Zabrali im dzieci, bo są biedni? (POSŁUCHAJCIE)

Michał Wyszowski | Utworzono: 2015-01-12 07:32 | Zmodyfikowano: 2015-01-12 07:43
A|A|A

fot. archiwum rodzinne

Rodzina jest bardzo biedna. Według pracowników socjalnych, dzieci były zaniedbywane, a ich życiu zagrażało niebezpieczeństwo. To nieprawda - odpowiada matka, Angelika Smykowska. Kobieta podkreśla, że dzieci - sześcioletnia Sanda, pięcioletni Kacper, czteroletnia Nikola, Roczny Dominik i 4-miesięczny Mariusz stale otoczone były opieką:

- Interwencja wyglądała tak - przyjechała pani asystentka rodziny z informacją o odbiorze żywności. Wyszła, po 15 minutach przyjechała karetka reanimacyjna do dziecka. Byłam w szoku - jak można przysyłać karetkę do zdrowego dziecka? Za chwilę przyjechała policja, a za nią pracownik socjalna z asystentką - opowiada Angelika Smykowska.

Dzieci od grudnia są w domu dziecka. Beata Skrocka z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej mówi, że decyzja była trudna, ale konieczna. Według niej, rodzeństwo było w tej rodzinie zagrożone, a rodzice nie radzili sobie z obowiązkami.

- Widzieliśmy rażące zaniedbania opiekuńcze dotyczące higieny tych dzieci i opieki lekarskiej. Niepokojącym sygnałem było to, że po 2 misiącach od urodzenia kolejnego dziecka kobieta nie kontaktowała się z pediatrą. Pomimo dużego wsparcia finansowego, nie radzili sobie. W domu było brudno, można było znaleźć resztki jedzenia pomieszane z resztkami papierosów. W lodówce - produkty nie nadające się do spożycia - dodaje Skrocka.

Tymczasem Larysa Pacek ze stowarzyszenia Przystań, które od roku współpracuje z rodziną, mówi, że w domu państwa Smykowskich było ciepło, a dzieci chodziły czyste, zadbane i najedzone. - Byłam świadkiem tej żałosnej interwencji. Nigdy nie widziałam w tym domu cienia alkoholu, przemocy, interwencji policji. Oni się starają, niedawno odświeżyli pokój dzieci, teraz planują kolejny wyremontować - dodaje Larysa Pacek.  - Byłam u nich w ten dzień, kiedy zabrali dzieci. Napisali, że one były głodne, zaniedbane, ale to nieprawda. Dlaczego kłamią? MOPS cały czas jedzie na kłamstwie - nie przebiera w słowach babcia dzieci Bernadetta Jasina. 

Małżeństwo nie zgadza się z decyzją i złożyło zażalenie do sądu. Do tego czasu dzieci mogą tylko odwiedzać w placówce. I robią to niemal codziennie. Dyrektorka placówki powiedziała nam, że jest między nimi bardzo silna więź. - Dzieci przyjechały do nas czyste, zadbane - podkreśla.

- Nie jest łatwo, ale jakoś sobie radzimy. Będziemy walczyć, nawet nie bierzemy pod uwagę myśli, że dzieci do nas nie wrócą - mówi Mariusz Smykowski.

POSŁUCHAJCIE CAŁEGO MATERIAŁU:

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~nazir
2016-01-27 15:39:54
z adresu IP: (185.21.xxx.xxx)
Ocena: 1
Miejski Ośrodek PRZEMOCY SPOLECZNEJ
~Jak to tak
2015-12-03 17:03:43
z adresu IP: (31.6.xxx.xxx)
Ocena: 0
tu wypowiadają się chyba sami (w większości) podopieczni MOPS:)
~jak to tak
2015-12-03 16:58:27
z adresu IP: (31.6.xxx.xxx)
Ocena: 0
Nikt z powodu biedy nie odbiera dzieci, a już na pewno nie pracownicy MOPS-u. Rodzina miała asystenta rodz. więc coś było tam nie tak skoro taka osoba była przydzielona do rodziny. Najczęściej są to zaniedbania opiek.-wych. względem dzieci.
~sol
2015-08-29 11:08:08
z adresu IP: (31.183.xxx.xxx)
Ocena: 1
my mamy podobna sytuacje z MOPS tylko my nie pijacy dziecko zadbane .INNI urzednicy nam to mowia ze pani opiekunka moze sie msci bo jest dla nas za biedna i zazdrosna. jestesmy przy kasie.a Przychodzi nam ze sadu ze mamy miec asystenta a my na jakiej postawie nikt niechcial powiedziec ,przyszla opiekunka i jej powiedzielismy to szybko uciekla z domu bo powiedzielismy ze pojdziemy do prokuratury o nieslawienie
~deg
2015-05-11 10:45:13
z adresu IP: (46.59.xxx.xxx)
Ocena: -1
Kazdy wie ze w MOPS mozna dostac prace tylko po znajomosci a nie z wyksztalcenia i zaangazowania do pomocy socjalnej... jesli nawet to sie zmienia to napewno pracuja tam nnadal osoby nauczone tylko kumoterstwa ..
~rooneytb
2015-04-02 14:17:52
z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Ocena: 1
prace by dali pomogli takiej rodzinie a nie tylko ku rwy dzieci zabieraja JEB AC POLSKI SYSTEM
~76766
2015-03-21 11:03:47
z adresu IP: (31.183.xxx.xxx)
Ocena: -1
Juz chyba dawno nie spalono zadnego MOPSu? Czas na powtorke?
~Jan z Warszawy
2015-02-28 08:59:24
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: 0
Witam.Ośrodek pomocy społecznej z założenia powinien pomagać a nie szkodzić rodzinie.Urzędnicy pracują za nasze podatki i to oni mają się dostosować do nas a nie odwrotnie.Tym bardziej,że ta rodzina jest porządna.Podziwiam ją.To obcy ludzie pytają się jaki jest numer konta tej rodziny,na jaki adres przesyłać paczki,pieniądze,firmy deklarują pomoc w remoncie domu a opieka społeczna nic nie robi.Wstyd dla pracowników tej placówki i kuratorium.Ja na ich miejscu bym się na długi czas "pod ziemie zapadł"Jeżeli pracownicy nie chcą bądź nie wiedzą jak pomóc tej lub innej rodzinie to po co tam pracują.Lepiej ich wywalić z pracy i zastąpić bardziej doświadczonymi i kompetencyjnymi osobami.
~dr Paweł z UW
2015-02-27 20:12:11
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: 1
Moim zdaniem pracownicy z opieki społecznej nie powinni odbierać dzieci tej rodzinie.Tym bardziej,że w mieszkaniu nie panowała przemoc ani arkoholizm.Pracownicy opieki powinni cieszyć się,że w rodzinie jest tyle dzieci bo dziś rzadko kto ma dzieci a jeśli już to jedno lub dwoje.Powinni pomóc tej rodzinie,dać zasiłki pieniężne,jakieś bony na jedzenie,ubrania,dofinansować kupno węgla,założyć kartę dużej rodziny itp.Pracownicy opieki społecznej,kuratorium zamiast pomagać siedzą,nic nie robią patrzą tylko komu "tu dokopać".Nie pomyślą,że mogą takim dzieciom zrobić krzywdę,pozostawić traumę w pamięci.Ciekawy jestem ile kosztował pobyt tych dzieci w domu dziecka.Z pewnością zostało to zapłacone z naszych podatków.Utrzymanie dzieci w biologicznej rodzinie jest znacznie tańsze.Pracownicy którzy podjęli tak błędną decyzję powinni wylecieć z wielkim hukiem z pracy.
~ewcia
2015-02-10 20:59:03
z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Ocena: 0
co sie w tym kraju kur....a dzieje szalenstwo tak to jest isc po pomoc do mopsu
~zaba
2015-02-09 17:36:51
z adresu IP: (213.205.xxx.xxx)
Ocena: 0
Po pierwsze ludzie jesteście okropni! Po drugie nawet na zdjęciach widać ze dzieci są zadbane no i derektorka placówki sama mówi ze przyjechaly czyste i zadbane! Pomyślcie o tych ludziach a przynajmniej o tej matce w jaki absurd ci nieprofesjonalni pracownicy MOPSU pakują ta rodzine jakie skutki dla dzieci może miec ta sytuacja gdy zostają zabrane od rodziców i jak odbija się to na zdrowiu tych oto rodziców! Kto dal tym pracownikom MOPSU ta prace? Ludzie czynniacy takie oto funkcje powinni być szczególnie sprawdzeni zanim powiezy im się taki obowiązek!
~lidka
2015-02-02 11:51:53
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 1
Lumpiara i alkoholiczka ale za to jaka płodna jak cyganicha
~Stop
2015-01-31 07:20:50
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 5
Wystarczy edukować i mówić o antykoncepcji,szczególnie dotyczy to margines społeczny i rodziny z problemem alkoholowym. W przeciwnym wypadku jest tragedia maluchów które na świat przyszły skazane na życie w biednej,patologicznej i nieradzącej sobie z niczym rodzinie. Brak pomysłu na zdobycie środków na utrzymanie i edukację dzieci. Z drugiej strony wielodzietność w melinach to sposób na otrzymywanie środków finansowych dzięki którym kupowany jest alkohol,papierosy i inne niezbędne do życia degeneratów używki. Nie ma dzieci to nie ma kasy na winko.Ale pani A. Jest młoda i płótna przecież więc da radę
~Komentarz został usunięty
2015-01-29 16:27:40
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Maskara
2015-01-24 23:27:17
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: -7
"Pomimo dużego wsparcia finansowego, nie radzili sobie." 300 złotych z MOPS-u dla rodziny, 1000 przejada MOPS na biura
~sekator dwujajeczny
2015-01-24 19:30:44
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 6
Sterylizować i kastrować !!! Emigrantka ma rację !!!
~Halina
2015-01-24 16:15:26
z adresu IP: (95.215.xxx.xxx)
Ocena: 0
Mam 62 lata w mojej młodo.sci nie było placówek MOPS. W biedzie żyli wszyscy. Uważam ze najwięcej pieniędzy zżerają pracownicy MOPS. Policzyć z 2800 brutto tj. 2000 netto w łapę od tego 32 % ZUS = materiały biurowe tego pracownika komputer programy komputerowe wg, mnie utrzymanie takiego pracownika miesięcznie kosztuje gminę 6000 zł. razy 8 pracowników = 480000 miesięcznie. Ile biednych można za to utrzymać po 1000 zł każdy biedny to można dać 480 biednym po 1000 zł w łapę. Prosty rachunek ZLIKWIDOWAĆ MOPS w każdej gminie. Dla mnie darmozjady za nasze pieniądze. Zamiast dać biednej rodzinie to daje się takiemu biurokracie co nie ma o niczym pojęcia mało tego wiele też jest przypadków niechęci do danych osób i krzywdzi się ich. A ostatnie słowo powinno w gminie należeć do wójta a nie do jakiegoś gryzipiórka. Jeszcze raz ZLIKWIDOWAĆ MOPS w całym kraju a pieniądze przeznaczyć dla biednych.
~gosc
2015-01-21 15:59:17
z adresu IP: (213.199.xxx.xxx)
Ocena: 2
Raz nam pani zmops pomogla ale raz adrugi raz sam zrezygnowalam mimo ciezkiej biedy..ciezkiej beidy ale po prostu prosic sie zebrac wrecz o pomoc..to takie ponizajace a przecie zkazdy chce prace miec i miec na wszystko albo przynajmniej an kinimum...wczesniej panie z mops nei chcialy nam pomoc mimo, ze wiedzialy, ze nedza ale ani slowa, ze nalezy sie pomoc..ja zylam w wielkiej nieswadomosci..ale tam tzreba rzucic k...i wtedy sie dostanie
~Justyna
2015-01-18 19:28:42
z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
Ocena: 0
Niedługo w Polsce trzeba będzie mieć pozwolenie na dzieci. druga Japonia- tyraj niewolniku po 12 godzin a nie dziećmi sie zajmujesz. Może tego chcecie pojeby oceniające innych.
~Marcin
2015-01-18 16:40:33
z adresu IP: (31.183.xxx.xxx)
Ocena: 0
Mam chętnych do pomocy w odzyskaniu dzieci. Potrzebuję tylko adresu i nr telefonu żeby im przekazać. To się skontaktują.
~Normalna kobieta
2015-01-18 13:32:24
z adresu IP: (89.76.xxx.xxx)
Ocena: 5
Nie znam sprawy osobiście, a więc nie mogę osadzić ani rodziny ani Pani z MOPSu. Znam jedynie sytuacje swoją sprzed lat, jak nie miałam pracy, mąż rencista nawet pracujac nie był w stanie zarobić na wszystkie nasze skromne potrzeby, a dziecko bylo tylko jedno. Nie mieliśmy mieszkania, tułaliśmy sie po sublokatorkach i bywało róznie. Poszłam do MOPSu żebyzapytać jak mogą mi pomóc, chociaż było mi niezmiernie wstyd, bo nauczona byłam sobie radzić, a nie żebrać. Ubrana bylam nie zbyt atrakcyjnie, bo akurat wracałam ze sprzątania (z rejonu gdzie mąż dorabiał jako dozorca, a ja mu pomagałam). Weszłam do biura MOPSu i nie zdążyłam dokończyć zdania jak w odpowiedzi na moje skromne pytanie poleciały epitety... "a gdzie k..wa była Pani wcześniej, teraz koniec roku i kasy nie ma..." Zdębiałam, ale się nie zgubiłam i objechałam te kulturalne wyrozumiałe Panie za podobne traktowanie człowieka, który jedynie wszedł zapytać jaką pomoc mógłby otrzymać... Za jakiś nie caly rok staralismy sie o przydział do pustostanu, na jaki sie włamaliśmy z braku kasy na wynajecie mieszkania w akcie desperacji. Chodziłam po urzędach i prosilam się o wsparcie w tej sprawy. Do tegi mi bylo potrzebne wywiad z MPOSu czy nie jestem patologja itp. Weszlam do tej samej placówki, ale tym razem już byłam ubrana dośc przyzwoicie. A więc tym razem wypedzono mnie z tamtąd słowami, że "nie jestem ich petentką i one nie są na moje zawołanie żeby mi jakieś tam wywiady sporządzać". Tak są traktowani ludzie w tej placówce. Nie przenoszę to na wszystkich, bo napewno i w MOPSie oracuja różnie ludzi, ale jest to zastanawiające... Zamiast wspomóc wielodzietną biedną rodzinę wolą zabrać dzieci i dać do domu dziecka. W rodzinnym domu dziecka dają po 3000 zł na dziecko i inne środki by utrzymać dzieci i żeby czuły się tam jak w domu. Czy tylko ja widzę w tym dziką paranoje tego rozwiazania???
~aga
2015-01-17 20:56:17
z adresu IP: (37.128.xxx.xxx)
Ocena: -8
Karola jesteś chora ty nie wiesz co piszesz nam tez jest ciężko chociaż mamy 3 dzieci na pewno jesteś młoda i jeszcze tak naprawdę malo wiesz o zyciu. Mnie pekla gumka i po 6 latach urodzil sie 3 syn wiedzialam ze będzie ciężko ale cóż miałam zrobić zabić!?I chociaż jest chory to jest najukochańszy dla naszej 4.Jeszcze raz zastanow sie co piszesz przemysl to jeszcze raz.
~Karola
2015-01-17 16:26:21
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 8
Chora patologiczna,ograniczona umysłowo mamunia 25latka z 6 dzieci.A gdzie antykoncepcja? Jak was stać na tyle dzieci to nie wyciągajcie rąk i nie jęczcie tępaki po jałmużnę.Ksiądz wam da, bo im więcej dzieci tym lepiej. PATOLOGIA
~ mopsiaż
2015-01-17 08:51:46
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 7
Nie jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań ale czasem obraz rodziny jest nieco inny niż ten który się nam przedstawia. Niema opcji aby pracownik podejmował takie decyzje osobowo z jakiegoś widzi misie czy z tego i innego powodu bo tak się mu chciało czy miał ochotę komuś utrudnić życie a tym bardziej dzieci. Może redaktor artykułu napisze o formach pomocy dla tej rodziny o programach w których rodzina brała udział , podajmy kwotę jaką rodzina otrzymuje w ramach wsparcia od MOPS. Nie ma w artykule również mowy czy rodzice pracują czy żyją na koszt swoich dzieci z zasiłków przyznawanych przez pomoc społeczną bo mając pięcioro dzieci wypadało pracować a skoro dzieci zostały zabrane to raczej opcją jest to iż rodzina żyła tylko z zasiłków . A niby dlaczego miało by tak być . Czy mnie ktoś pyta za co zapłacę kredyt za mieszkanie po ostatnich wariacjach walutowych . Może też pójdę do mops i powiem zapłaciłem kredyt i nie mam dla dziecka na jedzenie ?? . To nasze prawo powoduje takie sytuacje że opłaca się żyć z zasiłków .A zasiłek to wsparcie w trudnej sytuacji a nie mechanizm na przeżycie na czyjś koszt koszt obywateli .
~andzia1109
2015-01-16 23:05:43
z adresu IP: (46.171.xxx.xxx)
Ocena: -3
kpina,lepiej zabrać niż pomóc
~elazon11
2015-01-16 18:33:31
z adresu IP: (2.244.xxx.xxx)
Ocena: 1
Mopsy jebane najlepiej zabrac bo nie beda misieli im placic
~Realista
2015-01-16 18:10:33
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 0
Cała prawda o tej "wzorowej" rodzince jest na stronie daminfo. A wy tylko jęczeć potraficie dając się manipulować jak małpki bez własnego rozumku...
~ludzie!!!!!!
2015-01-16 14:50:14
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 10
Czy Wy nie widzicie, że gra toczy się nie o dzieci i sprawiedliwość a o kasę i prezenty. Jak mamusia tak dobrze się opiekowała dziećmi, to dlaczego najstarszego synka wychowuje babcia(o którym oczywiście nigdzie się nie mówi).To wszystko to jedna wielka ściema, i wyłudzanie kasy .
~sol
2015-01-16 11:45:00
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 0
nareszcie mops zrobił co do niego należało.Jest to rodzina gdzie nikt nie pracuje ,dzieci chowa podwórko.W tym domu jest alkohol,imprezki i brud.Prosze mi wierzyc.
~TomaszT
2015-01-16 08:58:33
z adresu IP: (86.168.xxx.xxx)
Ocena: -1
Trzeba by sprawdzić ile kasy dostają pracownice MOPS-u za taką interwencję.
~nie wierze....
2015-01-16 07:02:36
z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Ocena: 1
Nie wierzę... Wiecej nie potrafię napisać...
~ksdheqiu
2015-01-16 01:18:57
z adresu IP: (83.12.xxx.xxx)
Ocena: 9
ciekawe co pani pracownica socjalna powie jak kiedyś jej zabiorą dzieci bez powodu!!!!
~Emigrantka
2015-01-15 23:40:24
z adresu IP: (79.197.xxx.xxx)
Ocena: 4
You Tube ;zasługują na lepszy dom ? jak widac urodzic szescioro dzieci bylo latwo , ale wychowac ? ....biedne dzieci. Mariusz Smykowski i Angelika Smykowska jedno z was powinno sie poddac sterylizacji, azeby wiecej dzieci nie narazac na nieszczescie
~...
2015-01-15 23:03:34
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: 10
NO MOŻE I PRZEGIĘCIE ALE PRZEGIĘCIEM JEST TEŻ MIEĆ 5 DZIECI GDY KOGOŚ NIE STAĆ NA UTZRYMANIE NAWET JEDNEGO TAK......
~adela
2015-01-15 22:59:28
z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Ocena: 8
zadalam sobie ten trud i obejrzałam i zobaczylam zaszczuta matka. Rodzina mieszka w fatalnych warunkach, co ma zrobic wybudowac sobie dom, czy wyremontowac miejska kamienice? Współpracowac z MOPSEM, co to za puste slowa, ale ladnie brzmi. Szkoda czasu, lepiej niech go poswieci dzieciom. Wystarczy zobaczyc jak wyglada pabi dyr. mops. A lekarz nie moze ruszyc swojej dupy i odwiedzic rodzine? Dlaczego starsze dzieci nie moga chodzic do przedszkola? Nie mozna chociaz w taki sposob odciazyc matki? Będę powtarzac jak mantre, w cywilizowanym kraju dostaliby mieszkanie, nie taki slams w jakim teraz mieszkaja i taki socjal, ze nie mieliby problemow zeby zapewnic byt dzieciom.
~iwa
2015-01-15 22:34:51
z adresu IP: (31.179.xxx.xxx)
Ocena: 1
Ja jakos nigdy z opieka nie mialam do czynienia jak jest w domu wszystko ok to po imte dzieci zabierac po jaka cholere? Pewnie tylko robia i wypluwaja i tak co rok to prorok.
~katrin.
2015-01-15 21:41:33
z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Ocena: -1
Walczyć to muszą urzędnicy i kobiety z MOPS-u aby te biedne dzieci nie trafiły z powrotem do "domu". Nikt nikomu nie zabiera dzieci bez powodu albo z biedy bo inaczej duza część społeczeństwa obawiało by sie straty dzieci. W domu tym te dzieci były skarbonką bo inaczej nie majac dzieci rodzice Ci nie dostają zadnych srodków na życie, a do pracy nie chce sie nikomu isc. Dzieci chodzily glodne i brudne, zadko kiedy mozna bylo znaleźć pozywienie odpowiednie dla dzieci, natomiast alkohol był zawsze obecny w tym domu.
~????
2015-01-15 21:04:02
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
zapraszam do obejrzenia materiału telewizja dami- zasługują na lepszy dom ??
~kika
2015-01-15 20:39:49
z adresu IP: (46.149.xxx.xxx)
Ocena: 1
niech te panie z opieki zajmą sie naprawde pomaganiem ludzią a nie szkodzeniem !!! szkoda słów !!!
~agata
2015-01-15 20:16:42
z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ocena: -3
Jest wielki szok jak potem ktos oblewa takie pracownice socjalne benzyna i podpal ....
~love87
2015-01-15 19:54:35
z adresu IP: (217.96.xxx.xxx)
Ocena: 2
wolą pchać do swoich kieszeni niż pomagać innym chamstwo takie że łzy się cisną tam gdzie naprawdę potrzebna jest interwencja policji i opieki to ich nie ma i udają że jest dobrze a kase dostają co miesiąc taka sprawiedliwość jebana
~betibo
2015-01-15 18:55:13
z adresu IP: (213.205.xxx.xxx)
Ocena: -6
Bo uwazaja ze jak odbiora dzieci to msja spokoj nie beda musieli pomagac wtedy. Jak ma byc dobrze w polsce jak dzieje sie cos takiego. Ja mieszkam w londynie i tu panstwo pomaga takim rodzina a nie zabiera.skandal wstyd mi za nasza polska polityke i za to co sie w niej dzieje
~beti
2015-01-15 18:50:48
z adresu IP: (213.205.xxx.xxx)
Ocena: 0
Brak slow na to co sie dzieje w polsce. Tam gdzie naprawde jest patologia to nic nie robia!!!!!dopiero jest zdziwienie jak stanie sie tragedia gdzie w tedy jest policja i psnie z opieki socjalnej.a tu biedna kochajaca sie rodzina i zabieraja im dzieci to jest chore zamiast pomuc takiej rodzinie to odbieraja do domu dziecka dzieci brak slow na cos takiego.gdzie jest sprawiedliwosc
~nati
2015-01-15 18:28:18
z adresu IP: (188.100.xxx.xxx)
Ocena: 5
co za brednie ,niewierze wto,poprostu polska chce zniszczyc ludziom zycie,bo kto to widzial odbierac rodzicom dzieci z powodu biedy, a dawac je rodzinie zastepczej i dawac im zato pieniadze,to nielepiej dac te pieniadze rodzicom i zeby dzieci byly szczesliwe z rodzicami,to oblend,ja terz bylam chowana w biedzie i co bylam szczesliwa bo moi rodzice dali mi co mogli milosc i szczescie,zycze zeby i tej rodzinie sie udalo wywalczyc prawa zpowrotem do swoich dzieci ,niech prawda zwyciezy
~tatuaze200
2015-01-15 18:24:56
z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ocena: 6
Rozumiem ta rodzine bardzo dobrze dlatego ze bylam w takiej samej sytulacji opieka potrafi tylko zabrac dzieci ale nie podawajcie sie trzeba walczyc
~ona
2015-01-15 17:02:19
z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Ocena: 2
jakos nie wierze ze ot tak sobie im zabrali dzieci , moze trzeba kazda strone ocenic ja mialam trójke dzieci i jakos mi nigdy nikt nie ptrzyl na rece w wychowaniu, nie sztuka te dzieci rodzic ale trzeba je umiec wychowac a nie puscic na sam opas i patrzec zeby dalo państwo a oni beda tylko robic dalej dzieci/
~krtrystyna
2015-01-15 16:09:19
z adresu IP: (46.223.xxx.xxx)
Ocena: 14
powiem tak jak dla mnie to (opieka spoleczna jest tylko z nazwy mialam z nia ostatnio do czynienia - gluche ,slepe ,idiotki tam siedza z glowami w chmurach - panie na stanowisku i lepiej jej nie rusz
~zdzis
2015-01-15 15:54:32
z adresu IP: (87.72.xxx.xxx)
Ocena: 0
Powiem tak, skoro dzieci sa juz na swiecie, a na swiat nie przyszly na wlasne zyczenie, to i obowiazkiem rodzicow jest o nie zadbac. Kazdemu w zyciu moze sie noga powinac, mozna stracic prace czy tez zachorowac i nie miec mozliwosci wychowywania dzieci w dobrobycie. Nie zawsze da sie przewidziec taka sytuacje. Moze jednak nalezalo by pomyslec tez i w inny sposob a mianowicie jak mamy juz dwoje, troje dzieci to czy jestesmy na tyle zamozni zeby ich miec wiecej. Czy jestesmy w stanie sprostac wydatkom na ich wychowanie, wyksztalcenie ? Takie tam mysli.
~Anita
2015-01-15 15:30:13
z adresu IP: (24.104.xxx.xxx)
Ocena: -6
Opieka socjalna powinna filmowac i dokumentowac brak opieki. Jak narazie widze tylko ladny, czysty pokoj dzieciecy nie swiadczacy wcale o biedzie.
~aga
2015-01-15 15:04:18
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: -4
Tak ale nic bez powodu się nie dzieje ........dzieci tak o się też nie zabiera wiec coś jednak było nie tak w tej rodInne E zabrali dziec...
~Mała
2015-01-15 14:52:15
z adresu IP: (83.6.xxx.xxx)
Ocena: -3
Boże jak tak można!!!!!!!!!!!Słow poprostu brakuję,takie śliczne brzdące.Zabiłabym tą sukę z MOPS-u,własnoręcznie.
~anik
2015-01-15 14:32:59
z adresu IP: (83.16.xxx.xxx)
Ocena: 3
no najlepiej i najłatwiej zabrac dzieci.niech oddadza je rodzicą a mops niech zajmie sie lepiej patologia a nie pozadnym ludziom dzieci zabiera !!!!!
~iwona
2015-01-15 13:53:13
z adresu IP: (5.90.xxx.xxx)
Ocena: 6
Z pania z MOPSu to chyba Cos nie w porzadku....bastarda i kretynka...
~iwona
2015-01-15 13:48:29
z adresu IP: (5.90.xxx.xxx)
Ocena: 5
Najwazniejsza jest dla dzieci milosc rodziców.....nawet w skromnych warunkach zycia codziennego....przepych zabawek dobrobyt i pieniadze i to ze dziecko ma wszystko czesto nie zastapi milosci i nie uczy dobrych ludzkich wartosci....
~Inga
2015-01-15 13:47:39
z adresu IP: (91.239.xxx.xxx)
Ocena: 0
Oddać im sQwysyny dzieci !!!
~ERT
2015-01-15 12:17:54
z adresu IP: (2.125.xxx.xxx)
Ocena: 5
ZAPLANOWALI TO W URZĘDZIE! NISZCZĄ ŻYCIE WIELU RODZIN
~ewa
2015-01-15 11:49:00
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 0
Chory kraj. Rodzinie zastepczej daja kase a matce nie moga.
~gosc
2015-01-15 11:09:54
z adresu IP: (82.145.xxx.xxx)
Ocena: 8
DO MENELI OPIEKA MA KASE ALE DO DZIECI NIE MA GNOJE Z TEJ OPIEKI I Z TYCH ASYSTENTOW OPIEKA NIECH ZAMKNIE TE PENERSTWO TYCH ZULI
~Krystyna
2015-01-15 10:55:45
z adresu IP: (87.181.xxx.xxx)
Ocena: 9
To świństwo co opieka społeczna wyrabia ,życzę im aby Bóg ich napomniał ile krzywdy wyrządzają .Twierdza ,ze dla dobra dzieci ,to nie prawda .Gdzie dobro psychiki dziecka rozłąka z rodzicami ,zostawia w psychice ślad? Dlaczego nie zajma sie tymi co sa bogaci i wyżywają się na dzieciach .
~micheasz
2015-01-15 08:11:34
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 6
Idziemy w stronę Skandynawii (dokładnie Szwecji), gdzie kilka osób (na cały kraj) odpowiedzialnych za "bezpieczeństwo dzieci" dostaje pieniądze za każde dziecko odebrane rodzicom i przekazane do domu dziecka.
~iwa
2015-01-15 08:02:20
z adresu IP: (31.179.xxx.xxx)
Ocena: 3
Kto w takich czasach ma tyle dzieci jak jest antykoncepcj za 3 zl. Jeszcze w walbrzychu .jesli pala papierosy przy tylu dzieciach to ich nie kochaja niech glupot nie pieprza ja mialam 3 3 dzieci dom wybudowalismy i jakos nikt z socjalu mi ich nie probowal zabrac. Cos mi tu śmierdzi .
~jagoda
2015-01-15 03:50:50
z adresu IP: (78.155.xxx.xxx)
Ocena: -6
Najgorsze ze na nich nie ma rady nikt nie bierze pod uwagę dzieci co one przeżywają
~ola
2015-01-14 21:43:20
z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Ocena: 3
chory kraj ja tej pani z opieki zabrala bym dzieci i tak samo z nia postapila jak ona z nimi troche wladzy i w glowce sie przewraca -zrob miejsce osobie ktora bedzie z sercem podchodzila do problemow a ty idz do lopaty bo tylko sie tam nadajesz
~nanalalalelu
2015-01-14 20:27:24
z adresu IP: (2.162.xxx.xxx)
Ocena: 6
To jest odpowiedz na wszystkie pytania dotyczace rodzin wielodzietnych,opieki socjalnej i pomocy Panstwa....trzeba bedzie emigrantow sciagac do Kraju ale czy ktos obcy przyjedzie na to dziadostwo-(
~anonimowa
2015-01-14 20:07:24
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 3
Pani z MOPSU nienormalna a tam gdzie naprawdę się dzieje dzieciom krzywda to mordy zamykają i cicho siedzą !!!!!!!!!!!!!!!!!!zamiast płacic w domu diecka 1500 na utrzymanie jednego z tych dzieci to niech ta kasę im dadzą!!!!!!!!!!!!!!!!
~Panek
2015-01-14 19:48:16
z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Ocena: 3
Mam dziecko, żyję biednie z wypłaty idzie 60 % na dziecko reszta na opłaty. Czemu ktoś ma mi za to zabrać dziecko? Zarabiam jak 3/4 kraju, to chyba nie tędy droga
~Panek
2015-01-14 19:46:03
z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Ocena: -3
To jest niemożliwe.
~ewa15
2015-01-14 18:06:44
z adresu IP: (92.24.xxx.xxx)
Ocena: 5
Tak w Polsce jest rodzinie która jest biedna opieka społeczna powinna pomóc a nie zabierać dzieci, a są rodziny nawet znam jedną gdzie matka jest psychicznie chora opiekuje się niepełnosprawnym dzieckiem mało tego ta matka jest alkocholiczką nie dba o dom i syna,no i co w takiej sytuacji opieka umywa ręce kurator też oczywiście był nad ta rodziną i oczywiście nic z tym nie jest zrobione,wszyscy wiedzą na około jak ta matka się zachowuje i nic nikt nie robi pewnie musi dojść do nieszczęścia to wtedy pewnie opieka,policja i sąd coś może zrobią ale wtedy będzie już za późno na wszystko. Gdzie tu sprawiedliwość!!!
~mamuska
2015-01-14 17:15:59
z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
Ocena: 4
Brak słów do tego wszystkiego!!!!!! Takim ludziom trzeba pomagać, dawać szanse na możliwość polepszenia swojego życia a zwłaszcza gdy jest więcej dzieci. Co za kraj tu by się tylko ludziom odbierało a żeby pomóc to nie ma nikogo. Dlaczego muszą cierpieć tu dzieci czy odbierając tym rodzicom te małe serduszka nikt nie myślał o nich, co teraz czują. Co za ludzie to są, co tak postępują. MOPS banda kretynów, złodziei oszustów dbających o swoje tyłki. Ludziom potrafią zniszczyć całe życie i znam nie jedną osobę której to życie zniszczyli. Jeżeli jest potrzeba by im pomóc to pomóżcie a nie odbieracie im dzieci. Obcy człowiek bardziej pomoże niż ten zasrany cały MOPS.
~ludek
2015-01-14 14:54:37
z adresu IP: (83.3.xxx.xxx)
Ocena: -10
Karetkę wezwała asystentka rodziny. To osoba, którą na wniosek pracownika socjalnego przydziela się rodzinie w celu pomocy i nauki prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie. Asystenta nie przydziela sie rodzinie z powodu biedy. Skoro był przydzielony asystent to znaczy, że ta rodzina nie funkcjonowała prawidłowo, coś tam się działo i to nie od dziś. Ogarnijcie trochę emocje i uzyjcie rozumu.
~Mery
2015-01-14 14:06:37
z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ocena: 4
Kochani, jak można tak postępować z dziećmi. Tu widzę skromne mieszkanko i miejsce dla każdego dziecka. Moi Rodzice wychowali nas dwanaścioro dzieci. Moja Mama żyje. Ja jestem najstarszym dzieckiem, wiemy co to jest bieda za czasów komuny. My wszyscy żyjemy i mamy swoje rodziny. Nikt nam dzieci nie chciał odebrać, choć trzeba było być przy krowach, albo na polu. Modlimy się za te dzieci, maltretowane przez MOPS.
~matka
2015-01-14 13:53:59
z adresu IP: (83.20.xxx.xxx)
Ocena: 2
też bym nie chciała współpracować z takim MOPSEM
~prawda
2015-01-14 13:52:29
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 0
a czy ktoś sprawdził tą rodzinę. Tak o bez powodu nie zabrali by dzieci. Podejrzewam że rodzice też zawinili i to w dużej części. Nie nam jest osądzać tego przypadku. Czytam wszystkie komentarze i tylko jeden jest że rodzice piją alkohol i ćpają i tu pytanie zemsta kogoś czy po prostu zwykłe brednie. Ja osobiście życzę odzyskania dzieci bo jednak one powinny być przy rodzicach ale jeżeli rzeczywiście jest tak jak mówiła pani z MOPSu to jednak powinny zostać w domu dziecka.
~Jocham
2015-01-14 13:06:04
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 9
Niech mi ktoś przypomni. Jakie skur..le zniszczyli górnictwo na Dolnym Śląsku. Poszukajmy ich i rozliczmy. Nadszedł czas pokazać tych wybitnych ekonomów jak żyją i dalej mają wpływ na losy obywateli tego "szczęśliwego" kraju
~prawda w oczy kole
2015-01-14 10:31:28
z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ocena: 9
Takim ludziom jak ta rodzina pozostaje tylko jedno wyjście, "porwać" włane dzieci,wyrzucić dowód osobisty i wyjechać z tego kraju. A mówi się że Rosja to nie kraj tylko"stan umysłu", tutaj jest podobnie.Zero szacunku dla obywatela, liczy się przepis. Ehhh...
~MAGDA
2015-01-14 02:38:36
z adresu IP: (87.74.xxx.xxx)
Ocena: -4
To chyba tylko w Polsce taki idiotyzm sie szarzy. Polskie sluzby socjalne sa calkowicie nie wydolne , pracownicy tych sluzb nie maja pojecia o pomocy rodzinie !!! Albo nie widza tego co zlego dzieje sie w rodzinach albo wymyslaja sobie patologie... i w zadnym przypadku nie zdaja egzaminu. Czy w tej Polsce wszystko musi byc postawione na glowie ??? !!! Noz mi sie w kieszeni otwiera gdy kolejny raz czytam taka historie... Jaki cel ma utrzymywanie tych MOPS'ow???
~nia
2015-01-13 23:25:10
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 8
Ależ tu gorące wypowiedzi mieszają się. A to przecież proste - jak rodzina jest ok to dzieci powrócą do domu, a rodzice się ogarną i dopilnują wszystkiego. Jak ktoś chce pomóc to pomoże, jak ktoś zechce opluć to i tak to zrobi, bo ludzie tacy są. Dzieciaki są cudne, a rodzice chyba wiedzą, że piątka szkrabów to nie przelewki. Jak się na nie zdecydowali to niech zawijają rękawy i do roboty. Nie trzeba opluwać instytucji, bo one od tego są, by działać i czasami dmuchać na zimne. Jakby coś się wydarzyło strasznego, to zaś byłaby afera. A wyliczenia i kwoty tu podawane to chyba chyba komuś żal .... że sam ma mało. Ja mam dwie ręce i jedną głowę ( no resztę ciałka też mam) i liczę tylko na siebie, nie dostaję żadnych zasiłków, bo jestem normalnym ciężko pracującym człowiekiem, a na dzieci zdecydowałam się świadomie. Sama na wszystko zarabiam i to nie w jednej pracy. Mogłabym wykłócać się o zasiłki ale to moje dzieci, a nie państwowe. Nie pije i nie palę, jak mogę to jeszcze wspomogę innych. Zaraz będzie wielka sprawa i dużo żalu, jaka krzywda się dzieje. Trzeba dać rodzinie wędkę, a nie rybę. To są młodzi ludzie i niech się biorą za własne sprawy. Krytykanci zarówno tej rodzinki, jak i instytucji niech popatrzą do lustra i spojrzą sobie prosto w oczy. Rzucać słowa jest łatwo, zwłaszcza anonimowo. Powodzenia w szybkim powrocie dzieci do rodziców, a pracownikom socjalnym dużo zdrowia i wytrwałości w codziennej pracy życzę. To STRASZNIE ciężka praca.
~rodzice
2015-01-13 22:40:21
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: 8
Beata Skrocka powinna stracić pracę za ten wyczyn i zapłacić rodzinie odszkodowanie!
~marta201210
2015-01-13 22:29:54
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 7
To poprostu jest katastrofa!!!!!!!!Jak isc do Mopsu po pomoc az strach bo jezeli brakuje ci pieniedzy to nie mozesz szukac pomocy ,bo stracjsz najwazniejsze co cie przy zyciu trzyma TWOJE KOCHJACE DZIECIACZKI:)!!!!!!!!! Prawo w polscec jest niesprawiedliwe,dziwicie sie ze sa samobojstwa,bo ja sie nie dziwie,ludzie maja depresje z braku pieniedzy to jeszcze zabiora ci dzieci i nikt sie tym nie przejmuje!!!!!!!!!!!
~Anna
2015-01-13 21:54:58
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 2
Kurcze jak im pomóc? Ktoś coś wie? Ma ktoś pomysł.
~Znajoma
2015-01-13 20:53:37
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 3
co te baby z mopsu sobie mysla znam ja i powiem masakra nigdy w zyciu dzieci nie byly glodne nie byly bite nie bylo alkocholu masakra
~POLAK
2015-01-13 20:44:59
z adresu IP: (87.205.xxx.xxx)
Ocena: 3
Takie cuda tylko w Polsce zamiast pomoc to dobic. Rzad do dymisji,a zarobki poslow obnizyc do1750 pln zaoszczedzone pieniadze na takie wlasnie rodziny.W TYM KRAJU TRZEBA WYJSC NA ULICE zeby sie cos zmienilo.
~kasia
2015-01-13 20:28:48
z adresu IP: (46.45.xxx.xxx)
Ocena: 3
ja napiszę krodko to jest kuzwa nasza Polska
~Mamuśka
2015-01-13 20:23:21
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 8
Przede wszystkim panie, które zadecydowały, że dzieci trzeba umieścić poza domem, powinny zawieźć dzieci do pogotowia rodzinnego lub rodziny zastępczej, tak jest w/g nowej ustawy. Wszystkie dzieci nie maja nawet 7 lat. Moim zdaniem, dzieci zostały zabrane, żeby w placówce, w domu dziecka były, żeby z kolei placówka mogła powiedzieć, że jej istnienie jest konieczne. Co do dochodów na dziecko to rodzina zastępcza otrzymuje 1000 zł na dziecko i tyle, bo przecież nikt nie dolicza pensji rodzic do wydatków na dziecko (2000 zł BRUTTO) , tak jak nauczyciel nie wydaje swojej pensji na utrzymanie ucznia. Chyba jasne.
~też mama
2015-01-13 19:52:13
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 3
Boże jacy Wy ludzie jesteście głupi ,że dajecie się nabrać tym szczwanym lisom . Przecież im o to chodzi żeby wzbudzić w Was litość i naciągnąć na coś niecoś .Aż mi Was żal !!!
~rodzinna
2015-01-13 19:41:01
z adresu IP: (83.14.xxx.xxx)
Ocena: 0
A skąd takie informacje ze rodzina zastępcza dostaje po 3tys na dziecko? Ludzie opanujcie się :) Do rodzin zastępczych w 99% trafiają dzieci z kompletnie dysfunkcyjnych rodzin, bite, poniżane, zaniedbane, głodzone, z domów przemocowych, alkoholowych, narkomańskich. Chwała rodzicom zastępczym.
~Tadeusz z Piły
2015-01-13 18:58:52
z adresu IP: (86.63.xxx.xxx)
Ocena: 6
To jest jedno wielkie sk...ństwo uprawiane przez POlskie placówki , w których moim zdaniem ich pracownicy nie mają zielonego pojęcia czym tak naprawdę jest miłość w rodzinie...!!!
~Jezus
2015-01-13 16:21:00
z adresu IP: (178.180.xxx.xxx)
Ocena: -2
Straszne MOPS jak z nazwy wynika powinien byc instytucja pomocy społecznej a nie uciążliwości i rozłamu rodziny . Pomagać Ludziom a nie zabierać dzieci znam pare przypadków gdzie dzieci wychowywały sie w rodzinie zastępczej lub domu dziecka jako dorośli ludzie nie potrafią dac miłości swoim własnym dzieciom bo sami nie otrzymali . Najważniejsza jest milosc cieplo rodzinne nawet w biedzie . Jezeli jest potrzeba pomocy to mops powinien pomoc finansowo lub w inny sposób a nie zabierać dzieci .
~tayson
2015-01-13 15:55:36
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: -4
Popieram tom Panią która zabrała te biedne dzieci. Pijaństwo narkomania i burdel i jeszcze chodzi się zali ze nie z jej winy bu uuu kłamstwo i spisek to wszystko dla pokazu zęby pieniąrzki mieć i mieć za co pic itd ....... kur....a
~gregor
2015-01-13 15:37:51
z adresu IP: (83.86.xxx.xxx)
Ocena: 3
brak slow
~luz
2015-01-13 14:12:01
z adresu IP: (84.234.xxx.xxx)
Ocena: 2
I właśnie dlatego głosuje na KNP - dzieci są własnością rodziców, nie ich Panów. Pan zadecydował w tym przypadku, co zrobić z dziećmi niewolnika - odebrać.
~jaja
2015-01-13 13:24:07
z adresu IP: (62.21.xxx.xxx)
Ocena: 5
ta baba z opieki chyba nie rozumie ze więcej szkody na robiła niż pożytku jak można rozdzielać rodzinę która sie kocha i dba o siebie w miarę możliwości to system jest winny za sytuacje ciążka ludzi i to on powinien zapewnić im godne życie
~fif
2015-01-13 13:09:05
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 10
ludze se wypowiadaja a nie maja pojecia o czym pisza Bez przyczyny dzieci nie zabieraja i rodzice to doskonale wedza
~jaja
2015-01-13 13:05:45
z adresu IP: (62.21.xxx.xxx)
Ocena: 1
co za kur ,,, z tej opieki ludzie napiętnować ta su ,,,
~mmmm
2015-01-13 12:35:15
z adresu IP: (62.21.xxx.xxx)
Ocena: 3
za stress jaki przezywaja teraz rodzice sad powinien orzec takie odszkodowanie dla calej rodziny ze nigdy nie powinno im niczego zabraknac proste
~Maja
2015-01-13 11:58:20
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: -1
to straszne co się wydarzyło.
~megi
2015-01-13 10:31:25
z adresu IP: (46.115.xxx.xxx)
Ocena: 2
Masakra tylko w tych rodzinach gdzie dzieci sa kochane mimo biedy szvzesliwe bo w domu z mama i tata moga zdarzyc sie takie rzeczy,a tam gdzie dzieci sie sprzedaja w wieku 10,11lat zeby bylo co do garnka wlozyc wszyscy przymykaja oko i udaja ze nic sie nie dzieje to takie niesprawiedliwe ze az serce peka,pomozcie by zylo sie takim rodzinom lepiej a nie deptajcie dziecinstwo i rizwalajcie ridziny w ktorycj dzieci sie czuja kochane mimo biedy jest im dobrze bo maja rodzine mame i tate!!!!!!!!
~Kacha
2015-01-13 10:04:09
z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Ocena: 1
Zamiast pomóc bardziej finansowo tej rodzinie, ewentualnie wsparcie w postaci żywności, odzieży , opłacenia podstawowych rachunków i innych niezbędnych rzeczy, to teraz dużo więcej będą płacić na każde dziecko obcym - albo na dom dziecka albo rodzinie zastępczej !!! Ale prościej rozbić rodzinę, bo kogo obchodzi cierpienie tych ludzi !!!
~Gosia26
2015-01-13 09:58:38
z adresu IP: (80.111.xxx.xxx)
Ocena: 6
Ludzie!! Przeczytałam wasze wpisy i aż mi sie włosy na głowie jeżą od co niektórych wypowiedzi. Czy wy naprawdę uważacie,że jak człowiek ma dziecko,to już nic mu nie wolno?!?!? Piwa sie napić nie wolno,imprezy w domu zrobić nie wolno,bo są dzieci?!? Każdy,niezależnie od statusu materialnego,ma prawo napić się piwa w domu,pod wieczór,gdy dzieci się bawią albo śpią!! Co to za ograniczone myślenie,że od razu,jak ktoś piwo wypije,to patologia. Osobiście znam rodzinę z trójką maluchów,gdzie oboje rodzice czasem,gdy przyjadę w odwiedziny,"postawią" butelkę wina czy piwa,ale czy to oznacza,że to patologia?!?! Mieszkam od dłuższego czasu za granicą i naprawdę,tutaj nikt nikogo nie oskarża o patologię,tylko dlatego,że rodzice mają ochote napić się wina czy piwa!! Jeśli dzieci są zadbane,czyste i najedzone,a dom czysty,to jaka patologia? Ja nie popieram 'robienia' sobie dziecka za dzieckiem przy kiepskiej sytuacji materialnej,ale,na Boga,dlaczego robicie z ludzi patologie? Przypuszczam,ze polowa z was,ktora tak żarliwie krytykowała tą rodzinę "że widziałem puszki,etc",kłania sie im w pas przy mijaniu sie na korytarzu. Troche powsciagliwosci,ludzie!!
~Robin
2015-01-13 09:56:07
z adresu IP: (78.149.xxx.xxx)
Ocena: 4
Postuluję szczegółową kontrolę MOPSów.
~esso
2015-01-13 09:31:03
z adresu IP: (86.63.xxx.xxx)
Ocena: 3
I teraz się pytam wszystkich , można dać rodzinie zastępczej po 3tys zł na dziecko , można , to czemu nawet połowę tej kwoty nie dać tej rodzinie, skoro nie ma pijaństwa nie ma burd , są normalni ludzie tylko biedni. A nie ZABRAĆ nie ZAJEBAĆ bo i inaczej nie można powiedzieć, o tym co robi MOPs do spółki z Sądem. Sędzina lub sędzia ma w dupie bazuje tylko na tym co napisze pracownik MOPS w wniosku o zabranie dzieci, nie sprawdza nie koryguje. Uważa że ma pewne źródło , zresztą po co się męczyć nie moje dzieci nie mój dom.
~julka891
2015-01-13 09:18:51
z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ocena: 2
Normalana rodzina,zyja sobie skromnie kto w tych czasach nie jest biedny wezmie człowiek wyplate zrobi opłaty wykupi leki i gowno starcza na miesiąc a gdzie jakas przyjemność nie da rady a 3osoby trzeba wyzywic,nie rozumiem .Do MOPS zajmijcie się wkoncu naprawdę tymi co potrzeba a nie normalna rodzina dzieci i rodzicow narazacie na stres.Rozwalacie rodziny no tak wiadomo dlaczego żeby więcej dla pijakow było im trzeba dac bo jak twierdzi MOPS choroba spoleczna ja to bym dala kopa w dupe i wont do roboty to nie wysylaja do pracy młodych gdzie maja male dzieci i mowia...młodzi jesteście to do pracy a dzieci komus trzeba podrzucić żeby ktoś się zajal to już ich nie interesuje...a po tem interwencje ze dzieci bez opieki sa.MOPS cale zycie był cwany z nimi to tylko trzeba byloby zrobić porządny porządek.
~tom
2015-01-13 08:41:13
z adresu IP: (188.117.xxx.xxx)
Ocena: -2
Może w ramach pomocy mamie i reszcie rodzinki na dobry początek podwiazac mamcie aby nie zasypywala Polski kolejnymi oseskami, na których rodziców z powodu braku zaradności życiowej nie stać?
~POlszewia
2015-01-13 00:18:56
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: 5
szczaw i niesiolowski
~TOYA
2015-01-13 00:16:01
z adresu IP: (2.98.xxx.xxx)
Ocena: 4
Bydlaki (nie obrazajac zwierzat) to co trzeba placic za pobyt tych dzieci w domu dziecka to za czesc tych pieniedzy ta rodzina zylaby na normalnym poziomie a dzieci nie przeszlyby traumy rozstania . Nic sie nie zmieni w tym kraju dopoki przy korycie beda te same pociotki patrzace tylko ile wyciagnac kasy do swojej kieszeni bo '' szczawiu z rowu nie beda jedli''
~kraj unii iPO
2015-01-13 00:15:24
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: -5
WIĘC CO SIĘ DZIWIĆ
~MJM
2015-01-12 23:29:50
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 10
GŁUPOTA LUDZKA NIE ZNA GRANIC ! tak jest bylo i bedzie..... pijakom dają z tego "MOPS-u" zapomoge w wysokosci ponad 400 zl?? a rodzinie ktora ma piecioro dzieci to co tylko zabierać??.... Widac ze dla nich bieda to juz cos gorszego......nawet nie chodzi juz o tą biede..przeciez dzieci brudne nie chodza..jesc maja co...... tak juz ta wielka pomoc spoleczna tak robi.... tam gdzie sie naprawde alkohol leje w rodzinie gdzie sa dzieci to nie zabiora ich a normalnej rodzinie gdzie jest sytuacja materialna w sumie taka sama jak wszedzie to juz h** d*** zimna.........MOPS mysli ze mogą wszystko!....
~Ryhor
2015-01-12 23:01:28
z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Ocena: 2
Do wszystkich strażników grosza publicznego, - Wysokość miesięcznego wynagrodzenia dla zawodowych rodzin zastępczych niespokrewnionych z dzieckiem wielodzietnej lub specjalistycznej rodziny zastępczej wynosi do 160% kwoty podstawy, nie mniej jednak niż 95% podstawy (od 1 564,65 zł do 2 635,20 zł). To jest tylko wynagrodzenie - dodatkowo dochodzi świadczenie około 1500 zł na każde dziecko - gdyby ci ludzie mieli takie pieniądze to żyliby godnie, a tak godnie będą żyli tzw. "zawodowi rodzice" - to jest patologia, a nie to że ktoś się stara ale jest biedny, może niezaradny.
~Dominik
2015-01-12 22:55:35
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 6
Ludzie zamiast posac tutaj to zróbcie cos aby pomoc tej rodzinie ..? Moze jakis adwokat aby ich bronił w sadzie moze trzeba odwiedzić burmistrza starostę itp... Polska to chory kraj gdzie zamiast pomagac jak w innych krajach Uni to keszcze zabierają ... Sam mam 3 dzieci i tylko Ja utrzymuje rodzine a jednak nawet becikowego nam nie dali poniewaz sa za wysokie dochody co sie nalezy każdemu dziecku ... A te kury co siedzą w mopsie wpier..... ja ciasteczka i patrzą aby były efekty czemu nic nie robią jesli dochodzi do tragedi do głodu bicia czy jak to czasem bywa morderstwa maluszków.... Bardzo prosze wszystkich aby użyli swoich głów i kontaktów aby pomoc tej rodzinie .... Czasem wystarczy tak nie wiele a tyle radości moze sprawić głupia pomoc... Moze jakis pracodawca zaproponuje lepsza prace ojcu aby było lepiej.....
~Katia
2015-01-12 22:49:20
z adresu IP: (109.95.xxx.xxx)
Ocena: 10
A może panie z MOPS miały koleżanki w. Domu Dziecka ,gdzie brakowało wychowanków i groziły zwolnienia?moze to było prawdziwym powodem odebranie dzieci Rodzicom?trzeba by to sprawdzic dogłębniej z tej strony.....,prawda jest straszna pracownicy takich instytucji ....,psycholodzy,pedagodzy ...usrańcy ,zamiast pomagać ,narażają i dzieci i rodziców na taki stres....,kto im dał te dyplomy?!.?
~ZNAJOMA ZNAJOMEJ
2015-01-12 22:22:47
z adresu IP: (90.201.xxx.xxx)
Ocena: 2
ZNAM TA RODZINE I WIEM ŻE DZIECI ZAWSZE BYŁY NA PIERWSZYM MIEJSCU!!!
~koko
2015-01-12 22:18:45
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -10
i dobrze, patoligie zwykle...zero pracy tylko robic dzieci..a te dzieci co maja? biede biede i jeszcze raz biede! tyle.
~aga
2015-01-12 22:16:51
z adresu IP: (89.79.xxx.xxx)
Ocena: 17
Przecież to jest NORMALNY dom! Nie maja luksusów, ale tak życje 80% naszego społeczeństwa! Do cholery co oni maja do tych ludzi! Tak nie może być! Nie odbiera się dzieci kochającym rodzicom. I wcale nie widać by dzieci były w złym stanie!
~krystyna
2015-01-12 22:01:52
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: 6
dla mnie to nie normalni ludzie urzędasy to poprostu sataniścina etatach
~też mama
2015-01-12 21:59:56
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: -3
Z tego co wiem to tych dzieci ma ta Pani więcej . Jednego chłopczyka wychowuje babcia. Może czas pomyśleć o antykoncepcji bo do 40-tki to jeszcze z dziesięć urodzi.Ludzie XXI wiek a tu taka ciemnota!!!!!!
~Temida
2015-01-12 21:52:50
z adresu IP: (92.63.xxx.xxx)
Ocena: 6
To jakieś chore ,jakiś obłed,strach żyć w takim kraju ,gdzie żyje tylu zwyrodnialców .
~misoiu
2015-01-12 21:17:01
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 3
ze pracownik to co może zmienic prace ludzie nie powinni sie dawać oni to tylko urzedasy bez uczuć i empati
~pauli
2015-01-12 21:15:13
z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Ocena: 13
bo maja 5 dzieci, a moze mieli trudna sytuacje rodzinna moze stracili wiele co WY onich wiecie by ich osadzac !!!!!!!!!!!!!! Dla mnie patologia jest jak matka ma 1 dziecko i je zabija lub glodzi itp a nie rodzina ktora kocha kazde dziecko najbardziej na swiecie i wiecie co slowa zlego nie powiem na ta rodzine, a co ze papierosla sobie zapala tyle jest ich, robia wszytsko dla dzieci by byly ubrane zadbane wiec wara od ich Fajek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jestem samotna mloda matka nie dlugo pewnie komornik mi zapuka do drzwi sytaucja zyciiowa drastycznie sie zmienila i co mi tez zabiora dziecko by dac na wychowanie innym i im dac 1000zl ZALOSNY KRAJ ZALOSNY MOPS.
~ee!
2015-01-12 21:14:28
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 8
Jedna pani z drugą panią z opieki może by przyszła i pokazała jak zajmować się dzieckiem?? do pomocy są powołane to niech pomagają..nie każdy sobie radzi w życiu.
~pauli
2015-01-12 21:11:59
z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Ocena: 7
znam ta rodzine ta baba jakas nie powazna jest co ona gada, dzieci najedzone, matka dzieci zawsze wracala z pelnymi siatkami do domu pelno jedzenia slodzyczy dla dzieci. a co Najlepsze biedne zaglodzone dzieci heheheh co za IDIOTTKA mowi tak o rocznym dominiku ktory majac 6miesiecy mial w ksiazeczce wpisane ze ma nadwage, no hallo taka pizde bym od razu zwolnila.... a co sasiadce przeszkadza ze dzieci sie bawia????????? sa glosne ????????? i ludzie opnaujecie sie nie nazwyajcie ich PATOLOGIA
~polak
2015-01-12 21:08:56
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 3
co się stało z mopsem kiedyś to jeszcze pomagali naprawdę dzis pracują tam osoby ktore naprawdę pracują tylko dla wypłaty, ludzi mają za nic w niczym nie pomagają oprocz tych paru groszy nie z ich kieszeni przecież, a moze za zabranie dzieci oni mają jakaś premie?i to dośc wysoką bo nierozumie takiego zachowania nieludzkiego dzieci powinni być przy rodzicach a mops powinien im pomóc .tylko że oni sami sobie radzili te dzieci mieli tyle że niejedno dziecko w wchu tego niema mieli co jeść i mieli kochających rodzicow czego w obcej rodzinie nie będą mieli bo jedzenie to nie wszystko dzieci potrzebują miłości i mamy
~hehe
2015-01-12 20:46:01
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 11
Prawda jest troche w tym, tylko szkoda tych dzieci zawsze bylo wesolo jak bawily sie dzieci a teraz jest smutno i sasiad sie cieszy bo ma spokoj...Miejmy nadzieje ze dzieci wroca a rodzice niech sie wzma w garsc i zrobia ze soba porzadek
~adela
2015-01-12 20:17:20
z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Ocena: 7
co to za popierd...ny kraj, w europie rodziny z taka liczba dzieci sa finansowane przez panstwo, a no po to zeby zajac sie tylko dziecmi, a przy piatce jest co robic. Ale nie zrozumie ten, kto dzieci nie ma albo malo co angazuje sie w wychowywanie
~emilia
2015-01-12 20:12:45
z adresu IP: (46.149.xxx.xxx)
Ocena: 1
mają gdzies ze dzieci i rodzice mogą cierpieć !!! niech im lepiej pieniądze dadzą, a nie pozbawiają wzajemnej bliskosci.
~Monia
2015-01-12 20:11:26
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 0
Pięknie. 25letni rodzice bez pracy z piątką dzieci! Pewnie nie powiedzieli ostatniego słowa. Króliki jeżeli chcą mieć kupę dzieci to niech nie jęczą,że mają bidę i tylko wyciąganie rąk po jałmużnę!!! DEGENERACI i patologia.ciekawe jacy obywatele wyrosną z tych dzieci. 21szy wiek niech kościół pomoże swoim dziatkom a nie uczy metody na kalendarzyk
~dawid.h
2015-01-12 20:03:11
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: -1
zgadzam sie ze mops jedzie na klamstwie tak samo zabrano nam coreczke roczna teza w grudniu znamy wymieniona wyzej rodzine troskliwa sa codziennie u dzieci cala rodzina babcie dziadki wujkowie a pani dyrektor zakazal dalszej rodzinie przychodzic do dzieci ok prawda jest ze pokoj odwiedzin jest za maly zeby rodziny mogly odwiedzac te dzieci tylko zastanawiamy sie dlaczego nie sa w stanie powiekszyc tego pokoju lub udostepnic inny pokoj?? tak samo panie z mopsu przyszly do nas pani Katarzyna pracownik socjalny io Pani Agnieszka asystent rodziny. przyszly w piatek nie bylo mnie w domu matka byla z corka ( ma odebrane pprawa na podstawie 2 godzinyych badan w rodk co jest smieszne ) byla w domu z kolezanka i moim kolega ktorzy tworzyli pare i opiekowali sie pod moja nieobecnosc zarowno naszej coreczki jak i matki bo byla w ostatnim trymestrze drugiej ciazy . wyrzucili naszych znajomych z mieszkania zadzwonily po dom dziecka mowiac ze matka jest sama z dzieckiem no jak wyrzucily ich to sie nie dziwie ze byla sama. zakazaly powiadamiac mnie ojca ze zabieraja dziecko naszym znajomym co oczywiscie powiadomili wpadlem do domu to prawda nie przebieralem w slowach polecialo kilka wyzwisk nie na miejscu uciekly na korytarz zadzownilem po policje ale to one sobie przypisaly wezwanie policjii przyjechalo 3 funkcjonariuszy policji weszli do mieszkania wraz z tymi dziwaczkkami zx mopsu i nasi znajomi takze weszli. policja przebadala nas na alkomacie ocenili sytuacje materialno bytowa nie stwierdzajac zadnych podstaw do zabrania dzieci zaznacze przy tym ze probowaly zabrac dziecko bez zadnego pisma czy nakazu sadu . na dowidzeniea jak juz wychodzily powiedzialem im dowidzenia pania i mam nadzieje ze sie wiecej nie zobaczymy ale te panie napisaly w sprawozdaniu do akt ze na dowidzenia powiedzialem im przy policji i policja nie reagowalla na to wynoscie sie stad ku... szybko . i ze prrzy policji nie raz je wyzywalem je. calkowita nie prawda. poszly myslelismy ze nasze klopopty sie skonczyly to w poniedzialek wrocily z pismem z sadu i zabraly dziecko. nastepna klamliwa sytuacja to zabraly po narodzinach bez mojej wiedzy do domu dziecka nowo narodzonego naszego synka przyszlismy z dziewczyna do szpitala bo maly musial zostac dluzej na badaniach przychodzimy a tu dziecka nie ma lekarz wydal dziecko na podstawie piisma dotyczacego tylko matki ze ma odebrane prawa i zagraza zyciu i zdrowiu dziecka ludzie poczulismy sie jakby miala wziasc noz pociac i wrzucic w kapuste, moja narzeczona opiekuje sie dziecmi tak czule i z macierzynska delikatnoscia ze szok ja siedze w domu ona przewija dziecko karmi zawsze na czas kompie nie mam do tego zadnych zastrzezen jestesmy normalna rodzina ja pracuje jezdze samochodem w domu mamy wszystko i sprzetowo i higieenicznie niczego nam nie brakuje nie korzystamy z ich zasranego zasilku dadza 250 zl czy max 450 i sie ciesza i mysla ze nie wiadomo jak pomagaja i wiecej klamczuchy szkodza niz pomagaja. dajmy im te 200 czy 400 zl na miesiac i niech sprobuje przezyc za te pieniadze miesiac za guzik tego nie przezyja szukaja tylko malych nieprawidlowosci zeby sie mscic, nasz konflikt z tymi babami z mopsu trwa od momentu kiedy mielismy problem nastepujacy moja narzeczona umyla kafelkowa podloge one przylazly z zabloconymi butami i weszly nie patrzac na nic na moja prosbe czy moge stanac w jednym miejscu czy sciagnac buty odwrocila sie i phi ja nie jestem pana kolezanka tylko urzednikiem ja nie bede sciagala u pana butow druga sprawa przychodza do mojego domu rozkazuja mi ma pan to ma pan tamto ma pan psa oddac do schroniska bo dziecko raz przy nich pociaglo psa i piesek sie odwrocil zeby tylko spojrzec kto go pociagnal zarzucily ze pies chcial ja ugrysc nastepnie mamy miniaturowego kotka to im smierdzi kotem niech pan kota odda przylazly przy wymianie kuwety akurat to wiadome ze czuc bylo mocniej zawsze przylaza dzien przed wyplata potrafia zagladac do lodowki gdzie to nie jest ich obowiazkiem maja sprawdzac czy dziecko ma mleko pampersy ubranka i inne a co my jako rodzice mamy w lodowce nie powinno ich interesowac moze my jemy na miescie w barze czy czyms, my dla pierwszego dziecka mielismy wszystko nim sie urodzilo sterte ubranek lozeczko wozek srodki do pielegnacji oliwki gomki smoczki butelki i inne ale nie my jestesmy zlyumi rodzicami pietrzasie u nas zabawki dla dzieci po meblach wystaja duze pluszaki w ubranka zabezpieczone sa do 4 roku zycia mam juz nawet rowerki hulanoge dla corki gdzie ona dopiero zaczyna stawiac piierwse kroki co jestesmy na zakupach to dokupujemy jeakies zabawki np dzieci sa teraz w domu dziecka ale my i tak czy pluszowego pieska marionetke kupilismy czy slonika pluszowego w biedronce kupilismy ale nie ona m,opsiara zarzuca mi ze moja opieka polega na pogilaniu dziecka przy niej i tyle durna baba dziecko nie od parady powiedzialo pierwsze slowo tata i w domu dziecka krzyczy do okna jak mnie nie ma ta ta ta ta a jak ja jestem tuli sie do mnie i cieszy sie jak sie z nim baiwe jesli bym mu robil krzywde to raczej by uciekalo ode mnie. wydedukowaly sobie na podtawie uszkodzonej klamki w drzwiach ze ja zamykam narzeczona w domu i nie wypuszczam nastepnie ze mam kilka kochanek na walbrzychu i u jednej spedzilem tydzien hahahhahaha smiac sie mam czy plakac bo juz sam nie wiem ja juz nie mam na to wyglada prawa wyjsc z mieszkania bez dziecka raz sie przyczepily ze zostawlem matke z dzieckiem bo poszedlem palic w piecu a piec mam w piwnicy co moze mam brac dziecko pod pache i palc razem z nim a moze wgl mam niue palic i siedziec w zimnym zeby mialy powod do nastepnego czepiania sie ze jest zimno w domu a moze mam codziennie wolac sasiadke zeby podczas mojego palenia w piecu siedziala z dzieckiem i jego matka przeciez to absurd. czemu nie zabiora dzieci menela i pijaka a zabieraja normalnym ludzia. moj email to hummer@onet.eu prosze pisac prosimy tu o pisnie w spprawie jakiegos prawnika ktory zgodzi sie na raty reprezentowac nas w sadzie bo narazie takiego nie znalezlismy.
~znajoma
2015-01-12 19:56:56
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: -3
Moim zdaniem bardzo dobrze się stało. Niby tacy biedni,a ani jedno ani drugie za robotę się nie weźmie. Co roku dziecko a co ich widze to papieros i piwo w ręku. Szkoda dzieci ale lepiej im będzie w domu dziecka
~załamany
2015-01-12 19:49:29
z adresu IP: (31.183.xxx.xxx)
Ocena: 3
Czas stąd uciekać! Na każdym kroku zagrożenia. Strach chorować żeby w szpitalu przez bezduszną biurokrację nie umrzeć. Strach że wyrzucą z mieszkania bez wyraźnej przyczyny. Strach że zabiorą dzieci z racji bliżej nieokreślonych widzimisie pracowników socjalnych. Strach że prowadząc firmę Zus dopatrzy się jakiś nieścisłości i doprowadzi ją do bankructwa. Strach o przyszłość. Strach żyć.... Polska już teraz to druga Białoruś jednak wszechobecna medialna propaganda wmawia nam jak bardzo jesteśmy europejscy, spoty Tuska 15 lat wolności to żywcem wzięta propaganda z tv korei północnej
~as123
2015-01-12 19:48:51
z adresu IP: (89.68.xxx.xxx)
Ocena: 0
Socjalne urzedn urzedniczki to czesto szuje pisze to na podstawie tego co zrobily sasiadce. Znacznie czesciej tylko slyszy sie io swinstwach ajkie zrobily rodzinom niz o czyms dobrym. Dlatego wierze ze wyslaly karetke od zdrowego dziecka i zrobily afere zeby zabrac rodzinie dzieci
~Grage
2015-01-12 19:07:23
z adresu IP: (108.52.xxx.xxx)
Ocena: 8
Nie widze tu wspolpracy OPS z rodzina tylko egzekwowanie....A lekarz lub polozna z przychodni moglaby sama sie pofatygowac do niemowlaka i ustalic na miejscu plan swoich kontroli lub szczepien. Lepiej pomoc rodzine niz produkowac sieroty- zle ustawione dzialania OPS.
~Sasiadka
2015-01-12 19:00:40
z adresu IP: (86.3.xxx.xxx)
Ocena: 9
Patologia czemu nie napiszą ze je bili i pili alkohol ciagle????
~jam
2015-01-12 18:56:39
z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Ocena: 6
Po tym artykule należy spodziewać się , że dzieci wrócą do rodziców a miasto Wałbrzych przyzna im większe mieszkanie oraz znajdą się ludzie, którzy ich wesprą finansowo. Zamiast płacić po kilka tysięcy na utrzymanie dzieci w domach dziecka przeznaczcie te pieniądze na dofinansowanie właśnie takiej rodziny, która jak wynika z powyższego obrazka do najbogatszych nie należy. Kobieta nie kontaktowała się z pediatrą od 2 m-cy po urodzeniu dziecka-pielęgniarka środowiskowa przychodzi do każdego noworodka czy tam jej nie było.? Zresztą jeżeli dziecko jest zdrowe i normalnie się rozwija-a matka takiej grupy dzieci ma nie małe doświadczenie w obserwacji stanu rozwoju jak i zdrowia to sądzę, że tego typu argumenty są mało przekonujące. Najbardziej jednak poruszającym w tej sytuacji jest fakt, że nikt nie wziął pod uwagę traumy jaką przeżywają te dzieci po rozstaniu z rodzicami. Teraz dopiero mogą się zacząć ich kłopoty zdrowotne bo takie przeżycia nie są obojętne dla psychorozwoju małego człowieka.
~hehe
2015-01-12 18:43:27
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: 2
"Dzieci stale były otoczone opieką"... wolne żarty. I pod tą stałą troskliwą opieką wyrządzały szkody materialne, biegały samopas przy głównej ulicy... Artykuł nie jest obiektywny, a skoro rodzina taka biedna to powinna się zainteresować antykoncepcją, a nie płodzić co roku nowe dziecko :/ poza tym biednej, ubogiej rodziny nie stać na papierosy i piwko, a ich tak. Żenada.
~pol
2015-01-12 18:15:19
z adresu IP: (62.244.xxx.xxx)
Ocena: 1
mops im pomógł :)
~czarna
2015-01-12 18:01:54
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 3
Znam tą rodzine , wiem że przy 5tce dzici czasami brak sił a bałagan to zabawki moze kilka ubran , kilka szklanek po wypiciu wody , soku . Asystentka rodziny tylko nakazy a obowiązku pani asystent to gdzie były , byłam w tym dniu u tej rodziny kupiłam dla dzieci bułki słodkie i musiałam zjeść z ich mamą do kawy bo dzieci tyle co posniadaniu , bylo ciepło brak mi słów :-(
~Normalny
2015-01-12 17:32:34
z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Ocena: 6
Zabiorą i dadzą do rodzin zastępczych lub domu dziecka. Koszt to min. 1000 zł miesięcznie za każde dziecko. Lepiej i taniej byłoby podobne pieniądze rodzicom.
~nick
2015-01-12 17:27:44
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: 5
Na stronie MOPS Wałbrzych widziałem dyplom dla pani pani B. Skrociej? Za co?!?!?!?! to jest świństwo... barbarzyństwo współczesności... komu teraz będzie lżej?!?!?!
~wsciekly
2015-01-12 17:21:57
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: 5
s***syny
~YAMAKASI
2015-01-12 15:39:23
z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Ocena: -1
SYSTEM INWESTUJE W DIABŁA, NIE W BIEDNE RODZINY. TO JAK PSY POSTĘPUJĄ TO SĄ KUR*A KPINY, TO NIE PUSTA NIENAWIŚĆ NIE MA NIC BEZ PRZYCZYNY! TU MAMY PRZYKŁAD
~_Cogito
2015-01-12 15:36:28
z adresu IP: (91.217.xxx.xxx)
Ocena: -5
No aby znowu dostać tyt. pracownika soc. roku trzeba mieć mieć czym się (Dolnośląska Gala z okazji Dnia Pracownika Socjalnego 2014) pochwalić. Awans i kariera ważniejsza od prawdy: "... Ważnym aspektem przeprowadzonej Gali był Konkurs pn. Dolnośląski Pracownik Socjalny Roku 2014. ..., laureatkę wskazała Panią Beatę Skrocką. ...";
~Miras
2015-01-12 15:08:25
z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
Ocena: -4
Jeśli nie było cienia alkoholu, to dlaczego każde dziecko ma FAS?
~OloZiom
2015-01-12 14:31:31
z adresu IP: (91.221.xxx.xxx)
Ocena: -4
Też mi żal tej rodziny... ale gdy coś złego stanie się w wielodzietnej, ubogiej rodzinie, to wszyscy też plują na urzędników. Życzę tym dzieciom by wszystko szybko i dobrze się skończyło - dzieci do domu, papieroski do kosza, zamiast browarków - herbatka i do przodu! :)
~Edek idiota
2015-01-12 14:30:55
z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Ocena: -1
Edek idioto, niech nas słowian bedzie wiecej w tym kraju niż żydów!
~Robert
2015-01-12 14:11:11
z adresu IP: (89.74.xxx.xxx)
Ocena: -3
Powiedz mi głupia babo a ile panstwo im pomogło dając 300 złotych mopr powinien byc do likwidacji
~Robert
2015-01-12 14:01:28
z adresu IP: (89.74.xxx.xxx)
Ocena: 6
Kto im dał prawo by decydowali o zabieraniu dzieci kiedy sie to skończy politykow trzeba powiesić darmozjady sędziów za komuny ktorzy sie tez przyczynili do tego ludzie pomuzmy im jak mozna byc bez serca a opieka jest po to by pomagac No i co ztego cenzura
~propozycja
2015-01-12 13:32:14
z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Ocena: 5
Zobaczcie na Facebooku profil angelika.smykowska
~Gonzo
2015-01-12 13:17:03
z adresu IP: (83.6.xxx.xxx)
Ocena: -4
tak wygląda prześladowanie normalnych rodzin, choć ubogich, przez patologiczny reżim POlszewicko-tuskowej bandy. Kasa na pedałuf i innych zboków jest, ale dla normalnej rodziny z dziećmi - nie ma. Zamiast stworzyć przyjazny klimat do rodzenia i wychowywania dzieci, POdnosi się wiek emerytalny żeby wszyscy POzdychali przed emeryturą i POsyła się sześciolatki (niedługo i pięciolatki) do szkoły, by stworzyć sobie o rok szybciej armię kolejnych niewolników i wyrobników.
~Edek
2015-01-12 13:06:30
z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
Ocena: -7
I bardzo dobrze! Widać ,że to patologiczna rodzina! Jaki NORMALNY człowiek ,który jest biedny zrobi sobie piątkę dzieci? Przecież to skrajna nieodpowiedzialność!
~zibi
2015-01-12 13:05:51
z adresu IP: (82.46.xxx.xxx)
Ocena: 4
piszmy do wałbrzyskiego mopsu i prezydenta miasta protest
~Libretto
2015-01-12 13:00:51
z adresu IP: (80.110.xxx.xxx)
Ocena: 11
Nie do pojęcia! Na co sobie pozwalają ci kryptobolszewicy - a tak naprawdę sami sobie na to pozwalamy. Czas ju z wreszcie odbić nasze własne dzieci z rąk tej poprawnej politycznie bandy lewaków. DZIECI NALEŻĄ DO RODZICÓW - NIE DO PAŃSTWA!!!
~ZygZak
2015-01-12 11:18:25
z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
Ocena: 8
Największą patologią w tej sprawie jest MOPS. Trochę powęszyłem i wiem co tam się dzieje. Jak zabiera się dzieci. Zaczyna się od pracownika socjalnego, potem kieruje się wszystkie sprawy do przychodni przeciwalkoholowej ( wystarczy że pracownik socjalny wypatrzy puszkę po piwie ), dalej psycholog który zaklepuje to co napisali jego poprzednicy. Potem nasyła się policjantów ( choć nie zawsze ) a jak już się pojawią to napiszą jakiś protokolik. Ale rola policji jest tu najmniej istotna. Pracownik socjalny i tak dopisze interwencję policjantów. Sprawa trafia do sądu a ten daje kuratora. Kurator robi wszystko aby dzieciaki zabrać do rodzin tzw. zastępczych. Ci biedni ludzie często nie wiedzą jak od tego się odwołać i dzieci lądują u obcych ludzi którzy z nich żyją. Tu przecież chodzi o kasę i to niemałą. Radzę poszukać w wałbrzyskim MOPS sprawy pewnego pracownika który wybronił kilka rodzin od zabrania dzieci do tzw. rodzin zastępczych. Pracownik ten nie miał szans na dłuższe zatrudnienie, właśnie dlatego. Zresztą, co tu dużo mówić. Prezydenta miasta mają za nic i wcale tego nie ukrywają w rozmowach, które prowadzą między sobą. I tu jest pies pogrzebany. Pani Larysie proponuję poszukanie tego byłego pracownika i mam pewność że wszystko jest do wygrania.
~Co jest
2015-01-12 10:17:33
z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Ocena: 18
Banda urzędników teoretyków stworzyła okrutne przepisy,to reżimowe komunistyczne były życiowe! Trzeba pomóc tej rodzinie,a nie zabierać dzieci do przytułku!przecież wiadomo że wystarczy pomoc ,która jest tańsza od okrutnego internowania tych dzieci,a nie mówiąc już o okrutnym i bestialskim praktykom oddawania dzieci bez zgody ich rodziców na stałe do tzw. rodzin zastępczych.
~velmo
2015-01-12 09:53:32
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 8
Nie pojęte. Rodzina nie może funkcjonować ponieważ nie współpracuje? ?? WTF. W szkolach jakiego reżimu szkoliĺa się ta pani jakby pracownik opieki
~:))
2015-01-12 09:12:23
z adresu IP: (95.41.xxx.xxx)
Ocena: 18
I dziwić się potem, że pracowników opieki społecznej oblewa się benzyną i podpala :)
~POD SĄD
2015-01-12 08:41:01
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: 7
TO RACZEJ RZĄD
~Jarek
2015-01-12 08:32:01
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: 16
Co za absurd! Pod sąd takiego pracownika socjalnego!!! Szczere współczucia dla dzieciaków. Co one biedne przeżywają!!! Głupota urzędnicza.... Jestem zbulwersowany tą sprawą!!
~myszka
2015-01-12 08:19:04
z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Ocena: 11
Wszędzie w EUROPIE pomaga się takim rodzinom. Niemcy dają ok. 200 EURO zasiłku na każde dziecko, bezpłatne leki do 18 lat, zakwaterowanie i dopłaty do mieszkania, bezpłatne podręczniki ..itd A w Polsce św Jana Pawła II - brutalnie odbiera dzieci.....aby przeznaczać na nie wielokrotnie więcej niż potrzebowałaby ta rodzina!!! A co na to miłosierni parafianie....? Nie wstydzą się?
~i989
2015-01-12 07:54:43
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 10
Zabierzmy dzieci rodzicom, a na ich utrzymanie płaćmy rodzinom zastępczym grube tysiące złotych. Po co pomagać rodzinie? To jest myślenie urzędników. Z moich obserwacji pomaga się jedynie pijakom, którzy chlali całe życie - a rentę socjalną + opał na zimę muszą dostać bo muszą przecież z czegoś żyć!!! A i we wrześniu na "dziecko" z opieki dostała moja sąsiadka - największa pani lekkich obyczajów w okolicy - pieniądze prze-rządziła w melinach z różnymi typami (tydzień jej nie było) a opieka dziecka nie zabierze - bo to matka!!! i dodatkowo zakupiono mu całą wyprawkę. Polska istnieje tylko TEORETYCZNIE!!! A głupota urzędasów nie zna granic....
NA ANTENIE
MarekObszarny
Marek Obszarny
 12:00 - 13:00
Reakcja24
Bądźmy razem, bo razem możemy więcej!
Reklama