Mieszkańcy Swojczyc sami organizują sobie transport

Aurelia Szymon | Utworzono: 2015-11-24 07:59 | Zmodyfikowano: 2015-11-24 08:03
A|A|A

Jak nie kijem to marchewką. Żeby poradzić sobie z ogromnymi korkami, mieszkańcy wschodniej części Wrocławia wzięli sprawy w swoje ręce. Na internetowym profilu "Jedziemy razem!Strachocin - Swojczyce - Wojnów" - publikują informacje, kto, dokąd się wybiera i przy okazji może ze sobą zabrać sąsiadów.

- Jeden przystanek autobusowy, czyli 300 metrów, to około 50 minut. Nie żartujemy - mówią mieszkańcy. 

Posłuchaj materiału:

- Nie ma to jeszcze takiego spektakularnego efektu, że połowa aut nie jedzie. Ale atmosfera się zrobiła dobra, żeby ten system się rozwijał. Polepszyły się międzysąsiedzkie stosunki. To jest sukces. Ostatnio wymyśliliśmy, żeby kierowca za szybką wystawił kartkę np. Bielany. Żeby osoba, która marznie na przystanku widziała, gdzie ten kierowca jedzie i ile ma miejsc wolnych w aucie. Przy okazji można się lepiej poznać - mówi mieszkanka Strachocina, Renata Piwko-Wolny. 

To także pomysł, żeby zatrzymać na osiedlu osoby, które wynajmują mieszkania. Obecnie jest z tym problem. 

- Studenci, którzy tutaj wynajmują mieszkania w końcu z nich rezygnują. Wystarczy, że kilka razy spóźnili się na zajęcia - tłumaczą mieszkańcy. 

Mariusz Tokarz z rady osiedla Strachocin - Swojczyce - Wojnów mówi, że pomysłowość mieszkańców, to sygnał, że cierpliwość mieszkańców powoli się kończy. 

- Od wielu lat proponujemy różne rozwiązania, które usprawniłyby ten ruch, ale to przypomina rzucanie grochem o ścianę - mówi Mariusz Tokarz.

Szansą na usprawnienie ruchu jest dla mieszkańców powstanie północnego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia z Łanów do Długołęki, drugim pomysłem jest kolej aglomeracyjna. Oprócz tego alternatywą dla wiecznie zakorkowanej Strachocińskiej czy Swojczyckiej mogłaby być też trasa Swojczycka, która miałaby przebiegać równolegle do ulicy Strachocińskiej i dalej do Krzywoustego. Mieszkańcy, mimo, że radzą sobie jak mogą, zapowiadają, że nie przestaną walczyć o usprawnienie komunikacji.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~krz
2015-11-24 16:16:21
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 44
Fajna inicjatywa, o ile część kierowców też zostawi samochód pod domem i skorzysta z takiej podwózki, bo inaczej nie ubędzie samochodów. Trzeba też usprawniać przede wszystkim transport zbiorowy. Poszerzanie ulic czy budowa Mostu Wschodniego tylko na krótko poprawi sytuację, bo nowa wygodna arteria ściągnie zaraz nowych kierowców. Ogromny potencjał jest w kolei - jeździłem na Leśnicę pociągiem w 15 minut nowoczesnymi, wygodnymi, klimatyzowanymi pociągami, podczas gdy koleżanki męczyły się 45 minut w przepełnionym autobusie i już nawet miały mdłości od takiej "jazdy" w korku (samochody wcale nie były szybsze, tramwaje też się tam wloką po zdezelowanym torowisku). Kolej Aglomeracyjna wymaga opracowania, ale z tych połączeń jakie są można już bez problemu korzystać i traktować pociąg jako szybszy tramwaj (idę na przystanek, ale po drodze widzę, że nadjeżdża pociąg, to szybko na stację i już zaraz jestem w pociągu. Jadę jeden przystanek, ale dużo szybciej niż autobusem) :) Fajnie, że można na biletach czasowych czy okresowych komunikacji miejskiej jeździć pociągami regionalnymi w granicach miasta - już nie raz korzystałem i polecam.
~Stan
2015-11-24 13:56:06
z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Ocena: 2
Pitolenie o park & ride, miasto szczyciło się nowelizacją w usprawnieniu komunikacji - zatem dlaczego na pętli Wojnów nie ma parkingu??? jest tylko 5 czy 6 miejsc parkingowych i prywatny parking pod piekarnią Biskupin gdzie parkować można przez 30 min Jeśli nie ma miejsca na parking to dlaczego MPK nie przedłuży trasy autobusu do pętli na granicy Dobrzykowic? Miasto nie potrafi dogadać się z okolicznymi gminami jak widać /patrz droga przez Trestno/ by usprawnić komunikację w tym rejonie odciążając mieszkańców Wojnowa i Strachocina. Pokonuję trasę przez Wojnów codziennie rano /jadąc do pracy na Maślice wracam obwodnicą i łącznikiem- bo przez centrum nie ma sensu choć koszty znacznie wyższe MPK bym jechał ze 2,5 godziny/ i widać masę aut na rejestracjach DOA i to samo pytanie czy jest jakikolwiek parking P&R na rogatkach od Siechnic obok pętli tramwajowej lub autobusowej? Myślę, że wiele osób parkowało by na rogatkach gdyby miało gdzie i miało czym szybko dojechać do centrum.
~glaps
2015-11-24 12:13:45
z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Ocena: -386
kto wam kaze autami jezdzic:)
~Max
2015-11-24 10:32:41
z adresu IP: (194.93.xxx.xxx)
Ocena: -398
Ale moze w koncu znajdzie sie odwazny dziennikarz ktory napisze, ze to co sie tam dzieje to jest skandal do ktorego doprowadzilo nieodpowiedzialne planowanie przestrzeni podwroclawskich gmin i nieodpowiedzialna planowanie komunikacji w tych rejonach (bral zatok autobusowych, jedna (sic!) droga - niech tam peknie jakas rura). To sa setki tysiecy zlotych traconych przez mieszkancow codziennie!! Polnocny odcinek obwodnicy troche pomoze, ale nie rozwiaze problemu ....musi konieczne tez powstac droga rownolegla do Strachocinskiej i szybki lacznik w okolice Korony, a stamtad przedluzenie obwodnicy srodmiejskiej w kierunku poznania i domkniecie ringu przez. tzw most wschodni. Niestety to sa efekty braku planowania przestrzennego i to wszystko musi teraz kosztowac setki mln zlotych.
~dud
2015-11-24 10:07:01
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 0
a co dud na to on woli po i koszule
Reklama