Jest decyzja w sprawie rozbudowy A4

, Jd | Utworzono: 2023-09-30 11:37 | Zmodyfikowano: 2023-09-30 11:41
Jest decyzja w sprawie rozbudowy A4 - fot. ilustracyjna / Radio Wrocław
fot. ilustracyjna / Radio Wrocław

Po zweryfikowaniu poprawności dotychczasowych wytycznych wybrano dwa warianty skierowane do dalszego procedowania. Rekomendowany wariant zakłada rozbudowę trasy o pas awaryjny na podstawie obecnego przebiegu A4. Przewiduje on likwidację węzła Pietrzykowice i zastąpienie go pętlą Strzeganowice, ulokowaną bliżej węzła Kąty Wrocławskie. Nowy węzeł dostałby łącznik z Drogą Krajową nr 35 między Wrocławiem a Świdnicą, co pozwoliłoby na obsługę rozbudowywanej w jej sąsiedztwie strefy ekonomicznej. To jeszcze nieoficjalne informacje, jakie ustalono na piątkowej komisji, ale jej wybór pozwoli na rozpoczęcie starań o wydanie poprzedzających inwestycję pozwoleń środowiskowych.

- To nie ulega wątpliwości, że autostradę trzeba poszerzyć, bo brakuje jej rozwiązań, które są obecnie koniecznym standardem – mówi Radiu Wrocław Magdalena Szumiata z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

"Obecna przepustowość autostrady jest niewystarczająca. Wiemy, że jest bardzo duży ruch, bardzo dużo wypadków i kolizji. Będzie bezpieczniej, ponieważ te trzy pasy, rozłożą ten ruch, no i będzie pas awaryjny, czyli w przypadku, gdy dojdzie do kolizji, to wtedy będzie łatwiej dotrzeć służbom na miejsce."

Wybrano także wariant alternatywny, który od węzła Wrocław-Wschód do okolic Olbrachtowic pokrywa się z przebiegiem autostrady, po czym odbija na północ. Zamiast z istniejącym węzłem Kostomłoty, łączyłaby się z pętlą Nowa Wieś Kącka, którą należałoby zbudować pod Kątami Wrocławskimi. Wariant ten omija cenne przyrodniczo tereny, chronione w ramach obszaru Natura 2000, ale wymagałby wyburzenia kilku nieruchomości kolidujących z zakładanym przebiegiem.

Reklama

Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Artur Adamski2023-10-07 09:54:02 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Klasyka WIEŚCI BEZ TREŚCI.
~Gość2023-10-01 12:01:12 z adresu IP: (2a00:f41:70a6:f348:48f:x:x:x)
No i na czym polega ta decyzja? Gdzie projekt i pozwolenie na budowę. To jest zapowiedź następnej zapowiedzi.
~Joanna2023-10-01 09:33:56 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Panie Ciołko, jak zwykle w Pana wykonaniu stek bzdur. Decyzja nie zapadła.
~Valdi7772023-10-01 00:40:09 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
No cóż to są dyrdymały i pierdoły. Po diabła brąć w stary ślad. Ominąć Wrocek po nowym śladzie będzie taniej i bezpieczniej.
~xx22023-09-30 18:59:14 z adresu IP: (185.237.xxx.xxx)
po tylu latach doszli do wniosku że trzeba rozbudować o pas awaryjny.wow teraz kolejne 30 lat bedzie potrzebne na budowę...
~Rabbe2023-09-30 18:07:11 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
Pic na wodę i mydlenie oczu obywatelom którzy mają myśleć że mają na coś wpływ. O węźle Strzeganowice że powstanie było wiadomo już dawno. Powiem więcej, rolnicy na których polach powstanie też już o tym dawno wiedzieli. Teatr dla gojów.