Wiosenne przesilenie u biegaczy...

Michał Hamburger | Utworzono: 2014-04-15 15:41 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
A|A|A

fot.prw.pl

Ci, którzy swój okres startowy rozpoczęli bardzo szybko zagranicznymi startami, tak jak choćby maraton w Rzymie, bądź Ci, którzy przygodę z bieganiem dopiero rozpoczynają, są na fali wznoszącej.

"Łatwo to zauważyć" - mówi ekspert biegowy Radia Wrocław Grzegorz Pieczarka. Dodaje:
"Wiąże się to z poprawionymi rekordami życiowymi, nowymi doświadczeniami czy odczuwaniem pierwszych symptomów poprawy formy biegowej".

W innej sytuacji są biegacze, dla których wiosna i zmieniająca się aura są czasem „depresji biegowej”.
"Ciężko przetrenowany okres przygotowawczy, narastające obowiązki w pracy i w domu powodują, że bieganie nie wiąże się z satysfakcją i radością".

Co zrobić, aby się nie poddać i nie zmarnować kilku miesięcy przygotowań?

Rady naszego eksperta:
"Po pierwsze nic na siłę. Opuszczenie jednego czy dwóch treningów nie spowoduje natychmiastowego regresu, a pozwoli nam nieco wypocząć i zająć się innymi sprawami, które są równie ważne.

Uporządkowanie spraw zawodowych i domowych pozwoli nam z „czystą” głową wyruszyć na trening. Warto wtedy wybrać się na kilka kilometrów luźnego wybiegania.

Nie narzucając sobie liczby kilometrów pobiec na ulubioną ścieżkę biegową i biegać tyle ile nasz organizm uzna za stosowne. Dobrym sposobem na podniesienie poziomu motywacji jest również przeanalizowanie swoich planów treningowych, zweryfikowanie swoich celów oraz zakup nowego sprzętu. Nic nie zachęca do biegania tak bardzo jak chęć wypróbowania nowego sprzętu biegowego.

Zrobienie porządków w swoim planie treningowym pomoże nam wyeliminować zbędne elementy, które albo nie sprawiały nam przyjemności, albo powodowały zbyt duże zmęczenie, które w konsekwencji może doprowadzić do efektu przetrenowania.

Warto również zastąpić kilka elementów. W przypadku jednostek treningowych regeneracyjnych, które najczęściej pojawiają się po zawodach bądź ciężkim treningu można zastosować zajęcia w SPA, ćwiczenia rozciągające, basen czy masaż.

Zachęcam zatem do wiosennych porządków w swoim biegowym życiu, a kilka prostych kroków może spowodować wzrost motywacji i pomoże pokonać wiosenne przesilenie".

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Reklama