest jednak wybudowanie zupełnie nowego, szerokiego, dostosowanego do szybkich prędkości torowiska. Centralny Port Komunikacyjny musi wybrać spośród 3 wariantów przebiegu trasy. Milan Usak obawia się także problemów środowiskowych. -Tory miałyby iść przez mokre, czynne składowisko odpadów Kogeneracji, a my już mamy jedną hałdę, z którą nie możemy sobie poradzić, podkreśla burmistrz:

Spotkanie odbędzie się o 17:00 w Szkole Podstawowej nr 2 w Siechnicach. Natomiast w sobotę o 10:00 na rondzie w Jelczu-Laskowicach będą protestować mieszkańcy sąsiedniej gminy. Pierwsze pociągi mają pojechać w 2028. Zwycięski wariant ma zostać wybrany w przeciągu kilku tygodni.

 


Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Toudi2022-05-22 11:30:40 z adresu IP: (91.230.xxx.xxx)
To budować pod ziemią. Wszystkie duszyczki będą spokojne ekologiczne i te miejscowe. A co archeolodzy na to powiedzą tego nie wiem. Przynajmniej będą mieli co robić. Jest praca jest pieniądz. A jak nie to są jeszcze mosty.
~Mirko_812022-04-23 23:35:26 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Jeśli mowa o Programie Kolei Dużych Prędkości w woj. dolnośląskim, to jest wymienionych sześć linie kolejowych: - budowa nowej linii kolejowej nr 86 na odcinku Kępno - Czernica Wrocławska i dalej równolegle przebiegająca wzdłuż obecnej linii nr 277 oraz 132 od stacji kolejowej i dworca Wrocław Główny; - przebudowa linii kolejowej nr 274 na odc. Wrocław – Żarów (PKP PLK), - budowa linii kolejowych nr 267 i 268 na odc. Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa (CPK). W ramach relacji Sieradz – Kalisz – Ostrów Wlkp. – Leszno – Głogów – Zielona Góra: - przebudowa, rozbudowa i elektryfikacja linii kolejowej nr 14 na odc. Nowe Skalmierzyce – Ostrów Wlkp. – Krotoszyn – Leszno – Głogów (PKP PLK), - kontynuacja przebudowy linii kolejowej nr 273 na odc. Głogów – Zielona Góra (PKP PLK). W ramach relacji Warszawa – CPK – Częstochowa – Opole – Nysa – Kłodzko: - przebudowa i elektryfikacja linii kolejowej nr 137 na odc. Nysa – Kamieniec Ząbkowicki (PKP PLK). Jeśli w artykule mowa jest o przebiegu Kolei Dużych Prędkości przez gminy Siechnice, Jelcz - Laskowice oraz Czernica, to dostępne są trzy warianty budowy nowej linii kolejowej nr 86. Obecna linia kolejowa 277 dzieli tak naprawdę gminę Siechnice na dwie części północną oraz południową. Tak więc nowa linia kolejowa nr 86 będzie niemal równoległą linią w wariancie W 51. W pozostałych dwóch wariantach W52 i W53 przebieg LK 86 będzie odbiegał znacząco od pierwszego, bowiem ominie gminę Siechnice, ale projekt przewiduje prowadzenie linii kolejowej w tunelu podziemnym przez wschodnią część Świętej Katarzyny (ulice Rumiankowa, Główna, Kolejowa, Miła), ze względu na kolizje z obecną LK 132, następnie przez miejscowości Zębice (budowa estakady kolejowej nad ul. Prusa), Zakrzów oraz południową część gminy Jelcz - Laskowice budowa nasypu kolejowego przecinającego ulice Ogrodową, Leśną). Źródło: https://www. cpk. pl/wariant-i-w51 https://www. cpk. pl/wariant-ii-w52 https://www. cpk. pl/wariant-iii-w53