Mieszkańcy południa Wrocławia chcą dodatkowych linii autobusowych

Martyna Czerwińska, WK | Utworzono: 2023-11-21 08:06 | Zmodyfikowano: 2023-11-21 08:07
Mieszkańcy południa Wrocławia chcą dodatkowych linii autobusowych - fot. archiwum Radio Wrocław
fot. archiwum Radio Wrocław

Na tramwaj na razie nie ma szans, a autobusy kursują według pasażerów za rzadko i na zbyt krótkich trasach. Obecnie z tej części miasta można dotrzeć bez przesiadania się tylko do dworca głównego PKP, mówi autorka petycji, Agnieszka Dusza:

- W jedną stronę to nie jest problem, bo przesiadka koło dworca trwa około 15 minut. Ale w drugą stronę trzeba już czekać, bo autobusy na osiedle nie jeżdżą tak często. Taki transport nie jest zachętą, by korzystać z tej komunikacji, co widać na drogach. Większość jeździ samochodami, często wozi siebie i powietrze, tworząc korki.

Mieszkańcom zależy przede wszystkim na bezpośrednich połączeniach z uczelniami wyższymi - Uniwersytetem Wrocławskim i Politechniką Wrocławską, ale także okolicami Dworca Świebodzkiego. Miasto nie wyklucza takiej możliwości, ale jak mówi Tomasz Sikora z Urzędu Miejskiego, analiza ruszy dopiero po złożeniu petycji:

- Gdy złożona petycja trafi do Wydziału Transportu, wtedy planiści ruchu uważnie będą przyglądać się zawartym tam pomysłom. Często jest tak, że z perspektywy mieszkańca widać więcej i lepiej niż z ogólnomiejskiej perspektywy. Dopiero po analizie proponowanych rozwiązań przyglądamy się możliwościom technicznym i wdrożeniowym.

Z nowych połączeń skorzystałoby wiele osób, tłumaczy Agnieszka Dusza:

- Są dzieci, są osoby starsze, które mają problem z wydostaniem się z osiedla. Dlaczego muszą stać często na mrozie, przesiadać się i czekać na autobus, jeśli mogą rano trochę dłużej pospać, a popołudniu lepiej wykorzystać czas na przygotowanie się do lekcji, na własne zainteresowania.

Analizujemy nowe rozwiązania dla komunikacji miejskiej, także na południu, dodaje Tomasz Sikora:

- W przyszłym roku będziemy robić Kompleksowe Badanie Ruchu. To wielkie, warte kilka milionów złotych badanie prowadzone raz na 5 lat. Sprawdza w jaki sposób przemieszczają się wrocławianie, na jakich kierunkach, jakie są potoki ruchu, ale też jakie potrzeby. Na tej podstawie później wprowadzane są zmiany. Także w siatce MPK.

Miasto dodaje, że sugestie z petycji mieszkańców Ołtaszyna i Wojszyc też zostaną wtedy wzięte pod uwagę. Mieszkańcy obliczyli, że jeśli autobus zabierałby co pół godziny 30 osób z osiedla, korki znacząco by się skróciły.

Petycję można znaleźć TUTAJ.

Reklama

Komentarze (15)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~PaJacek2023-11-26 16:45:28 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Kierowców brakuje, a oni chcą nowych linii...
~BratPit2023-11-23 16:57:51 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Jak zwykle, poklepią po plecach, powiedzą w mediach - "Fajne Jagodno", ktoś da darmową pizzę, przyjedzie Tusek i popitoli, a życie zweryfikuje... Gdzie jest tramwaj na Jagodno (w Toruniu udało się skrzyżować linię tramwajową z kolejową, a prezydent Torunia powiedział z dumą- We Wrocławiu się to nie udało)? Gdzie jest tunel pod Odrą z okolic Dworca głównego na północ w stronę Placu Gruwaldzkiego albo Kochanowskiego? Gdzie jest wiadukt kolejowy nad Zwycięską, nad Bardzką, dla pociągów? Gdzie jest tunel (albo wiadukt) przecinający linie kolejowe miedzy Grabiszyńską a Legnicką? Gdzie jest uruchomiony Dworzec Świebodzki z kolejami algomeracyjnymi w kier zachód - północ? Gdzie jest tunel pod Świebodzkim, łączący go z Dw Głownym i z wylotem w str. Psiego Pola? Gdzie jest podziemny tunel w miejscu obecnej Kazimierza Wielkiego? Gdzie jest Wrocławski Szybki Tramwaj? Dlaczego nie ma połączenia kolejowego ze Zwycięskiej , z dawnej jednostki wojskowej - POCIĄGIEM- do Głownego? Tory przecież są, a pitoli się o tramwaju, który nie wiadomo którędy miałby tam dojeżdżać... Gdzie jest tramwaj na Psie Pole? Na Maślice? Do Bielan Wrocławskich? Gdzie jest tramwaj na Gajowickiej? Gdzie jest pociąg na lotnisko? Dlaczego wzdłuż Klecińskiej, Gądowianki, Ostatniego Grosza i dalej Mostu Millenijnego nie ma linii tramwajowej? Dlaczego wzdłuż połączenia Krakowskiej z Biskupinem NIE MA linii tramwajowej? Dlaczego po Obwodnicy Towarowej Brochów-Krzyki-Grabiszyńska- Nowy Dwór -Leśnica / Legnicka-Popowice-Osobowice/ Nadodrze- Psie Pole nie jeżdżą pociągi aglomeracyjne?
~Artur Adamski2023-11-23 12:13:21 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jedno jest więcej niż pewne - ani Sutryk ani nikt z jego sitwy NIGDY tego problemu nie rozwiąże.
~Omo2023-11-22 21:20:53 z adresu IP: (89.66.xxx.xxx)
Tusk wam da....kawałek pizzy
~Anna2023-11-22 09:53:22 z adresu IP: (2a00:f41:70fa:9d08:9d2b:x:x:x)
Kompleksowe Badanie Ruchu? Milionowe badanie trwające 5 lat? Marnotrawienie pieniędzy, które należy właściwie spożytkować np.część na zarobki dla obsługi MZK. Tu naprawdę nie trzeba już żadnych drogich badań. Mieszkańcy chcą tylko normalnie funkcjonować. Czy to tak wiele??
~70% debeelee2023-11-22 09:07:00 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
No to muszą swoje "syny" wysłać do pracy w MPK, bo nie ma kto autobusami jeździć na tych liniach, albo wreszcie zmienić władze Wrocławia, bo te, które mamy, nie radzą sobie z niczym, poza obsadzaniem stołków swoimi kolesiami. Jak mówił Freud ludzie chcą wolności, ale boją się odpowiedzialności, bo wolność to odpowiedzialność... Dlatego rządzą w Polsce ci sami od ponad 30 lat.
~Tomek2023-11-22 07:27:57 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Na pewno rozwiązaniem byłby tak zwany autobus pospieszny wprowadzenie go trzy cztery kursy na godzinę jeżdżą w kółko i nie ma problemu poza tym korki które tworzą się w mieście generują opóźnienia kółko się zamyka
~Karol2023-11-21 17:32:58 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
To samo tyczy się 112/612, które notorycznie nie przyjeżdżają lub spóżniają się, co przy częstotliwości raz na godzinę każdego z nich i przy staniu w ogromnych korkach paraliżuje dojazd. Większa częstotliwość lub nowy autobus jest potrzebny. Dojazd jest drogi, długi i problemaryczny jeśli trzeba się kilka razy przesiadać, przy tej częstotliwości. Jest potrzebna dłuższa trasa.
~Piotr2023-11-21 16:56:04 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Władza przygotowała bardzo szybkie i komfortowe połączenie z Centrum pociągiem. Pociag jest punktualny i jedzie tylko parę minut. Dlaczego Państwo nie korzystacie???
~Jajan2023-11-21 18:06:07 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ja jeździłem pociągiem do głównego z Muchoboru ale po wakacjach nie da się wsiąść w godzinach porannych i wracając z pracy po południu. Pociąg jest wypchany po brzegi a na nowy skład nie ma kasy
~Wrocławiak 2023-11-21 16:29:52 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
Ludzie weźcie pod uwagę że brakuje kierowców w MPK, nikt nie chce pracować za te pieniądze. Kierowcy hurtowo odchodzą
~Wybierzcie mądrze2023-11-21 13:30:54 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
"Na tramwaj na razie nie ma szans". Jak to, drodzy mieszkańcy Ołtaszyna - przecież mieliście obiecany tramwaj. Podziękujcie komu trzeba przy wyborczej urnie za kilka miesięcy...
~Artur Adamski2023-11-21 11:00:40 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Niekoniecznie nowe linie, ale żeby choć autobusy z tych istniejących kursowały częściej. Albo chociaż przyjeżdżały wtedy, kiedy mają przyjechać a nie wtedy, kiedy im się chce. Bardzo często pod dworcem głównym na 113 trzeba czekać godzinę. Nierzadko bywa, że nie przyjeżdżają nawet dwa pod rząd autobusy wymienione w rozkładzie jazdy.
~Kania2023-11-21 08:16:26 z adresu IP: (178.218.xxx.xxx)
Jest autobus z południa Wrocławia, który dojeżdża do Politechniki Wrocławskiej z Jagodna. Do Uniwerku akurat z Ołtaszyna jest autobus i na Świebodzki też... Co za dziennikarz to weryfikuje? Wystarczy popatrzeć w rozkład jazdy MPK.
~NIkt2023-11-21 15:44:22 z adresu IP: (2001:470:71:47b:f0c3:1124:x:x:x)
Nie ma takich linii z Ołtaszyna. 127 i 144 mają pętlę na Partynicach.