Historyczny sukces PWR Racing Team. Piąte miejsce w Anglii

Gregor Niegowski | Utworzono: 2016-07-19 19:40 | Zmodyfikowano: 2016-07-19 19:40
Historyczny sukces PWR Racing Team. Piąte miejsce w Anglii - pryzmat.pwr.edu.pl
pryzmat.pwr.edu.pl

- Sukces zawdzięczamy doświadczeniu zdobywanemu przez ostatnich kilka lat i rozsądnemu podejściu do budowy naszego najnowszego bolidu, RT07 – mówi Jędrzej Piasecki z PWR Racing Team. 

– Nasz pojazd nie przeszedł rewolucji, a ewolucję. Skorzystaliśmy z najlepszych rozwiązań w poprzednich bolidach i udoskonaliliśmy je. Dzięki temu RT07 spisuje się tak dobrze. Studenci Politechniki Wrocławskiej do Anglii pojechali na początku ubiegłego tygodnia. Tuż przed pierwszymi w tym sezonie zawodami Formuły Student musieli zmierzyć się z awarią bolidu, ale nie przeszkodziło im to w starcie i w osiągnięciu założonego celu, czyli dostaniu się do czołowej piątki - mówi Piasecki.

Zawody zaczęły się w czwartek i trwały do niedzieli. Ich uczestnicy musieli zmierzyć się z konkurencjami statycznymi (m.in. prezentacjami biznesowymi i konstrukcyjnymi bolidu) oraz tzw. konkurencjami dynamicznymi (w tym testem przyspieszenia i wyścigiem wytrzymałościowym). Na torze Silverstone rywalizowało 130 zespołów z ponad 30 krajów, które wcześniej uzyskały najlepsze wyniki w bardzo wymagającym teście inżynierskim. Reprezentanci Politechniki Wrocławskiej nie musieli go wypełniać, bo jako zespół z pierwszej dziesiątki ubiegłorocznych zawodów (w 2015 r. PWR Racing Team zajął 9. miejsce w Anglii) mieli zagwarantowany udział w rywalizacji.

Studenci z Wrocławia najlepiej poradzili sobie w Endurance, czyli teście wytrzymałościowym na 22 km. Zajęli w nim czwarte miejsce. W prezentacji designu swojego bolidu zdobyli siódme miejsce, a w teście przyspieszenia – dziewiąte. 

Brytyjskie zawody były debiutem bolidu RT07, nad którym studenci Politechniki Wrocławskiej pracowali przez cały rok. Pojazd waży 195 kg, a jego strukturą nośną jest monokok (monocoque) zbudowany z prepregów węglowych, piany, tzw. honeycombu aluminiowego (czyli materiału o strukturze plastra miodu), polamidu i żywic epoksydowych. Jest wyposażony w pakiet aerodynamiczny, czyli przednie i tylne skrzydła, których zadaniem jest zwiększyć przyczepność pojazdu na zakrętach.

Pierwsze miejsce w Anglii zdobył Uniwersytet w Stuttgarcie, drugie - Instytut Technologii w Karlsruhe, a trzecie – Uniwersytet Techniczny w Graz. Drużyna Politechniki Wrocławskiej spisała się najlepiej spośród wszystkich polskich zespołów – zespół z Politechniki Białostockiej był 33. w klasyfikacji generalnej, a Politechniki Warszawskiej – 95.

Kolejny start studentów z PWR Racing Team już w sierpniu na niemieckim torze Hockenheimring.

 

Reklama