Budują niezwykłą trasę rowerową w Masywie Ślęży. Liczą na wsparcie

| Utworzono: 2016-01-19 11:11 | Zmodyfikowano: 2016-01-19 11:11
Budują niezwykłą trasę rowerową w Masywie Ślęży. Liczą na wsparcie - Zdjęcia: Suli Woods
Zdjęcia: Suli Woods

Projekt zakłada budowę ścieżek rowerowych biegnących między drzewami i pozwalających na aktywny wypoczynek bardzo blisko natury. Na początek 2-3 km ścieżki pokazowej, która ma być częścią systemu ścieżek rowerowych "SULIWOODS". Wszystkie ścieżki będą dobrze oznaczone, ogólnodostępne i nieodpłatne do użytkowania dla każdego. - Łącznie chcemy zbudować minimum kilkanaście kilometrów zróżnicowanych i ciekawych tras rowerowych na terenach okalających: Wzgórza Oleszeńskie, Grupę Raduni oraz Ślęży - wszystko zależy od funduszy.

W całą akcję zaangażowali się wolontariusze, ale potrzebne są oczywiście pieniądze. Na co? Opracowanie projektu, zakup narzędzi, zakup materiałów (kruszywo, cement, drewno itp.). Pieniądze chcą zdobyć dzięki zbiórce publicznej, która trwa w portalu Polak Potrafi. We wtorek rano na koncie akcji było już ponad 16 tys. zł, podczas gdy całkowita kwota to 19 tys. zł. Brakuje więc już bardzo niewiele.

"Singletrack, to leśna ścieżka rowerowa. Jest wąska, utwardzona, jednokierunkowa, kręta i urozmaicona o różne przeszkody i zakręty w formie band. Jest to ścieżka zarówno dla dzieci i amatorów jak i osób ze sporym doświadczeniem rowerowym, przeznaczona dla każdej grupy wiekowej. Obecnie w lasach dokoła Ślęży oficjalnych ścieżek rowerowych brakuje - i my to zmienimy!" - zachęcają do udziału członkowie grupy.

Od wielu lat jeździmy na rowerach górskich. Zwiedziliśmy największe i najlepsze miejsca udostępnione rowerom w Europie i na świecie. Kochamy Dolny Śląsk, góry, las i rowery. Tu mieszkamy i chcemy jeździć tu na rowerach jednocześnie nie niszczyć przyrody.

"Okolice Góry Ślęży to piękny teren o ogromnym potencjale. Niestety obecna infrastruktura rowerowa i turystyczna w Masywie Ślęży jest bardzo uboga - my jesteśmy od tego, aby w końcu to zmienić."

"Chcemy, aby ludzie z Wrocławia i Dolnego Śląska (ale nie tylko!) mogli spędzać aktywnie czas na rowerach w bliskości przyrody, lasu, przyjaciół i rodziny."

Jak widać na zdjęciach, chętnych do pomocy nie brakuje. Inicjatywa wzbudziła też wielkie zainteresowanie w internecie. Akcję promuje m.in. legenda koszykarskiego Śląska, Maciej Zieliński:

Reklama

Komentarze (65)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~krzysiek2016-04-27 14:13:36 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Nie rozumiem takiej nienawiści wobec osób, które wyraziły tylko swoje obawy i zastrzeżenia wobec tego projektu. W artykule nic nie napisano od jakich organów uzyskano zgody (stwierdzenie że działa się w sposób profesjonalny nie wystarcza), więc rozumiem głosy osób zaniepokojonych. Czy przebieg tras został szczegółowo skonsultowany ze wszystkimi instytucjami i został poprzedzony dokładną inwentaryzacją przyrodniczą, archeologiczną, geologiczną itp.? Jeśli przebiega przez obszar Natura2000 to niezbędna byłaby procedura Oceny Oddziaływania na Środowisko. Na jednym ze zdjęć widzę, że trasa przebiega koło odsłonięcia skalnego, które wygląda bardzo podobnie do jednego z odsłonięć, na którym miałem okazję podziwiać paprocie serpentynitowe - paprocie z rodzaju zanokcica. Są zagrożone i wymierające, występują na kilku stanowiskach w Polsce i Masyw Ślęży jest jednym z nich, może nawet najcenniejszym. Podlegają ścisłej ochronie, ze strefą ochrony 30 metrów od granic stanowiska, więc nawet nie powinno być przy takim stanowisku ścieżki turystycznej, a co dopiero trasy rowerowej. Dlatego obawy Radnego Gajowego są moim zdaniem zasadne. Druga rzecz to bezpieczeństwo - czy na przecięciach trasy rowerowej ze ścieżkami turystycznymi rodziny z dziećmi i większe grupy wycieczek będą mogły przejść bez obaw o to, że nagle wyskoczy na nich pędzący po stromym zboczu rowerzysta? Wystarczy dać ludziom możliwość zapoznania się ze wszystkimi otrzymanymi pozwoleniami, udostępnić stronę internetową ze szczegółami projektu, mapą tras, zorganizować spotkania z mieszkańcami i to powinno uspokoić zaniepokojonych mieszkańców, a nie z nienawiścią nazywać ich hejterami. Bo czytając artykuł można odnieść wrażenie, że to jakaś samowolka, najwyżej jakiegoś leśniczego ktoś spytał czy można sobie pojeździć. Jeśli wszystko zostało zrobione zgodnie z prawem, z poszanowaniem przyrody i innych użytkowników lasu, to wszystko w porządku, tym bardziej że inicjatywa jest społeczna i robiona własnymi siłami uczestników. Niewątpliwie przyniesie korzyści gminie i mieszkańcom, bo ktoś przedsiębiorczy zbuduje sobie sklep, ktoś inny założy restaurację, warsztat rowerowy itp, pojawią się nowe miejsca pracy. Tylko żeby potem tego, co ludzie charytatywnie własnymi siłami zbudowali, nie przejął jakiś milioner i rozbudowując wszystko z rozmachem nie zbijał na tym kasy, bez poszanowania dla środowiska i mieszkańców.
~julek2016-03-04 14:21:23 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Singletraki tu,singletraki tam,wszędzie...ale nigdzie mapek ich przebiegu,jak w konspiracji. Powiedzmy sobie szczerze,są to przedsięwzięcia nastawione na komerchę zawłaszczającą ogólnodostępne dobro:naturę w najlepszej formie. Dla rowerzysty ekstremalnego liczy się ekstremalny przebieg trasy, jakieś paprotki obok są dla niego nieistotne.Więc dlaczego tych tras nie tworzy się gdzieś na ekstremalnych wyrobiskach i podobnych wertepach ?
~Adolsul 2016-10-21 02:41:37 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Panie julku singiel Krossa i extremalna trasa, no i ci extremalni rowerzyści co mają po 5 lat z tatusiami i mamusiami zainspirowany zawłaszczyli sobie naturę, a czy im nie mależy się coś z tej natury. Myśli pan że to dobrze aby owe dzieci bawiły się na hałdach, żwirowiskach i jak pan to nazywa wertepach.Tochę logiki i szacunku dla innych a każdy znajdzie swe miejsce na ziemi.
~Megi Bird2016-01-23 13:10:51 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Super inicjatywa! Widać prawdziwą pasję i zajawkę, takich Ludzi trzeba wspierać bo robią coś dobrego dla całej społeczności! Będzie mega miejscówka do uprawiania sportu i odpoczynku!
~migi2016-01-22 22:28:07 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Wspaniale ! Oby więcej inicjatyw promujących zdrowy tryb życia a nie tylko kompiutery i tablety. Pieniądze poszły: polakpotrafi. pl / projekt/suliwoods
~cyklista2016-01-22 19:13:36 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Inicjatywa budowania tzw ścieżek rowerowych jest dobra. Właśnie... ścieżek/ciągów pieszo-rowerowych z których mogliby swobodnie korzystać zarówno piesi jak i rowerzyści, a nie "singletracków", które przyczyniają się do erozji, niszczenia gleby i środowiska naturalnego
~Fikus 2016-10-21 01:32:59 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Między pieszymi nie byłby to już singletrak a raczej giganttrak a zamiast wypożyczalni rowerów i warsztatu należałoby wybudować stację pogotowia ratunkowego.
~sylwia2016-01-24 12:18:32 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
erozji i niszczenia? gorszej bzdury nie można wymyślić.. człowieku, aby o czymś mówić trzeba mieć najpierw o tym jakiekolwiek pojęcie. Singletrack to naturalna ścieżka z naturalnych materiałów prowadzona w przemyślany sposób.
~rowerzysta2016-01-24 11:50:02 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
weź koło i uderz się w czoło, i najlepiej by między rowerami spacerowały rodziny z małymi dziećmi...
~swidniczanin2016-01-20 22:04:34 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Piękna inicjatywa, chociaż mam jedno zastrzeżenie - używajcie do budowy tylko materiały naturalne
~Adolsul 2016-10-21 01:24:31 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Mogę potwierdzić że użyto materiały pochodzenia naturalnego.Jest zdrowo i bezpiecznie.
~sylwia2016-01-24 12:16:16 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
do "budowy" używane są wyłącznie naturalne materiały takie jak ziemia, kamień i drewno. z przewagą ziemii i kamienia.
~mojasleza2016-01-20 08:01:22 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Więcej szkody wyrządza niekontrolowany ruch rowerowy, nieskanalizowany. Tutaj przebieg każdego metra trasy uzgodniono z leśnikami. Tym, którzy z zamiłowania krytykują polecam wycieczkę np. do Świeradowa i na czeska stronę. Wypożyczalnie rowerów, warsztaty serwisujące, mała gastronomia, noclegi.
~Marcus2016-01-20 10:56:10 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Brawo , zgadzam się z tym !!! Malkontentów jak widać nam nie brakuje !!!
~Marcus2016-01-20 00:41:31 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Dosyć , że nie macie przemysłu a widok chłopów pod sklepem z piwem to norma , to jeszcze chcecie pozbyć się tych , którzy mogą dostarczyć wam świeży grosz.40 lat na rowerze sportowym , dużo doświadczenia z kraju i zagranicy (Szwajcaria,Austria ....itd.) i jakoś nie mogę sobie przypomnieć złego wpływu mojej obecności jako cyklisty na środowisko naturalne!!!!
~Patryk 2016-01-20 00:02:12 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Nie ma czym się przejmować. W Bielsku-Białej był identyczny hejt, który tylko pomógł sprawie (dodatkowy rozgłos). Ścieżki wygrały przez to bezsprzecznie.
~sal2016-01-19 22:54:43 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ścieżki mogą pomóc w sensownym "zarzadzaniu" Ślężą. Całkowicie zgadzam się z potrzebą zadbania o środowisko. Z dużo większym niepokojem patrzę na niekonsultowaną ze społeczeństwem działalność księdza z Sulistrowic na szczycie. Skala "inwestycji" się rozrasta, a widząc - konkretnie słysząc - jak ksiądz nadaje mszę przez megafony nie bacząc na ludzi nieuczestniczących w nabożeństwie, las, zwierzęta, rezerwat i przepisy dotyczące ochrony środowiska i hałasu, ten niepokój uważam za uzasadniony. Ścieżka rowerowa - przy zachowaniu pewnych warunków może okazać sie dobrym początkiem lepszego, bo świadomego dbania o środowisko. Sensowne otwarcie sie na turystów ceniących walory przyrody. Mam nadzieję, że nie otworzy "drogi" do położenia asfaltu pod wygodę "pielgrzymów" i duchownych. Takie sytuacje już miały miejsce na Dolnym Śląsku.
~Nor 2016-01-19 22:37:20 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Najlepsza jak dotąd inicjatywa, która ma miejsce w obrębie Ślęży. Patrząc w przyszłość, duży potencjał aby cała gmina Sobótka w końcu odżyła, i to wszystko dzięki pasji do rowerów i chęci obcowania z naturą. Jako mieszkaniec okolicy, będę stałym gościem na SULIWOODS. #tylkoSULIWOODS
~silesia2016-01-19 22:31:07 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
Naprawdę nie potrafię zrozumieć dlaczego pojawiają się niektóre komentarze. Moim zdaniem takie inicjatywy w Masywie Ślęży sprawią nie tylko większą rozpoznawalność tego terenu, ale także zapozna Polaków z wieloma ciekawymi miejscami. Kto wie, może to krok do prawdziwego rozwoju tego miejsca, być może zabytki, niektóre budynki zostaną odrestaurowane. Ten obszar ma ogromny potencjał, który powinien być przez Nas wykorzystany. WIELKI SZACUNEK DLA OSÓB, KTORE PODEJMUJĄ SIĘ takich rzeczy, świadczy to o ich niezwykłym charakterze i osobowości. Robić coś dla innych i to jeszcze z takim zaangażowaniem i sercem... Podziwiam!
~zbig2016-01-19 22:28:56 z adresu IP: (82.120.xxx.xxx)
Myśl globalnie, działaj lokalnie. TAK właśnie robią ludzie którzy chcą aby powstały profesionalne ścieżki rowerowe ( jeżeli ktoś tego nie rozumie, wystarczy odrobina dobrej chęci aby zapoznać się z tematyką turystyki rowerowej). SULIWOODS to uż marka lokalna którą o którą powinny zadbać lokalne władze ( jeżeli nie wiedzą o jej istnieniu, to powinny szybko nadrobić czas). Suliwoods to miejsce na mapiektóre może również stać się rozpoznawalne za granicą. TO SUPER promocja gminy ! (Kto tego nie widzi ten musi być zaślepiony swoimi małymi podwórkowymi flustracjami) Trzymam kciuki za całą ekipę Suliwoods !
~mojasleza 2016-01-19 21:16:17 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
do abc; najpierw trzeba sprawdzić gdzie budowana jest ścieżka, żeby pisać o konserwatorach itd. Proszę nie obrażać inicjatorów akcji i nie traktować ich jak absolutnych ignorantów. Piotr Szwedowski jest w tej chwili jednym z największych specjalistów tego tematu, reszta grupy to bardo rozsądni ludzie. A wy? Znacie się na tym?
~gajowy2016-01-19 21:12:55 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Cały masyw Ślęży chroniony jest w ramach sieci Natura 2000, poza tym znajduje się tam kilka rezerwatów, park krajobrazowy, obiekty archeologiczne oraz geologiczne. Nie da się tam prawie wbić szpadla w ziemię żeby nie trafić na jakieś zabytki lub chronione rośliny i elementy przyrody nieożywionej a na zdjęciach widać ciężki sprzęt w akcji. Zakładam że ten projekt jest realizowany poza obszarami chronionymi bo w przeciwnym wypadku z pewnością ta sprawa trafiłaby do prokuratury. Takie inicjatywy są godne podziwu ale masyw Ślęży od stuleci jest perłą dla mieszkańców regionu i wymaga ochrony a nie zagospodarowania terenu.
~sylwia2016-01-20 00:09:01 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Masyw Ślęży perłą jest i perłą pozostanie. Proszę otworzyć mapę, bo Masyw Ślęży, to nie tylko Ślęża (na której nie ma żadnych planów prac). Mamy cudowne tereny szeroko dookoła Ślęży i o nich tutaj jest mowa. Wszystkie pracę są uzgadniane z odpowiednimi organami. Proszę przyjść na spotkanie o którym mówi wyżej "Zielony". Trzymamy kciuki za powodzenie projektu!!!!!
~salezjanie2016-01-19 22:52:03 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ścieżki mogą pomóc w sensownym "zarzadzaniu" Ślężą. Całkowicie zgadzam się z potrzebą zadbania o środowisko. Z dużo większym niepokojem patrzę na niekonsultowaną ze społeczeństwem działalność księdza z Sulistrowic na szczycie. Skala "inwestycji" się rozrasta, a widząc - konkretnie słysząc - jak ksiądz nadaje mszę przez megafony nie bacząc na ludzi nieuczestniczących w nabożeństwie, las, zwierzęta, rezerwat i przepisy dotyczące ochrony środowiska i hałasu, ten niepokój uważam za uzasadniony. Ścieżka rowerowa - przy zachowaniu pewnych warunków moze okazać sie dobrym początkiem o lepsze dbanie o środowisko. Sensowne otwarcie sie na turystów ceniących walory przyrody. Mam nadzieję, że nie otworzy "drogi" do położenia asfaltu pod wygodę "pielgrzymów" i duchownych. Takie sytuacje już miały miejsce na Dolnym Śląsku.
~Zielony2016-01-19 22:23:15 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Panie Gajowy i Panie Radny w czwartek proponuję Panom spotkanie w Urzędzie Gminy Sobótka, co Panowie na to ?
~mojasleza2016-01-19 21:09:14 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Wspaniała inicjatywa, ogrom zaangażowania i jak zwykle grupa, która niezorientowana w temacie krytykuje, bo tak lubi. Radny, który nie ma pojęcia co się dzieje w jego "turystycznej" gminie, inna osoba, która z Masywu Ślęzy zrobiła Park Narodowy. Zamiast wypisywać bzdury sami zabierzcie się do roboty. Posprzątajcie chociaż kawałek chodnika przed swoim domem, postawcie jedną ławkę, poczujcie się gospodarzami swojej gminy, bo tacy radni jak ten radny anonim nie zrobią tego dla ani dla nas ani dla siebie. SULIWOODS rewelacyjna sprawa, jestem za i włączę się na tyle na ile dam radę.
~abc2016-01-19 21:08:53 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Nie widać w artykule, aby była na to wydana zgoda Nadleśnictwa, Zarządu Parków Krajobrazowych, Konserwatora Zabytków...? Przecież to tereny pod ochroną konserwatorską o przyrodniczą. Czy cała inicjatywa robiona jest na dziko? Co na to odpowiednie urzędy?
~Zielony2016-01-20 01:25:28 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ty abc !!! też na zebranie przyjdź w czwartek, tylko się nie bój.
~sylwia2016-01-20 00:02:24 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Przeczytaj proszę jeszcze raz, a się dopatrzysz :) Żeby było jasne: wszystkie prace są wykonywane WYŁĄCZNIE za wszelkimi pozwoleniami. Tutaj nie ma mowy o żadnej pracy na dziko. Nadleśnictwo ściśle współpracuje z twórcami projektu. I dopiszę jeszcze, że na terenach rezerwatów nie będzie oczywiście nic robione. Masyw Ślęży, to nie tylko sama góra Ślęża - warto otworzyć mapę i poczytać o terenach jakie mamy :)
~Anula2016-01-19 19:20:46 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Ludzie!!! Czy to takie ważne jak sie pisze,jaka nazwa,kto zrobił bład w pisowni a kto nie... itp? Słabo mi sie robi gdy czytam te komentarze! Najważniejsze że znaleźli się ludzie kreatywni, ktorym chce sie coś robic,tworzyć i z to im chwała!!! Popieram jak najbardziej takie inicjatywy.Niestety wciąz jestesmy narodem malkontentów...zawsze znajdzie się jakiś "czepialski";....Trzymam kciuki za Suliwoods:))
~BRAWO SULIWOODS!2016-01-19 18:02:49 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
"MAM PYTANIE" , "PARK Rzecz Święta", "Jola", "Radny"... wszystkie komentarze pisane mniej więcej w jednym czasie, pierwsze dwie wartości adresu IP są identyczne (93.175.xxx.xxx)... Wiadomo, że może to być przypadek i, że mogą to być inne osoby ale jak dla mnie to jeden troll się tutaj wypowiedział pod paroma "nickami"... aż dziwne, że nikt się nie czepił strony radia Wrocław, że w komentarzach zamiast "imię" jest "nick"... tak bardzo nie rozumieją przecież języka angielskiego.... ŻENADA... ULTRA ŻENADĄ wieje... polaczkowość i siano z butów... po prostu dramat jak zawistni potrafią być ludzie... nie wiedzieć czemu... Brawo Szwed i wszyscy którzy wspierają projekt. Zbudujmy profesjonalne szlaki rowerowe! PS. Polskie firmy również powinny przybierać nazwy typowo polskie i ze słownika polskiego... ŁEB PUCHNIE JAK SIĘ TO WSZYSTKO CZYTA!
~MAM PYTANIE2016-01-19 15:48:51 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
A CO TO SULIWOODS? SINGLE TRACK? TO Może zacznijmy po niemiecku już mówić...
~Single2016-01-19 20:01:23 z adresu IP: (95.41.xxx.xxx)
Chłopaki chcą zrobić miejscówke miedzynarodową a co za tym idzie najlepiej aby miała nazwe w języku miedzynarodowym którym jest angielski. Wystarczy ruszyć głową tylko nie pluj w ekran ????
~Suliwoods2016-01-19 17:00:09 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
To tego co ma pytanie : weź się w garść ;)
~PARK Rzecz Święta2016-01-19 15:43:58 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Polacy znają takie "europejskie" inicjatywy, które Polsce nie przyniosły nic dobrego. Ale nie o to chodzi. Jako mieszkaniec nie zgadzam się, aby na Ślęzy lub w okolicach prowadzić budowy - czego nie wiem, bo panowie slangiem walą. Najprawdopodobniej mieszkańcy zwrócą się do gminy, aby zablokować takie inicjatywy.To teren Ślężańskiego Parku Narodowego.
~Adolsul 2016-10-21 00:59:13 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Panie święty SULIWOODS nie jest inicjatywą europejską. Jest to inicjatywa bardziej obywatelska i społeczna. Ponadto jeśli w obrębie parku krajobrazowego nie wolno budować to czemu stawiane są nowe domy, drogi i linie energetyczne?. Jestem mieszkańcem z okolicy i nie mam nic przeciwko budowie ścieżek rowerowychi nie sądzę aby inni mieszkańcy mieli coś przeciw , no może tylko ci nowo przybyli , ale jest rozwiązanie BIESZCZADY. Pozdrawiam i w drogę.
~emu2016-01-19 20:18:26 z adresu IP: (91.235.xxx.xxx)
Nie ma czegoś takiego, jak Ślężański Park NARODOWY! Narodowe (może) będą media :-) Póki co, są one publiczne - a Park KRAJOBRAZOWY.
~emu2016-01-19 20:16:49 z adresu IP: (91.235.xxx.xxx)
Singletrack (=jednokierunkowa ściezka dla rowerów w terenie) nie jest budową. To jest oczyszczona, "wydeptana" ścieżka dla rowerów terenowych. w zasadzie zero ingerencji w przyrodę, poza wycięciem krzaków i gałęzi do wysokosci 2 metrów. Jak to wygląda, można zobaczyć w rejonie Czerniawy-Zdroju. Jak nie jedzie żaden rowerzysta, to i pieszy może wygodnie się przejść. A że Masyw Śleży ma ogromny, ale kiepsko wykorzystany potencjał, to prawda!
~Zielony2016-01-19 16:09:27 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Jeszcze raz edukacja się kłania, nie Narodowy lecz Krajobrazowy. Blokować ? Człowieku ? Rodaku ? MYŚL !!! co Ty wypisujesz !!! Chcemy pracy, rozwoju, możliwości działania. To co Ci ludzie robią to Nasz Skarb Narodowy i taki właśnie NARODOWY chroń. Poczytaj co oni już zrobili, co załatwił, jakie mają pozwolenia, ile własnej pracy w to włożyli. Protest, sprzeciw tak ale przeciwko Tobie i temu co wypisujesz.
~ater2016-01-19 15:20:25 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
fajna sprawa
~bezradny2016-01-19 15:20:11 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Tego typu komentarze jak komentarz pana radnego tylko świadczy o poziomie intelektualnym władzy. Nie wspominając o zaangażowaniu społecznym a o ile sie nie mylę to własnie dla społeczeństwa zostali wybrani. Radni nic nie robią tylko żerują na naszych podatkach to ludzie wzięli sprawy w swoje ręce, wiec jak nie chcecie pomagać to chociaż nie przeszkadzajcie. no i jeżeli jet pan radnym to wypadało by się przedstawić z imienia i nazwiska bo wydaje mi się że taki macie obowiązek będąc osobami publicznymi!
~Jola2016-01-19 15:11:21 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Niech do Anglii jada budować trasy. Od Ślęży łapy precz
~Adolsul 2016-10-21 00:36:07 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Witam. Pani Jolanto nie jest dla mnie nowością praca poza granicami naszego wspaniałego kraju, ale w pewnym momencie trzeba pomyśleć o własnych potrzebach, więc pomagam ile mogę właśnie tu w masywnie Ślęży i Raduni gdzie znajduje się moja mała ojczyzna. Ścieżka SULIWOODS jest właśnie taką potrzebą. Pozdrawiam i zapraszam do naszego lasu.
~jola22016-01-19 15:22:17 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
dla joli przewidywał bym inne zajęcie w tej Anglii (zacofanie umysłowe)
~Jola12016-01-19 15:12:16 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Sama jedz do Anglii zbierać buraki.
~święty ze stolicy2016-01-19 15:08:39 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Brawo angielskojęzyczni Panowie, tak trzymać.
~Para w gwizdek jak zwykle2016-01-19 14:50:11 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Niech zrobią odseparowaną od jezdni...BEZPIECZNĄ DROGĘ ROWEROWĄ Z WROCŁAWIA DO SOBÓTKI. to tylko35 km. Tyle kasy przewalili przez te 25 lat, na mityczne promocje, gazetki , foldery... gatki-szmaki, wyjazdy... A tej drogi jak nie było tak nie ma. Nie jest wam WSTYD ?! Żadna gazeta, radio , czy TV nie pilotowała realizacji, nie dopytywała rządzących i decydentów.
~Radny2016-01-19 14:32:25 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Jaka edukacja, jak połowa słownictwa tych panów nie jest w języku polskim. Najpierw niech się po polsku nauczą pewne słowa używać, które od dawna są w słowniku. Jaki singletruck? Jaki suliwoods. Od 28 lat mieszkam w Sobótce, jestem radnym i tych panów jakoś nie znam. To Polacy?
~twojasobotka_pl2016-01-22 10:07:45 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Witam serdecznie! Jeżeli jesteś radnym w Sobótce, jeżeli mieszkasz tu od 28 lat to właśnie Ty i ludzie o podobnym podejściu oraz mentalności, jesteście odpowiedzialni za to że Sobótka wraz ze Ślężą przez wiele lat zamierała. Doszło do tego że mieszkańcy Wrocławia nie wiedzieli gdzie leży Sobótka - a przecież dawniej było to dla nich centrum wypoczynku i rekreacji... Od kilku lat obserwujemy sporo zmian w regionie. Warto zauważyć, że praktycznie większość to inicjatywy pasjonatów, zapaleńców oraz ludzi z wizją, którzy dostrzegają potencjał miejsca, w którym żyją i chcą go wykorzystać. Mamy wspaniałe mistrzostwa kolarskie, zawody MTB, uważany za jeden z najlepszych biegów w Polsce - Półmaraton Ślężański, niespotykany gdzie indziej fantastycznie zorganizowany Ślężański Bieg Młodzieżowy dla dzieci, Akademię Kolarską jakiej nie ma w całej Polsce - Huzar Bike Academy -( brrrr nazwana przerażająco z angielskiego...) do tego dziesiątki mniejszych lub większych imprez, które ludzie uważają za wspaniałe i do których wracają ponownie aby przeżywać tu wspaniałe chwile swojego życia..... .... więc jeżeli faktycznie jesteś radnym to pomóż - lub oddaj mandat....
~Panie radny2016-01-19 20:33:58 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
To słaby z Pana radny, że nie zna Pan twórców tego projektu. Bardzo źle to o Panu świadczy. Jako urzędnik państwowy powinien być Pan bardziej zorientowany o działaniach w gminie Sobótka
~karbar2016-01-19 17:07:27 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Słownictwo użyte w artykule jest pochodzenia anglojęzycznego z tego powodu, że ścieżki rowerowe o określonym charakterze zaczęły powstawać poza granicami naszego kraju. Słowo singletrack można traktować jako nazwę własną, która odnosi się do konkretnego typu ścieżek rowerowych (utwardzone, wąskie, kręte, jednokierunkowe z bandami na zakrętach i muldami do pompowania itp). Suliwoods to gra słów i radosna twórczość osób najmocniej zaangażowanych w całe przedsięwzięcie. Nie do końca określa ona miejsce, które na mapach jest już od dawna nazwane, tylko inicjatywę budowy infrastruktury rowerowej w danym miejscu. Nazwa jest chwytliwa i międzynarodowa, co nie jest bez znaczenia. Panowie zaangażowani w projekt od paru lat mocno pracują, żeby wypromować masyw Ślęży i Raduni w świecie kolarzy górskich (np. imprezy otwarcia sezonu, wspólna organizacja dużych zawodów amatorskich). Kolarstwo szosowe jest już od dawna obecne w tych okolicach. Dzięki ich działaniom region będzie ożywał, stanie się bardziej atrakcyjny turystycznie, więcej osób będzie go odwiedzało, a chyba wie Pan, na co to wpłynie. Na budowę oficjalnych ścieżek wyraziło zgodę nadleśnictwo, więc musiano uwzględnić bezpieczeństwo i ochronę walorów krajobrazowych. Panowie zaangażowani w przedsięwzięcie nie są osobami przypadkowymi. "Szwed" jest od dawna znany w świecie kolarzy górskich, był zawodnikiem i działa na rzecz popularyzacji tego sportu. ps. Bezczelnie rozjeżdżałem dziś masyw Raduni poniżej rezerwatu i muszę powiedzieć, że zabawa jest przednia! Kibicuję, trzymam kciuki i wspieram na PolakPotrafi!
~Poradny2016-01-19 14:52:31 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Nie wierzę, że napisał to radny. To prowokacja. Ale jeżeli... Nie ma żadnej mowy o ciężarówkach typu Singletruck. A gra językowa nie wzięła się znikąd. Przy subkulturze gdzie przekaz jest kierowany do właśnie takich odbiorców nie ma potrzeby aby tłumaczyć każdy obcobrzmiący wyraz.
~Zielony2016-01-19 14:44:04 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Poproszę o kontakt do Pana Radnego, może zostawić go w gminie w sekretariacie.
~Mieszkaniec Gminy2016-01-19 14:41:41 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Panie rany troszkę pokory i szacunku dla mieszkańców gminy gdyż pasożytuje Pan na naszych podatkach. Jeżeli się Panu coś nie podoba to trudno ale proszę nie przeszkadzać tym, którzy ciężką pracą robią coś dla naszego zaniedbanego regionu.
~zge2016-01-19 13:10:06 z adresu IP: (185.24.xxx.xxx)
Pomysł ciekawy ale nie trafiony. Park krajobrazowy, rezerwat kolidują ze ścieżkami rowerowymi.
~Fikus2016-10-21 00:12:10 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Pomysł trafiony żeby nie powiedzieć że rewelacyjny i z niczym nie koliduje. No może tylko z ograniczonymi umysłami.
~Zielony2016-01-19 14:21:17 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Trzeba więcej poczytać, w którym miejscu jest park, rezerwat, itd. Ludzie edukujcie się i myślcie o tym co piszecie. Pesymiści zawsze będą wśród nas. Chłopaki róbcie swoje.
~Zielony2016-01-19 12:22:12 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Pewnie !!! niech ludzie jeżdżą lepiej na dziko, wszędzie po lesie i górach, niech tratują turystów i zaskakują nasze zwierzaki!!! Nich odbywa się to wszystko na dziko!!! ... a tak na spokojnie i poważnie BRAWO Panowie za to co robicie. Przemawia za Wami to, że robicie to w zgodzie z naturą, w sposób profesjonalny. Wreszcie ktoś pomyślał i chce uregulować sprawę rowerów na Ślęży, ktoś chce zadbać o bezpieczeństwo w lesie, wreszcie ktoś usystematyzuje coś w tym regionie. Brawo, brawo i dziękuję, że działacie właśnie TAK. Popieram Was całym sercem.
~Fikus2016-10-21 00:03:14 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Pierwszy odcinek ścieżki już powstał, jest super czekamy na więcej.
~pol2016-01-19 11:42:59 z adresu IP: (217.237.xxx.xxx)
ścieżki rowerowe tego typu są całkowicie neutralne przyrodniczo i zaprojektowane tak, aby teren nie został w żaden sposób naruszony. rowerzyści nie powodują ani hałasu, nie straszą zwierząt ani nie wpływają negatywnie - pod warunkiem że jeżdżą na przygotowanych trasach, a nie jak teraz "na dziko".
~azr2016-01-19 12:24:58 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
@galowy: wiesz w każdej społeczności jest bydło, równie dobrze można zrobić zasieki żeby piesi nie wchodzili.
~gajowy2016-01-19 11:47:46 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
nie wiesz co mówisz
~gajowy2016-01-19 11:39:18 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
myślałem że tak cenne przyrodniczo tereny są objęte ochroną
~PANI co się trochę zna;)2016-01-19 20:56:36 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
No parku krajobrazowego to raczej się nie tyczy bo co drugi dom w gminie jak nie większość jest wybudowana właśnie na jego terenie....ale jak to??! Koparka, betoniarka, fundamenty i pustaki w parku krajobrazowym?! Te wasze hejty (tak hejty a nie głupie, zawistne docinki) są takie polskie... Brawo! Bo chyba o tą polskość w tej bezsensownej konwersacji tutaj walczycie, bo raczej nie dobro ogółu i regionu w którym mieszkacie. Pozdrawiam i życzę miłego dnia;P
~Stonka2016-01-19 13:33:02 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Najcenniejsze przyrodniczo tereny znajdujące się na terenie Ślężańskiego Parku Krajobrazowego chronione są w formie Rezerwatów Przyrody (Góra Ślężą, Góra Radunia, Łąka Sulistrowicka), i obrębie tych rezerwatów nie powinny powstawać nowe ścieżki rowerowe. Co innego po za obszarem rezerwatów, sama forma Parku Krajobrazowego nie wyklucza w nim istnienia takich form infrastruktury.