Pierwszy Moderus Beta we Wrocławiu (ZDJĘCIA, FILM)

| Utworzono: 2015-12-11 13:59 | Zmodyfikowano: 2015-12-11 14:01
Pierwszy Moderus Beta we Wrocławiu (ZDJĘCIA, FILM) - fot. MPK Wrocław
fot. MPK Wrocław

Jeden z sześciu zamówionych tramwajów Moderus Beta MF 19AC przyjechał rano do Wrocławia. Pojazd czeka na odbiór przez MPK i pierwsze testy.

Tramwaj został wyprodukowany przez poznańską firmę Modertrans. Tak jak PESA stacjonować będą na zajezdni przy ul. Kamiennej. Nowe maszyny są ponad dwukrotnie tańsze niż PESY.

Zgodnie z umową poznański producent ma dostarczyć wszystkie pojazdy jeszcze przed świętami. Po testach i przeszkoleniu motorniczych wyjadą one na ulice - jeszcze w tym roku. Tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii.

Moderus Beta posiada człon niskopodłogowy, 214 miejsc i ma niespełna 30 metrów długości. Wszystkie pojazdy są klimatyzowane. Wyposażono je również w ładowarki USB, a także platformę dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Pomalowane zostały na tradycyjny kolor wrocławskich tramwajów - niebieski.

Pojazdy te, podobnie jak Pesy, będą stacjonować na zajezdni przy ul. Kamiennej.

Zgodnie z umową poznański producent ma dostarczyć wszystkie pojazdy jeszcze przed świętami. Po testach i przeszkoleniu motorniczych wyjadą one na ulice - jeszcze w tym roku. Tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii.

Informacje techniczne:

MODERUS BETA MF 19AC

Parametry

  • Dł.: 28250 mm
  • Szer.: 2354 mm
  • Człon niskopodłogowy
  • Liczba miejsc: 214
  • siedzących: 40
  • stojących: 174
  • Liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)
  • Wózki napędowe: 4 szt. skrętne
  • Napęd: asynchroniczny
  • Kolor - metalic blue

Wyposażenie

  • Klimatyzacja przedziału pasażerskiego
  • System monitoringu
  • Dynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i
    monitory LCD, zapowiedzi przystanków)
  • Fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed
    przytrzaśnięciem
  • Platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych
  • Ładowarki USB

Koszt zakupu: 3,75 mln zł netto sztuka

Zdjęcia
Pierwszy Moderus Beta we Wrocławiu (ZDJĘCIA, FILM) - 4
Pierwszy Moderus Beta we Wrocławiu (ZDJĘCIA, FILM) - 5
Pierwszy Moderus Beta we Wrocławiu (ZDJĘCIA, FILM) - 6

Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~wiktor2015-12-12 12:56:11 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Podoba mi się, klimatyzowany, przestrzenne wnętrze, fajne malowanie, wszystko tak jak trzeba. Lubię to!
~kkrz2015-12-11 22:13:35 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
To taki sam tramwaj, jaki robił wrocławski Protram, tylko trochę nowocześniejszy wygląd i parę gadżetów. Fajnie, że są nowe tramwaje, ale nie zmienia to faktu, że konstrukcyjnie jest to to samo, co dwa stare, wysokopodłogowe wagony, połączone tylko niskopodłogową wstawką. Takie tanie tramwaje powinno robić się najpóźniej 10 lat temu (nawet na bazie używanych szkieletów stopiątek), a teraz powoli przechodzić na w pełni niskopodłogowe tramwaje, takie jak Pesy. Zresztą Protram też ma w ofercie całkowicie niskopodłogowy tramwaj o podobnym, nowoczesnym wyglądzie, ale skoro nawet i z tego przetargu został wykluczony (bo zbyt dawno produkował swoje tramwaje), to tym bardziej nie będzie mógł konkurować z Pesą.
~gosc2015-12-11 23:13:49 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
poczekaj, poczekaj. Zobaczysz jak wsiądziesz.Po zdjeciach, szczególnie w środku, zapowiada się naprawdę świetnie
~www2015-12-11 21:46:45 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
To jest jakiś absurd - tyle różnego taboru- każdy z innej parafii spowoduje kosmiczne koszty serwisowania, a poza tym jest jeszcze jedno dno - wrocławski producent dogorywa.
~stan2015-12-11 16:20:05 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Nie martw się ~krycha wszystko będzie pasować, to sprawdzona konstrukcja. Bardzo cieszy nowy nabytek, robi pozytywne wrażenie. Witamy we Wrocławiu.
~krycha2015-12-11 15:20:03 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
a sprawdzili , czy tory będą do nich pasowały ?