Cud techniki na szynach. Przed wojną jeździł...podobny! (FOTO)

| Utworzono: 2014-10-19 11:23 | Zmodyfikowano: 2014-10-19 12:27
Cud techniki na szynach. Przed wojną jeździł...podobny! (FOTO) - zdjęcia: Przemek Gałecki
zdjęcia: Przemek Gałecki

Do Legnicy jechał miejscami nawet 160 km/h. Przejazd był bezpłatny i cieszył się wielkim powodzeniem - Impuls odjechał z Wrocławia prawie z kompletem pasażerów. Maszynista Michał Jarkiewicz nie szczędził komplementów, a prowadzenie pojazdu przyrównał do gry komputerowej i symulatora. - To duży skok w przyszłość - mówił:

W podobnym tonie wypowiada się Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich. - Nowe składy wprowadzają nas w XXI wiek. Pociąg ma 165 miejsc siedzących i przeszło drugie tyle stojących. Jest klimatyzowany, ma wi-fi, osiąga prędkość 160 km/h, więc tyle, ile w tej chwili Pendolino. Można więc śmiało powiedzieć, że Implus to nasze dolnośląskie Pendolino  - przekonuje Rachwalski.

Nowoczesny skład jest warty około 14 mln złotych. Do połowy grudnia Koleje Dolnośląskie będą miały sześć takich pociągów. I ta wiadomość z pewnością ucieszy podróżnych. O "Latającym Dolnoślązaku" wypowiadali się dziś w samych superlatywach - "nowocześnie, czysto, przytulnie" - to najczęściej padające określenia. Entuzjazm może jednak nieco opaść, gdy sprawdzimy historyczne przejazdy na tej trasie. Jeszcze przed II wojną światową pociąg między Wrocławiem a Legnicą - "Latający Ślązak" osiągał...takie same prędkości, co jego prezentowany dziś młodszy brat.

"Latający Ślązak" (1936) vs "Latający Dolnoślązak" (2014)

 

Reklama

Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2017-03-31 13:16:57 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~mszynista2014-10-20 07:22:57 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Ten pokaz pociągu to lipa, tak na prawdę chodziło o kampanię wyborczą jednego z wicemarszałków....
~Mrufkojat2014-10-19 16:09:12 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
"Maszynista Michał Jarkiewicz nie szczędził kompletów" A nie komplementów?
~capo_2014-10-19 14:52:08 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
@radek, masz jakiś problem tożsamościowy. Porównując do przeszłości nie trzeba pisać od razu z pozycji zakompleksionego Polaka, tylko stwierdzić, ze koleje nasze są co najmniej pół wieku za kolejami niemieckimi więc warto równać do lepszego.
~radek2014-10-19 14:38:45 z adresu IP: (94.175.xxx.xxx)
ahh ci niemcy zawsze bedą niedoścignionym wzorem...... a my tylko zakompleksionymi świniami,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, tragedia..... a hale stulecia można było nazwać halą niepodległości.........skoro nie ludową...
~andrzej2014-10-19 12:40:46 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Fakt , REKORDU RASY nie pobije.