100 dni do Euro 2012 (Raport)

Krzysztof Horwat | Utworzono: 2012-02-29 08:08 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

Fot. Wroclaw 2012 sp. zoo

Zegar Euro 2012 tyka.

Inwestycje we Wrocławiu pochłonęły ok. 7 miliardów złotych. Miasto w ciągu ostatnich lat bardzo się zmieniło. Ale czy to wystarczy, żeby zabłysnąć przed obcokrajowcami?

Przyglądamy się stanowi przygotowań regionu do Mistrzostw Europy.

Posłuchaj:

Stadion Miejski (Zobacz) - jedna z najważniejszych inwestycji na Euro 2012.

Z jednej strony odbyło się tu już kilka imprez, swoje mecze rozgrywa też Śląsk Wrocław, jednak tak naprawdę to wciąż jest plac budowy. Negatywnie o inwestycji wypowiada się również NIK. Na dodatek miasto spiera się z wykonawcą o wysokość zapłaty za wykonane prace, nie wiadomo ile ostatecznie stadion będzie kosztował...

Miasta organizujące mecze w trakcie turnieju miały zostać połączone siecią dróg ekspresowych i autostrad.

Tymczasem program budowy tras został mocno okrojony. Nie wiadomo kiedy powstanie dolnośląski odcinek S5 w kierunku Poznania i Trójmiasta, z budową fragmentu S8 do Oleśnicy drogowcy mogą przed mistrzostwami nie zdążyć, na pewno nie pojedziemy ekspresówką na odcinku Oleśnica - Syców.

Za to mamy AOW (Zobacz).

Jeśli nie samochodem, to może do Warszawy, Gdańska czy Poznania wybrać się pociągiem? Podróż ze stolicy Dolnego Śląska do miast - organizatorów niestety nie skróci się i trwać będzie, jak do tej pory - zdecydowanie za długo. Jest za to szansa, że odjedziemy z wyremontowanych, czystych dworców. Wiele obiektów już zostało odnowionych, na kilku trwają jeszcze prace. Najwięcej do zrobienia jest na Dworcu Głównym (Zobacz) we Wrocławiu, choć rzecznik PKP Bartłomiej Sarna zapewnia, że "wszystko idzie w dobrym kierunku i inwestycja na pewno zostanie oddana jeszcze przed Euro".


W razie czego zawsze zostaje samolot. 101 dni przed Euro nowy terminal (Zobacz) uzyskał od nadzoru budowlanego pozwolenie na użytkowanie obiektu. Pierwsi pasażerowie zostaną odprawieni jeszcze w marcu.

Nie do poznania zmieniło się otoczenie stadionu. Powstała sieć nowych dróg wiodących w stronę areny, zachodnia część miasta zyskała nowe połączenia komunikacyjne. Na Pilczyce kursują dwie linie Tramwaju Plus (Zobacz), po ukończeniu budowy torowiska wzdłuż ulicy Pilczyckiej, co ma nastąpić niebawem, składy dotrą również na Kozanów i pod stadion od strony Maślic.

Przy stadionie powstał również zintegrowany przystanek o nazwie Wrocław Stadion (Zobacz). Teraz, oprócz tramwajów, zatrzymują się na nim także pociągi. Przystanek jest dwupiętrowy i dostosowany do osób niepełnosprawnych.

Przy okazji przygotowań do Euro 2012 zyskaliśmy wygodne połączenie z lotniskiem dzięki poszerzeniu Strzegomskiej i Granicznej; przed mistrzostwami ma być gotowa również ul. Pułaskiego (Zobacz).

REKLAMA
Zdjęcia

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~PijaR
2012-03-01 09:44:33
z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Ocena: -1
Same sukcesy, jak można takie głupoty opowiadać. Miasto zatłoczone i brudne, inwestycje nieprzemyślane i niespójne. Tramwaj Plus drogi i wbrew istotnym potrzebom mieszkańców. Dojazd do lotniska miał być realizowany aleją Stabłowicką i miał dojeżdżać tam pociąg. Na koniec dziura przy stadionie, porażka Dutkiewicza. Popatrzcie na odrapane elewacje, w Śródmieściu, na pobrudzone mury, na dziurawe nawierzchnie. Dobrze, że do Wrocławia przyjadą tylko Czesi, bo wstyd byłby większy. W polskim Wrocławiu Niemcy za polskie pieniądze zbudowali Czechom stadion a zyski zbierze UEFA. Super
Reklama