Cud nie lokomotywa! (Wideo, zdjęcia)

| Utworzono: 2013-03-02 08:32 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

fot. PKP

Nowoczesna lokomotywa GAMA, bo to o niej mowa, jest testowana przez PKP Intercity. Jeśli się sprawdzi niewykluczone, że pojawi się też na Dolnym Śląsku.

- Na razie testuje się ją m.in. na odcinku Wrocław - Warszawa - mówi Radosław Kycia z PKP Intercity:



Ile PKP Intercity musiałoby zapłacić za lokomotywę, tego na razie nie zdradza. Wiadomo, że testy na Dolnym Śląsku będą odbywały się m.in. od 11 do 15 marca.

Dodajmy, że premiera pojazdu odbyła się w 2012 roku na targach w Berlinie. Od 27 listopada do 3 grudnia Gama była testowana na torze w Żmigrodzie.

Poniżej lista składów, w których można będzie spotkać Gamę:

TLK 53106 „Norwid” na odcinku Warszawa Wschodnia-Kraków Główny
TLK 31100 „Smok Wawelski” na odcinku Kraków Główny – Warszawa Wschodnia
TLK 15103 „Kaszub” na odcinku Warszawa Wschodnia - Gdynia Główna
TLK 51102 „Kaszub” na odcinku Gdynia Główna - Warszawa Wschodnia
EIC 1803 „Chrobry” na odcinku Warszawa Wschodnia - Poznań Główny
EIC 8102 „Chrobry” na odcinku Poznań Główny - Warszawa Wschodnia
EIC 1601 „Panorama” na odcinku Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
EIC 6101 „Panorama” na odcinku Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Maniek
2013-03-02 09:38:16
z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ocena: 0
"Może jechać 160 kilometrów na godzinę i jest dwusystemowa - to znaczy, że ma silnik spalinowy, ale może też jeździć na prąd". Błąd. To, że ma silnik spalinowy, nie oznacza, że jest dwusystemowa. Jest to jednosystemowa lokomotywa elektryczna z pomocniczym silnikiem spalinowym zasilana prądem stałym 3kV. Proszę to zweryfikować i poprawić. Pozdrawiam
Reklama