Odjeżdża szansa na wspólny bilet. Kolejna odsłona sporu między KD a gminą Wrocław

Joanna Jaros, jk | Utworzono: 2023-03-17 17:27 | Zmodyfikowano: 2023-03-17 17:30
Odjeżdża szansa na wspólny bilet. Kolejna odsłona sporu między KD a gminą Wrocław - zdjęcie ilustracyjne, fot. Patrycja Dzwonkowska
zdjęcie ilustracyjne, fot. Patrycja Dzwonkowska

Na początku marca przedstawiciele KD ogłosili, że akceptują złożoną przez Wrocław ofertę i wzywają miasto do podpisania umowy. W kontrakcie znalazł się zapis, że ustalona kwota za przejazdy zostanie powiększona o 38% z tytułu opłaty eksploatacyjnej. Urząd Miasta powiedział, że mowy o takim koszcie nie było i wysłał dzisiaj Kolejom podpisaną umowę, bez tej opłaty - wyjaśnia Paulina Tyniec-Piszcz z Urzędu Miasta:

- Po pobieżnym przejrzeniu umowy mogę powiedzieć, że to nie ten projekt, który wysłaliśmy - mówi Bartłomiej Rodak z Kolei Dolnośląskich dodając, że dokument dotarł do spółki dziś po godzinie 15:00:

Według wyliczeń Urzędu Miasta, opłata za przejazdy w pierwszym kwartale wyniosłaby około 5 milionów złotych.

Wrocławianie na powrót wspólnego biletu czekają już ponad półtora roku.

ZOBACZ TEŻ: Bilet aglomeracyjny: Bez szans na porozumienie?


Komentarze (24)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~torrer2023-03-21 16:47:50 z adresu IP: (2a00:f41:7099:eeef:6197:x:x:x)
Żałosne.. a ludzie nadal jak nie mogli jeździć tak nie mogą
~Sutkizm2023-03-19 19:42:41 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Przecież kasa musi być na nagrody, rady nadzorcze i chatę sfinansowana z dotacji miejskich :D Czy wy jeszcze się ludzicie ze dla Sutusia jesteście czymkolwiek? Hahahhahaha
~Pytający2023-03-19 06:51:14 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Dlaczego te 38% więcej opłaty, na które narzeka miasto pokrywa się z 38% większej pracy przewozowej pociągów na obszarze Wrocławia? Czyżby miasto nie chciało płacić za to, że mimo bojkotu ze strony miasta, który trwał teraz prawie 2 lata, pociągów jest więcej? Czy miasto wycofując się ze wspólnego projektu oczekiwało, że kolej nie będzie się dalej rozwijać?
~Tubylec2023-03-22 12:27:57 z adresu IP: (145.237.xxx.xxx)
Pociągów jest więcej nie dlatego, że Wrocław tego chciał. To są pociągi regionalne. Nic dla Wrocławia nie generują.
~Halina2023-03-18 17:24:29 z adresu IP: (2001:67c:2628:647:11:x:x:x)
Bierzecie przykład ze Lwówka, gdzie wszystko zostało zintegrowane bez zbędnego bicia piany. Nawet wszystkie sygnalizacje świetlne na mieście mają pierwszeństwo dla komunikacji publicznej. W takim Nowogrodźcu nie do pomyślenia, a co dopiero we Wrocławiu.
~Marek2023-03-22 11:51:05 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
W Lwówku nie ma Akcji Miasto, Tumw, Przyjaznego Wrocławia i rowerowego czegośtam i innych aktywistycznych gęb które są pierwsze do planowania i żądania kasy, a ostatnie do pomagania mieszkańcom i dlatego wszystko działa i wszyscy się dogadują.
~Andrzej 64 2023-03-18 15:17:06 z adresu IP: (2a00:f41:7000:ad38:0:x:x:x)
Wystarczy kraść i s.... z kraju i donosic na własną ojczyznę aby dostać emeryturę 33tysia j..... s.... złodzieja
~Komentarz został usunięty2023-03-22 12:28:44 z adresu IP: (145.237.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Andrzej 64 2023-03-18 15:02:40 z adresu IP: (2a00:f41:7000:ad38:0:x:x:x)
Jak zwykle platformerski Wrocław blokuje wszystkich i wszystko!!!!!
~Komentarz został usunięty2023-03-22 12:30:01 z adresu IP: (145.237.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Rzecznik LKK2023-03-18 11:05:10 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Przedstawiciele KD i gminy Wrocław wybierają się do Lwówka, aby pobrać nauki i ostatecznie rozwiązać kwestie wspólnego biletu.
~Gosc2023-03-18 09:13:36 z adresu IP: (2a00:f41:70b7:a408:5d31:x:x:x)
No i moja droga nie wspominasz nic o tym, że przy programie nasz wrocław kolej jest symbol *, który oznacza , że masz najpierw miastu zapłacić podatki i wsiadać do pociągu tam gdzie wskazano. Jest to też oszustwo, ponieważ jadąc np. z Legnicy na dworzec główny mam opłacony bilet na odcinku miejskim (od Leśnicy do Głównego) i co z tego? A co do płacenia podatków we Wrocławiu - o sensie tego przekonują się mieszkańcy rubieży graniczących z sąsiednimi gminami - u nich odcinki specjalne, brak chodnika i wywożenie szamb- średniowiecze, za miedzą inny świat.
~co jest za informacja?!!!2023-03-18 08:26:36 z adresu IP: (2a02:a317:e337:cd00:79ce:x:x:x)
Rodak w nagraniu mówi co innego, a w tekście co innego i jeszcze redakcja ładuje tytuł bez związku z sytuacją. W stylu pisu i bezpartyjnych, syf.
~Tubylec2023-03-22 12:30:47 z adresu IP: (145.237.xxx.xxx)
A czego od kanciarzy oczekiwać?
~Emma2023-03-18 08:19:40 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Opinie wyrażane na tym forum są porażające. Nie sposób pojąć, że niektórzy są aż takimi ignorantami. Na ogół gdy nie wiadomo, o co chodzi, (to) na pewno chodzi o pieniądze i interesy ekonomiczne. Prezydent miasta musi działać na podstawie prawa i w granicach prawa. Środki na wspólny bilet po prostu muszą być w budżecie uchwalonym przez radę gminy. Czy naprawdę uważacie, że prezydent miasta jest "samobójcą" i celowo nie chce wspólnego biletu ? Przy tym nie chcecie lub nie potraficie zauważyć, że za 1,00 PLN można kupić bilety Nasz Wrocław Kolej. To imienny, miesięczny bilet uprawniający do przejazdów na wszystkich liniach komunikacji miejskiej. Jeżeli ktoś ma bilet miesięczny na przejazdy pociągiem, korzystanie z wrocławskich tramwajów i autobusów kosztuje go 1 zł miesięcznie.
~Camil2023-03-17 21:07:38 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Dopóki mieszkańcy będą biernie czekać, różni śmieszni ludzie będą ich robić w balona. Z tym biletem, z patodeweloperką, słupkami uniemożliwiającymi parkowanie, rosnącymi czynszami w budynkach, w których nikt niczego nie robił od pięćdziesięciu lat, etc.
~Gosc2023-03-18 09:22:25 z adresu IP: (2a00:f41:70b7:a408:e589:x:x:x)
Analizuję wiadomości ze świata i cały czas mi wychodzi, że słupki stawia zdium, wcześniej zdik pod zarządem prezydenta miasta- podwładni. Patodeweloperka -pozwolenia na budowę wydaje powiat, w przypadku miasta na prawach powiatu urząd miejski również podwładni prezydenta, stan budynków komunalnych - gmina czyli następni podwładni.......i co z tej analizy wynika?
~Emma2023-03-18 08:21:43 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Zanim się odezwiesz, pomyśl ile nie wiesz. Analizuj wiadomości ze świata. Ucz się z różnych źródeł. Patrz wielowymiarowo. Miej dystans do jednego konceptu prawdy. Opanuj umiejętności myślenia logicznego. Przygotuj się na reset swojego myślenia.
~oiulko2023-03-17 20:27:48 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Przecież Sutryk nie dopuści do tego by kolej mogła wozić ludzi, bo to przecież nie Das platformy zasługa. Jeśli każda kolej na Dolnym Śląsku 8-15 lat temu była nierentowna, rozkradano szyny, instalacje, sprzedawano lub dewastowano bud. stacyjne to jak to może być? Wbrew zaleceniom Das platformy i Berlina kolej ma być? Wystarczy że jest w Berlinie. Co osiągnął w swej kadencji von Sutryk? Pytam co? Co zrobił, jaki Wrocław ma być za lat 5,10..., ma jakiś "Plan...", czy widzi problemy które należy rozwiązywać ...? Gdzie nie spojrzeć pustka, nicość, beznadzieja jak to w niemieckiej Das Platformie. Im gorzej tym lepiej dla Niemców.
~Komentarz został usunięty2023-03-22 12:32:26 z adresu IP: (145.237.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Bryk2023-03-17 18:59:30 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ale ten Sutryk jest nieudany
~wrocławianin2023-03-17 18:47:51 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Odjeżdża szansa na wspólny bilet. Dlaczego? Bo $utryk nie rozumie jakie znaczenie dla aglomeracji ma wspólny bilet.
~Tubylec2023-03-22 12:33:38 z adresu IP: (145.237.xxx.xxx)
Nie "dla aglomeracji", a dla pisowskiego zarządu i pisowskiej kolei. Wrocław nie będzie przepłacał za wydumane żądania.
~Paula2023-03-17 18:24:08 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Niestety. Dzięki trollom, akcjomiastozie i pseudoekspertom zamiast wydać 5 mln na sprawny transport zbiorowy z którego korzysta ponad 30% mieszkańców wydaje się po kilkanaście milionów rocznie na ścieżki rowerowe z których tylko w sezonie korzysta 4-6%. Bo każdy woli jechać w ciepłym i suchym. Prosta arytmetyka zamiast roweru zbiorkom nam styka.