Trzy razy szybciej przez granicę

| Utworzono: 2013-08-15 08:10 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

fot. PKP PLK

Jeszcze w tym roku pociągi z Wrocławia do Drezna będą mogły przekraczać polsko-niemiecką granicę po moście kolejowym na Nysie Łużyckiej w  Zgorzelcu z prędkością 80 km na godzinę, a nie jak do tej pory 30 km. To efekt trwającego właśnie remontu wiaduktu, który na zlecenie PKP PLK S.A. przeprowadza czeska firma FIRESTA. Remont ma kosztować prawie 28 mln zł, zakończy się w grudniu.

Jak mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, zaplanowane prace nie tylko poprawią nośność mostu i prędkość przejazdu po nim pociągów, ale sprawią także, że zgorzelecki wiadukt odzyska dawny wygląd.


Po zakończeniu prac w Zgorzelcu, PKP PLK zapowiada remont kolejnej przeprawy na Nysie. Tym razem mostu w Bielawie Dolnej. Na czas jego remontu to właśnie zmodernizowany wiadukt w Zgorzelcu ma przejąć całość ruchu towarowego ze szlaku Węgliniec – Horka.


Most kolejowy w Zgorzelcu jest drugim pod względem długości tego rodzaju obiektem inżynieryjnym na Dolnym Śląsku. Najdłuższy i najstarszy jest most w Bolesławcu - liczy 490 metrów. Ten w Zgorzelcu jest tylko o 40 metrów  krótszy. Został wybudowany w 1847 roku, a pod koniec II wojny światowej częściowo wysadzony w powietrze. Odbudowano go w 1953 roku i od tamtego czasu nie był remontowany. Aż do teraz.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2018-02-05 11:45:14
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Piter71, Wrocław
2013-08-19 14:51:11
z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ocena: 0
Do chwili wejścia Armii Radzieckiej trakcja elektryczna była os Wrocławia do Görlitz Güterbahnhof (dw towarowy). Zadałbym pytanie inaczej - Kiedy zelektryfikują linie Wrocław Drezno (dokładniej Węgliniec-Drezno). Wtedy dałoby się osiągnąć czas w granicach 2 h (po obu stronach linia dostosowana do 160 km/h).
~Johnny
2013-08-16 11:32:04
z adresu IP: (95.160.xxx.xxx)
Ocena: 0
Do 2016 ma być zelektryfikowany powyższy odcinek. Mało tego: drut z polskim napięciem (3 kV DC) ma być doprowadzony ze Zgorzelca do Görlitz, dzięki czemu polskie EZT-y będą mogły dojeżdżać do tego miasta.
~Kolejarz
2013-08-15 18:24:52
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 0
A kiedy doczekamy się elektryfikacji linii kolejowej Węgliniec - Zgorzelec ?
Reklama