Pacjenci notorycznie nie pojawiają się na umówionych wizytach lekarskich

Martyna Czerwińska, GN | Utworzono: 2023-03-24 12:48 | Zmodyfikowano: 2023-03-24 12:49
Pacjenci notorycznie nie pojawiają się na umówionych wizytach lekarskich - zdjęcie ilustracyjne: fot. RW
zdjęcie ilustracyjne: fot. RW

"Odwołuję, nie blokuję" - pod takim hasłem ruszyła ogólnopolska kampania, która ma uświadomić pacjentom, że jeśli nie odwołają umówionej wizyty u lekarza i nie pojawią się na niej, nikt inny nie skorzysta z konsultacji i miejsce się zmarnuje. W efekcie rosną kolejki do specjalistów. Tylko w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym przy Borowskiej we Wrocławiu w zeszłym roku przepadło 29 tysięcy wizyt. Pacjenci przyznają, że nie byli tego świadomi:

NFZ uruchomił system SMS, który przypomina o wizytach, ale tylko w najbardziej obleganych poradniach, takich jak endokrynologiczne czy kardiologiczne. W popularnej przychodni Dobrzyńska we Wrocławiu takiego systemu nie ma, ale zastępca dyrektora Maciej Kamiński nie wyklucza, że się pojawi. Placówka będzie musiała jednak zainwestować własne pieniądze:

- Poradnia nie dostaje pieniędzy, gdy konsultacja się nie odbyła, nie może z niej też skorzystać nikt inny i kolejki się wydłużają - mówi Anna Szewczuk-Łebska z NFZ:

W zeszłym roku, tyko w naszym regionie przepadło 14 tysięcy konsultacji u ortopedów, 7 tysięcy wizyt u lekarzy onkologów, a 6 tysięcy u kardiologów. Tymczasem kolejka do ortopedów liczy... 18 tysięcy.

Posłuchaj programu:

cz.1

cz.2


Komentarze (7)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Ostatnia prosta 2023-03-25 07:00:00 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
~Max2023-03-24 21:20:40 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ciekawe ilu z tych pacjentów po prostu zmarła zanim doczekała się wizyty.
~Gosc2023-03-24 19:15:36 z adresu IP: (2a00:f41:70f0:b2b3:7d8d:x:x:x)
W komercji jak ktoś nie przychodzi to jego pesel wpisuje się na czarną listę i problem tego "pacjenta" zostaje rozwiązany. Potem jak dzwoni od razu w bazie wyświetla się na czerwono.
~pacjent2023-03-24 18:40:18 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
W wielu miejscach brakuje kontaktu e-mailem między przychodnią a pacjentem. Do niektórych przychodni nie można się dodzwonić.
~Agap2023-03-24 16:01:13 z adresu IP: (2a01:112f:4409:2100:688c:x:x:x)
Jakby w rejestracjach odbierano telefony, to by się dało odwołać. Mnie się dwa razy nie udało dodzwonić.
~Saja2023-03-24 18:34:48 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
To prawda, więc powinien być dodatkowy ustalony numer dla rezygnujących z wizyty , wtedy byłoby OK
~bera2023-03-24 15:38:40 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Różnie się układa w życiu, ale każdy ma telefon i może uprzedzić, że nie przyjdzie. Musi być ustalona odpłatność za nieobecność. Tyle osób czeka miesiącami do specjalistów a tutaj beztroska bo bezpłatnie.