Trzy ulice w Leśnicy z zakazem wjazdu dla ciężarówek

Mateusz Florczyk, JD | Utworzono: 2024-02-08 15:45 | Zmodyfikowano: 2024-02-08 15:46
Trzy ulice w Leśnicy z zakazem wjazdu dla ciężarówek - fot. archiwum RW
fot. archiwum RW

Miasto wyraziło zgodę i wprowadzi zakaz w obszarze ograniczonym ulicami Dolnobrzeską, Mokrzańską i Średzką. -Wszystko zaczęło się od remontu tej pierwszej, gdzie tranzyt przeniósł ruch na boczne ulice Leśnicy - mówi Robert Suligowski, Przewodniczący Rady Osiedla Leśnica.

"Nadal oznakowanie nie jest perfekcyjne, cały czas borykamy się z problemem zatykania się Średzkiej przez ciężarówki. Nasz układ komunikacyjny nie nadaje się do tego, aby jeździły po nim 40-tonowe ciężarówki."

Obecne znaki B-5 na wlotach poszczególnych ulic w wyznaczonym obszarze zostaną ujednolicone, aby wszędzie funkcjonował zakaz wjazdu dla pojazdów o masie przekraczającej 3,5 t. Jednak mieszkańcy Leśnicy nie są przekonani do skuteczności tych działań"

Tomasz Sikora z Magistratu uspokaja mieszkańców, zapewniając, że oprócz oznakowania zostaną wprowadzone inne rozwiązania:

"Być może zamontujemy także informację, tablicę elektroniczną, która będzie pokazywała kierowcom, że jazda obwodnicą jest szybsza."

Dla nowego oznakowania zostanie opracowany projekt. Po uzyskaniu niezbędnej opinii zrealizuje go Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.

Reklama

Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kret2024-02-08 17:11:02 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tak samo jest w centrum Wrocławia , do tego jeźdżą z dużymi prędkościami - kto im podskoczy
~Logik2024-02-08 16:29:02 z adresu IP: (2a00:f41:70de:2f62:555c:x:x:x)
Mam nadzieję że wkrótce firmy transportowe opracują aplikację z zaznaczonymi takimi strefami i każda dostawa do nich będzie odpowiednio płatna - z cyklu przeładunek na auto 3,5t , kilka kursów zamiast jednego - jeśli o mnie chodzi to możecie nawet wprowadzić strefę dla elektryków, ale pora wreszcie za te fanaberie kasować - dostawa czegoś w takie miejsca musi kosztować.
~Gość2024-02-08 16:10:20 z adresu IP: (2a00:f41:70de:2f62:555c:x:x:x)
3,5t to jest obłęd i stan umysłu - zgodnie z tym do tego obszaru nie powinien być realizowany żaden transport i żadne dostawy i żadne przesyłki gabarytowe (typowe auta dostawcze mają do 7,5t) - możecie realizować dostawy nawet rikszą ale za taką przyjemność trzeba zapłacić. No cóż stan 3,5t jest jak widać nieuleczalny - w sąsiednich miejscowościach można spotkać znaki 5t , 7t , a znak 3,5t jest używany tam gdzie są ku temu powody.
~z Leśnicy2024-02-08 18:37:26 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Dokładnie tak jest, zakaz 3,5t w 99% przypadków jest nadużyciem i nie ma żadnego uzasadnienia, to nie są prywatne wewnętrzne drogi , parkingi z kostki betonowej , a gminne ulice, które jako ulice powinny z definicji spełniać 9t aby możliwe były dostawy małymi dostawczakami - przecież nikt takim samochodem złośliwie komuś nie jeździ pod oknami, natomiast kwestia tranzytu czymś większym to jest inna sprawa - no przy takim oznakowaniu jak się komuś tam zepsuje auto to nie można tam wjechać lawetą aby je podjąć , a jego właściciel powinien je zapchać przed patologiczny znak. Problem Leśnicy polega na tym, że nikt nie buduje objazdu ulicy Średzkiej obok pętli i przez krzaczory i tyłami Agrobudu, nikt też nie kwapi się aby ulicą Starogajową od południa obejść przedszkole przeciąć ulicę Jeleniogórską i przez krzaki wybudować przeprawę na Marszowice i potem istniejącą drogą koło cmentarza przedłużyć taką trasę do wyjazdu z miasta. Finał jest taki, że w Leśnicy z główną drogą spotykają się od północy 2 wojewódzkie (Dolnobrzeska i Marszowicka) a od południa jedna (Trzmielowicka) - i jak tam ma być dobrze?