Budowa drogi S5: Zmiany w organizacji ruchu koło Trzebnicy

z materiałów prasowych | Utworzono: 2016-08-22 16:30 | Zmodyfikowano: 2016-08-22 16:30

W ramach powstającej drogi ekspresowej S5 firma Astaldi, wykonawca trzeciego odcinka (z Marcinowa do węzła Wrocław Północ), buduje duży węzeł Trzebnica. Pozwoli on na bezpieczne i wygodne skomunikowanie Trzebnicy zarówno z Wrocławiem i Poznaniem, jak i z Obornikami Śląskimi. Droga ekspresowa S5 przebiegać będzie w tym miejscu po śladzie obecnej drogi krajowej nr 5, ale poprowadzona zostanie po nowym wiadukcie nad drogą wojewódzką DW340, pojawią się też nowe łącznice i dwa ronda. Zupełnie nowy wiadukt z łącznicami powstaje również nad drogą powiatową do Trzebnicy i Węgrzynowa (nr 1343D). Oba wspomniane obiekty zastąpią istniejące, ale już wysłużone wiadukty, i będą spełniać wymogi zakładane dla ruchu samochodowego po drodze ekspresowej o dwóch pasach w każdą stronę. Stare wiadukty zostaną rozebrane.

Rozbiórka obu wiaduktów połączona z budową nowych łącznic to poważne i długotrwałe przedsięwzięcie, które wiąże się m.in. z prowadzeniem ciągłych prac drogowych przy użyciu ciężkiego sprzętu budowlanego, w tym wyburzeniowego. W związku z tym konieczne jest ograniczenie ruchu samochodów osobowych i towarowych w rejonie planowanych prac oraz wprowadzenie nowej organizacji ruchu – będzie ona obowiązywała od 26 sierpnia. Zamknięty zostanie fragment drogi wojewódzkiej DW340 na odcinku budowanego węzła Trzebnica oraz droga powiatowa 1343D (pod drogą krajową nr 5 ). Nie będzie połączenia DW340 z ul. Obornicką w Trzebnicy i wyjazdu z Trzebnicy ul. Obornicką w kierunku Obornik Śląskich. Ulica Obornicka na czas budowy pozostanie ulicą ślepą, choć mieszkańcy Trzebnicy nadal będą mogli dojeżdżać z centrum miasta do znajdujących się przy niej ogródków działkowych. Kierowcy wciąż też będą mieli do dyspozycji trzy drogi prowadzące do i z Trzebnicy:

• jadący drogą krajową nr 5 mogą zjeżdżać do Trzebnicy zjazdem od strony Będkowa (ul. Wrocławska), drogą powiatową 1345D (Marcinowo – Trzebnica, ul. Marcinowska) lub drogą krajową nr 15 z wjazdem od strony Poznania (przez Nowy Dwór i następnie ul. Prusicką); tak samo kierowcy z Trzebnicy wjeżdżać będą na DK5;
• jadący drogą wojewódzką DW340 od strony Obornik Śl. będą wjeżdżać na DK5 w kierunku Poznania tak jak do tej pory łącznicą przed wiaduktem i stamtąd kierować się wspomnianymi zjazdami do Trzebnicy.

Natomiast dla mieszkańców Węgrzynowa, którzy do tej pory jeździli do Trzebnicy drogą powiatową nr 1343D, zostanie wykonany objazd – górą przez drogę DK5.

W ciągu najbliższych dwóch miesięcy wykonawca planuje też na odcinku istniejącej obwodnicy Trzebnicy przełożyć ruch z obecnie użytkowanej drogi krajowej nr 5 na fragment nowej jezdni powstającej w ramach drogi ekspresowej S5.

Astaldi wybuduje prawie 20-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Obecnie wykonano już około 80 proc. robót ziemnych i około 30 proc. warstw bitumicznych. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.

Reklama

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.