Weekend w Entropii (Posłuchaj)

Grzegorz Chojnowski | Utworzono: 2011-12-08 18:45 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12

(inf. prasowa) Ewa Harabasz zajmuje się kontekstem społecznym sztuki, głównie wpływem mediów na obraz cierpienia w powszechnej świadomości. W swoich obrazach i rysunkach wykorzystuje fotografie prasowe, które łączy ze starymi technikami malarskimi. Najnowszy cykl Czarnych Obrazów nawiązuje do stylistyki barokowego malarstwa Caravaggia, w którym artystka odnajduje pierwowzór obrazowania dominujący we współczesnych mediach. Ta analogia tkwi zarówno w kompozycji obrazu, jak i w dramatycznej teatralności przedstawienia. Jak pisze: "W inscenizacji gestów i w dramaturgii ujęć wydarzeń i akcji redaktorzy zdjęć New York Times'a zbliżają się do malarstwa barokowego. Widać to zarówno w kompozycji zdjęć, jak i w nawiązaniu do religijnej tematyki obrazów i ich biblijnych wątków." Ewa Harabasz studiowała konserwację dzieł sztuki, pracowała jako konserwator w Polsce i we Włoszech. Od końca lat 80. mieszka i pracuje w USA, ukończyła tam studia artystyczne, wykłada na uniwersytetach m.in. w Nowym Jorku i Bostonie.

Poniżej rozmowa z artystką, więcej (także o spotkaniu z Krzysztofem Wodiczko) na www.entropia.art.pl

Reklama
Dźwięki

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.