Nie chcą wysokich bloków, ani hotelu - mieszkańcy zachodniego Wrocławia protestują

Joanna Jaros, MC | Utworzono: 2024-04-30 06:34 | Zmodyfikowano: 2024-04-30 06:35
Nie chcą wysokich bloków, ani hotelu - mieszkańcy zachodniego Wrocławia protestują - fot. Joanna Jaros
fot. Joanna Jaros

Właściciel spotkał się nawet z mieszkańcami proponując zmianę planu miejscowego właśnie w ten sposób. Mieszkanka, Justyna Stanaszek wyjaśnia, że to całkowicie zablokuje drogi na tym osiedlu. -Budowa Kozanowa była planowana około 50 lat temu. W latach 80-tych nie było jeszcze takiej ilości aut, jak teraz. Już w te chwili jest bardzo duży problem z parkowaniem, z drogami, z korkami.

Deweloper, z wnioskiem o zmianę planu zagospodarowania na tej działce, zwracał się także do nas, wyjaśnia Michał Guz z Urzędu Miasta. Nie procedujemy jednak tej sprawy, dodaje Guz. -Nie ma możliwości postawienia tam zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej. Mieszkańcy jej nie chcą i dla nas ten sygnał od mieszkańców jest jednoznaczny, jeżeli oni nie chcą, również dla nas nie ma tematu.

Mieszkańcy jednak boją się, że na tej działce może powstać hotel z mikroapartamentami na długoterminowy wynajem. -Na działkach, na których nie może powstać budynek mieszkalny stawiają hotele. Budynki, które oficjalnie są hotelami a kończą jako mikroapartamentowce z mieszkaniami na wynajem. Naszym celem jest zablokowanie takiego pseudo wykorzystania działek, mówi Damian Kuczaj.

Dlatego też zbierają podpisy pod petycją do władz miasta, aby ten plan miejscowy zmienić. Michał Guz z Biura Prasowego Urzędu Miasta tłumaczy, że zmiana planu zagospodarowania, aby na tej działce nie mógł nawet powstać hotel mogłaby narazić miasto na wysokie odszkodowania. -Z drugiej strony jest rzeczywiście inwestor i ma plan miejscowy, a więc on wchodząc w posiadanie tego gruntu, miał już określone funkcje dla tego terenu.

Mieszkańcy przygotowują dla władz miasta petycję w tej sprawie.

Posłuchaj całego programu:


Komentarze (31)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kaitek2024-05-07 05:51:55 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
A może garaże piętrowe wreszcie znaczną budować i wprowadzic winiety dla osiedli to ci co maja garaże nie będę stawiać aut na ulicu
~Anna40002024-05-01 18:09:45 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Owszem mieszkania są potrzebne,ale nie za takie pieniądze i nie kosztem wyburzenia hali sportowej. Jak to się ma do propagowania zdrowego trybu życia, do likwidowania korków na drogach, kiedy ulica będzie ta sama a samochodów przybędzie wraz z nowymi lokatorami.
~Vampirka2024-05-01 16:49:13 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Im więcej wysokich budynków tym lepiej! Ja żałuję, że we Wrocławiu tak naprawdę jest tylko jeden wysoki budynek. Poza tym jak komuś się nie podobają bloki to niech jedzie mieszkać na wsi. Miasto to miasto. Protestujący mają własne mieszkanko, ale nie chcą pozwolić na budowę kolejnych, w których mogliby zamieszkać inni. Mieszkania się rozchodzą w szybkim tempie, widać są potrzebne.
~Janek Hank2024-05-01 16:33:33 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Mieszkań brakuje i należy budować wysoko. Jak jakiejś suce się nie podoba to niech się wyprowadzi
~Takrak2024-05-01 15:19:51 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
Mieszkania schodzą jak ciepłe bułeczki wiec są potrzebne
~Jacek Sutryk2024-05-01 11:52:24 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Dzień dobry, Jako prezydent Wrocławia muszę podkreślić, że plan zagospodarowania jest uregulowany i inwestor ma prawo budować zgodnie z nim, włącznie z hotelem. Władze miasta są zawsze otwarte na dialog, ale w tej sytuacji nie ma możliwości zmiany planu zagospodarowania. Bardzo mi przykro, że nie możemy spełnić oczekiwań wszystkich mieszkańców, ale musimy respektować obowiązujące przepisy i plany zagospodarowania przestrzennego. Pozdrawiam JS.
~W.D. 2024-05-01 19:05:43 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
do ~Gra Wejdź tak jak ja na fejsbuka, przeczytaj proszę jeszcze raz wypowiedź z 8 marca i powiedz, gdzie niby zostałeś okłamany. "chciałbym wyjaśnić sprawę, o której w Waszej okolicy mówi się od kilku dni. Chodzi o zamysł inwestora, który na terenie działki z halą sportową przy rogu ulic Kozanowskiej i Połbina proponuje wybudować 11-piętrowe bloki mieszkalne z usługami w parterze". "Plan został uchwalony w 2014 roku. Na tej działce nie może być zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej. Nawet nie może tam być budynków o takiej wysokości – plan miejscowy dopuszcza tam 26 metrów, a 11 pięter na pewno oznaczałoby znacznie wyższy budynek" "Powinniście wiedzieć, że aktualny plan miejscowy nie dopuszcza w tym miejscu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, ale pozwala na inne funkcje, na przykład na handel detaliczny, gastronomię, biura, obiekty hotelowe, kryte urządzenia sportowe".
~Gra2024-05-01 16:18:08 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
8 marca na stronie Biura Prasowego Urzędu Miasta pojawiła się wypowiedź pana Prezydenta mówiąca o tym, że plan zagospodarowania terenu z 2014 roku uniemożliwia wysoką zabudowę, a także że sam Pan Prezydent ceni blokowiska i nic się na zmieni w okolicy Kozanowskiej bez zgody mieszkańców. A. Zmienił się plan zagospodarowania? B. 8 marca pan Prezydent nie był zorientowany w temacie ? C. Był zorientowany, ale mówił to co wszyscy chcieli usłyszeć ?
~Bres2024-05-01 10:58:03 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wiecej patodeweloperki, wiecej burzenia szpitali i budowania nowych za miastem, wiecej tramwajow, wiecej lapowek, wiecej marketow, wiecej lewych uczelni Humanum, wiecej zwezanych ulic i platnych parkingow, mniej fabryk, uslug, kultury, gastronomii, targowisk, wiecej bezrobocia. Niech wiesniaki (zdroj, hus, dudus, sutek) dalej niszcza Miasto. D... was jeszcze nie bola ?!
~Wiesniak2024-05-01 10:47:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wybraliscie Sutryka to bedzie was dupcyl do oporu wiesniaki
~Kierowca2024-05-01 08:42:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Informacja o HALI przy ul. KOZANOWSKIEJ a co będzie na ul. PILCZYCKIEJ za ogrodzeniem przy cmentarzu żydowskim i działkami?
~Midom2024-05-01 08:34:46 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Może miasto odkupić teren i przeznaczyć na cel, który zaakceptują mieszkańcy tz. MY!!
~Jacek Sutryk 2024-05-01 11:54:49 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Szanowni Państwo, dziękujemy za propozycję dotyczącą odkupienia terenu i przeznaczenia go na cel, który zaakceptują mieszkańcy. Niestety, musimy poinformować, że obecnie brakuje środków finansowych w budżecie miasta na takie przedsięwzięcie. Jest nam niezmiernie przykro, że nie możemy zrealizować Państwa pomysłu w obecnej sytuacji.Jednakże zachęcamy do dalszego dialogu i współpracy w poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań, które mogą być bardziej dostępne finansowo dla miasta i satysfakcjonujące dla mieszkańców. Pozdrawiam JS.
~tomcio2024-04-30 21:57:46 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
~Ccc2024-04-30 21:10:36 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Jest po wyborach możecie sutryka w Dudę pocałować
~Tekla2024-04-30 15:21:55 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Kto tym miastem rządzi.Panie Sutryk weź tych deweloperów w wsadź w dupę
~Mieszkaniec Kozanowa2024-04-30 10:54:38 z adresu IP: (5.226.xxx.xxx)
Nie wiem czy wiesz trollu, ale masz ten sam adres IP pod którym dałeś wcześniej negatywnego posta :79.186.xxx.xxx Pozdrów Pana Majtykę !
~do_Gość_12024-04-30 10:36:51 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Gość 1 Faktem jest, ze mieszakńczy walcza o to, aby budowany tam ewentualnie budynek był zgodny z planem zagospodarowania. Dlatego zbieramy podpisy pod petycją.
~do_Gość_12024-04-30 11:05:05 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Tak, jeśli miał by tam powstać hotel to ok. Nie mamy na to wpływu. Jeśli pod pozerom hotelu miałby powstać tam blok mieszkalny np. mikroapartamentowiec (jak ktoś wspominał w komentarzach - to czesta praktyka) - to nie okej.
~Gośc 12024-04-30 10:50:19 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Czyli zgodnie z planem może powstać tam hotel albo szpital. O to walczą mieszkańcy? Nie dla zabudowy mieszkalnej, tak dla hotelu lub szpitala?
~Gość 12024-04-30 10:31:44 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
O tak najprościej. Zero merytoryki, zero faktów.
~Mieszkańcy2024-04-30 10:29:54 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
"Moje miasto" Umiesz czytać? "Mieszkańcy jednak boją się, że na tej działce może powstać hotel z mikroapartamentami na długoterminowy wynajem, bowiem plan zabudowę hotelową dopuszcza. Dlatego też zbierają podpisy pod petycją do władz miasta, aby ten plan miejscowy zmienić." Nikt nic nie mówił o złożonym wniosku.
~Pad2024-04-30 10:23:40 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Widzę, że developerskie trolle mocno się uaktywniły.
~Moje miasto2024-04-30 10:20:50 z adresu IP: (2a00:f41:705c:7c54:843b:x:x:x)
Idąc dale jeśli nigdzie nie pojawiła się informacja ani żaden wniosek w sprawie budowy hotelu nie został złożony to oznacza że wypowiadający się Państwo wprowadzają opinię publiczną z premedytacją w błąd podając nieprawdę. Robi się ciekawie.
~Gość2024-04-30 10:18:33 z adresu IP: (2a00:f41:70d7:7085:3190:x:x:x)
No, a gdzie Ci protestujący mieszkają? W wysokich blokach? No to co za różnica 2 bloki więcej na Kozanowie. Problem Kozanowa to zaniechanie przebudowy ulicy Pilczyckiej do 2x2 pasów od Kozanowskiej do Królewieckiej. Problem Pilczyc to brak wyjazdu na skrzyżowanie przy pętli tramwajowej. Problem Maślic to brak wydłużenia tramwaju i jednopasowa Królewiecka, problem Stabłowic to jednopasowa Kosmonautów mimo rezerwy terenowej w postaci pasa krzaków po północnaj stronie i dramatyczny wyjazd ze Starogajowej - wszystkie te problemy są dobrze znane , wybraliście radnych i nich się wykażą - no chyba czas szpilkostrad w Rynku i pucowanie starówki kosztem reszty pora zakończyć. (W ogóle powinna być decentralizacja budżetu miejskiego poprzez oznaczenie jaki % wkładu wnosi taki Kozanów , a jaki inne obszary mające apetyt na inwestycje na czyjś koszt oczywiście)
~Moje miasto2024-04-30 10:05:05 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
A skąd informacja, że deweloper chce budować hotel. Z tego co czytałam wynika że pojawiła się koncepcja tylko budynków mieszkalnych. Jest jakiś wniosek do UM czy pani Justyna to sobie wymyśliła, żeby było bardziej dramatycznie:)
~Mieszkaniec Kozanowa2024-04-30 10:46:28 z adresu IP: (5.226.xxx.xxx)
Ten sam deweloper będzie za chwilę burzył McFit przy Legnickiej, który kupił tylko po to, aby stawiać tam mikroapartamenty. To samo planuje zrobic tutaj, o czym informował na spotkaniu z mieszkańcami. Próbował jeszcze podbić wysokośc zabudowy, aby upchnąć więcej m2, tylko wtedy oficjalnie byłaby to mieszkaniówka. Cel ma jeden- zburzyć jak najszybciej halę (w której na zajęcia uczęszczają dzieci nie tylko z Kozanowa) i postawić patodeweloperkę z mikroapartamentami pod szyldem niby hotelu (popularna pratyka w ostatnim czasie).
~Mieszkańcy2024-04-30 08:31:47 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Nie, walczymy tylko o to, aby zagospodarowania był respektowany, a nie omijany przy wykorzystaniu kruczków prawnych. Deweloperzy często pod pozorem hotelu na działce stawiają bloki mieszkalne.
~Miasto płacze 2024-04-30 08:26:27 z adresu IP: (2a09:bac3:4f9e:137::x:x:x)
Już i tak mam bekę z tej jednorodzinnej wiejskiej zabudowy przez którą ledwo można przejechać jak np. Kowale albo oltaszyn, stablowice, Wojnów na Gaju ta samą patologia - okazałe domy przy centrum dużego miasta. Już widzę to utyskiwanie na korki. Sami sobie to ludzie robią a deweloperzy zacierają rączki.
~Wrocławianin2024-04-30 08:24:07 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Niech budują wszędzie, ale nie u nas. Na Jagodnie, Krzykach, Biskupinie. Niech whybudują nam aquapark, markety i lotnisko i metro ale tylko dla Kozanowa i z miejskich lub prywatnych pieniędzy. Bo nam się należy. Brawo aktywiści.
~Mieszkancy2024-04-30 07:35:50 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Chcemy widoku na morze! I żadnych budynków - w końcu to miasto, a nie byle co!