Długie korki na A4, a może być jeszcze gorzej. W piątek rusza remont

| Utworzono: 2016-03-29 16:50 | Zmodyfikowano: 2016-03-29 16:50
Długie korki na A4, a może być jeszcze gorzej. W piątek rusza remont - fot. archiwum prw.pl
fot. archiwum prw.pl

KORKI

Godz 19.00

Wypadek na 144 kilometrze A4 między Pietrzykowicami i Kątami Wrocławskim - droga jest zwężona w obie strony - w kierunku Legnicy korek ma kilkanaście kilometrów i zaczyna się długo przed bramkami w Karwianach - zaczyna się na 161 kilometrze - w kierunku Wrocławia zator nieco krótszy - zaczyna się 2-3 kilometry przed węzłem Kąty Wrocławskie.

Nadal korki w rejonie Legnicy po kolizjach na jezdni Wrocław - Zgorzelec.

Godz 17.45

Ogromne korki na A4 w stronę granicy. Najpierw stoimy przed bramkami w Karwianach od Wilkowic, później jeszcze do Pietrzykowic, to z przerwami jakieś 18 kilometrów wolnej jazdy. Jeszcze większy korek mamy po kolizji przed zjazdem na Złotoryję. Ciągnie się prawie od Budziszowa, to już prawie 23-kilometry. Policja już usunęła pojazdy z drogi, korek powinien powoli zacząć się rozładowywać.

Godz 17.00

Absolutnie nie maleją korki na A4 w stronę granicy. Powodem jest spory ruch, wypadki, a także ciężarówki, które blokowały lewy pas. Patrzę na drogową mapę Dolnego Śląska i naprawdę nie wygląda to teraz dobrze. korek zaczyna się już w Wilkowicach, ciągnie do bramek i później dalej do Pietrzykowic. To aż 18-kilometrów wolnej jazdy. Żeby tego było mało. Korek mamy także po kolizji na 81-kilometrze przed zjazdem na Złotoryję. Zator zaczyna się już przed zjeździe na Wądroże Wielkie - to kolejne ponad 21-kilometrów.

Sporo kierowców zjechało na Legnicę, tam korki utworzyły się na Zachodniej i Złotoryjskiej.

Godz. 16.30
Wielki korek na A4. Powodem kolizje i wzmożony poświąteczny ruch. Zator z kilkukilometrową przerwą zaczyna się w rejonie węzła Oława/Brzezimierz i ciągnie aż do węzła Kąty Wrocławskie. Utrudnienia po wypadku też w okolicy Legnicy.

Godz. 15.00
Jak informował nas wcześniej dyżurny GDDKiA, auta ciężarowe blokujące lewy pas ruchu to jedna z przyczyn zatoru. Kierowcy aut ciężarowych nie stosują się do znaku zakazu wyprzedzania dla aut ciężarowych, przez co blokują przejazd. W Karwianach kolejka aut osobowych oczekujących jest bardzo duża.

Godz. 14.30
Duże kłopoty z płynną jazdą po A4 także na jezdni w stronę granicy. Po kolizji na 148. kilometrze - między węzłami Południe i Pietrzykowice - zwężenie i korek, który zaczyna się na węźle Bielany. Dwa kolejne zatory ustawiły się na A4 na jezdni Opole Wrocław. Po wypadku na 181. kilometrze korek zaczyna się za węzłem Brzeg i ma 3 kilometry długości.

Słuchacze informują nas także o kolizji na A4 zaraz za Legnicą przed zjazdem na Złotoryję. to 81. kilometr.

To niestety dopiero początek...

Już w piątek rusza bowiem remont autostrady A4. W tym roku drogowcy zajmą się fragmentem między Opolem a węzłem Brzezimierz/Oława. Będą wymieniali warstwę ścieralną i wiążącą na północnej nitce, czyli w kierunku do Wrocławia. Na początku prace rozpoczną się w okolicach węzła Brzeg - przez około kilka tygodni kierowcy jadący od Opola nie będą mogli w tym miejscu skręcić do Brzegu.

Nie będzie można także zjechać na autostradę w kierunku Wrocławia. Dlatego Przemysław Padło z
GDDKiA Wrocław apeluje:

Do połowy października kierowcy będą jeździli tylko po nitce południowej - po jednym pasie ruchu w każdym kierunku więc można spodziewać się sporych utrudnień. Właśnie dlatego prace zostaną przerwane na dwa wakacyjne miesiące, oraz w czasie weekendu majowego i 26 maja. "Remont jest konieczny" -  mówi kierowniczka projektu Katarzyna Brońska

To niestety nie koniec prac, kolejny odcinek A4, tym razem nieco ponad 20 kilometrowy będzie remontowany także w przyszłym roku

LIPIEC 2015: Utknął na A4 z małym dzieckiem. Zadzwonił do GDDKiA...

Drogowcy ułożą na niej nowe warstwy asfaltu, poprawione zostaną także np. bariery. Przebudowa została podzielona na dwa etapy. - Będą pracowali do końca czerwca, a następnie dokończą prace do połowy października - mówi Maciej Wołodko z GDDKIA we Wrocławiu:

Kierowcy muszą liczyć się z ograniczeniami prędkości - do dyspozycji będzie tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku:

Remont realizuje wrocławski i opolski oddział GDDKiA. Drogowcy z Opola zaznaczają, że jeśli prace będą szły sprawnie to być może uda się zakończyć wymianę nawierzchni na ich fragmencie na samym początku lipca i wtedy nie trzeba będzie wracać do pracy we wrześniu.

To niestety nie koniec prac, według naszych informacji kolejny odcinek A4 będzie remontowany także w przyszłym roku.

A to już sierpień 2014:


Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2016-03-04 03:02:08 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~emu2016-03-03 23:37:56 z adresu IP: (91.235.xxx.xxx)
Czy koniecznie trzeba zostawiać tylko jeden pas w kazda stronę? Są takie miejsca na ziemi, choćby i za Nysą, gdzie na czas remontów wykorzystuje się pas awaryjny i do dyspozycji kierowców są DWA zwężone pasy ruchu, z prędkością do 60 albo 80 km/h i ruch pozostaje w miarę płynny.
~Nick2016-03-03 09:08:41 z adresu IP: (66.102.xxx.xxx)
Zapytajcie GDDKIA co ma zamiar zrobić aby nie powtórzył się dramat ofiar i rannych z zeszłorocznych rwmontow.
~wrobak2016-03-03 21:08:27 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
a co ma zrobić, zamknąć A4?
~Nick2016-03-03 09:09:24 z adresu IP: (66.102.xxx.xxx)
"remontów"