Wrocław: Rowerem miejskim w siną dal

Jakub Dworzecki, mk | Utworzono: 2023-06-01 15:01 | Zmodyfikowano: 2023-06-01 15:03
Wrocław: Rowerem miejskim w siną dal - fot. Jakub Dworzecki
fot. Jakub Dworzecki

- Co więcej, na mapie pojawią się dodatkowe miejsca, przy których pojazd będziemy mogli zostawić - mówi Radiu Wrocław Jacek Kowalski z Aglomeracji Wrocławskiej:

- Tych stacji pojawi się pięć: dwie w Gminie Kobierzyce, dwie w Kątach Wrocławskich i jedna w Wiszni Małej, więc będzie 50 dostępnych rowerów poza granicami Wrocławia. Traktujemy to, jako pilotaż. Chcemy zobaczyć zainteresowanie, ale też sprawdzić lokalizacje stacji, i jak przyjmą to rozwiązanie mieszkańcy.

Pięć nowych stacji działa już w Wysokiej, Mokronosie, Smolcu, Psarach i Bielanach Wrocławskich.

Wójt Gminy Kobierzyce, Ryszard Pacholkik gwarantuje, że jednoślady będą regularnie wykorzystywane:

- To kolejny element budowy infrastruktury, łączącej Wrocław z Kobierzycami. Także rower miejski zawitał do gminy wiejskiej. Nie będzie tutaj stał, tylko będzie funkcjonował.

Urszula Jagielnicka z Biura Zrownoważonej Mobilności UMW zaznacza, że to pilotażowy projekt, który rozszerzy sieć Wrocławskiego Roweru Miejskiego:

- Trzeba pamiętać o tym, że do tej pory było to niemożliwe. Nie można było wyjechać rowerem miejskim poza Wrocław i go zostawić gdzieś poza Wrocławiem. Teraz, to jest już możliwe, możemy właśnie zaparkować przy jednej z takich stacji.

Dodatkowo wraz z uruchomieniem stacji, przybyło w regionie 50 rowerów. Można je wypożyczać na tej samej zasadzie, jak we Wrocławiu. Pierwsze 20 minut jazdy oraz pozostawienie jednośladu przy stacji jest darmowe, natomiast oddanie go w wyznaczonej strefie kosztuje 5 złotych.

Zdjęcia
Wrocław: Rowerem miejskim w siną dal - 4
Wrocław: Rowerem miejskim w siną dal - 5
Wrocław: Rowerem miejskim w siną dal - 6

Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~DlnŚ2023-06-02 14:46:27 z adresu IP: (104.28.xxx.xxx)
Zobaczcie sobie na Google Street View jak regularnie i harmonijnie zbudowany (zaplanowany) jest Amsterdam - poczynając od centrum ku obrzeżom: kamienice - kamienice/bloki mieszkalne - domy szeregowe - domy wolnostojące połączone w harmonijne osiedla ze wspólnymi, zadbanymi przestrzeniami. W centrum gęściej, na obrzeżach luźniej. Nie ma wielkich osiedli w szczerym polu daleko od centrum. Są miasteczka satelickie zbudowane podobnie i połączone znakomitą komunikacją publiczną. Wszędzie świetna infrastruktura rowerowa. Zieleń na ulicach. Miasto dogęszczone, ale nieprzytłaczające. W takim mieście poruszanie się rowerem, pociągiem, tramwajem czy autobusem jest dużo przyjemniejsze. A teraz zobaczcie jak rozlany i bezładnie budowany jest Wrocław. Nie chcę uprawiać krytykanctwa, nie jest jeszcze tak źle, są miasta w Polsce, gdzie ten ład przestrzenny wygląda gorzej, ale... Naciskajmy na urzędników w sprawie tego niechlujstwa, które nam nie służy i obniża jakość życia. Zbliżają się wybory, będą słuchać...
~DlnŚ2023-06-02 14:36:53 z adresu IP: (104.28.xxx.xxx)
~Ola, jedno drugiego nie wyklucza - potrzeba i kolei aglomeracyjnej, i komunikacji autobusowej, i infrastruktury rowerowej. Nie ma co się dziwić, że udział ruchu rowerowego jest jeszcze niski - nie musi rosnąć liniowo, trzeba przekroczyć pewną "masę krytyczną" wygodnej i nieposzatkowanej infrastruktury, żeby ruchu rowerowego faktycznie przybyło. Polecam prześledzić przypadek zakorkowanego i zanieczyszczonego dawniej Amsterdamu (mniej więcej wielkości Wrocławia), Kopenhagi czy Berlina. Gdyby infrastruktury rowerowej było tyle co samochodowej, a samochodowej tyle co rowerowej i wydawało się na nią tyle samo pieniędzy, to gwarantuję, że udział ruchu samochodowego drastycznie by się zmniejszył, a rowerowego drastycznie by się zwiększył. Do tego dochodzi jeszcze planowanie urbanistyczne - gdzie budować nowe osiedla i w jakiej formie, którego nam zdecydowanie brakuje.
~Wroclawianin2023-06-01 15:55:52 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Zamiast zrobić, wspólny bilet z koleją To jeszcze chcą bardziej, lupic z kasy mieszkańców, za wynajem rowerów ! Chyba firma ,wypozyczajaca rowery źle stoi finansowo...? Kabaret
~Ola2023-06-01 15:40:58 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Pytanie tylko po co? Wolałabym pociąg lub autobus na bilet miejski. Robi się to żeby wywalić kasę pod tezę 15% udziału ruchu rowerowego. Wydano kilkaset milionów jeśli nie miliard a ruch rowerowy jak na ironię nie chce rosnać...